Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

En blijkbaar is het ook een doodzonde van u eens te vergissen op de weg. Ik ben al meer dan 1 keer iemand tegengekomen die zich vergist van afrit en dan maar in achteruit op de pechstrook terug richting snelweg bolt. Dat zou nu NOOIT in mij opkomen om dat te doen.

Ik ben ooit een vrachtwagen tegengekomen die achteruit op de linkerstrook van de E313 reed aan de aansluiting met de Antwerpse ring. Meneer had de afrit Antwerpen-Centrum gemist, en reed dan maar even terug. Het was er wel een uit izzyland, misschien is dat daar normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een bomma achter me gehad met een prachtig van een gezichtsuitdrukking. Ogen gesperd, armen gestrekt, mond in zo'n pijnlijke glimlach en ondertussen maar remmen om niet in m'n koffer te rijden. Gelukkig stond ze op tijd stil. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op de Rosevelt plaats liep er een kleine rond zonder ouders.Ze heeft toch een paar keer chance gehad dat de bus chauffeurs haar op tijd zagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op de Rosevelt plaats liep er een kleine rond zonder ouders.Ze heeft toch een paar keer chance gehad dat de bus chauffeurs haar op tijd zagen.

Doet me denken aan dat filmpje van dat Chinees meisje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op de Rosevelt plaats liep er een kleine rond zonder ouders.Ze heeft toch een paar keer chance gehad dat de bus chauffeurs haar op tijd zagen.

Ik zal de volgende keer op de lichten letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt een ergernis voor mij persoonlijk maar toch wel goed verschoten. Net voor mij was een A4 rustig aan het rijden tot er een Focus een parking afreed en de baan overstak (een paar meter off target van de inrit naar de parking aan de overkant). Hij raakte de audi vol op de linkervoorkant dus het leek alsof de (oudere) man aan het stuur de controle over zijn voertuig verloren was.

Op het rond punt voor de plaats van het ongeval was die Audi nog snel voor mij het rond punt opgereden zodat ik nog even in de remmen moest. Kinda freaky. Mijn wagen is nog geen week oud dus ik mag niet denken aan wat had kunnen gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergernis:

"zone 30 haalt aantal ongevallen met zwaargewonden met meer dan 20% omlaag"

Ja duuuh :lolz:

Maak er zone 10 van, dan gebeurt er wsl niets meer.

Enfin, ik verwelkom natuurlijk het feit dat er minder gewonden zijn, maar ik vind dat dit de verkeerde manier is. Wat me beter lijkt is de mensen gewoon beter leren autorijden.

Wat ik op de terugweg van de Ring maandag weer allemaal gezien heb, mind-boggling. Belgen en Nederlands met fietsen achterop, die op een onbegrensde A4 zonder richtingaanwijzer naar het linkervak trekken aan 110, echt ongelofelijk. De meesten beginnen dan ook nog te knipperen met hun lichten als je ze voorbij bent, wat helemaal duidelijk maakt dat ze er absoluut geen bal van begrijpen.

Zullen we dan ook dezelfe logica toepassen en de snelheid verlagen naar 60 op de autostrades? Iets zegt me dat er dan ook minder ongevallen met zwaargewonden zijn, ah ja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg hoe die bekrompen mongolen gaan bumperkleven bij hun voorligger om mij, die correct wil invoegen bij het ritsen, toch maar niet tussen te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergernis:

"zone 30 haalt aantal ongevallen met zwaargewonden met meer dan 20% omlaag"

Ja duuuh :lolz:

Maak er zone 10 van, dan gebeurt er wsl niets meer.

Enfin, ik verwelkom natuurlijk het feit dat er minder gewonden zijn, maar ik vind dat dit de verkeerde manier is. Wat me beter lijkt is de mensen gewoon beter leren autorijden.

Wat ik op de terugweg van de Ring maandag weer allemaal gezien heb, mind-boggling. Belgen en Nederlands met fietsen achterop, die op een onbegrensde A4 zonder richtingaanwijzer naar het linkervak trekken aan 110, echt ongelofelijk. De meesten beginnen dan ook nog te knipperen met hun lichten als je ze voorbij bent, wat helemaal duidelijk maakt dat ze er absoluut geen bal van begrijpen.

Zullen we dan ook dezelfe logica toepassen en de snelheid verlagen naar 60 op de autostrades? Iets zegt me dat er dan ook minder ongevallen met zwaargewonden zijn, ah ja!

Could not agree any more.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is officieel, ik HAAT middenvak rijders ! Godver, ik steek ze rechts voorbij, de maat is vol !

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is officieel, ik HAAT middenvak rijders ! Godver, ik steek ze rechts voorbij, de maat is vol !

:D

Doe ik al jaaaaaaren , altijd een smile op mijn gezicht als ze mij dan "begroeten" met hun grootlicht !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad bma!

't Kan niet blijven van één kant komen, 't geduld.

Van rechts is ook eens goe.

Gisteren weer zo een rijtje op het derde vak, dat ik op 't eerste en 't tweede vlot voorbij kon.

Strafste van al: ik reed op cc mooi m'n 120 gps-snelheid, en op 't derde zat die eerste pipo die 't treintje trok continu te remmen voor ..... niks. Onzekerheidsremmen dus.

Waardoor die mooi trager reed.

Ik had 't hele rijtje al de tweede keer voorbij gestoken (wanneer de baan wat meer vrij was vlogen ze natuurlijk aan veel hogere snelheid voorbij), en de derde keer had die het echt wel erg die kerel met z'n Astra. Die remde dus elke 5 seconden. Ik gaf dus een extra dot gas om die rij weer *zucht* voorbij te zijn, komt die pipo met z'n Astra AL REMMEND voor m'n neus! Moest er 300m verder af in Aalter.

Wanneer ik grootlichten trok, geen reactie. Wanneer ik op 30 cm van zijn flank reed en toen ik naast hem was continu claxonneerde kreeg ik slechts een heel erg verbaasde blik.

Die gast had dus NIKS gezien van wat allemaal rond hem gebeurde :(

aangepast door Bompa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is officieel, ik HAAT middenvak rijders ! Godver, ik steek ze rechts voorbij, de maat is vol !

:D

²²²²²²

Deze morgen alleen al een 15 a 20 zo gepasseerd... Ik heb zo vermoeden dat er geen dag in oktober gepasseerd is dat ik op de snelweg geen rechts heb ingehaald.

Ik ben het al langer beu en gegarandeerd als ik aan de kant gezet wordt hiervoor ga ik mij niet kunnen inhouden...

Inderdaad bma!

't Kan niet blijven van één kant komen, 't geduld.

Van rechts is ook eens goe.

Gisteren weer zo een rijtje op het derde vak, dat ik op 't eerste en 't tweede vlot voorbij kon.

Strafste van al: ik reed op cc mooi m'n 120 gps-snelheid, en op 't derde zat die eerste pipo die 't treintje trok continu te remmen voor ..... niks. Onzekerheidsremmen dus.

Waardoor die mooi trager reed.

Ik had 't hele rijtje al de tweede keer voorbij gestoken (wanneer de baan wat meer vrij was vlogen ze natuurlijk aan veel hogere snelheid voorbij), en de derde keer had die het echt wel erg die kerel met z'n Astra. Die remde dus elke 5 seconden. Ik gaf dus een extra dot gas om die rij weer *zucht* voorbij te zijn, komt die pipo met z'n Astra AL REMMEND voor m'n neus! Moest er 300m verder af in Aalter.

Wanneer ik grootlichten trok, geen reactie. Wanneer ik op 30 cm van zijn flank reed en toen ik naast hem was continu claxonneerde kreeg ik slechts een heel erg verbaasde blik.

Die gast had dus NIKS gezien van wat allemaal rond hem gebeurde :(

Dagelijkse kost en zeker deze week of op vrijdag... Deze morgen ook weer eentje in haar C. Dan ging ze me plots rammen als ik er op de middenstrook naast zat. Paniekreactie tot gevolg en ik vermoed dat ze vertraagde van 115 tot 80 daardoor om dan 100'den meters achter mij al schommelend in te voegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan zwijgen we nog van de X aantal die je rechts inhaalt, die je een lichtsalvo geven en als jij dan 1km verder nog steeds rechts aan het rijden bent omdat de strook nog altijd leeg is zie je ze nog steeds in het midden rijden...

Aaarrgggghhhhh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week op de E40 naar de kust dacht ik dat een rijstrook-invertering in voege was. Quasi lege autosnelweg. Uiterst links een kar die daar onnodig links reed, op het middenvak een kar die net wat sneller reed en die linkse voorbijreed, en op het rechtse vak, den dezen.

Ow boy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week op de E40 naar de kust dacht ik dat een rijstrook-invertering in voege was. Quasi lege autosnelweg. Uiterst links een kar die daar onnodig links reed, op het middenvak een kar die net wat sneller reed en die linkse voorbijreed, en op het rechtse vak, den dezen.

Ow boy.

Herkenbaarheid... De vrijdagavond zeker???

Misschien moeten ze daar ook een spitsstrook aanleggen, een strook voor AM'ers alleen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het soms wel lekker dat de mensen de rechterrijstrook niet gebruiken. Neem nu die spitsstrook op de E313 tussen Antwerpen en Ranst, heel veel mensen hebben blijkbaar schroom om daar op te rijden, tja dan wordt dat mijn privé expressweg he :D Zo kon ik gisterenavond van Antwerpen tot Wommelgem volledig op de spitsstrook blijven rijden aan een vlot tempo. Dan heb ik even wat vrachtwagens moeten inhalen (met zijn drieën naast mekaar, jeuj!) om dan terug tot Ranst de spitsstrook te kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E40 leuven - brussel is ook leuk. 4 rijstroken waarvan de rechtse 2 voor camions voorbehouden zijn (ookal zijn er geen te bespeuren), de 3de voor bouwvakkersbuskes tegen 105 en met wat geluk rijdt die op de 4de rijstrook tegen 120. Ik rij die hele E40 met 126 op cc helemaal rechts af....

Wat me tegenwoordig een beetje irriteert zijn die mensen die zien dat je wil invoegen of een tragere auto wil voorbij rijden en dan ineens kei snel komen aangereden tot gatplakkend toe, zelfs al ben je op je cc snelheid. Eens ze je bumper bijna geraakt hebben, verdwijnen ze in je achteruitkijkspiegel desondanks je nog altijd dezelfde snelheid hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moesten al die toeristen op de baan allemaal eens een beetje normaal doen...

Mijn dagelijks verkeerservaringen-hoogtepunt is de aansluiting van de Brusselse Ring aan de E40 in Sint-Stevens-Woluwe... (zowel richting Leuven als richting ring). Blijkbaar denkt iedereen dat je daar maar 20 meter hebt om het juiste rijvak te kiezen. :(

En richting Leuven is het allemaal de schuld van de afrit Sterrebeek... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid