Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Moesten al die toeristen op de baan allemaal eens een beetje normaal doen...

Mijn dagelijks verkeerservaringen-hoogtepunt is de aansluiting van de Brusselse Ring aan de E40 in Sint-Stevens-Woluwe... (zowel richting Leuven als richting ring). Blijkbaar denkt iedereen dat je daar maar 20 meter hebt om het juiste rijvak te kiezen. :(

En richting Leuven is het allemaal de schuld van de afrit Sterrebeek... :D

Om van de E19 op de Ring te geraken is het ook altijd datzelfde liedje, en dan moet nadien ik ook die afrit naar de E40 nog nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om van de E19 op de Ring te geraken is het ook altijd datzelfde liedje, en dan moet nadien ik ook die afrit naar de E40 nog nemen...

Doorrijden tot voorbij de borden, en daar heb je nooit problemen. En het rechtervak is steeds het snelst. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik al jaaaaaaren , altijd een smile op mijn gezicht als ze mij dan "begroeten" met hun grootlicht !!!
En dan zwijgen we nog van de X aantal die je rechts inhaalt, die je een lichtsalvo geven en als jij dan 1km verder nog steeds rechts aan het rijden bent omdat de strook nog altijd leeg is zie je ze nog steeds in het midden rijden...

Aaarrgggghhhhh

Idem bij mij dus :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die voor een inrit parkeren. :x

En dan nog lelijk beginnen kijken als je toetert, ja hallo ik kan niet rieken van wie die auto is en ik ga niet deur aan deur liggen bellen.

Daar moet je toch echt slim voor zijn om voor een inrit van 20 garages te parkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen ergernis maar een humor in het verkeer.

voor mij een oud madameke in een stadswagentje met de koffer (3deurs) helemaal open. er lag niets in de koffer buiten een fluovestje en een paraplu. zo reed die dus rond tegen de gewone 50.

ik zag ze steeds wat rondkijken van "ik hoor hier precies nogal veel lawaai" tot ze opeens aan de kant stopt (zonder te pinken natuurlijk)

net als ik er naast wil rijden zie ik ze haar portier even open en toe doen (als je deur niet helemaal dicht was bv.) en vertrekt ze weer.

:rofl:

die had dus blijkbaar niet door dat haar koffer openstond en vroeg zich af waar het lawaai van kwam.

het uitstekende zicht naar achter nam ze er graag bij waarschijnlijk. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk heeft ze niet eens in de spiegel gekeken.

Zoals m'n overbuur die deze middag opnieuw de straat kwam ingereden met ingeklapte spiegels. Ge moet niet vragen hoeveel dat hij in zijn spiegels kijkt, verschrikkelijk eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend heb ik me ook deftig geërgerd. Weekendverkeer is echt pakken irritanter dan het dagdagelijkse pendelverkeer.

Een kleine greep uit wat ik allemaal ben tegengekomen:

  • Een spookrijder op de ring van Turnhout, waarschijnlijk was hij de parking van de Carrefour in de verkeerde richting afgereden.
  • Neger in een brakke V40: we stonden allebei voorgesorteerd om links af te slaan van de ring naar de Steenweg op Zevendonk. Uit de andere richting kwam een ambulance aangereden met sirene en zwaailicht. Ik wacht om die door te laten, de neger wacht ook ... tot de ambulance op 50m van het kruispunt is en dan schiet hij er ineens voor. WTF gast?!
  • In Geel Tenaard is men aan het werken, aan het kruispunt is de linkervoorsorteerstrook afgezet met paaltjes en je mag daar niet links afslaan richting Aardseweg, geen uitzondering voor plaatselijk verkeer. Toch vonden twee chauffeurs het toch nodig om daar naar links te gaan staan pinken en zo heel de verkeersstroom van Turnhout naar Geel te blokkeren. Ook weer bruin mannen trouwens.
  • Op de E313 bijna heel kort de pas afgesneden door een Audi rijder, kerel gooide zich gelukkig op het laatste moment paniekerig terug naar rechts. Nadien ging hij natuurlijk met de lichten flashen op mij, 't zal mijn fout nog zijn dat hij niet in zijn spiegels kijkt.
  • In Geel hebben ze nog altijd niet leren ritsen. Aan een rond punt aan de ring daar wilde iemand mij weer afblokken omdat ik links de stilstaande rij voorbijreed. Hij ging op de twee rijstroken tegelijk rijden, maar liet nog net genoeg plaats links, ik dus er voorbij, kerel in alle staten natuurlijk. Even verderop voeg ik in voor een bompa die een gat van 30 meter voor zich liet, begint die in de stilstaande file wat met zijn lichten te flashen naar mij :lol:, uitstappen en iets zeggen durfde hij wellicht niet.
  • Verder nog de nodig dosis linksplakkers, traagrijders, mensen die aan 75 iemand gaan inhalen die 70 rijdt op een baan waar je 90 mag, ...

aangepast door janvkn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdagavond eens geteld...

E40 van Gent tot Brugge en dan E403 van Brugge naar Torhout (hier heel weinig wegens slechts 2 vakken).

87 auto's rechts moeten inhalen en dan de 10-tallen niet meegerekend toen we even voorbij Drongen tot stilstand zijn gekomen en ik op de rechtstrook tussen de 40 en 90 auto's ben voorbij gereden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, nieuwe challenge:

tel het aantal rechts ingehaalde auto's en het aantal afgelegde km.

Deel eerste door tweede en je krijgt de weldra alomgekende AM-middenvakplak-ratio. Bijhouden per dag, tijdstip en forummer, en dan statistiekskes trekken en zo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

I'm in.

Ik was vrijdagavond zelfs fier dat 4 personen hun grootlichten tegen me hebben gebruikt.

Een jaar geleden had ik dat nog erg krapuleus gevonden, nu kunnen ze allemaal de pot op.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend nog eentje die 't nodig vond om met zijn grootlichten te knipperen nadat ik hem voorbijstak op de baan Torhout-Oostende.

Ik heb dan maar even de 4 pinkers aangezet, gestopt, uitgestapt en naar hem gestapt om rustig te vragen wat 't probleem is. Maar 't ventje zat krampachtig in zijn auto en bang te kijken. En jammer, z'n deur was op slot.

Hij deed teken dat ik zot was, en ik stapte naar m'n auto, traag met m'n handen klappend boven m'n hoofd; zo ongeveer elke second een klap. Dan even pedal to the metal om rustig m'n traject verder te zetten.

Schijnheiligaards! In hun coconnetje zijn ze sterk maar o wee face to face.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend nog eentje die 't nodig vond om met zijn grootlichten te knipperen nadat ik hem voorbijstak op de baan Torhout-Oostende.

Ik heb dan maar even de 4 pinkers aangezet, gestopt, uitgestapt en naar hem gestapt om rustig te vragen wat 't probleem is. Maar 't ventje zat krampachtig in zijn auto en bang te kijken. En jammer, z'n deur was op slot.

Hij deed teken dat ik zot was, en ik stapte naar m'n auto, traag met m'n handen klappend boven m'n hoofd; zo ongeveer elke second een klap. Dan even pedal to the metal om rustig m'n traject verder te zetten.

Schijnheiligaards! In hun coconnetje zijn ze sterk maar o wee face to face.

Misschien nog een alarmpistool in je auto leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondag ook zo eentje op de Brusselse ring.

Ik reed achter een A3 en een clio die ruzie hadden.

Clio probeerde A3 te rammen, maar echt serieus te rammen. Zat nog een klein manneke in vanachter zonder gordel ook.

Daarna reed die A3 voor die Clio, links, en gaat op zijne rem staan.

Ik rij daar dus achter, op een gegeven moment aan 60 per uur en begin met mijn lichten te flashen.

Idioten gaan opzij, ik steek voorbij en doe teken dat het erg is (zwaaien naast m'n hoofd).

CC op 160 tot aan de afrit van de E19.

Net ervoor, bij Zaventem, moet ik van het gas af dor een voorligger, en zie ik die Clio al flashend dichterbij komen, tot op mijn achterbumper.

Voorligger gaat opzij, kick-down, dag Clio, bij de afrit van Antwerpen ga ik rechts, komt hij links met moeite voorbij en maar met zijn vuist zwaaien.

Idioten op de weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een alarmpistool in je auto leggen.

Ah nee he, da's dan weer agressie. Da's je dan verlagen tot zijn niveau.

Ik heb gewoon gevraagd of er iets scheelde, beleefd zelfs. Maar z'n ruit bleef toe en z'n deur op slot.

Je weet nooit dat er een probleem is dat ik niet gezien heb he, m'n auto die begint te fikken achteraan, of een platte band, of vieze rook, lichten die kapot zijn, remlichten die niet werken .... er kan echt heel veel mislopen hoor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah nee he, da's dan weer agressie. Da's je dan verlagen tot zijn niveau.

Ik heb gewoon gevraagd of er iets scheelde, beleefd zelfs. Maar z'n ruit bleef toe en z'n deur op slot.

Je weet nooit dat er een probleem is dat ik niet gezien heb he, m'n auto die begint te fikken achteraan, of een platte band, of vieze rook, lichten die kapot zijn, remlichten die niet werken .... er kan echt heel veel mislopen hoor :D

Ik zou ofwel echt kwaad worden, ofwel me niet kunnen inhouden van't lachen... :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

fix effe de dt-fout ;)

"ze hebben er de rijbaan vernieuwt)"

Autofans is momenteel offline

The site is currently not available due to technical problems. Please try again later. Thank you for your understanding.

grandioos :D:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autofans is momenteel offline

The site is currently not available due to technical problems. Please try again later. Thank you for your understanding.

grandioos :D:lolz:

Grandioos niet echt. Ondertussen weer online hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grandioos niet echt. Ondertussen weer online hoor

toch wel drastisch om je site offline te halen om een spellingsfoutje te verbeteren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen reed ik de snelweg op achter een auto, de vrouw(50 jarige kort haar) achter het stuur geeft goed gas en we gaan beiden kunnen invoegen. (De invoegstrook zelf is ong 50meter lang, ik hield meer dan genoeg afstand.)

Maar daar dacht ze halverwege het invoegen anders over, plots gooit ze alles dicht, we staan zo goed als stil en die vrachtwagen komt voorbij :tct:

Achterlijke geit, leer eens beslissingen nemen in het verkeer en in je spiegels kijken. :facepalm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend nog eentje die 't nodig vond om met zijn grootlichten te knipperen nadat ik hem voorbijstak op de baan Torhout-Oostende.

Ik heb dan maar even de 4 pinkers aangezet, gestopt, uitgestapt en naar hem gestapt om rustig te vragen wat 't probleem is. Maar 't ventje zat krampachtig in zijn auto en bang te kijken. En jammer, z'n deur was op slot.

Hij deed teken dat ik zot was, en ik stapte naar m'n auto, traag met m'n handen klappend boven m'n hoofd; zo ongeveer elke second een klap. Dan even pedal to the metal om rustig m'n traject verder te zetten.

Schijnheiligaards! In hun coconnetje zijn ze sterk maar o wee face to face.

Lefty vindt dit leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid