Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

24 minutes ago, Germinal said:

Ergernis : POLITIE !

Daar erger is mij dus vaak aan in het verkeer. Vandaag was er een schoolvoorbeeld van.


Ik rijd 127 op cruise control op de snelweg, ik zie een auto van de wegpolitie afkomen en ik ga opzij.. doen ze teken van “rijd is wat trager makker”.. gaan ze voor mij 123 rijden en 500 meter verder rijden ze dan weg aan 140-150 zonder lichten/sirene.. man man..

Kom ik slechtgezind van. Eigenlijk zou je daar dan achter moeten rijden aan 140-150 emoji17.png

Waarom niet? Als ze je doen stoppen, zeg je dat je hen volgde als niet-prioritair voertuig, en dat zij het wel zullen weten zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nog, in volle ochtendspits, van Kortrijk tot Brussel achter twee LandCruisers van de Federale Politie, met alleen hun zwaailichten aan, gereden.  Die mannen reden een ruime 130 op GPS. Nog nooit zo vlotjes in Brussel-Centrum gestaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

ik ben nog, in volle ochtendspits, van Kortrijk tot Brussel achter twee LandCruisers van de Federale Politie, met alleen hun zwaailichten aan, gereden.  Die mannen reden een ruime 130 op GPS. Nog nooit zo vlotjes in Brussel-Centrum gestaan. 

Best ook, ik heb die mannen ééns ingehaald en ze konden daar gelijk niet mee lachen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze waren geen geldtransport aan het begeleiden, want dan is hun gevoel voor humor heel ver te zoeken.

Neen, die peet die passagierde zwaaide zelfs nog even toen ze afsloegen in de Europese wijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ze waren geen geldtransport aan het begeleiden, want dan is hun gevoel voor humor heel ver te zoeken.

Neen, die peet die passagierde zwaaide zelfs nog even toen ze afsloegen in de Europese wijk.

Bij mij zwaaiden ze met hun metalen geschillenoplossers. Nochtans, stond op om afstand te houden, afrit genomen in Aalst, zo langs rechts (maar met berm er tussen) ze ingehaald en dan weer oprit genomen. Afstand gehouden en werd alsmaar groter, maar die Land Cruiser ging sneller dan mijn Sprinter... Beetje triestig van die mannen om mij dan toch nog in te halen vond ik. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zopas de overbuur die binnenkwam met de vraag of ik iets gezien of gehoord had. Er was iemand tegen zijn wagen gereden want hij stond 2m verder dan eerst. ('t was mij al opgevallen hoe "slecht" hij geparkeerd stond deze zondag. ):lol:

ik kijk mijn camera's  ( @dragonfly ) na, en je ziet echt een wagen er tegen rijden, terug achteruit, uitstappen en een heel stuk rooster (gemakkelijk 1m breed) van de trekhaak trekken. geld afhalen van de bc rechtover mijn deur en weer weg.

merk en type is dus gekend door mijn camera's en de camera's van de bank rechtover mij. plus dat ze de identiteit weten door de geldafhaling.

gaat zuur worden voor de dame vrees ik, maar je moet het toch maar durven.

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Verdrietig 1
  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

Zopas de overbuur die binnenkwam met de vraag of ik iets gezien of gehoord had. Er was iemand tegen zijn wagen gereden want hij stond 2m verder dan eerst. ('t was mij al opgevallen hoe "slecht" hij geparkeerd stond deze zondag. ):lol:

ik kijk mijn camera's  ( @dragonfly ) na, en je ziet echt een wagen er tegen rijden, terug achteruit, uitstappen en een heel stuk rooster (gemakkelijk 1m breed) van de trekhaak trekken. geld afhalen van de bc rechtover mijn deur en weer weg.

merk en type is dus gekend door mijn camera's en de camera's van de bank rechtover mij. plus dat ze de identiteit weten door de geldafhaling.

gaat zuur worden voor de dame vrees ik, maar je moet het toch maar durven.

 

 

Heb je dat gemeld dat uw camera openbaar domein filmt :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, d_s zei:

Heb je dat gemeld dat uw camera openbaar domein filmt :ninja:

Staan geregistreerd ja. komt puur omdat ze de binnenkant van de winkel filmen, maar door mijn grote ruiten activeren ze ook op beweging buiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, d_s zei:

Heb je dat gemeld dat uw camera openbaar domein filmt :ninja:

@d_s kan jouw camera nog verdraaien of de straat in een privacy vlak zetten :) 

Aangeven mag uiteraard ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dragonfly zei:

@tuscani vergeet dat fragment niet te downloaden of het zal binnen een paar dagen weg zijn.

Niet erg voor mij, en ook voor de controle nadien. Ze staan geregistreerd dat ze beelden maar X aantal tijd bijhouden. Heb ik ook geen zever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, dragonfly zei:

@d_s kan jouw camera nog verdraaien of de straat in een privacy vlak zetten :) 

Aangeven mag uiteraard ook.

Ik vind dat niet erg dat de straat mee gefilmd wordt maar ik zal ze dan ook maar registreren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/3/2019 om 22:07, Bompa zei:

Omgekeerde van ergernis, het mag hier ook eens staan. Deze kerel kleurt mijn hele week.

 

Niet verwonderlijk op die locatie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_20190320_175328.thumb.jpg.02b5ad479d05950452045a5aa55e5ff2.jpg

Ons Monica bleef dan nog staan als het groen werd ook. Had er mij beter nog voor gezet. 

 

Deze week trouwens op een motard moeten claxoneren. Zo een met wat fluo attributen en paar flashy lijnen en lampen op zijn ding. Die flik vond het blijkbaar normaal om op de oprit van de autosnelweg te stoppen om een praatje te slaan met iemand van Rijkswaterstaat. Blokkeerde daardoor wel de doorgang en oprit was daardoor eigenlijk gewoon direct de autosnelweg op of stoppen. Wat een kalf. Dacht dat die mannen een voorbeeldfunctie hadden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, CAS said:

IMG_20190320_175328.thumb.jpg.02b5ad479d05950452045a5aa55e5ff2.jpg

Ons Monica bleef dan nog staan als het groen werd ook. Had er mij beter nog voor gezet. 

 

Deze week trouwens op een motard moeten claxoneren. Zo een met wat fluo attributen en paar flashy lijnen en lampen op zijn ding. Die flik vond het blijkbaar normaal om op de oprit van de autosnelweg te stoppen om een praatje te slaan met iemand van Rijkswaterstaat. Blokkeerde daardoor wel de doorgang en oprit was daardoor eigenlijk gewoon direct de autosnelweg op of stoppen. Wat een kalf. Dacht dat die mannen een voorbeeldfunctie hadden. 

Den Belgiek. Klassiek daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vanmiddag reed ik rustig huiswaarts op de E40, 129cc. Zag voorbij Aalst plots een zilveren 3 reeks afkomen, maar had nog ruim plek om in te halen. Ik haal in en wil naar rechts gaan, komt op hetzelfde moment natuurlijk eentje van op het eerste naar het tweede, dus ik blijf even op het 3e. Begint die 3 goed te kleven.

In het voorbijrijden dan gezien dat het een anonieme 325d was :fp: Stuift verder weg, om dan plots 110 te gaan rijden, tussen alle middenvaksplakkers. In de trajectcontrole dan constant versnellen, vertragen en weer op het middenvak hangen. 

O wee als ik aan 140 zou gereden hebben, maar die 30 middenvaksrijders daar kijken die mannen niet naar om, plus dan nog rijden als een halve idioot :roll: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/15/2019 at 11:12 AM, ICM said:

Waarom niet? Als ze je doen stoppen, zeg je dat je hen volgde als niet-prioritair voertuig, en dat zij het wel zullen weten zeker?

Dat heeft me in Nederland eens (ik dacht) 180 EUR gekost.

  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Lefty said:

Dat heeft me in Nederland eens (ik dacht) 180 EUR gekost.

Zuur.

Dat waren anders wel erg veel konijnenkorrels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid