Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

7 hours ago, ir_fuel said:

Ik snap wel wat hij zegt.

Het probleem is dat iedereen eigenlijk zit te wachten tot die voor hem aan de kant gaat om in te halen. Als je dus 1 taffelaar hebt die 100 rijdt links zit er een hele trein achter te wachten tot die naar rechts gaat om er eindelijk langs te kunnen. Kan je op zo een moment zeggen dat die mensen onnodig links rijden? Wat moeten ze anders doen? Rechts even traag als die taffelaar gaan rijden, achter hem, terwijl ondertussen ander volk komt aangesloten links?

yup, van tijd zie ook ook 80% op het linkervak aanschuiven. het is voor interpretatie vatbaar. ik heb zelf niet echt een idee van wat "correct" is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Waky zei:

Hetzelfde heb je met wegversmallingen, staat er daar een rij van 500m braaf aan te schuiven op het 1e vak, kun je op het 2de vak doorrijden tot het einde en rustig inritsen. Maar OWEE als je dat doet, want dan word je als asociaal bestempeld terwijl het in principe de doorstroming verbetert. Het probleem is dat zij die daar allemaal op dezelfde strook aanschuiven in 'fout' zijn. Nuja ze doen maar, zo win ik een pak tijd, maar het levert bij velen nodeloos frustratie op.

 

 

Doe ik ook altijd, zalig om hun totje dan te zien van iedereen als je ze voorbij rijdt😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, teus_ zei:

net zoals die keer dat 2 rijvakken overgaan tot 1 rijvak. rustig verkeer, ik ga tijdig van het linkervak naar het rechtervak. aap in een camionetje wil tot het einde van het linkervak rijden om dan het laatste moment in te voegen.

Wat is hier mis mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, teus_ zei:

100% akkoord. en ik laat niet met mijn kloten rammelen. al meermaals gas bijgegeven voor eikels die rechts willen inhalen, zodat ze vast komen te zitten tussen een voorligger en mij. al meermaals mensen enorm kwaad zien worden. gniffel. 

net zoals die keer dat 2 rijvakken overgaan tot 1 rijvak. rustig verkeer, ik ga tijdig van het linkervak naar het rechtervak. aap in een camionetje wil tot het einde van het linkervak rijden om dan het laatste moment in te voegen. ik wijk wat uit naar links, zodat hij me niet voorbij kan. hij gaat claxxoneren en gaat dan links over de volle witte lijn om me toch in te halen.
een camionneur voor mij zag het allemaal gebeuren, en week uit ook naar links om hem de pas af te snijden. hard en luid gelachen. 

Zo ging er eens ene dusdanig ver op de linkerbaan rijden 'om deze te blokkeren' dat ik hem uiteindelijk er rechts naast gezet heb.

Dat was wel vermakelijk, want toen moest hij zelf gaan ritsen :D 

 

Het hele idee is om de wegcapaciteit maximaal te benutten, niet om één lange rij van auto's te maken.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ritsen is een mooi voorbeeld van die mentale switch waarbij iets eerst 'niet hoort' , naar iets dat wel hoort. Niet iedereen maakt die switch op hetzelfde moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ritsen is een mooi voorbeeld van die mentale switch waarbij iets eerst 'niet hoort' , naar iets dat wel hoort. Niet iedereen maakt die switch op hetzelfde moment.

Ritsen en logisch en is het altijd geweest. 

Probleem is dat

1. 95% idioten zijn die het concept niet begrijpen. Ipv de twee vakken te gebruiken, gaan ze 500m tevoren in het rijtje staan en dan voelen ze zich voorbij gestoken.

2. De gemiddelde Vlaming tegenwoordig een jaloerse egoïst is, meer begaan met zijn imago, ego en meer bezorgd dat zijn buur, broer of vriend het wel es beter zou kunnen doen dan met zelf wat nuttigs te doen in het leven. En die jaloerse frustratie zie je dagelijks in het verkeer, of het nu tegen iemand is met een mooiere wagen of tegen iemand die meer verkeersinzicht heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

2. De gemiddelde Vlaming tegenwoordig een jaloerse egoïst is, meer begaan met zijn imago, ego en meer bezorgd dat zijn buur, broer of vriend het wel es beter zou kunnen doen dan met zelf wat nuttigs te doen in het leven. En die jaloerse frustratie zie je dagelijks in het verkeer, of het nu tegen iemand is met een mooiere wagen of tegen iemand die meer verkeersinzicht heeft. 

Bof. De norm is dat de gemiddelde vlaming neerkijkt op de gemiddelde vlaming hoor.

Het maakt deel uit van een gezond systeem dat er normen zijn waar mensen zich aan houden, en dat ze niet tolerant zijn tegenover anderen die daarvan profiteren . Het wordt wel een zootje als mensen dezelfde situatie helemaal anders interpreteren of als ze gaan overreageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mee akkoord. Toen ik België verliet 20 jaar terug waren de principes “leven en laten leven”, “vivons cachés, vivons heureux” en was jaloezie iets dat echt onaanvaardbaar was.

Als ik nu daar ben, herken ik het land niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Niet mee akkoord. Toen ik België verliet 20 jaar terug waren de principes “leven en laten leven”, “vivons cachés, vivons heureux” en was jaloezie iets dat echt onaanvaardbaar was.

Als ik nu daar ben, herken ik het land niet meer.

Het is wellicht mogelijk... dat je zelf veranderd bent en hierdoor jouw zienswijze op Vlaanderen geheel anders dan 20 jaar geleden.

Vervreemding heet zoiets

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, msxx zei:

Zo ging er eens ene dusdanig ver op de linkerbaan rijden 'om deze te blokkeren' dat ik hem uiteindelijk er rechts naast gezet heb.

Dat was wel vermakelijk, want toen moest hij zelf gaan ritsen :D 

 

Het hele idee is om de wegcapaciteit maximaal te benutten, niet om één lange rij van auto's te maken.

Ook een keertje gedaan op de N9 in Zellik als ge van de R0 komt, die vent kwam zot achter zijn stuur. Toen had ik verwacht dat hij een telefoontje ging doen ofzo naar mijn werkgever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/12/2019 om 17:33, teus_ zei:

100% akkoord. en ik laat niet met mijn kloten rammelen. al meermaals gas bijgegeven voor eikels die rechts willen inhalen, zodat ze vast komen te zitten tussen een voorligger en mij. al meermaals mensen enorm kwaad zien worden. gniffel. 

net zoals die keer dat 2 rijvakken overgaan tot 1 rijvak. rustig verkeer, ik ga tijdig van het linkervak naar het rechtervak. aap in een camionetje wil tot het einde van het linkervak rijden om dan het laatste moment in te voegen. ik wijk wat uit naar links, zodat hij me niet voorbij kan. hij gaat claxxoneren en gaat dan links over de volle witte lijn om me toch in te halen.
een camionneur voor mij zag het allemaal gebeuren, en week uit ook naar links om hem de pas af te snijden. hard en luid gelachen. 

Ah gij bent er zo ene :roll:

 

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/12/2019 om 17:33, teus_ zei:

100% akkoord. en ik laat niet met mijn kloten rammelen. al meermaals gas bijgegeven voor eikels die rechts willen inhalen, zodat ze vast komen te zitten tussen een voorligger en mij. al meermaals mensen enorm kwaad zien worden. gniffel. 

net zoals die keer dat 2 rijvakken overgaan tot 1 rijvak. rustig verkeer, ik ga tijdig van het linkervak naar het rechtervak. aap in een camionetje wil tot het einde van het linkervak rijden om dan het laatste moment in te voegen. ik wijk wat uit naar links, zodat hij me niet voorbij kan. hij gaat claxxoneren en gaat dan links over de volle witte lijn om me toch in te halen.
een camionneur voor mij zag het allemaal gebeuren, en week uit ook naar links om hem de pas af te snijden. hard en luid gelachen. 

Vreselijk gedrag, dat geblokkeer in een file terwijl anderen het juist wél correct willen doen. Ritsen doe je helemaal op het eind, niet ergens halverwege omdat een navelstarende halvegare zoals jij het niet aan kan dat er iemand nog voorbij gaat.

 

Zullen wij allemaal, samen met de overheid, proberen om wat gezond verstand bij de mensen te brengen... :cry: 

https://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

Ritsen%20website.JPG

  • Vind ik leuk 6
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, ICM said:

Mij zal je niet blokkeren wanneer ik je rechts inhaal, linksplakker.

Het tweede heet ‘ritsen’.

zoals aangehaald, zit ik niet links te plakken. ik heb het over ratten die langs alle kanten inhalen, en profiteren wanneer je voldoende ruimte laat tot de voorligger. lees de vorige pagina's eens. 

8 hours ago, Lotuzzz said:

Dat @teus_ 'tijdig' (i.e. te vroeg) van links naar rechts gaat. Heel de rits kapoet.

vergeten duidelijk te maken: er waren 2 auto's en 1 camion in de verre omtrek. er was geen file en helemaal geen nood aan ritsen. 

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, teus_ said:

zoals aangehaald, zit ik niet links te plakken. ik heb het over ratten die langs alle kanten inhalen, en profiteren wanneer je voldoende ruimte laat tot de voorligger. lees de vorige pagina's eens. 

Had ik gelezen. Ik word nooit rechts ingehaald, en al zeker niet door camionetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, ICM said:

Mij zal je niet blokkeren wanneer ik je rechts inhaal, linksplakker.

 

5 minutes ago, ICM said:

Had ik gelezen. Ik word nooit rechts ingehaald, en al zeker niet door camionetten.

heel mooi, heel stoer. fijn voor jou, kameraad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Le Capri Mauve said:

Bof. De norm is dat de gemiddelde vlaming neerkijkt op de gemiddelde vlaming hoor.

Het maakt deel uit van een gezond systeem dat er normen zijn waar mensen zich aan houden, en dat ze niet tolerant zijn tegenover anderen die daarvan profiteren . Het wordt wel een zootje als mensen dezelfde situatie helemaal anders interpreteren of als ze gaan overreageren.

veel heeft er ook mee te maken dat het verkeer quasi helemaal anoniem is. zet een normale mensen achter een computer en geef ze online een anonieme identiteit, en je krijgt varkens. ga ten oorlog en genoeg mensen die perfect leken te functioneren in de maatschappij, die worden monsters. 

het valt wel te merken dat mensen zich alsmaar egoïstischer en aggressiver gaan gedragen. ik probeer beschaafd en correct te rijden, tegenover anderen, zolang iedereen zich maar wat gedraagt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, teus_ said:

 

heel mooi, heel stoer. fijn voor jou, kameraad. 

Je mist het punt vrees ik. Vriend.

Ik word nooit rechts ingehaald, omdat daar geen vrije ruimte is, ik rij steeds uiterst rechts.

Niet omdat ik snel rij, of niemand toelaat dat te doen.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/12/2019 om 09:50, Le Capri Mauve zei:

Ik zie hier verdedigbare scenarios voor rechts inhalen maar "in't echt" zie ik toch veel

- een lange rij links die eigenlijk gewoon netjes aanschuiven is om in te halen, net als het aanschuiven in de supermarkt. Degenen die op het tweede vak inhalen zijn dan gewoon mensen die in de supermarkt voorsteken.

- aandringers die vinden dat degene voor hun uit de weg moet. Hij moet maar wat rapper of zich tussen twee autos wurmen op het tweede vak.

- autos op het derde vak die als ze naar het tweede vak gaan niet meer terug op het derde vak geraken omdat ze er hem niet tussen laten.

Ik erger mij niet minder dan anderen aan de andere weggebruikers maar ik probeer mijzelf ook geen blaaskes wijs te maken.

Met dat verschil dat je niet verplicht bent om aan die ene of andere kassa aan te schuiven. Rechts rijden ben je wel verplicht.

Op 9/12/2019 om 09:57, ir_fuel zei:

99% van de mensen die ik op mijn gemak rechts voorbij ga, die reageren totaal niet. Geen agressief gedrag, niet ineens beginnen versnellen, niet opschuiven naar rechts etc etc.

Die zetten gewoon hun weg apathisch verder zoals ze al kilometers lang aan het doen waren.

Idd, jammer genoeg. Of soms gelukkig.

Op 9/12/2019 om 10:03, ir_fuel zei:

Ik snap wel wat hij zegt.

Het probleem is dat iedereen eigenlijk zit te wachten tot die voor hem aan de kant gaat om in te halen. Als je dus 1 taffelaar hebt die 100 rijdt links zit er een hele trein achter te wachten tot die naar rechts gaat om er eindelijk langs te kunnen. Kan je op zo een moment zeggen dat die mensen onnodig links rijden? Wat moeten ze anders doen? Rechts even traag als die taffelaar gaan rijden, achter hem, terwijl ondertussen ander volk komt aangesloten links?

Ja, dan rijden ze onnodig links. Daar is net het nut van uiterst rechts rijden, een beetje zoals bij ritsen. Vul de beide vakken. 

En dat volk dat komt aangesloten ... er zit altijd wel ergens een slaapkop, facebooker, taffelaar of panikeur tussen waardoor je meestal wel de opportuniteit hebt om zonder rare dingen te doen weer kan invoegen.

Ik rijd mezelf, aan 60 000 tot 70 000 km per jaar max 1x per jaar vast door een kleine misrekening. Al de andere keren kan je vlot en geleidelijk correct rechts houden en op een vrij normale manier invoegen.

Op 9/12/2019 om 11:50, Ian zei:


In zo'n (gevaarlijke) situatie ga ik dan meestal terug naar het veel minder drukke 2de vak, en dan passeer ik idd al eens wat auto's die op 't 3de zitten (die even later toch weer passeren aos de doorstroming terug versnelt). Zo kan ik defensiever rijden want ik zie veel verder wat er voor mij gebeurt, terwijl je op 't derde vak vaak niet verder ziet dan de achterbumper van je voorganger 3-5m voor u (die ook op 3m van zijn voorganger hangt en die daarvoor ook etc.) Zeker bij camionettes is het irritant als je daar achter moet rijden, bij auto's kan je nog deels door hun ruiten nog wat vooruit kijken. En ze rijden allemaal zo dicht (ik vaak ook, maar zou dat eigenlijk moeten afleren) omdat als je voldoende plaats tussen laat er altijd wel iemand is die toch in dat gat kruipt, 3m voor uw neus.

Heb er zo al een paar keer van 't verschot zien blokremmen (en degene achter hen dan ook) omdat ze plots de remlichten van hun voorligger zagen oplichten (dan rij ik liever wat trager op 't 2de dan gestresseerd op 't 3de met uw voet in de aanslag boven 't rempedaal), en je ziet het mooi gebeuren, de remlichten die 1 na 1 oplichten als kerstverlichting. Verwonderlijk dat er niet meer kettingbotsingen gebeuren eigenlijk.

Zo dus, idd.

Ik noem dat effectief ook de kerstboom. Eens gaan piepen op het andere vak geeft vooruit en in je achterspiegels zo veel meer inzicht, bovendien.

Op 9/12/2019 om 14:44, ir_fuel zei:

 

Koersinzicht :inlove: 

Ik voel dat ik kan bijleren want ik ken niks van de koers. Misschien doe ik het al, maar ken ik de naam niet, ofwel kan je me extra tips leren :)

 

Op 9/12/2019 om 17:33, teus_ zei:

100% akkoord. en ik laat niet met mijn kloten rammelen. al meermaals gas bijgegeven voor eikels die rechts willen inhalen, zodat ze vast komen te zitten tussen een voorligger en mij. al meermaals mensen enorm kwaad zien worden. gniffel. 

net zoals die keer dat 2 rijvakken overgaan tot 1 rijvak. rustig verkeer, ik ga tijdig van het linkervak naar het rechtervak. aap in een camionetje wil tot het einde van het linkervak rijden om dan het laatste moment in te voegen. ik wijk wat uit naar links, zodat hij me niet voorbij kan. hij gaat claxxoneren en gaat dan links over de volle witte lijn om me toch in te halen.
een camionneur voor mij zag het allemaal gebeuren, en week uit ook naar links om hem de pas af te snijden. hard en luid gelachen. 

Ik volg ICM. Je kan me nooit rechts voorbijsteken, want ik volg de wegcode. Dus toch misschien even eerst in eigen boezem kijken?

En als jij me blokkeert voor het ritsen, zelfs al is het niet echt ritsen omdat de voorwaarde vertraagd verkeer niet voldaan is, dan weet ik wie van ons twee bij het scheldwoord in uw eerste zin zal passen.

2 uren geleden, brjefs zei:

Ah gij bent er zo ene :roll:

 

We vragen ons dikwijls af als je er zo veel dat irl ziet doen, wie van het forum dat eigenlijk ook doet. We hebben er dus idd al ene :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid