Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

aaaahhh, flitsmarathon vandaag.  Dus rijden we 50 waar we 70 mogen, en versnellen we als je ons voorbij durft te steken, zodat we eens goed kunnen zeggen welke onverantwoorde zot je wel bent, neh.

Ahja, en die voorrang van rechts, die vervangen we door voorrang voor Dacia

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ahja, en wanneer het iemand is die gewoon denkt dat de wereld vijandig is en dat ge vooral altijd hard van u af moet bijten? Er is veel volk dat niet slim genoeg is om verbaal voor zichzelf op te komen en die zich rap bedreigd voelen en gewelddadig worden. Dat zijn geen psychopaten.

hij is een psychopaat omdat hij zag dat ik kwaad was en hij begon te lachen. die reed door, had even tijd om na te denken, en deed er dan nog een schepje bovenop.

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, teus_ zei:

hij is een psychopaat omdat hij zag dat ik kwaad was en hij begon te lachen. die reed door, had even tijd om na te denken, en deed er dan nog een schepje bovenop.

Misschien. En hij ging niet op de vuist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zie ik eigenlijk niet zoveel, maar gister nog. Type hufter in BMW (troost u, ze zijn niet allemaal zo) komt aan 180 of zo aan terwijl ik aan het inhalen ben, en remt zo laat mogelijk, waarna hij begint te knipperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/4/2019 om 16:38, teus_ zei:

hij is een psychopaat omdat hij zag dat ik kwaad was en hij begon te lachen. die reed door, had even tijd om na te denken, en deed er dan nog een schepje bovenop.

Je bent gewoon verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

feest. op de E17 werken. 2 rijvakken beschikbaar, met het ene bordje van 50 na de andere. zit ik 60 te rijden op de teller, komt een camion in mijn gat hangen en flikkeren met zijn lichten. zucht. 't was nog een gans eindje werken, met 40ton die in mijn nek zat te hijgen.  

6 hours ago, Polygoon said:

Je bent gewoon verloren.

omdat ik kwaad werd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks iemand met de fiets met een kind erbij, die gewoon voor mij in over een zebrapad wilt rijden.
Ik kon niet meer stoppen, dus wijk wat uit, begint die mongool van zijn oren te laken dat hij wel voorrang heeft op een zebrapad.
Ik ben dus gestopt, uitgestapt en hem wat verkeersles gaan geven, want het hoort niet om kinderen het slechte voorbeeld te geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, teus_ zei:

feest. op de E17 werken. 2 rijvakken beschikbaar, met het ene bordje van 50 na de andere. zit ik 60 te rijden op de teller, komt een camion in mijn gat hangen en flikkeren met zijn lichten. zucht. 't was nog een gans eindje werken, met 40ton die in mijn nek zat te hijgen.  

Ga dan eventjes naar links zodat hij voorbij kan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, teus_ zei:

rechts inhalen mag niet. het stond hem vrij om mij op het linkervak in te halen.

Het linkervak in zo'n wegenwerken is vaak te smal voor die mannen. En voor de berlingo rijders, die durven daar ook niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er was plaats genoeg. die mannen worden betaald om rond te rijden, en hebben een grote verantwoordelijkheid. wat meer respect en zin voor verantwoordelijkheid mag wel aan de dag gelegd worden. 

viaduct Gentbrugge is ook zoiets fijn. op GPS moet je exact 92-94 rijden. te rap en je krijgt een boete, te traag en de camions komen bumperkleven of gaan je roekeloos inhalen. mijn Saab 9-3 van het werk werd zo bijna perte totale gereden door een blinde camioneur die wilde inhalen. chauffeur ontkende dat hij in fout was, en zei dat ik hem niet zag bij het veranderen van middelste rijvak. 

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Het linkervak in zo'n wegenwerken is vaak te smal voor die mannen. En voor de berlingo rijders, die durven daar ook niet op.

Altijd ergerlijk als ze er niet tussen durven en dan op het linker vak blijven rijden. 🙄 

En in België cva, maar bij Duitse wegenwerken is dat pas smal. Als de baan dan nog wat slingert.. al vaak close calls gezien midden in de nacht.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, teus_ zei:

er was plaats genoeg. die mannen worden betaald om rond te rijden, en hebben een grote verantwoordelijkheid. wat meer respect en zin voor verantwoordelijkheid mag wel aan de dag gelegd worden. 

viaduct Gentbrugge is ook zoiets fijn. op GPS moet je exact 92-94 rijden. te rap en je krijgt een boete, te traag en de camions komen bumperkleven of gaan je roekeloos inhalen. mijn Saab 9-3 van het werk werd zo bijna perte totale gereden door een blinde camioneur die wilde inhalen. chauffeur ontkende dat hij in fout was, en zei dat ik hem niet zag bij het veranderen van middelste rijvak. 

idem. Ik blijf rechts rijden aan de max toegelaten snelheid. Gewoon op CC. Willen ze sneller, dan mogen ze langs links voorbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al een camion gehad die  kwam bumperkleven in een andere lange saaie zone 50 en met zijn lichten flikkeren.  Logisch verstand geeft aan dat je er zeker 70 mag rijden. Die haalde uiteindelijk dan in, om aan 70-80 door het rood licht te stormen.
Dashcam legde het vast. Video samen met nummerplaat, plaats en tijdstip gestuurd naar zijn werkgever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

grootste bron van ellende blijft natuurlijk het management van transportbedrijven. die voeren een prijzenoorlog, zetten chauffeurs onder druk, elke seconde telt, camions worden slecht/verkeerd geladen of zelfs verzegeld aangeboden.

naja. nog een paar keer een camioneur gezien. die zei dat hij zijn bochten nam aan 82-83 per uur wanneer het pas bij 84 per uur gevaarlijk zou worden. die had er enigszins trots in. in de passagierszetel  van zijn peugeot zag ik hem tot 70-80 rijden door een stedelijke woonwijk.  die mens miste een onderbeen, door een kop-staart aanrijding in zijn camion. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_20190320_175328.thumb.jpg.02b5ad479d05950452045a5aa55e5ff2.jpg
Ons Monica bleef dan nog staan als het groen werd ook. Had er mij beter nog voor gezet. 
 
Deze week trouwens op een motard moeten claxoneren. Zo een met wat fluo attributen en paar flashy lijnen en lampen op zijn ding. Die flik vond het blijkbaar normaal om op de oprit van de autosnelweg te stoppen om een praatje te slaan met iemand van Rijkswaterstaat. Blokkeerde daardoor wel de doorgang en oprit was daardoor eigenlijk gewoon direct de autosnelweg op of stoppen. Wat een kalf. Dacht dat die mannen een voorbeeldfunctie hadden. 

Aah, den Belgiek. Altijd prettig aanschuiven ginder. Ook met het prachtige Shell tankstation waar vele camioneurs (komende van de E17) komen tanken en, omdat het Shell terrein snel volstaat met een paar van die tientonners, er in de straat ook al snel een wachtrij gevormd wordt.

Eén van de weinige LPG-stations op m'n traject ook, en al meerdere keren niet kunnen tanken omdat er een camion op de LPG-tankplaats stond. Je moet eigenlijk achter het gebouw rijden langs de selfwash, om dan tot aan de LPG-pomp te komen die naast het gebouw ligt, maar eigenlijk lukt dat vaak niet omdat de weg versperd is met camions, waardoor je tegen de richting het terrein op moet rijden, en dan achteruit op de LPG-tankplaats parkeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk, als ik zie hoe mensen met cruise control rijden, dat kan ik niet... op de snelweg temporiseer ik veel. Op het eerste vak gaat er een sneller dan de vrachtwagen voor hem. Ge gaat sneller of trager zodat die vlot naar het tweede vak kan. Ge rijdt op het tweede en er komt iemand van een oprit op het eerste bij tussen vrachtwagens. Die kan zich naar het tweede schieten dus ge zorgt dat ge daar op dat moment niet zijt. Ik vind dat veel verkeersveiligheid zit in de boel simpel houden voor de anderen. Ge zit in iemands dode hoek. Zorg dat ge daar weg zijt. Er wil een tegenligger links inslaan en hij wacht op u. Snelheid aanhouden zodat hij niet begint te twijfelen of hij er nog voor kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cruise control? Dat is roulette spelen :D 

je zit op vak 1 en je komt dichter op die voor je. Ondertussen komt er iemand je voorbij op vak 2. Dan is de kunst van naar links te gaan om die voor je in te halen zonder je cruise control af te zetten. Dat kan soms best spannend zijn :lol: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op cc rijden zonder pedalen aan te raken is mijn uitdaging, uitbollen en hernemen (voor trager verkeer of flitspalen) door te spelen met de knop cancel/resume.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Bompa said:

Lukt ook heel vaak bij mij. Genoeg vooruitziend zijn en dat valt wel mee.

Ja idd, gewoon veel te vroeg naar links en laat die achter u maar wachten 😛 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Phil zei:

Op cc rijden zonder pedalen aan te raken is mijn uitdaging, uitbollen en hernemen (voor trager verkeer of flitspalen) door te spelen met de knop cancel/resume.

 

13 minuten geleden, Phil zei:

Beetje spelen met motorrem soms wel, maar met een automaat lukt dat natuurlijk zonder de pedalen aan te raken...

Dat deed ik vroeger met de Citroën C4 ook altijd, nu met de Megane met ACC gebruik ik de CC veel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid