Jump to content
Sign in to follow this  
Lotuzzz

Total 24u van Spa-Francorchamps

Recommended Posts

Lefty    15,406
Lefty

Thanks, was daarnet nog naar een link aan het zoeken.

Net Safety car, goed moment om in te pikken !

Carlito    5,067
Carlito

Life! tv zend dat ook volledig uit

914    11
914

Inderdaad, heb al een paar uurkes Life! TV achter de rug, toch knap dat zo'n relatief klein station dit bijna volledig covert. Ze zijn begonnen ruim een uur voor de start met interviews en deze nacht waren ze nog steeds bezig. Commentaar is ook wel best goed.

Lotuzzz    9,108
Lotuzzz

7 tienden van een seconde tussen de leider en de tweede, en dat met nog 'maar' 5 uren te gaan.

Top 3 is allemaal Audi R8 :(

Hopla de tweede (R8 #1) gaat er even af in Combes. Weg gevecht.

ir_fuel    32,389
ir_fuel

Audi is dan ook het enige team dat fabriekssteun krijgt in dat kampioenschap. Al de rest moet het zelf maar zien te rooien.

Spillies    935
Spillies

Mooie race, het zwemmend gebaar wanneer het zo gigantisch aan 't regenen was -> :lolz:

Ook wel opmerkelijk dat de CEO van Blancpain meerijdt in die Lamborghini.

En Audi natuurlijk verdiend gewonnen! :)

Spillies    935
Spillies
Audi is dan ook het enige team dat fabriekssteun krijgt in dat kampioenschap. Al de rest moet het zelf maar zien te rooien.

BMW toch ook? Al is dat niet zo duidelijk..

Maxime S    1,151
Maxime S
BMW toch ook? Al is dat niet zo duidelijk..

Enkel de Audi's reden met fabrieksteun. Alle andere teams waren privé.

Jammer van het weer. Ons BBQ-vlees is terug mee naar huis gekomen!

De catering bij AF-Corse bracht gelukkig redding! :D

ir_fuel    32,389
ir_fuel
Enkel de Audi's reden met fabrieksteun. Alle andere teams waren privé.

Jammer van het weer. Ons BBQ-vlees is terug mee naar huis gekomen!

De catering bij AF-Corse bracht gelukkig redding! :D

Ik ben er geweest van 15:30 tot 3h 's morgens. Heb dus de 2 zondvloeden live mogen meemaken. Bij de eerste stond ik aan Pouhon. Paraplu werkte perfect ... de eerste 5 minuten .... dan ook maar het bos in gevlucht :D

Ah bij AF-Corse gezeten? Jij kent Enzo ofzo? :D

Maxime S    1,151
Maxime S
Ik ben er geweest van 15:30 tot 3h 's morgens. Heb dus de 2 zondvloeden live mogen meemaken. Bij de eerste stond ik aan Pouhon. Paraplu werkte perfect ... de eerste 5 minuten .... dan ook maar het bos in gevlucht :D

Ah bij AF-Corse gezeten? Jij kent Enzo ofzo? :D

Die zondvloeden waren niet normaal! De pitstraat was meer een rivier dan een baan... :o

Nee Enzo ken ik niet. Frank kende Francois Perrodo, piloot op één van de AF-Corse Ferrari's. Dankzij hem, hebben we alles mogen meemaken vanop de eerste rij. Schitterende ervaring!

Simoni    4,578
Simoni

"Amai een foto nemen van een stilstaande wagen en er een motion blur opgezet" zou PJH zeggen :D

Spillies    935
Spillies

De Audi kant van de 24h;

Na de overwinning van het Audi Sport Team Phoenix op de 24h van de Nürburgring, wint hun Audi R8 LMS ultra nu ook de 24h van Spa-Francorchamps!

Spa_2012-01.jpg

Voor het tweede jaar op rij heeft de Audi R8 de belangrijkste lange-afstandsrace ter wereld voor GT3-sportwagens gewonnen. Met de overwinning tijdens de 54e editie van de 24 Uur van Spa-Francorchamps schreef Audi bovendien autosporthistorie, want nog niet eerder won een merk binnen één seizoen de 24-uursraces op de Nürburgring, in Le Mans en in Spa.

Voor Audi betekende de overwinning in het 66 auto’s sterke startveld dankzij de Italiaan Andrea Piccini en de Duitsers René Rast en Frank Stippler in de Audi R8 LMS ultra van het Audi Sport Team Phoenix de derde winst in een belangrijke 24-uursrace binnen 71 dagen. Bij sterk wisselende weersomstandigheden met zware regenval op het Grand Prix-circuit in de Belgische Ardennen ging ook de tweede plaats naar een Audi-équipe: de Mongeask Stéphane Ortelli en de Duitsers Christopher Haase en Christopher Mies eindigden met de R8 van het Belgische Audi Sport Team WRT als tweede.

Spa_2012-13.jpg

Spa_2012-03.jpg

Spa_2012-12.jpg

Meer foto's & tekst -> http://www.audisport.be/nieuws/62/Audi-wint-de-24u-van-Spa

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• korneeldebruyn
      By korneeldebruyn
      Iemand de 9 uren van Kyalami aan het volgen? De laatste race van het intercontinentaal GT3 Kampioenschap.

Estre weer ongelofelijk hard aan het trappen Laurens Vanthoor mooi derde.

By #166
      toch wel een fantastisch circuit ... http://www.bathurst12hour.com.au/streams-tv/international-streaming/
    • Jokke_vlo
      By Jokke_vlo
      Er was wel een topic Belcar 2017, maar het lijkt me beter een algemeen draadje te maken....... bij deze dus. 
      En we starten met onze test van donderdag. Uitgenodigd om deze eens te gaan rijden...........
      Een 2017 evo2
      V10 - 620pk 😍 die je helemaal mag loslaten. 
      Ik ga wel een steentje onder het gaspedaal leggen want met deze een tikje placeren kost u een Megane RS  

• Germinal
      By Germinal
      De situatie : Je wordt wat ouder en je heb jezelf een mooie auto gekocht ( panamera hybrid ) en je komt tot de vaststelling dat je eigenlijk nooit dat vermogen kan aanspreken.

Je gaat eens op circuit met die panamera en je merkt direct.. dit weegt veel te veel...

Je vond dat circuit rijden wel leuk, je wil het met een lichtere wagen doen maar je wil geen 1000-3000 euro betalen voor een dag circuit ( huur GT3 bvb)

Je hebt ook niet het vermogen van BMWMB

Dus panamera zou eruit gaan.. vermoed dat ik daar nog 100 knollen voor kan vangen en er komt een Astra break als familiewagen in de plaats. 90pk is genoeg in dagelijks verkeer!

Je gaat op zoek naar iets om op circuit te rijden :

Dan kom ik bij een cayman GT4, 911 GT3 maar je wil er ook nog op de weg mee rijden.. die BIV en taks van die wagens wil ik niet betalen dus dan kom ik bij een cayman S of een basis 911..

Welke van de 2 zouden jullie nemen? Moet ik misschien elders kijken ? Andere merken ?

• dragonfly
      By dragonfly
      Als trouwe klant bij bandencentrale Mortier werd ik uitgenodigd voor hun Driving Experience op Spa-Francorchamps. En vermits ik nog iemand mocht meebrengen is dat @@msxx geworden. Afspraak was aan het kartingcircuit waar we opgedeeld werden in 2 groepen van 9 personen. Er stonden 4 activiteiten op het programma:

1) infosessie over Michelin, het verplichte verkoopspraatje die we uiteraard aandachtig gevolgd hebben

2) RACB simulator rally. Die was een beetje kapot waardoor iedereen meteen crashte. Ik ben zelf nog het verst geraakt maar er was duidelijk iets mis mee dus niet iedereen heeft dit gedaan.

3) karting met Sodi huurtkarts. Eerst 10 minuten training en daarna volgde er een wedstrijd van 20 minuten. Ik dacht dat we gingen startten op basis van de beste rondetijd maar met het was dus random. Ik stond ergens 10de en een local die ons vervoegd had met zijn 65kg stond voor me en reed gewoon bij de start al naar plaats 1. Ik kwam als 4de door bocht 1 en de 2de local kon ik al snel inhalen. Dan zat er dus een leuke strijd aan te komen met msxx die als 3de gestart was en daar nog reed. Maar hij heeft zichzelf bij een gele vlag situatie rond gezet dus ik bleef alleen achter. Die eerste was veel te snel dusja 20minuten alleen gereden en heel leuk was dat niet met al die rijdende chicanes op de baan. Ik heb nog even getwijfeld om me te laten afzakken tot msxx maarja koers is koers hé

Alleen was het dus geen wedstrijd maar was het op basis van je beste rondetijd, dat mochten ze dan wel vooraf eens zeggen want ik heb m'n broek er een beetje aangeveegd. Msxx heeft dus gewonnen en ik was pas 2de

4) de auto's en het moment waarvoor we gekomen waren. Per 3 kon je telkens 3 ronden rijden met een auto met een instructeur naast je. Volgorde was voor iedereen anders maar voor msxx & mezelf was dit het.

- Peugeot RCZ op Michelin PSS
      Rijdt echt een pak beter dan ik had durven dromen. Vrij stevig chassis waardoor de auto in balans is en weinig schuift. En het was mijn eerste keer op Spa dus doet wel iets als je de raidillon mag oprijden. De eerste ronde hielp hij overal wat sturen en ze hadden ook kegeltjes gezet om je te helpen met de ideale rijlijn. Kerel vroeg als ik veel karting reed omdat het vrij goed ging en zat dan gewoon te sms'en naast me en af en toe te zeggen dat ik daar de volgende keer niet meer moet remmen hoor.

- Porsche Cayman S op versleten Michelin PS3
      Ik had al met de gewone gereden en dat vond ik maar niets. De "S" is duidelijk een pak sneller en je beleeft het veel meer. Snelheidsverschil met de Pug'jes is enorm dus die 2 andere had ik al snel ingehaald. Maar het chassis van Cayman voelt een pak softer aan waardoor de auto meer glijdt. En door zijn lichte neus moest je echt al remmend de bocht ingaan. Was dus wel goed dat het met een instructeur was want dan leer je sneller bij wat goed is en wat niet. Ik heb de Raidillon dan eens volgas willen nemen maar dat ging dus niet waarna de ESP ingreep en de instructeur doodleuk zei dat hij me express in de fout had laten gaan (heeft msxx dat blijkbaar ook laten doen) om aan te tonen wat er verkeerd kan gaan.

- Peugeot 208 GTI
      Was met een piloot die Audi Blancpain rijdt en zich duidelijk verveelde. Vroeg na 4 bochten als ik al veel circuitervaring had waarop ik zei neen en dan vroeg hij als ik karting deed. Ik zei van ja en dat dit toch iets anders is waarop hij zei dat het toch vrij goed ging. Na al die tijd gaan ze idd wel snel doorhebben als iemand iets van lijnen snapt of niet. De 208 was zoals ze al zeiden heel onrustig maar je kan er ook wel hard meegaan. Bij het aanremmen moet je wel wakker zijn want hij is zeer onstabiel.

Al bij al was ik toch vrij onder de indruk van de Cayman S in vergelijking met zo'n Peugeot en ik heb me super geamuseerd. Het klinkt misschien belachelijk maar op Spa rondjes rijden is wel een droom die uitkomt en zo'n kans zal ik wel niet meteen opnieuw krijgen.

De opmerkingen van de instructeurs waren positief maar ik kan uiteraard nog HEEL veel leren.
      Vooral opmerkingen gerelateerd door de rijstijl van 2-takt karting dus is wel interessant om tips te krijgen van gasten met ervaring.

- dichter bij de apex rijden, precies gezichtsbedrog van mezelf want ik dacht dat ik al dicht zat maar was dus nog niet dicht genoeg. In een kart zie je natuurlijk je wielen maar bij een auto voelt dat op circuit toch iets anders aan
      - ik moet zachter aan m'n stuur draaien bij het insturen om de auto in balans te houden. Met de karting is dat keihard remmen en stuur overgooien zodat de binnenkant lift, met een auto is dat niet nodig
      - iets langer wachten met op het gas te gaan
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Terms & Conditions