Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Ddeze week ook nog iets weinig sympathiek gedaan: 's ochtends waren de temperaturen rond het vriespunt, en een vrouw in een camionetje was aan het bumperkleven. Ongeveer 1 meter afstand wanneer er zeker kans is op ijsplekken. Heb even mijn rem aangetikt. ze begon te gebaren te maken en te doen, heb mijn hand opgestoken. In zekere zin ben ik er ook bij gebaat, want ik wil geen bumperklevers in mijn koffer hebben wanneer er vlak voor mij iets gebeurt. 

Bumperkleven, veel eikels die het op den duur uit gewoonte doen. Wanneer je 95 rijdt binnen een trajectcontrole van 90, op het linkervak bumperkleven en mee veranderen naar het middelste rijvak en daar blijven bumperkleven. Niet te schatten. 

Wat kun je eigenlijk doen tegen die mongolen die tijdens de spits zitten te bumperkleven, terwijl het onmogelijk is om rapper te rijden? Zo van die mensen die denken dat ze de koning zijn, en iedereen plaats moet maken voor hen. Het is precies sociaal niet aanvaard om voor te steken in een wachtrij, maar in het verkeer ligt dat wel anders. Ze gaan ook frequent rechts inhalen en zigzaggen door het verkeer. Dat maakt het moeilijk om voldoende afstand te houden tot je voorligger: laat een opening, en genoeg mensen die er van profiteren om je af te snijden. 

Woon-werk verkeer, ik haat het. Ik kan het mij permitteren om pas om 9u te vertrekken, maar dan is het pas 19u tegen dat ik thuis ben. Bah. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, extreem traag naar rechts invoegen. dat doe ik wanneer iemand zit te bumperkleven, wanneer het onmogelijk is voor mij om rapper te rijden. druk verkeer, voorliggers, dat soort zaken. ik ga niet naar rechts invoegen en vertragen van 120 naar 90, omdat meneerke zit te bumperkleven.  als ik perfect mijn snelheid kan behouden op het rechter of middelste vak, dan maak ik altijd wel direct plaats, bij voorkeur nog voor ze gaan bumperkleven.

 

Ik 'zondig' mij daar soms ook aan. Als er voor mij auto's rijden (iets wat de bumperklever achter mij toch duidelijk ziet, aangezien ik de auto die voor m'n voorligger rijdt ook kan zien, meestal rij ik zelfs speciaal iets meer naar rechts op het rijvak zodat ze zéker zien dat ik ook maar gewoon de stroom aan het volgen ben), en zodra ik terug naar het 2de vak kan, doe ik dat ook in een iets langere lijn dan normaal.

 

Omgekeerd durf ik ook weleens te bumperkleven, maar meestal bij pipo's die aan 110 per uur op het 3de vak komen en er vervolgens blijven plakken nadat ze die inhalende camion op het 2de vak al lang voorbij zijn, met een auto waarvan ik zeker weet dat die sneller dan 110 per uur kan.

 

Maar dan voel ik me achteraf toch een beetje schuldig, omdat ik op dat moment voldoe aan het cliché van de 'agressieve bumperklevende BMW-rijder' (ook al is dat in mijn geval ook maar gewoon een M-packloze oude trage viercilinder diesel, maar Piet en Pauline zien enkel die BMW badge en elegante doch, in combinatie met de angel eyes lichtjes imponerende E39 nieren (die er gewoon hetzelfde uitzien als van een 540i bvb).

 

Als ik zelf 120, de max. toegelaten snelheid dus, rij, ga ik ook niet naar het tweede vak als ik weet dat ik mezelf dan toch vastrij achter een inhalende camion of treintje middenvaksplakkers die op het punt staan zichzelf allen vast te rijden achter een inhalende camion. Procentueel zal ik (zeker in de spits) wss ook het meest op het middenvak rijden, omdat ik geen zin heb om me constant vast te rijden achter een camion op het eerste vak, als er te weinig plaats is tussen 2 camions en je weet dat zodra je terug op het eerste van zit, je direct toch weer naar het tweede vak moet. En om niet te veel mensen op 't derde vak te hinderen. Maar in alle andere situaties probeer ik zoveel mogelijk rechts te rijden.

 

Ik krijg het er wel van van middenvaksplakkers die aan 110 per uur aan het taffelen zijn, terwijl er veel plaats is op het eerste. Dan ga ik soms ipv ze rechts in te halen, reglementair links inhalen vanaf het eerste vak helemaal naar het derde, om dan ofwel heel traag ofwel bruusk (indien te weinig plaats door camion op 't eerste iets verder) terug naar 't eerste, met pinker naar rechts, die ik soms nog ietsje langer aan laat zelfs. Maar eigenlijk verloren moeite (blijven gewoon rustig op 't tweede, en hebben het, al smartphonend, wss toch niet eens gezien). En eigenlijk veek gevaarlijker dan rechts inhalen.. Wel grappig als je andere soms ook hetzelfde ziet doen, zeker als ze in een dikkere/snel uitziende bak rijden. Dan denk ik ff 'My man.. [emoji41] ergert zich ook aan die middenvaksplakkers maar voelt zich niet te goed om zelf ook naar 't eerste te gaan, wetende dat hij wegens hogere snelheid toch meteen terug naar 't tweede zal moeten'. default_biggrin.gif

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik plak alleen aan de bumper als ze geen plaats maken terwijl ze kunnen en of moeten.

En ik voel me daar helaas niet schuldig om. Even in de spiegels kijken is precies moeilijk, maar in de spiegels kijken en weten wat er rondom jou gebeurt is precies heel erg lastig. Daar dan nog effectief iets mee doen lijkt het einde.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

dingen die niet mogen: de remmen opeens toegooien, met de wielen over de witte lijn links gaan zodat je een ganse hoop steentjes op zijn auto doet springen, 's nachts een professionele cameraflits op volle kracht doen afgaan richting je achterruit. 

wat wel mag en effectief is: geen idee 👺

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Bompa said:

Ik plak alleen aan de bumper als ze geen plaats maken terwijl ze kunnen en of moeten.

En ik voel me daar helaas niet schuldig om. Even in de spiegels kijken is precies moeilijk, maar in de spiegels kijken en weten wat er rondom jou gebeurt is precies heel erg lastig. Daar dan nog effectief iets mee doen lijkt het einde.

dat is fair. chance dat we hier ergens kunnen overeenkomen met een gezonde middenweg. je hebt altijd al rap mensen die bumperkleven altijd OK vinden, of zichzelf heilig achten en het afkeuren onder alle omstandigheden.  of van die nazi's die het altijd beter weten dan een ander.

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, teus_ zei:

dingen die niet mogen: de remmen opeens toegooien, met de wielen over de witte lijn links gaan zodat je een ganse hoop steentjes op zijn auto doet springen, 's nachts een professionele cameraflits op volle kracht doen afgaan richting je achterruit. 

wat wel mag en effectief is: geen idee 👺

ik had vroeger een brandweersirene in mijn wagen zitten. ooit eens gekregen en laten installeren op een extra knop voor de achterruitontdooiing. was dus mooi in het interieur opgenomen. ( ik gebruikte die als alarm. Als ik de wagen uit zette duwde ik de knop in, zodat dat sirene gaat wanneer het contact gestart is. ) Was ook heel efficiënt om eens op te zetten, als ze niet aan de kant wilden gaan. :lol:

keuring heeft nooit een opmerking gegeven over heel die installatie onder de motorkap. :D

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/12/2019 om 15:47, Bompa zei:

Ik plak alleen aan de bumper als ze geen plaats maken terwijl ze kunnen en of moeten.

En ik voel me daar helaas niet schuldig om. Even in de spiegels kijken is precies moeilijk, maar in de spiegels kijken en weten wat er rondom jou gebeurt is precies heel erg lastig. Daar dan nog effectief iets mee doen lijkt het einde.

Zo is dat, ofwel ga je er rechts voorbij als statement. En wat ik geleerd heb uit Alloo bij de wegpolitie, is dat zolang je niet onmiddellijk terug naar links gaat na het rechts voorbijrijden, het niet gezien wordt als 'rechts inhalen'. :D uiteraard voor interpretatie vatbaar, soit de pakkans is klein, de boete niet extreem hoog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier verdedigbare scenarios voor rechts inhalen maar "in't echt" zie ik toch veel

- een lange rij links die eigenlijk gewoon netjes aanschuiven is om in te halen, net als het aanschuiven in de supermarkt. Degenen die op het tweede vak inhalen zijn dan gewoon mensen die in de supermarkt voorsteken.

- aandringers die vinden dat degene voor hun uit de weg moet. Hij moet maar wat rapper of zich tussen twee autos wurmen op het tweede vak.

- autos op het derde vak die als ze naar het tweede vak gaan niet meer terug op het derde vak geraken omdat ze er hem niet tussen laten.

Ik erger mij niet minder dan anderen aan de andere weggebruikers maar ik probeer mijzelf ook geen blaaskes wijs te maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

99% van de mensen die ik op mijn gemak rechts voorbij ga, die reageren totaal niet. Geen agressief gedrag, niet ineens beginnen versnellen, niet opschuiven naar rechts etc etc.

Die zetten gewoon hun weg apathisch verder zoals ze al kilometers lang aan het doen waren.

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik zie hier verdedigbare scenarios voor rechts inhalen maar "in't echt" zie ik toch veel

- een lange rij links die eigenlijk gewoon netjes aanschuiven is om in te halen, net als het aanschuiven in de supermarkt. Degenen die op het tweede vak inhalen zijn dan gewoon mensen die in de supermarkt voorsteken.

Dat is toch zever.. als je zo redeneert in de ochtendspits rijdt iedereen links. Nee als de rechter kassa vrij is dan ga je rechts. Je moet spreiden voor optimale doorstroming. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Waky said:

Dat is toch zever.. als je zo redeneert in de ochtendspits rijdt iedereen links. Nee als de rechter kassa vrij is dan ga je rechts. Je moet spreiden voor optimale doorstroming. 

Ik snap wel wat hij zegt.

Het probleem is dat iedereen eigenlijk zit te wachten tot die voor hem aan de kant gaat om in te halen. Als je dus 1 taffelaar hebt die 100 rijdt links zit er een hele trein achter te wachten tot die naar rechts gaat om er eindelijk langs te kunnen. Kan je op zo een moment zeggen dat die mensen onnodig links rijden? Wat moeten ze anders doen? Rechts even traag als die taffelaar gaan rijden, achter hem, terwijl ondertussen ander volk komt aangesloten links?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Waky zei:

Dat is toch zever.. als je zo redeneert in de ochtendspits rijdt iedereen links. Nee als de rechter kassa vrij is dan ga je rechts. Je moet spreiden voor optimale doorstroming. 

Maar in de ochtendspits redeneert ge niet zo. De vraag is "hoe interpreteert ge deze situatie", en dan gaat dezelfde persoon die een ochtendspits situatie herkent als "links en rechts voorsteken geen probleem" de bovenstaande situatie herkennen als "de correcte aanpak is hier links in de rij aanschuiven om voorbij de trage te gaan ".  En dan is de rechts inhaler gewoon een valsspeler.

Verschillende mensen kunnen dezelfde situatie dus ook eerlijk op een andere manier zien in het wat rommelige gebied tussen de extremen.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel wat hij zegt.
Het probleem is dat iedereen eigenlijk zit te wachten tot die voor hem aan de kant gaat om in te halen. Als je dus 1 taffelaar hebt die 100 rijdt links zit er een hele trein achter te wachten tot die naar rechts gaat om er eindelijk langs te kunnen. Kan je op zo een moment zeggen dat die mensen onnodig links rijden? Wat moeten ze anders doen? Rechts even traag als die taffelaar gaan rijden, achter hem, terwijl ondertussen ander volk komt aangesloten links?

In zo'n (gevaarlijke) situatie ga ik dan meestal terug naar het veel minder drukke 2de vak, en dan passeer ik idd al eens wat auto's die op 't 3de zitten (die even later toch weer passeren aos de doorstroming terug versnelt). Zo kan ik defensiever rijden want ik zie veel verder wat er voor mij gebeurt, terwijl je op 't derde vak vaak niet verder ziet dan de achterbumper van je voorganger 3-5m voor u (die ook op 3m van zijn voorganger hangt en die daarvoor ook etc.) Zeker bij camionettes is het irritant als je daar achter moet rijden, bij auto's kan je nog deels door hun ruiten nog wat vooruit kijken. En ze rijden allemaal zo dicht (ik vaak ook, maar zou dat eigenlijk moeten afleren) omdat als je voldoende plaats tussen laat er altijd wel iemand is die toch in dat gat kruipt, 3m voor uw neus.

Heb er zo al een paar keer van 't verschot zien blokremmen (en degene achter hen dan ook) omdat ze plots de remlichten van hun voorligger zagen oplichten (dan rij ik liever wat trager op 't 2de dan gestresseerd op 't 3de met uw voet in de aanslag boven 't rempedaal), en je ziet het mooi gebeuren, de remlichten die 1 na 1 oplichten als kerstverlichting. Verwonderlijk dat er niet meer kettingbotsingen gebeuren eigenlijk.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Gewoon lekker op AP in 't midden. No stress (voor jezelf toch) 😎

Dat vind ik nou es een reeetegoed ideej.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Maar in de ochtendspits redeneert ge niet zo. De vraag is "hoe interpreteert ge deze situatie", en dan gaat dezelfde persoon die een ochtendspits situatie herkent als "links en rechts voorsteken geen probleem" de bovenstaande situatie herkennen als "de correcte aanpak is hier links in de rij aanschuiven om voorbij de trage te gaan ".  En dan is de rechts inhaler gewoon een valsspeler.

Verschillende mensen kunnen dezelfde situatie dus ook eerlijk op een andere manier zien in het wat rommelige gebied tussen de extremen.

Hetzelfde heb je met wegversmallingen, staat er daar een rij van 500m braaf aan te schuiven op het 1e vak, kun je op het 2de vak doorrijden tot het einde en rustig inritsen. Maar OWEE als je dat doet, want dan word je als asociaal bestempeld terwijl het in principe de doorstroming verbetert. Het probleem is dat zij die daar allemaal op dezelfde strook aanschuiven in 'fout' zijn. Nuja ze doen maar, zo win ik een pak tijd, maar het levert bij velen nodeloos frustratie op.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Waky said:

Hetzelfde heb je met wegversmallingen, staat er daar een rij van 500m braaf aan te schuiven op het 1e vak, kun je op het 2de vak doorrijden tot het einde en rustig inritsen. Maar OWEE als je dat doet, want dan word je als asociaal bestempeld terwijl het in principe de doorstroming verbetert. Het probleem is dat zij die daar allemaal op dezelfde strook aanschuiven in 'fout' zijn. Nuja ze doen maar, zo win ik een pak tijd, maar het levert bij velen nodeloos frustratie op.

 

 

Ik heb zo al een paar leuke spelletjes gespeeld met van die blokkeerders. En altijd gewonnen :lolz: 

Koersinzicht :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Waky zei:

Hetzelfde heb je met wegversmallingen, staat er daar een rij van 500m braaf aan te schuiven op het 1e vak, kun je op het 2de vak doorrijden tot het einde en rustig inritsen. Maar OWEE als je dat doet, want dan word je als asociaal bestempeld terwijl het in principe de doorstroming verbetert. Het probleem is dat zij die daar allemaal op dezelfde strook aanschuiven in 'fout' zijn. Nuja ze doen maar, zo win ik een pak tijd, maar het levert bij velen nodeloos frustratie op.

 

 

Valt wel mee hier tegenwoordig... het enige dat ik niet meer doe is aan 50 of 70 naar het einde van de strook rijden, maar op het einde bol ik 50m aan dezelfde snelheid als de rechterstrook (of iets sneller), zo lijk je in hun ogen minder te winnen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Lotuzzz said:

Valt wel mee hier tegenwoordig... het enige dat ik niet meer doe is aan 50 of 70 naar het einde van de strook rijden, maar op het einde bol ik 50m aan dezelfde snelheid als de rechterstrook (of iets sneller), zo lijk je in hun ogen minder te winnen :D

da's idd de manier heb ik ook al gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Waky zei:

Dat is toch zever.. als je zo redeneert in de ochtendspits rijdt iedereen links. Nee als de rechter kassa vrij is dan ga je rechts. Je moet spreiden voor optimale doorstroming. 

Tenzij dat die links een ferm konijn is. 

Geen echte ergernis, maar vrijdagavond rij ik naar huis en neem afslag autosnelweg. Die gaat over naar twee vakken en neem onmiddellijk rechter vak. Auto achter mij haalt mij in en voegt vlak voor mij in, vlak als in, er is een 10 a 20cm tussen ons. Vond dat toch vrij kort, maar ja. 

Nu, ik moet wat verder links af en die kerel gaat trager rijden, dus ik zet mij al links en als ik naast hem kom zet die zijn richtingaanwijzer op naar links. Meestal vertraag ik wel voor zo een situatie, maar gezien zijn gedrag, rij ik gewoon door. Geef wat gas bij dat die geen hinder ondervindt en als ik er voorbij ben begint die te faren gelijk zot. 

Was oude bejaarde man. Toch apart. Je zou denken dat ze weten dat in alle rust toch aangenamer is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, CAS said:

Was oude bejaarde man. Toch apart. Je zou denken dat ze weten dat in alle rust toch aangenamer is. 

Zo komt een "oude bejaarde man" enkele weken geleden los rechtdoor gereden, komende van rechts daar.  De brave man moest voorrang geven, maar niets aan de hand, ik laat die rechtdoor vliegen.  Het ding is dat ik in die man z'n ogen de doodangst zag terwijl die absoluut z'n wagentje (Ford Fiest, anno 2000 schat ik) NIET onder controle meer had.  Leek me dat ie de plaats van de rem en de gas niet echt meer kon herinneren.

image.png.b46e9e976febb99738939c3b0af9c897.png

Niets gezegd hiervan, maar +20j geleden heb ik een zwaar ongeval gehad, volledig in m'n recht in een soortgelijke situatie waar ik niet gestopt was (ik zat op de hoofdbaan)... en terwijl ik terug bij bewustzijn kwam na met m'n hoofd door de zijruit gekwakt te zijn had madam "oude van dagen" niets anders te roepen als "hebde mij godver**** niet zien aankomen!!!".

 

Sorry, maar voor 't zelfde geld zit je dan de rest van de je leven in een rolstoel... ik denk dat onze heren & dames beleidsmakers dit toch ook 'ns moeten aanpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Milton1 zei:

Zo komt een "oude bejaarde man" enkele weken geleden los rechtdoor gereden, komende van rechts daar.  De brave man moest voorrang geven, maar niets aan de hand, ik laat die rechtdoor vliegen.  Het ding is dat ik in die man z'n ogen de doodangst zag terwijl die absoluut z'n wagentje (Ford Fiest, anno 2000 schat ik) NIET onder controle meer had.  Leek me dat ie de plaats van de rem en de gas niet echt meer kon herinneren.

image.png.b46e9e976febb99738939c3b0af9c897.png

Niets gezegd hiervan, maar +20j geleden heb ik een zwaar ongeval gehad, volledig in m'n recht in een soortgelijke situatie waar ik niet gestopt was (ik zat op de hoofdbaan)... en terwijl ik terug bij bewustzijn kwam na met m'n hoofd door de zijruit gekwakt te zijn had madam "oude van dagen" niets anders te roepen als "hebde mij godver**** niet zien aankomen!!!".

 

Sorry, maar voor 't zelfde geld zit je dan de rest van de je leven in een rolstoel... ik denk dat onze heren & dames beleidsmakers dit toch ook 'ns moeten aanpakken.

Niet zo leuk om mee te maken!

Heb eens een oude gehad die de rem en de gas verwisselde. Kerel knalt vol achteraan in op mijn auto (dan is het eigenlijk al duidelijk wie in fout is) maar ook nog eens terwijl ik op een voorrangsweg (rond punt) reed en die invoegde. 

Stap uit om te vragen of alles goed met hem gaat, was toch best een knal en mijn inzittenden waren ok. Die is daar beginnen roepen tegen mij, en ik was in fout, en ik reed te snel... 

Zei hem dat ik niet snel genoeg reed, want dan zou die gewoon mij gemist hebben. En zei hem dan ook om best in zijn auto te springen en hem in P te zetten want de beste man was uitgestapt terwijl die nog in D stond. Heeft mij nog aangeklaagd en voor rechtbank moeten komen, dan is die in hoger beroep gegaan.  Gaat hem dus buiten een hogere verzekering (hoewel, reed mss al 20 jaar ongeval vrij?) Dus toch nog wat gekost hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Le Capri Mauve said:

Ik zie hier verdedigbare scenarios voor rechts inhalen maar "in't echt" zie ik toch veel

- een lange rij links die eigenlijk gewoon netjes aanschuiven is om in te halen, net als het aanschuiven in de supermarkt. Degenen die op het tweede vak inhalen zijn dan gewoon mensen die in de supermarkt voorsteken.

- aandringers die vinden dat degene voor hun uit de weg moet. Hij moet maar wat rapper of zich tussen twee autos wurmen op het tweede vak.

- autos op het derde vak die als ze naar het tweede vak gaan niet meer terug op het derde vak geraken omdat ze er hem niet tussen laten.

Ik erger mij niet minder dan anderen aan de andere weggebruikers maar ik probeer mijzelf ook geen blaaskes wijs te maken.

100% akkoord. en ik laat niet met mijn kloten rammelen. al meermaals gas bijgegeven voor eikels die rechts willen inhalen, zodat ze vast komen te zitten tussen een voorligger en mij. al meermaals mensen enorm kwaad zien worden. gniffel. 

net zoals die keer dat 2 rijvakken overgaan tot 1 rijvak. rustig verkeer, ik ga tijdig van het linkervak naar het rechtervak. aap in een camionetje wil tot het einde van het linkervak rijden om dan het laatste moment in te voegen. ik wijk wat uit naar links, zodat hij me niet voorbij kan. hij gaat claxxoneren en gaat dan links over de volle witte lijn om me toch in te halen.
een camionneur voor mij zag het allemaal gebeuren, en week uit ook naar links om hem de pas af te snijden. hard en luid gelachen. 

  • Grappig 1
  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid