Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden, Logic zei:

Ik weet niet of je Sandy Munro een beetje volgt, maar volgens hem heeft Tesla een enorme voorsprong in het optimaliseren van elk onderdeeltje van de productie. En ook door productie van cruciale onderdelen in eigen huis te doen, zoals de batterij. Onder de streep zijn hun marges dan ook veel groter. Ik denk dat ze ermee kunnen spelen en concurrenten pijn gaan doen.

Cijfers stonden deze week in De Tijd. Ze hebben een marge van meer dan 9k per wagen. VW zat aan een tiende daarvan (voor hun EV).

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Fred zei:

Moest de 3 nu nog een ietsiepietse aangepast worden ... 🙂

Be patient ... it's coming 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

krijg net een mail van Tesla, .....

ze gaan hun beloningpunten weer open stellen.

't is wel voorlopig maar tot en met 31 maart. :rolleyes:

Maar mocht je iemand kennen die vandaag of morgen zijn nieuwe tesla in ontvangst mag nemen.... laat mij iets weten. ik heb een link waarmee deze nieuwe eigenaar 5000 gratis supercharger km's krijgt.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/6/2023 at 12:18 PM, Tjeu said:

Cijfers stonden deze week in De Tijd. Ze hebben een marge van meer dan 9k per wagen. VW zat aan een tiende daarvan (voor hun EV).

Zelfs pre-ev waren er een hoop wagens bij VW waar ze zelfs niks op verdienden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Net terug van de testrit met een Y dual motor, rijdt wel goed eigenlijk en je bent alles gewoon na 10km, had wel gedacht dat hij sneller ging aanvoelen bij het optrekken, mijn ex Golf 7R en M140i voelde ongeveer hetzelfde aan en had daar hogere verwachtingen van.

Enige dat me stoorde:

Je zet hem in P en je wil terug naar D dan moest ik elke keer de kaart tegen de middenconsole houden, of deed ik iets verkeerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zou kunnen ivm die kaart. Dat is eigenlijk een soort van noodoplossing wanneer je gsm plat of stuk is.

Je moet dan ook de wagen manueel afsluiten tegen de b-stijl, dus echt praktisch is dat niet. Kheb ze op 1j al 2 keer nodig gehad, omdat hij mijn gsm niet herkende, en geen zin had om lang te staan proberen om binnen te geraken.  ( ze zit gewoon  in mijn portefeuille)

Ik weet nu dat ik gewoon  op de gsm even vliegtuigstand moet aanklikken en weer afzetten.  Dan zoekt hij automatisch weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 weken later...

Ik ken nog een paar referentiepunten van uit mijne jonge jaren als ringrijder met de GT3. Dat spel moet het 100% hebben van het vermogen want qua bochtensnelheid is het gene vette.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/6/2023 om 12:15, Luv4DLM zei:

Deze ochtend in Gijzegem.

 

 

PXL_20230608_050857627.jpg

Is eentje van de streek. Zie hem regelmatig in aalst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

ligt er überhaupt nog iemand meerderjarig wakker van een acceleratie waarbij je elk gevoel van "in charge" te zijn kwijt speelt (los van het feit dat je voor elke passagier kotszakjes moet voorzien).  Ik snap het niet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, berengun zei:

ligt er überhaupt nog iemand meerderjarig wakker van een acceleratie waarbij je elk gevoel van "in charge" te zijn kwijt speelt (los van het feit dat je voor elke passagier kotszakjes moet voorzien).  Ik snap het niet 

Als je al ziet dat Rimac reclame maakt met het feit dat ze een wereldrecord rijden terwijl ze een ijsje aan het eten zijn, dan weet je inderdaad dat de wereld omzeep is. doe mij maar 4 sec naar 100 en zelf moeten werken om 't spel op de baan te houden, dan 2 sec en gewoon op ne knop duwen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, PJH zei:

Als je al ziet dat Rimac reclame maakt met het feit dat ze een wereldrecord rijden terwijl ze een ijsje aan het eten zijn, dan weet je inderdaad dat de wereld omzeep is. doe mij maar 4 sec naar 100 en zelf moeten werken om 't spel op de baan te houden, dan 2 sec en gewoon op ne knop duwen.

100% akkoord

en ik ga nog een stapje verder, nog liever 5 seconden met manuele bak dan 4 seconden met automaat : juiste moment koppeling los laten, juiste hoeveelheid gas, juiste moment opschakelen, .. enz

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, berengun zei:

ligt er überhaupt nog iemand meerderjarig wakker van een acceleratie waarbij je elk gevoel van "in charge" te zijn kwijt speelt (los van het feit dat je voor elke passagier kotszakjes moet voorzien).  Ik snap het niet 

Hoeveel ben je nog ‘in charge’ met een X3 M met 4x4 en automaat? Ik zie ook in dit filmpje geen verschil wat het ‘in charge’ zijn betreft tussen de Porsche en de Tesla.

Ik heb nu een etron GT met 476pk, maar heb onlangs een Taycan Turbo S kunnen rijden, en moet toch toegeven dat ik die brutale power wel kon smaken. Mijn etron GT is snel genoeg, maar heb soms toch wat spijt dat ik niet de RS heb gekozen. 

3 uren geleden, berengun zei:

100% akkoord

en ik ga nog een stapje verder, nog liever 5 seconden met manuele bak dan 4 seconden met automaat : juiste moment koppeling los laten, juiste hoeveelheid gas, juiste moment opschakelen, .. enz

Voor een hobby-wagen, ja

Voor een daily werkauto, neen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond daarnet naast een nieuwe plaid geparkeerd.  Zag er vanbinnen een stuk luxueuzer uit dan de vorige qua afwerking.  Ook tegenover de mijne zag je het verschil goed. ( scherm achteraan en dergelijke) 

LUCA1 van republiek san Marino, dus twas nen arme stumper waarschijnlijk.  :D

 heb jij de uwe al verkocht @BMWMB? Forumprijsje? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 30/6/2023 om 18:28, Super95 zei:

 

Video nog niet bekeken, maar heel onlangs eens op de Tesla Configurator gesmurft en zo'n Plaid leek me toen, vergeleken met de concurrentie, toch wel een faire deal. Track pack is wel 15ish k EUR (en momenteel niet beschikbaar dacht ik), maar dan nog zit je no way aan de prijs van een Taycan turbo S. (Wel andere klasse van wagen inzake afwerking, personalisatiemogelijkheden, etc.)

En het viel me op: ik vind die Model S nog altijd mooi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was me al opgevallen vorige week, maar dacht dat het aan mij lag, want hoe zouden ze de camera's kunnen verbeteren online. Maar het is toch waar. Je hebt merkelijk een heel zuiver beeld

Tesla-Camera-upgrade.jpg?w=1024&quality=

https://electrek.co/2023/10/07/tesla-improve-camera-quality-software-update/?fbclid=IwAR0Ovft0_59agWnjMH_rtCvJL6ZjUHgnlhZMyDN4Z5K4Kcin1YQJ7BRuMeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid