Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja idd, gewoon veel te vroeg naar links en laat die achter u maar wachten 😛 

Nu verwijt je me dat ik wooter ben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, ir_fuel said:

Ja idd, gewoon veel te vroeg naar links en laat die achter u maar wachten 😛 

Liefst ook nog volledig schaamteloos onverwachts zonder richtingsaanwijzers te gebruiken en zonder ontsnappingsroute voor de kar die je links komt inhalen zodat die vol in de ankers moet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Marvin said:

Liefst ook nog volledig schaamteloos onverwachts zonder richtingsaanwijzers te gebruiken en zonder ontsnappingsroute voor de kar die je links komt inhalen zodat die vol in de ankers moet. 

Dat lijkt me evident.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Bompa said:

Zo zie ik het inderdaad vaak gebeuren, meest van al met een gele nummerplaat met zwarte letters :(

 

Ik zie dat constant gebeuren met een witte nummerplaat met rode letters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bompa zei:

Zo zie ik het inderdaad vaak gebeuren, meest van al met een gele nummerplaat met zwarte letters :(

 

Ik heb veel Nederlandse collega's en eentje beweert dat je in de NL rijopleiding leert dat je rijdende op vak 2 in dit geval voorrang moet verlenen zodra die op het eerste vak z'n pinker naar links aanzet.

:tct:

Geloof er de ballen van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Ik heb veel Nederlandse collega's en eentje beweert dat je in de NL rijopleiding leert dat je rijdende op vak 2 in dit geval voorrang moet verlenen zodra die op het eerste vak z'n pinker naar links aanzet.

:tct:

Geloof er de ballen van.

ik weet dat ze op hun opleiding bizarre dingen leren, maar daar probeert hij je iets wijs te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest via het werk een rijtest doen met een examinator van VAB rijschool, puur omdat ik wel eens met een poolwagen reed.

 

Die zei me dat je, indien je op een voorrangsweg wil opdraaien, praktisch geen rekening moet houden met het verkeer dat al op de voorrangsweg zit en nog enkele meters verwijdert is: de auto’s van tegenwoordig trekken snel genoeg op dus de hinder is minimaal.

 

Voor mij een onmiddellijke verklaring waarom ik elke dag tientallen auto’s voor mijn neus zie oprijden ... 

 

Toen ik vroeg of er in de wegcode niet stond dat er geen hinder mocht zijn bij een dergelijk manoeuvre werd het stil. 

 

Iets waarheid zal er dus wel inzitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En blijven relativeren? 

 

Niet gemakkelijk natuurlijk, ik herval ook soms, echter meestal laat ik het niet aan mijn hart komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Bompa zei:

Lukt ook heel vaak bij mij. Genoeg vooruitziend zijn en dat valt wel mee.

Op de E40 (gent-kust en omgekeerd) gaat dat vrij goed meestal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/4/2019 om 02:20, knight-rider zei:

Daarstraks iemand met de fiets met een kind erbij, die gewoon voor mij in over een zebrapad wilt rijden.
Ik kon niet meer stoppen, dus wijk wat uit, begint die mongool van zijn oren te laken dat hij wel voorrang heeft op een zebrapad.
Ik ben dus gestopt, uitgestapt en hem wat verkeersles gaan geven, want het hoort niet om kinderen het slechte voorbeeld te geven!

Zoiets heb ik ook eens gehad.

Situatie: een fietspad op een oude spoorbedding dat een straat kruist, maar op de straat zelf staat enkel een zebrapad geschilderd. Aan beide uiteinden van het fietspad staat trouwens nog een stopbord.

Er stonden daar dus 2-3 kinderen die net van school kwamen, allemaal zittend op hun fiets. Mijn tegenligger stopt aan het zebrapad en geeft ze teken om over te steken.

Steken die toch niet direct over (op de fiets dus), zonder eerst naar de andere richting te kijken? 🙄

Heb nog op tijd alles kunnen dichtgooien, en de tegenligger begon dan nog wat handgebaren te maken ook.

Daar kan ik dus echt niet tegen hé, mensen die het verkeer wat beginnen regelen tegen alle regels in. Ik heb er geen probleem mee om hoffelijk te zijn, maar zo leren die kinderen vooral nog hoe het niet moet, zonder dat ze het zelf goed doorhebben.

En dan een paar weken later moord en brand schreeuwen als er weer een fietserke tussen een vrachtwagen is geplooid ? Hoe zou dat toch kunnen ?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee gevaren aan oversteekplaatsen: voor fietsen en voetgangers gelden verschillende regels maar de fietsers  negeren dat en fietsen gewoon over. Ik moet wel stoppen want ze vinden dat vanzelfsprekend. Dat moet problemen geven. En ten tweede , bij een dubbele rijstrook stopt er een op het eerste vak en die verbergt de voetganger die begint over te steken. De tweede ziet niks en rijdt gewoon door.

In mijn geval was ik de voetganger, was de tweede een pickup aan overdreven snelheid en ik had haast bij het oversteken en was de voorste van het groepje, ik ben daar goed weggekomen.

Ik houd daar dus rekening mee als chauffeur aan zo'n fietspad (allez, denk ik toch, zal niet altijd zijn). Als ik denk dat ik de overstekende voetganger ga maskeren stop ik iets eerder of stop ik helemaal niet. Gelukkig rijd ik meestal met een lage auto.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Glenn zei:

En blijven relativeren? 

 

Niet gemakkelijk natuurlijk, ik herval ook soms, echter meestal laat ik het niet aan mijn hart komen.

Ja, ik ga nooit flippen of uit de bol hoor. Het is niet omdat ik hier iets post dat ik daar slecht van gelopen heb. Wat me ongerust maakt voor de toekomst is dat ik het er niet zie op verbeteren, integendeel.

2 uren geleden, Ugeken zei:

Op de E40 (gent-kust en omgekeerd) gaat dat vrij goed meestal.

Klopt. Traject dat ik ook vaak doe.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/4/2019 om 12:33, teus_ zei:

er was plaats genoeg. die mannen worden betaald om rond te rijden, en hebben een grote verantwoordelijkheid. wat meer respect en zin voor verantwoordelijkheid mag wel aan de dag gelegd worden. 

viaduct Gentbrugge is ook zoiets fijn. op GPS moet je exact 92-94 rijden. te rap en je krijgt een boete, te traag en de camions komen bumperkleven of gaan je roekeloos inhalen. mijn Saab 9-3 van het werk werd zo bijna perte totale gereden door een blinde camioneur die wilde inhalen. chauffeur ontkende dat hij in fout was, en zei dat ik hem niet zag bij het veranderen van middelste rijvak. 

Geen onzin verkopen aub. Aan 97 krijg je daar nog geen boete. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/4/2019 om 19:41, Ian zei:


Aah, den Belgiek. Altijd prettig aanschuiven ginder. Ook met het prachtige Shell tankstation waar vele camioneurs (komende van de E17) komen tanken en, omdat het Shell terrein snel volstaat met een paar van die tientonners, er in de straat ook al snel een wachtrij gevormd wordt.

Eén van de weinige LPG-stations op m'n traject ook, en al meerdere keren niet kunnen tanken omdat er een camion op de LPG-tankplaats stond. Je moet eigenlijk achter het gebouw rijden langs de selfwash, om dan tot aan de LPG-pomp te komen die naast het gebouw ligt, maar eigenlijk lukt dat vaak niet omdat de weg versperd is met camions, waardoor je tegen de richting het terrein op moet rijden, en dan achteruit op de LPG-tankplaats parkeren.

Je kan ook gewoon oprijden, winkel passeren en hem in achteruit aan pomp 9 zetten. Als er daar een vrachtwagen staat is het om de pompen te voorzien. Nog nooit last gehad eigenlijk, zelfs al staat het er vol. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon oprijden, winkel passeren en hem in achteruit aan pomp 9 zetten. Als er daar een vrachtwagen staat is het om de pompen te voorzien. Nog nooit last gehad eigenlijk, zelfs al staat het er vol. 

Dat heb ik idd ook al vaak gedaan, als er geen wachtende camions op straat staan (indien je van de E17 komt). Anders moet je een paar meter spookrijden (links langs de camions op de 'afslagstrook') om aan de inrit van het tankstation te geraken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Goesting zei:

Zoiets heb ik ook eens gehad.

Situatie: een fietspad op een oude spoorbedding dat een straat kruist, maar op de straat zelf staat enkel een zebrapad geschilderd. Aan beide uiteinden van het fietspad staat trouwens nog een stopbord.

Er stonden daar dus 2-3 kinderen die net van school kwamen, allemaal zittend op hun fiets. Mijn tegenligger stopt aan het zebrapad en geeft ze teken om over te steken.

Steken die toch niet direct over (op de fiets dus), zonder eerst naar de andere richting te kijken? 🙄

Heb nog op tijd alles kunnen dichtgooien, en de tegenligger begon dan nog wat handgebaren te maken ook.

Daar kan ik dus echt niet tegen hé, mensen die het verkeer wat beginnen regelen tegen alle regels in. Ik heb er geen probleem mee om hoffelijk te zijn, maar zo leren die kinderen vooral nog hoe het niet moet, zonder dat ze het zelf goed doorhebben.

En dan een paar weken later moord en brand schreeuwen als er weer een fietserke tussen een vrachtwagen is geplooid ? Hoe zou dat toch kunnen ?

Ja, dat zijn idd gevaarlijk situaties

4 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Twee gevaren aan oversteekplaatsen: voor fietsen en voetgangers gelden verschillende regels maar de fietsers  negeren dat en fietsen gewoon over. Ik moet wel stoppen want ze vinden dat vanzelfsprekend. Dat moet problemen geven. En ten tweede , bij een dubbele rijstrook stopt er een op het eerste vak en die verbergt de voetganger die begint over te steken. De tweede ziet niks en rijdt gewoon door.

In mijn geval was ik de voetganger, was de tweede een pickup aan overdreven snelheid en ik had haast bij het oversteken en was de voorste van het groepje, ik ben daar goed weggekomen.

Ik houd daar dus rekening mee als chauffeur aan zo'n fietspad (allez, denk ik toch, zal niet altijd zijn). Als ik denk dat ik de overstekende voetganger ga maskeren stop ik iets eerder of stop ik helemaal niet. Gelukkig rijd ik meestal met een lage auto.

Ja, voetgangers op een zebrapad hebben ten alle tijde voorrang, dus die is simpel, maar ook vaak wel gevaarlijk.
Wat de fietsers betreft is het wel wat ingewikkelder, daar zijn er verschillende regels:
* Fietspad dat de weg kruis : fietser voorrang
* Fietspad dat ophoud waardoor de fietser de weg op moet: fietser voorrang
* Fietssugestiestrook: fietser heeft geen voorrang
* Oversteekplaats voor fietsers: fietser heeft geen voorrang

Maar veel auto's stoppen toch gewoon altijd om de fietsers over te laten steken, waardoor velen gaan denken dat ze altijd voorrang hebben en gewoon voor de auto's in rijden.
En dan is het toch altijd de bestuurder van de auto die de boze blikken en de huid vol gescholden krijgt!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/9/2019 at 12:33 PM, teus_ said:

viaduct Gentbrugge is ook zoiets fijn. op GPS moet je exact 92-94 rijden. te rap en je krijgt een boete, te traag en de camions komen bumperkleven of gaan je roekeloos inhalen. mijn Saab 9-3 van het werk werd zo bijna perte totale gereden door een blinde camioneur die wilde inhalen. chauffeur ontkende dat hij in fout was, en zei dat ik hem niet zag bij het veranderen van middelste rijvak. 

Daar kan je toch onmogelijk zo 'snel' rijden op het eerste vak? Tenzij er geen verkeer is. Vanaf je 90 op GPS doet rij je iedereen voorbij op het derde vak. Af en toe komt er dan eens een onwetende fransman kleven, maar die moet maar wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, knight-rider zei:

Ja, dat zijn idd gevaarlijk situaties

Ja, voetgangers op een zebrapad hebben ten alle tijde voorrang, dus die is simpel, maar ook vaak wel gevaarlijk.
Wat de fietsers betreft is het wel wat ingewikkelder, daar zijn er verschillende regels:
* Fietspad dat de weg kruis : fietser voorrang
* Fietspad dat ophoud waardoor de fietser de weg op moet: fietser voorrang
* Fietssugestiestrook: fietser heeft geen voorrang
* Oversteekplaats voor fietsers: fietser heeft geen voorrang

Maar veel auto's stoppen toch gewoon altijd om de fietsers over te laten steken, waardoor velen gaan denken dat ze altijd voorrang hebben en gewoon voor de auto's in rijden.
En dan is het toch altijd de bestuurder van de auto die de boze blikken en de huid vol gescholden krijgt!
 

Er moet ten alle tijden voorrang verleend worden aan voetgangers. Das een kleine nuance die een wereld van verschil maakt. Das t zelfde als de voorrang aan rechts regel.

Ge moet de andere voorrang geven, das niet t zelfde als de ander mag zomaar overal zijne voorrang pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Soundstorm zei:

Vanaf je 90 op GPS doet rij je iedereen voorbij op het derde vak.

Dat dacht ik ook. En op het derde vak rijden ze ook te traag .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, knight-rider zei:

 

Maar veel auto's stoppen toch gewoon altijd om de fietsers over te laten steken, waardoor velen gaan denken dat ze altijd voorrang hebben en gewoon voor de auto's in rijden.
En dan is het toch altijd de bestuurder van de auto die de boze blikken en de huid vol gescholden krijgt!
 

Ik fiets 10.000km per jaar. Ik maak altijd aanstalten om te stoppen wanneer ik voorrang moet verlenen, maar ik denk dat ik maar 2x per maand eentje tegen kom die zelf niet stopt. Daarvan is er dan ene op z'n GSM bezig, en de andere is iemand die weet waar 'ie mee bezig is op de baan, zoals iedereen hier.

Persoonlijk zie ik weinig fietsers die denken altijd voorrang te hebben, maar ik woon niet in Leuven of Gent.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Joske said:

Er moet ten alle tijden voorrang verleend worden aan voetgangers. Das een kleine nuance die een wereld van verschil maakt. Das t zelfde als de voorrang aan rechts regel.

Ge moet de andere voorrang geven, das niet t zelfde als de ander mag zomaar overal zijne voorrang pakken.

Voetgangers hebben toch alleen maar voorrang aan een oversteekplaats?

Als ze op een andere plaats willen oversteken moeten ze gewoon wachten. Als ze natuurlijk al aan het oversteken zijn, moet je ze natuurlijk niet omver rijden.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid