Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Bompa zei:

Woensdag de slimmerik uitgehangen. Had gelukkig tijd op overschot.

Kwam van Blanceflourlaan richting Waaslandtunnel. Had te laat gezien dat daar door werken alles moest voorsorteren in de file rechts. Vroeger twee vakken naar rechts dacht ik, dus ik zat verkeerd, ik rijd tot waar ik denk te kunnen invoegen, maar 3 onnozelaars die me echt niet wilden tussen laten. Heb dan maar mijn tong uitgestoken naar 1 van die drie, en me omgekeerd. De wijk in tussen de appartementsblokken, tot boven de ingang van de waaslandtunnel aan het water om dan met de tunnel rechts van me ernaast weer te keren en van opzij te komen en dan 180° te draaien.

MIS. Afgesloten. Godver.

Dan maar de tunnel over, water volgen en van de bovenkant proberen op datzelfde kruispunt uit te komen.

Na heel wat eenrichtingsstraatjes toch op dat kruispunt uitgekomen. Daar verdorie ook een kleine file, maar lichten die ENORM lang op rood blijven, 3x voor gestaan. Dan uiteindelijk voor de ingang van de tunnel op het bewuste kruispunt ook 2x voor de lichten gestaan.

Denk dat ik daar een half uur gesukkeld heb. Eens pech gehad dus.

Eerst rode pijlen, dan oranje, dan groen. Ik heb al efficiënter gereden dan dat :D

Stomme Antwerpenaren...

 

Clipboard01.thumb.jpg.24252e89e54681dcf2d7e12abba14717.jpg

 

5 uren geleden, Maaher zei:

😮

Daarom blijf ik dus zo veel mogelijk weg uit 't stad. Het plezier is helemaal weg.

Maar ik onthou: je hebt verloren. :D

 

Kunnen we die "van over 't water" aub niet associëren met Antwerpen? :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bompa zei:

Ongelooflijk. Is dat om te ontmoedigen om door Antwerpen te rijden?

Ja. Is er gekomen met de knip van de leien dacht ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Polygoon said:

 

Kunnen we die "van over 't water" aub niet associëren met Antwerpen? :D 

Dan awa is oek parking maat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

iemand tegen gekomen die precies erg gestresseerd (en weinig beschaafd) was. ik denk dat hij niet doorhad dat zowel het rond punt als de afrit 2 rijvakken hebben, waardoor er plaats is voor iedereen. rare boel als hij in één beweging van het linker vak het rond punt wil afgaan op het rechter vak, en ik zogezegd moet wachten. dat ging rap van "meneer" naar "op uw smoel beginnen stampen"

 

aangepast door teus_
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het omwille van mijn nieuwsgierigheid. Het bevestigt dat autoverkeer in mijn regio gewoon ondraagbaar stresserend aan't worden is. Veel mensen zijn gewoon lomp of een klootzak, maar een stevig aantal zijn gewoon gestoorde maniakken. Niemand maakt ergens een probleem van, zolang je maar niet te rap rijdt en betaalt voor je parkeerticket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral nog wat gaan uitdagen als je zelf in de fout gaat. 't is niet omdat er twee vakken zijn dat je gewoon de voorrang mag negeren. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij mag zich niet verplaatsen naar het buitenste rijvak omdat ik ginder zit. het enige wat hij mag, is op het linkervak van het rond punt blijven, of van het rond punt gaan op het linker rijvak. ik denk dat het zelfs verboden is om twee maneuvers in één keer uit te voeren (zoals 2 autos in één beweging inhalen). 

https://suzuki.be/nl/blog/tips/hoe-gebruik-ik-een-rotonde-met-twee-rijstroken

Quote

Wil je de eerste afslag van de rotonde nemen, kies dan de buitenste rijstrook
Wil je de eerste afslag nemen, dan sorteer je best voor op de uiterste of de rechterrijstrook. Dat wil zeggen dat je aan de buitenkant blijft wanneer je de rotonde bent opgereden. Je zet vervolgens meteen je richtingaanwijzer aan en je verlaat de rotonde direct.

Weet dat wie zich op de uiterste rijstrook van de rotonde bevindt steeds voorrang heeft op de automobilisten op de linkerrijstrook. Je doet er dan ook goed aan om hen voorrang te verlenen want anders leidt dat tot chaos en mogelijk ongevallen.

Neem je pas de tweede of derde afslag, kies dan voor de binnenste rijstrook
Als je de tweede of de derde afrit op de rotonde wil nemen, sorteer je beter links voor. Je rijdt dan de rotonde op en blijft aan de binnenkant (of op de linkerrijstrook). Geef met je richtingaanwijzer tijdig aan als je gaat afslaan. Let wel op: auto’s die zich op de rechterrijstrook bevinden hebben steeds voorrang. Je moet er dus op letten dat je hen niet hindert als je de rotonde ter hoogte van de tweede of derde afslag verlaat.

 

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, teus_ zei:

hij mag zich niet verplaatsen naar het buitenste rijvak omdat ik ginder zit. het enige wat hij mag, is op het linkervak van het rond punt blijven, of van het rond punt gaan op het linker rijvak. ik denk dat het zelfs verboden is om twee maneuvers in één keer uit te voeren (zoals 2 autos in één beweging inhalen). 

https://suzuki.be/nl/blog/tips/hoe-gebruik-ik-een-rotonde-met-twee-rijstroken

 

Het viel samen he, hij verplaatste zich naar de buitenste ring terwijl jij erop reed. Denk dat je fout zit, oprijden van rotonde betekent voorrang verlenen aan alle verkeer welke zich er al op bevindt.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand tegen gekomen die precies erg gestresseerd (en weinig beschaafd) was. ik denk dat hij niet doorhad dat zowel het rond punt als de afrit 2 rijvakken hebben, waardoor er plaats is voor iedereen. rare boel als hij in één beweging van het linker vak het rond punt wil afgaan op het rechter vak, en ik zogezegd moet wachten. dat ging rap van "meneer" naar "op uw smoel beginnen stampen"
[/url]  

[emoji38]z: [emoji38]z:

Samen in koor: "Rond puunt: wèchteeuh"

"Pèljès!" [emoji38]z:


Agressief bazeke precies. Z'n rijstijl nadien zegt ook al veel. Volle gas weg om dan vol in de remmen voor 't rood te staan. [emoji38]


hij mag zich niet verplaatsen naar het buitenste rijvak omdat ik ginder zit. het enige wat hij mag, is op het linkervak van het rond punt blijven, of van het rond punt gaan op het linker rijvak. ik denk dat het zelfs verboden is om twee maneuvers in één keer uit te voeren (zoals 2 autos in één beweging inhalen). 
https://suzuki.be/nl/blog/tips/hoe-gebruik-ik-een-rotonde-met-twee-rijstroken
Wil je de eerste afslag van de rotonde nemen, kies dan de buitenste rijstrook
Wil je de eerste afslag nemen, dan sorteer je best voor op de uiterste of de rechterrijstrook. Dat wil zeggen dat je aan de buitenkant blijft wanneer je de rotonde bent opgereden. Je zet vervolgens meteen je richtingaanwijzer aan en je verlaat de rotonde direct.
Weet dat wie zich op de uiterste rijstrook van de rotonde bevindt steeds voorrang heeft op de automobilisten op de linkerrijstrook. Je doet er dan ook goed aan om hen voorrang te verlenen want anders leidt dat tot chaos en mogelijk ongevallen.
Neem je pas de tweede of derde afslag, kies dan voor de binnenste rijstrook
Als je de tweede of de derde afrit op de rotonde wil nemen, sorteer je beter links voor. Je rijdt dan de rotonde op en blijft aan de binnenkant (of op de linkerrijstrook). Geef met je richtingaanwijzer tijdig aan als je gaat afslaan. Let wel op: auto’s die zich op de rechterrijstrook bevinden hebben steeds voorrang. Je moet er dus op letten dat je hen niet hindert als je de rotonde ter hoogte van de tweede of derde afslag verlaat.
 

Volgens die tekst was jij dus al in uw recht want je zat idd al op 't eerste vak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet iemand die op het tweede vak de rotonde opreed en de eerste afslag nam en een boete kreeg. Vanaf de tweede afslag mag het wel maar het probleem is dan wel dikwijls hoe raak je weer correct naar het eerste vak want ge hebt geen voorrang en aan de eerste afslag rijden ze ondertussen ook de rotonde op.

Wat ik regelmatig tegenkom is mensen die de twee vakken tegelijk innemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, msxx said:

Het viel samen he, hij verplaatste zich naar de buitenste ring terwijl jij erop reed. Denk dat je fout zit, oprijden van rotonde betekent voorrang verlenen aan alle verkeer welke zich er al op bevindt.

die kans bestaat zeker. in het slechtste geval ligt de schuld bij beiden, dat rechtvaardigt het niet dat hij de weg blokkeert en gaat dreigen.

1 hour ago, Ian said:


emoji38.pngz: emoji38.pngz:

Samen in koor: "Rond puunt: wèchteeuh"

"Pèljès!" emoji38.pngz:


Agressief bazeke precies. Z'n rijstijl nadien zegt ook al veel. Volle gas weg om dan vol in de remmen voor 't rood te staan. emoji38.png


 

Volgens die tekst was jij dus al in uw recht want je zat idd al op 't eerste vak.

ja, je kunt er de humor zeker nog van in zien. filmpje liet ik bewust wat langer lopen voor ik het knipte, je ziet dat die mens op geen enkel moment goede intenties heeft.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ik weet iemand die op het tweede vak de rotonde opreed en de eerste afslag nam en een boete kreeg. Vanaf de tweede afslag mag het wel maar het probleem is dan wel dikwijls hoe raak je weer correct naar het eerste vak want ge hebt geen voorrang en aan de eerste afslag rijden ze ondertussen ook de rotonde op.

Wat ik regelmatig tegenkom is mensen die de twee vakken tegelijk innemen.

ha, ja. op Dampoort hebben ze na zoveel jaar eindelijk de markeringen aangepast. talloze accidenten van mensen die het buitenste rijvak blijven volgen, en botsen tegen iemand die van het middelste rijvak wil afslaan (naar de binnenring met 2 rijvakken). nu moeten de buitenste vakken verplicht afslaan, en krijgt het middelste rijvak de keuze om af te slaan of het rond punt verder te volgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, teus_ zei:

hij mag zich niet verplaatsen naar het buitenste rijvak omdat ik ginder zit. het enige wat hij mag, is op het linkervak van het rond punt blijven, of van het rond punt gaan op het linker rijvak. ik denk dat het zelfs verboden is om twee maneuvers in één keer uit te voeren (zoals 2 autos in één beweging inhalen). 

https://suzuki.be/nl/blog/tips/hoe-gebruik-ik-een-rotonde-met-twee-rijstroken

 

2 auto's in één beweging inhalen wordt nergens verboden dacht ik.

En zou ook graag eens zien waar het staat dat 2 maneuvers in 1x niet mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Bompa said:

2 auto's in één beweging inhalen wordt nergens verboden dacht ik.

En zou ook graag eens zien waar het staat dat 2 maneuvers in 1x niet mogen.

Denk dat discussiëren niet veel zin gaat hebben :D Volgens zijn redenering was hij ook niet in fout als hij de rotonde zou volgen en de andere die sneller reed naar rechts zou schuiven om af te draaien: "Ik was al snel ingevoegd en reed dus al rechts dus ik heb voorrang en gelijk"

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Bompa said:

2 auto's in één beweging inhalen wordt nergens verboden dacht ik.

En zou ook graag eens zien waar het staat dat 2 maneuvers in 1x niet mogen.

als ik het opzoek, mag het eerste blijkbaar wel (hoewel velen het onrechtmatig tegenspreken)

Quote

Van: Anneliese.Heeren (mobilit.fgov.be)
Datum: 29/04/2008 11:33:25
Aan: GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
Cc: Denis HENDRICHS
Onderwerp: Betr.: VRAAG OVER INHALEN

Geachte heer,

In navolging van ons aangenaam telefoongesprek van zo-even, kan ik u bevestigen dat het volgens vaste rechtspraak door artikel 16.6 van de wegcode niet verboden is in één enkele rijbeweging meerdere voertuigen links in te halen (cf. rechtspraak door u aangehaald en ook Hof van Beroep Antwerpen, 2 maart 1995).

Zowel het handboek als de examinator zouden hun mening aan de hand van deze rechtspraak moeten herzien.

Met vriendelijke groeten,

Anneliese Heeren
Attaché jurist
Dienst Verkeersreglementering
FOD Mobiliteit

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Bompa said:

2 auto's in één beweging inhalen wordt nergens verboden dacht ik.

En zou ook graag eens zien waar het staat dat 2 maneuvers in 1x niet mogen.

Ik ga dat morgen es proberen op de autostrade. 

Ben al zeker dat de saai ochtendpendel een stuk boeiender wordt als ik de autos één voor één voorbij steek. 🤪

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, teus_ zei:

iemand tegen gekomen die precies erg gestresseerd (en weinig beschaafd) was. ik denk dat hij niet doorhad dat zowel het rond punt als de afrit 2 rijvakken hebben, waardoor er plaats is voor iedereen. rare boel als hij in één beweging van het linker vak het rond punt wil afgaan op het rechter vak, en ik zogezegd moet wachten. dat ging rap van "meneer" naar "op uw smoel beginnen stampen"

 

Als jij je pinker opstaan had om af te slaan zie ik eerlijk gezegd het probleem niet. Jij het eerste vak in en hij het tweede. Ronde punten rijden vol met pipo's die het hele rondpunt rondrijden in het eerste vak en zo anderen belemmeren om op te rijden en zo extra file creëren.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Monterey Jack zei:

Denk dat discussiëren niet veel zin gaat hebben :D Volgens zijn redenering was hij ook niet in fout als hij de rotonde zou volgen en de andere die sneller reed naar rechts zou schuiven om af te draaien: "Ik was al snel ingevoegd en reed dus al rechts dus ik heb voorrang en gelijk"

Tja, er is al over gediscussieerd geweest. Onderstaande wist ik, vandaar....

3 uren geleden, teus_ zei:

als ik het opzoek, mag het eerste blijkbaar wel (hoewel velen het onrechtmatig tegenspreken)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, thiva said:

Als jij je pinker opstaan had om af te slaan zie ik eerlijk gezegd het probleem niet. Jij het eerste vak in en hij het tweede. Ronde punten rijden vol met pipo's die het hele rondpunt rondrijden in het eerste vak en zo anderen belemmeren om op te rijden en zo extra file creëren.

 

Vind een erg juist punt: Gebruik de richtingaanwijzers juist zodat anderen weten wat je gata doen. Zou al veel ergernis in het verkeer vermijden.

Er zijn wel veel pippo's en pippa's die niet weten hoe ze een rond punt moeten gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Is wel de korte versie! 

Jammer genoeg kom je wel veel zo een zever tegen. Vandaag ook één die mij niet voor wou laten, mij dan klem rijd en dan boos is dat ik niet passeer... 

Al die idioten op de baan die met moeite een auto kunnen besturen maar wel beter weten hoe je een CE combinatie moet besturen :inlove:

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

 

 

 

 

Die zou bij mij al na een halve minuut zijn tanden uit de gracht hebben mogen rapen en zijn fietske onder mijn wielen kunnen uithalen, paljas.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid