Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

12 hours ago, CAS said:

Geen onzin verkopen aub. Aan 97 krijg je daar nog geen boete. 

97 op de teller of 97 op de GPS?

55 minutes ago, Joske said:

Er moet ten alle tijden voorrang verleend worden aan voetgangers. Das een kleine nuance die een wereld van verschil maakt. Das t zelfde als de voorrang aan rechts regel.

Ge moet de andere voorrang geven, das niet t zelfde als de ander mag zomaar overal zijne voorrang pakken.

yup. met je voorrang ben je niets wanneer je voor een camion stapt en het niet overleeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, teus_ zei:

97 op de teller of 97 op de GPS?

yup. met je voorrang ben je niets wanneer je voor een camion stapt en het niet overleeft.

Op GPS. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Ik fiets 10.000km per jaar. Ik maak altijd aanstalten om te stoppen wanneer ik voorrang moet verlenen, maar ik denk dat ik maar 2x per maand eentje tegen kom die zelf niet stopt. Daarvan is er dan ene op z'n GSM bezig, en de andere is iemand die weet waar 'ie mee bezig is op de baan, zoals iedereen hier.

Persoonlijk zie ik weinig fietsers die denken altijd voorrang te hebben, maar ik woon niet in Leuven of Gent.

Bij vertraagd verkeer (file), zal ik altijd stoppen om fietsers over te laten, maar wanneer ik aan volle snelheid aan het rijden ben ga ik niet vol in de remmen gaan om een fietsee die zou moeten wachten voor te laten.

Ik moet toch gemiddeld 1 keer per week de boel dichtsmijten voor een fietser die denkt dat hij voorrang heeft. En ik woon in Sint-Truiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Ik fiets 10.000km per jaar. Ik maak altijd aanstalten om te stoppen wanneer ik voorrang moet verlenen, maar ik denk dat ik maar 2x per maand eentje tegen kom die zelf niet stopt. Daarvan is er dan ene op z'n GSM bezig, en de andere is iemand die weet waar 'ie mee bezig is op de baan, zoals iedereen hier.

Persoonlijk zie ik weinig fietsers die denken altijd voorrang te hebben, maar ik woon niet in Leuven of Gent.

 

Ik zie er veel, maar zoals ge zelf al aanbrengt, er is dikwijls een mate van onderhandeling aanwezig, en op een drukke plaats leidt dat tot een impliciete regel waarbij fietsers voorrang nemen, op een andere plaats blijft het dan weer onderhandelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

dat is meer dan ik dacht. ik ga niet meer dan 90-92 op gps doen normaal

Je hebt altijd 6 per uur of 6 procent. Ik rij er altijd aan 91 over. Begrenzer laat niet meer toe. Maar toch moeten er altijd auto's je inhalen om dan 85 voor je te komen rijden en liefst op dat middenvak en gas bij geven als je ze rechts of zelfs links over gaat. 

97 is snelste al uitgetest. Denk 1 per uur meer en je het wel zitten hebt. Hij cijfers zeggen wel dat er geen CE combinaties gemeten zijn aan meer dan 90. Dat klopt in ieder geval al niet. Dus denk dat die camera's enkel snelheid kan zien. 

Nu goed, binnenkort herstellen ze dat wegdek, dus dan gaan we daar logischerwijze wel weer 120 mogen doen. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dus je moet tussen de 91 en 96 rijden op GPS. praktisch dat.

2 hours ago, CAS said:

Nu goed, binnenkort herstellen ze dat wegdek, dus dan gaan we daar logischerwijze wel weer 120 mogen doen. 

geen idee of ze dat zullen doen. het wegdek van het viaduct van Zaventem is veel beter, en daar mag je ook maar 90.  het lawaai van verhoogde stukken autostrade reikt een pak verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, knight-rider zei:

Ja, dat zijn idd gevaarlijk situaties

Ja, voetgangers op een zebrapad hebben ten alle tijde voorrang, dus die is simpel, maar ook vaak wel gevaarlijk.
Wat de fietsers betreft is het wel wat ingewikkelder, daar zijn er verschillende regels:
* Fietspad dat de weg kruis : fietser voorrang
* Fietspad dat ophoud waardoor de fietser de weg op moet: fietser voorrang
* Fietssugestiestrook: fietser heeft geen voorrang
* Oversteekplaats voor fietsers: fietser heeft geen voorrang

Maar veel auto's stoppen toch gewoon altijd om de fietsers over te laten steken, waardoor velen gaan denken dat ze altijd voorrang hebben en gewoon voor de auto's in rijden.
En dan is het toch altijd de bestuurder van de auto die de boze blikken en de huid vol gescholden krijgt!
 

Ik vind het nochtans makkelijk. Alleen op fietpad of eentje dat stopt hebben ze voorrang. En alle regels gelden ook voor hen.

10 uren geleden, Joske zei:

Er moet ten alle tijden voorrang verleend worden aan voetgangers. Das een kleine nuance die een wereld van verschil maakt. Das t zelfde als de voorrang aan rechts regel.

Ge moet de andere voorrang geven, das niet t zelfde als de ander mag zomaar overal zijne voorrang pakken.

Euh pardon???

Je moet als automobilist uiterst voorzichtig zijn tegenover voetgangers en je mag ze niet in gevaar brengen als ze lopen waar ze moeten lopen, en je moet ze over laten waar ze op een oversteekplaats oversteken of aanstalten maken tot. Punt.

Al de rest is zever.

8 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik zie er veel, maar zoals ge zelf al aanbrengt, er is dikwijls een mate van onderhandeling aanwezig, en op een drukke plaats leidt dat tot een impliciete regel waarbij fietsers voorrang nemen, op een andere plaats blijft het dan weer onderhandelbaar.

Ik onderhandel niks. Ik volg de wet, en ik gebruik mijn gezond verstand: ik zal er geen enen omver rijden, ook al is hij in fout. Maar ze mogen wel weten waar hun remmen staan.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag was het ook de moeite :tct: .

Ik sta met mijn dochter aan een zebrapad, op een baan waar je 70 mag. Ik zie in de verte een BMW aankomen en ik zet 1 voet op het zebrapad om te tonen dat ik ga oversteken, maar ik houd die auto wel in 't oog. Die gast vertraagt totaal niet en vliegt me aan 70 per uur voorbij. Ik natuurlijk niet echt content dus ik zwaai eens met mijn middelvinger.

Meneer smijt alles toe, maakt een u-turn en komt effe verhaal halen, met zijn vrouw ernaast.

Kort samengevat: ik moet zo geen grote muil opzetten want ik heb enkel voorrang aan een zebrapad als hij beslist van te stoppen met de auto en me die voorrang te geven.

:tct:

Was geen deftig woord tussen te krijgen, ik heb hem aangeraden het verkeersreglement eens na te kijken, maargoed, dat valt in dovemansoren. Is dan met gierende banden vertrokken. Mijn dochter stond erbij en ze keek ernaar. 

Nuja, iemand in een BMW van 15 jaar oud ... het cliché nogmaals bevestigd.

  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik onthou, van je oren maken met je vrouw erbij is not done. Middenvinger tonen met dochter vlakbij is geen probleem.

Vliegen aan 70km/h

 

;) 

Goed dat je je ogen openhield, het had erger kunnen aflopen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Meneer smijt alles toe, maakt een u-turn en komt effe verhaal halen, met zijn vrouw ernaast.

(..)

Nuja, iemand in een BMW van 15 jaar oud ... het cliché nogmaals bevestigd.

Toch wel met de handrem en een powerslideje zeker? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder (bijna 80) heeft een snelheidsovertreding in de bus gekregen, 71 gecorrigeerd waar 70 mag (baan met trajectcontrole). Haar uitleg? "D'er was geen kat op de baan en 70 is echt maar traag zunne."

😍

aangepast door Logic
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Ian said:

Hoe wist je dat die 70 per uur reed? :D

Dat kan je nu toch wel ongeveer inschatten zeker. 120 was het niet. 50 was het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gewoon ik said:

ik onthou, van je oren maken met je vrouw erbij is not done. Middenvinger tonen met dochter vlakbij is geen probleem.

Had ik gewoon doorgewandeld lag ik ergens dood op straat, dus ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is triest soms. Mijn grootmoeder had 2 weken terug ongeveer hetzelfde voor, alleen had zij minder geluk. Staat met haar fiets aan de hand klaar om over te steken, aan het zebrapad. Ze maakt aanstalten om over te steken en net dan komt een auto uit een zijstraat de weg opgedraaid, niet van plan om te stoppen. Ze probeert haar fiets terug te trekken, door de beweging valt die omver. 

Elektrische fiets vs een 80-jarige, fiets valt dus en in plaats van los te laten houdt ze die vast. Oogkas gebroken door haar val. Auto stopt niet en rijdt door :fp: Gelukkig was er iemand anders die het zag en die is gaan helpen. Geen nummerplaat natuurlijk en ze wil niet naar de politie want die auto heeft haar niet geraakt.

Volgens mij is die sowieso in fout, want mijn grootmoeder schrikt omdat hij de regels niet volgt, hij veroorzaakt dus haar reactie. Ik kan daar echt kwaad van worden, zeker als je weet dat die zijstraat net naast het zebrapad is, hij haar zeker moet gezien hebben en dat die daar normaal relatief traag opdraait. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Had ik gewoon doorgewandeld lag ik ergens dood op straat, dus ja.

snap ik, vandaar mijn tekst onder mijn knipoog. een mens mag je toch plagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Hij is sowieso in fout want hij moet stoppen zodra er iemand aanstalten maakt om over te steken.

Is ook mijn mening. Ik zei het ook dat ze het moest aangeven, maar zonder plaat, merk/type auto ben je niet veel. Gelukkig vallen haar kwetsuren al bij al nog mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Monterey Jack said:

Is ook mijn mening. Ik zei het ook dat ze het moest aangeven, maar zonder plaat, merk/type auto ben je niet veel. Gelukkig vallen haar kwetsuren al bij al nog mee. 

Ge kunt er eigenlijk al beter uwe fiets gewoon voor gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Hazen said:

Ge kunt er eigenlijk al beter uwe fiets gewoon voor gooien.

Eigenlijk wel. Zelfs als je de nummerplaat zou hebben of een beschrijving is het nog woord tegen woord zonder schade. Tenzij een getuige die plaat ook zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid