Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

11 hours ago, Monterey Jack said:

Eigenlijk wel. Zelfs als je de nummerplaat zou hebben of een beschrijving is het nog woord tegen woord zonder schade. Tenzij een getuige die plaat ook zag.

Waar dienen al die verdomde camera’s in de straten dan voor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, ICM said:

Waar dienen al die verdomde camera’s in de straten dan voor...

Hier staan er geen :D Juist op de brug hier wat verder staat er eentje, maar dat is de andere richting uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ICM zei:

Waar dienen al die verdomde camera’s in de straten dan voor...

Om je snelheid te meten

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ir_fuel zei:

 

Ik sta met mijn dochter aan een zebrapad, op een baan waar je 70 mag.

Los van je verhaal: ben ik de enige die vind dat 70 banen geen zebrapaden mogen hebben? Tenzij met lichten bvb... voorrang vind ik ook zo iets raar op 70/90 stukken, dat zouden hoofdwegen moeten zijn in vele gevallen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, PJH zei:

Los van je verhaal: ben ik de enige die vind dat 70 banen geen zebrapaden mogen hebben? Tenzij met lichten bvb... voorrang vind ik ook zo iets raar op 70/90 stukken, dat zouden hoofdwegen moeten zijn in vele gevallen

Viel me ook op.

Alle 70-banen met zebrapaden naar 50 dus 😏

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Ian zei:

Ik heb gisteren (met een BMW dan nog) nog netjes gestopt aan het zebrapad om iemand over te laten. :D

Een jong madammeke zeker. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, PJH zei:

Los van je verhaal: ben ik de enige die vind dat 70 banen geen zebrapaden mogen hebben? Tenzij met lichten bvb... voorrang vind ik ook zo iets raar op 70/90 stukken, dat zouden hoofdwegen moeten zijn in vele gevallen

In de Wallifornia is dat nog allemaal anders hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Waky zei:

Een jong madammeke zeker. :D

When life gives you melons...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lotuzzz zei:

Viel me ook op.

Alle 70-banen met zebrapaden naar 50 dus 😏

Zelfs aan 50 km/uur kun je nog levensgevaarlijk gekwetst bijna dood zijn.

30 per uur is de toekomst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zebrapad respecteer ik graag, wordt vaak beantwoord met een "bedankt" en kan weer eens goed in de toeren gaan. Niet zelden gevolgd door minder fraaie gebaren maar goed dat zijn mensen die het motorkarakter van een S54 niet kennen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zebrapad respecteer ik graag, wordt vaak beantwoord met een "bedankt" en kan weer eens goed in de toeren gaan. Niet zelden gevolgd door minder fraaie gebaren maar goed dat zijn mensen die het motorkarakter van een S54 niet kennen. [emoji3]


Bijna hetzelfde als dat van een Corsa 1.0 3cil uit 2001?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

(Sommige) Motorrijders...

- Vanmorgen zag ik er ééne op de E19 bij file constant over de pechstrook rijden. Wanneer de file oploste reed hij tegen 90 op het rechtse baanvak. 

- Terwijl ik sta aan te schuiven (we rijden nog traag) op het rechter vak is er een motorrijder die op de meet van de pechstrook iets sneller auto per auto inhaalt. Als hij bij de afrit komt wilt uiteraard de auto op het rechter vak ook de afrit nemen, zit die motorrijder waarschijnlijk in de dode hoek en is het bijna botsing.

- Ik zie er ook geregeld tussen het rechtse en het middenste vak rijden. Zelfs op momenten dat er tussen het linke en het rechtse vak speciaal voldoende afstand gehouden wordt omdat daar motorrijders passeren. 

Automobilisten moeten "kijken kijken" volgens de info borden langs de weg, maar 't zou wel gemakkelijker zijn moesten ze allemaal eens de wegcode respecteren. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat het deze week op de Scheldelaan is weet ik niet. De stoplichten zijn altijd "relatief" geweest, maar deze week ben ik drie (!) keer bijna in mijn flank gepakt toen ik van de parking de Scheldelaan op wou rijden. Mijn licht op groen, Scheldelaan rood. Vrachtwagens gaan gewoon door, los door het rood, zonder maar een beetje in te houden.

Het is altijd al een gevaarlijk iets geweest, maar meestal als je kwam "piepen", dan hielden ze wel in en kon je alsnog verder. Die moeite doen ze zelfs niet meer. En dan weten dat daar veel fietsers oversteken (zeker nu de speedpedelecs in zwang zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woensdag de slimmerik uitgehangen. Had gelukkig tijd op overschot.

Kwam van Blanceflourlaan richting Waaslandtunnel. Had te laat gezien dat daar door werken alles moest voorsorteren in de file rechts. Vroeger twee vakken naar rechts dacht ik, dus ik zat verkeerd, ik rijd tot waar ik denk te kunnen invoegen, maar 3 onnozelaars die me echt niet wilden tussen laten. Heb dan maar mijn tong uitgestoken naar 1 van die drie, en me omgekeerd. De wijk in tussen de appartementsblokken, tot boven de ingang van de waaslandtunnel aan het water om dan met de tunnel rechts van me ernaast weer te keren en van opzij te komen en dan 180° te draaien.

MIS. Afgesloten. Godver.

Dan maar de tunnel over, water volgen en van de bovenkant proberen op datzelfde kruispunt uit te komen.

Na heel wat eenrichtingsstraatjes toch op dat kruispunt uitgekomen. Daar verdorie ook een kleine file, maar lichten die ENORM lang op rood blijven, 3x voor gestaan. Dan uiteindelijk voor de ingang van de tunnel op het bewuste kruispunt ook 2x voor de lichten gestaan.

Denk dat ik daar een half uur gesukkeld heb. Eens pech gehad dus.

Eerst rode pijlen, dan oranje, dan groen. Ik heb al efficiënter gereden dan dat :D

Stomme Antwerpenaren...

 

Clipboard01.thumb.jpg.24252e89e54681dcf2d7e12abba14717.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

😮

Daarom blijf ik dus zo veel mogelijk weg uit 't stad. Het plezier is helemaal weg.

Maar ik onthou: je hebt verloren. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maaher zei:

😮

Daarom blijf ik dus zo veel mogelijk weg uit 't stad. Het plezier is helemaal weg.

Maar ik onthou: je hebt verloren. :D

 

Dat gevoel had ik ook heel sterk :lolz:

Maar omdat ik tijd over had vond ik het niet erg.

Wel jammer dat mijn truuk van de oranje pijl niet meer werkt :(

 

2 uren geleden, Dawud zei:

Dat punt is daar gewoon hopeloos geworden na het aanpassen van de lichten.

Ongelooflijk. Is dat om te ontmoedigen om door Antwerpen te rijden?

2 uren geleden, teus_ zei:

ja, van dat soort zeik word ik echt wel nijdig.

Ik kon er al bij al nog mee lachen, alleen niet met die drie zuurfretters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid