Ga naar inhoud

Total 24u van Spa-Francorchamps


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

TC zeker van of enkel op de amateurkisten?? Dat zet je toch onmiddellijk uit als je een beetje zelfrespect hebt :blink:

Hier toch niet te zien?

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Waky said:

TC zeker van of enkel op de amateurkisten?? Dat zet je toch onmiddellijk uit als je een beetje zelfrespect hebt :blink:

Hier toch niet te zien?

Al die bakken hebben instelbare TC. Wat er dan meestal gebeurt is dat de AM het op maximum zet en de PRO op minimum. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, dragonfly said:

Om je licentie te halen, je hebt platinum-gold-silver-bronze. Werken ze op de N24 ook mee dacht ik.

Hebben ze ingevoerd na een paar zware crashes een paar jaar terug.

Ik vraag me wel af of er iemand ooit niet door die Bronze Test is geraakt ...

In de N24 werkt het anders. Daar moet je X VLN races hebben meegereden voor je mag aantreden in de N24

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Jokke_vlo said:

Hoe meer electronica, hoe minder puur racen is he. Met een TC kan je bij wijze van spreken blind gas geven in een bocht, de auto doet de rest. 

Het is natuurlijk geen ESP he. Grijpt enkel in op het totale vermogen van de auto. Gaat niet individuele wielen remmen om bv onderstuur te counteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Jokke_vlo said:

7. De hartslag van de pro piloten. Een vb. In Palanga 24 uur rijdt piloot x met een gem hs van 137 zijn stint, ik heb diezelfde piloot zien uitstappen met een GEMIDDELDE hartslag van 172hs. Kerel was gisteren zo verzuuurd als wat.  Dat zijn dus gasten met conditie he. (en deze in het bijzonder). Zegt iets over de intensiteit vooraan. 

 

En dan te denken dat ze in die Mercedes die op het podium stond 1 piloot 14 uur hebben laten rijden ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er reden daar dus veel AM piloten mee zonder enige endurance ervaring of die zelfs nog nooit op Spa gereden hadden. Schrok ik ook wel van. Ik weet niet wat zoiets kost als AM maar 't zal waarschijnlijk zeer veel geld zijn [emoji3] 

 

Tussen 45.000 (voor de betere AM) en 90.000 (bij dat laatste zit de huur van een pro piloot bij in)

 

De nationals (991 cup) was 35.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei ir_fuel:

In de N24 werkt het anders. Daar moet je X VLN races hebben meegereden voor je mag aantreden in de N24

  • Requires a minimum of 4 driving hours in a VLN race  

Op de site van RSR

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei ir_fuel:

 

En dan te denken dat ze in die Mercedes die op het podium stond 1 piloot 14 uur hebben laten rijden ....

Ik veronderstel dat er regels zijn inzake minimale en maximale rijtijden voor 1 piloot. Een piloot mag maximaal 65 minuten aan één stuk rijden, klopt? 
Is 65 minuten dan ongeveer 2 stints ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuelmans ge zijt uit uwen duim aan't zuigen he :P

Citaat

Case B: for 24-hour races

 

It is not mandatory to change driver or to change all four tyres at each pit stop. A limitation on the length of the pit stops will be imposed, in accordance with article 61. Each car must complete one Technical Pit stop, which should have a minimum duration of five minutes from pit-in to pit out. The car must enter the pits to complete the Technical Pit stop before the end of the 22nd hour of the race. Any car failing to complete the Technical Pit stop before this time will be given a stop-and-go penalty of an equivalent duration of the missed Technical Pit Stop.

The maximum continuous driving time per driver is three hours 15 minutes, counted from the first time that driver crosses the pit exit line until the time the car crosses the pit exit line with a different driver behind the wheel, not including any time spent in the pits. Teams are responsible for making sure the correct driver is shown on the timekeeping system. After this period, a minimum rest period of one hour is required. No driver can drive more than 14 hours in total. A penalty will be imposed on the car of any driver who exceeds these limits.

Driving Stints

a) The maximal duration of a driving stint will be 65 minutes. This will be extended to 70 minutes while the safety car is on track or if a Full Course Yellow period is in operation. The first driving stint will be counted from the start of the race until the first time that the car crosses the pit lane entry line. For the final stint, the last driving stint will be counted from the last time the car crosses the pit lane exit line until the end of the 24-hour period. For all other driving stints, the time duration will be counted from the time the car crosses the pit lane exit line until the next time the same car crosses the pit lane entry line. The extension to 70 minutes is only applicable if the safety car is on track at the end of a driving stint for a specific car or if a Full Course Yellow period is in operation.

B) If a competitor exceeds the 65-minute driving stint (or 70 minutes under the Safety Car or full course yellow), the following penalties will apply : - up to 5 minutes : a drive-through penalty - 5 minutes and longer : a ‘stop and go’ penalty of up to 30 seconds

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Waky:

TC zeker van of enkel op de amateurkisten?? Dat zet je toch onmiddellijk uit als je een beetje zelfrespect hebt :blink:

Hier toch niet te zien?

 

Vet opgevangen! Maar TC is inderdaad geen ESP

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Tussen 45.000 (voor de betere AM) en 90.000 (bij dat laatste zit de huur van een pro piloot bij in)

Nu nog Euromillions winnen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Waky:

Fuelmans ge zijt uit uwen duim aan't zuigen he :P

 

 

Interesting!

Maar wat is het nut van die verplichte 5 minuten technical pitstop? Dat wil dus zeggen dat, indien vrijwaart van eender welke pech, je toch eens 5 minuten in de de pits moet staan tijdens de race? Een normale pitstop (fuel, banden & driver change) kost ongeveer 1 minuut denk ik. Juist?

En misschien een domme vraag: maar wie en hoe controleert men dit alles?
Is er per pitbox een mannetje dat al die zaken bijhoudt? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Maxime S:

Interesting!

Maar wat is het nut van die verplichte 5 minuten technical pitstop? Dat wil dus zeggen dat, indien vrijwaart van eender welke pech, je toch eens 5 minuten in de de pits moet staan tijdens de race? Een normale pitstop (fuel, banden & driver change) kost ongeveer 1 minuut denk ik. Juist?

En misschien een domme vraag: maar wie en hoe controleert men dit alles?
Is er per pitbox een mannetje dat al die zaken bijhoudt? 

 

Nivelleren van het veld. Zoals de balance of performance, maar dan anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Maxime S:

Interesting!

Maar wat is het nut van die verplichte 5 minuten technical pitstop? Dat wil dus zeggen dat, indien vrijwaart van eender welke pech, je toch eens 5 minuten in de de pits moet staan tijdens de race? Een normale pitstop (fuel, banden & driver change) kost ongeveer 1 minuut denk ik. Juist?

En misschien een domme vraag: maar wie en hoe controleert men dit alles?
Is er per pitbox een mannetje dat al die zaken bijhoudt? 

 

 

8 minuten geleden zei Lotuzzz:

Nivelleren van het veld. Zoals de balance of performance, maar dan anders.

Nee, zo een GT3 kan niet op 1 set remblokken uit rijden, en om te vermijden dat je met speciale sets en tools (die zeer duur zijn), voordeel kan halen door dit ultra snel te doen heeft men deze maatregel genomen zodat iedereen remblokken op de klasssieke manier kan plaatsen en dure pitstops er niet voor zorgen dat je de race kan winnen. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Jokke zegt en er staat inderdaad altijd iemand van de RACB/FIA/Whatever bij die alles opvolgt. Ze filmden ook alles, kon je zien op de stream.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, dragonfly said:

Wat Jokke zegt en er staat inderdaad altijd iemand van de RACB/FIA/Whatever bij die alles opvolgt. Ze filmden ook alles, kon je zien op de stream.

Dat doen ze zelfs in de BGDC :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Maxime S said:

Interesting!

Een normale pitstop (fuel, banden & driver change) kost ongeveer 1 minuut denk ik. Juist?

Minder dan 95 seconden of meer dan 135 seconden, gemeten van pit in tot pit out.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Jokke_vlo said:

Nee, zo een GT3 kan niet op 1 set remblokken uit rijden, en om te vermijden dat je met speciale sets en tools (die zeer duur zijn), voordeel kan halen door dit ultra snel te doen heeft men deze maatregel genomen zodat iedereen remblokken op de klasssieke manier kan plaatsen en dure pitstops er niet voor zorgen dat je de race kan winnen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid