Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

16 minutes ago, ICM said:

Zuur.

Dat waren anders wel erg veel konijnenkorrels.

Sindsdien bespaar ik elke dag 180 EUR, toch al gauw 5400 EUR per maand.

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Lefty said:

Sindsdien bespaar ik elke dag 180 EUR, toch al gauw 5400 EUR per maand.

Even simpel als geniaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer wat meegemaakt.

ik kom via het zuid in Gent en ga richting autostrade. een snotneus in een Polo komt van heel dichtbij bumperkleven, terwijl ik reeds 50-55 op de teller deed (in zone 50).. via een tijdelijk links vak komt hij me inhalen, voegt heel kort opnieuw in, en gooit de remmen toe. aan de lichten stap ik uit en maak hem duidelijk dat hij wel met meer manieren mag rijden. hij lacht mij gewoon uit. ik stap terug in, en hij steekt zijn auto in achteruit om mij te rammen of schrik aan te jagen. niemand achter mij, gewoon zelf ook in achteruit gegaan. lichten worden groen, hij valt stil bij het vertrekken, en stuift er dan vandoor. 

hij ziet dat ik dezelfde kant op moet, in plaats van veel te snel begint hij veel te traag te rijden op het rechter rijvak. ik haal hem in op het linkerrijvak (anders zal hij me tot stilstand doen komen), hij wijkt natuurlijk bruusk uit en probeert me te rammen. hij haalt me nog eens in, voegt onnodig rechts in om dan weer zijn remmen toe te gooien.

stevig psychopaatje, die had er zijn plezier in. ik zal wel lachen wanneer hij zijn Polo rond een boom wikkelt, of hij een overdosis slikt.
zat in de auto van het werk, geen dashcam jammer genoeg.

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was ik over de middag "iets gehaaster", en uiteraard komen ze net dan voor je neus op de autosnelweg. Je mag dus al stevig inhouden. Je ziet ze kijken in hun middenspiegel. Ze voegen extreem traag terug rechts in zodat je nog niet onmiddellijk op de gas kan, maar wel bijna hoek aan hoek rijdt, en ziet dan hun gezicht volledig in hun zijspiegel naar jou loeren.

3x meegemaakt, op een kwartier tijd.

Heb m'n hand vriendelijk opgestoken als bedanking dat ze opzij gingen. Het vergt wat zelfovertuiging om het te doen, maar veel minder vervolgreacties zo, precies. Geen escalaties, geen slecht gevoel finaal. Ik weet niet of dat elke keer zal lukken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, toere zei:

Of een krik😁

Gewoon naar die gast in zijn polo toestappen en roepen "weet ge wat, houdt uwe krik maar al, ik moet hem zelfs niet meer hebben!"'

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen rijden gewoon traag behalve als ze nog u nog net ergens voor kunnen zijn. Het is maar een minderheid die agressief wordt. Laatst haal ik bij een afslag naar links, snelweg op, iemand in die erg laat nog beslist om ook nog naar links te gaan en hij had mij waarschijnlijk niet gezien(ik zat ongeveer naast hem toen hij dat deed en had ook niet op hem gelet). Hij hield net op tijd in, ik dacht probleem opgelost , we maken ons niet druk en we rijden door. Nadien zie ik hem in mijn spiegel hard optrekken om dan vlak langs mij langs te scheren en hard door te rijden(was niet echt vlakbij, maar de bedoeling was er toch). Wat mij betreft heeft die twee zware fouten gemaakt. Hij vondt waarschijnlijk dat ik de eerste keer moedwillig verhinderde dat hij naar links ging en ging mij even een lesje leren. Hij is waarschijnlijk triomfantelijk verder gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee. blank manneke van rond de 25 in een recente VW polo die hij alleszins niet zelf had betaald. met een stevig gepigmenteerde medeburger ga ik geen amok zoeken.
het ganse voorval heeft mij geleerd hoe de klootzakken zich met veel plezier zich afreageren op een ander. en dat ik best een tweede dashcam koop.
ik heb wel goede intenties en een vrij positieve instelling naar anderen toe, maar dat soort gezeik doet je toch neigen om ook zo'n klootzak te worden. op de werkvloer, bij grote IT bedrijven, heb ik ook al geleerd hoe veel mensen meedogenloze klootzakken of egoisten zijn. perfect functionele mensen schijnbaar, met een relatie/gezin, maar een compleet gebrek aan ethiek, moraal of respect. 

een half uur later op de A19 zat ik al een eindje achter een jaguar XF te rijden aan 120. zitten we beide op het linker rijvak, hier en daar wat voertuigen rechts, die jaguar begon langzaam af te zakken naar 110 op de teller. komt er een fransoos in een schrale monovolume in mijn gat plakken, en gaat helemaal links op het rijvak hangen. duidelijk het signaal van "DEGAGE PUTAIN".  ik kan niet rapper met mijn voorligger, en voor zo'n lul ga ik niet naar rechts uitwijken. toch wel even op mijn tanden bijten om ook niet even de remmen toe te stampen.

uit veiligheid haalde ik dan die jaguar XF dan in, kijk ik even rechts en zie ik een enorme snor achter het stuur. 't was blijkbaar de architect die op 3 huizen van mijn ouders woont :D

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, teus_ zei:

nee. blank manneke van rond de 25 in een recente VW polo die hij alleszins niet zelf had betaald.

Qua vooroordeel kan dat wel weer tellen.

 

 

 

PS: ik was het NIET :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Polygoon said:

Qua vooroordeel kan dat wel weer tellen.

 

 

 

PS: ik was het NIET :D 

Heb jij die Polo zelf betaald? 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, teus_ said:

aan de lichten stap ik uit en maak hem duidelijk dat hij wel met meer manieren mag rijden. hij lacht mij gewoon uit.

Dat blijf je doen tot je de foute tegen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Heb jij die Polo zelf betaald? 😛 

ZOT! Dat zou pas een potje zelfkastijding zijn. Een atmosferische 1 liter naft met 70pk, dat gaat in zo'n koekendoos zelfs niet vooruit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken een hoop 25-jarige die zelf een nieuwe auto kochten in het genre koekendoos :). Privé koop ik enkel tweedehands wegens waardeverlies etc. maar er van uit gaan dat een 25-jarige geen polo kan betalen vind ik wat kort door de bocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat blijf je doen tot je de foute tegen komt.

Idd :D

En denk dat ik zelf ook zou lachen als er iemand met het vingertje komt wijsen aan de lichten. Al moet ik wel zeggen dat in deze situatie hij gelijk heeft en dat kort remmen en expres traag rijden totaal niet nodig is. 

Gisteren ook nog: ik haal een E-klasse in. Ik passeer zijn deur en zie hem applaudiseren en zie in mijn achteruitrijspiegel dat hij 15sec later nog aan het applaudiseren is... ja man :lolz: rij dan geen 50 waar je 70 mag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En deze ochtend, ik rij rustig 120 achter 2 auto’s op het linkerrijvak. Bestelbus die voorop was kon niet naar rechts, geen nood dus om die mens te pushe... de auto voor mij dacht daar anders over en zat constant te pharen. Bestelbus gaat opzij en neemt een afrit. Meneer gaat er “voorbij” maar beslist plots om gewoon te remmen ter hoogte van zijn deur en dus tot 30 per uur af te remmen op een autostrade. En zo het verkeer op te houden.

’t was weer ne n*ger :D 

Mensen terechtwijzen maar zelf dan een veel gevaarlijkere situatie creëeren :facepalm: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Polygoon said:

maar er van uit gaan dat een 25-jarige geen polo kan betalen vind ik wat kort door de bocht.

Ik reed op mijn 25 Nissan 350Z :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik reed op mijn 25 Nissan 350Z :D 

Van u of van de bank? :D.

Nu bon, ik reed op m'n 18 G-Klasse die ik z.g.a. zelf aangekocht heb :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, ir_fuel said:

Dat blijf je doen tot je de foute tegen komt.

ja, dat ga ik niet opnieuw doen. zeker niet wanneer zo'n eikel in het verkeer nog psychopatische aanleg heeft.

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat blijf je doen tot je de foute tegen komt.

Ik ben vroeger gestopt!

 

 

 

 

Gelukkig maar. Wel lol gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, teus_ zei:

ja, dat ga ik niet opnieuw doen. zeker niet wanneer zo'n eikel in het verkeer nog psychopatische aanleg heeft.

Ahja, en wanneer het iemand is die gewoon denkt dat de wereld vijandig is en dat ge vooral altijd hard van u af moet bijten? Er is veel volk dat niet slim genoeg is om verbaal voor zichzelf op te komen en die zich rap bedreigd voelen en gewelddadig worden. Dat zijn geen psychopaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid