Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

idd, maar 't was m'n vrouw haar 15j oud bakje.

eigenlijk was het nooit erg, want remmen doe ik wél altijd als ik start. Automaat of niet. Dat verhinderde alvast een paar tiental cm vooruitschuiven tegen m'n poort :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de eerste keer dat ik met men vader zijn automaat weg was, zat sally bijna door de voorruit.:$

ik vertrek en laat me nadien uitbollen voor een rood licht, en van gewoonte wil ik men ontkoppeling induwen om terug te schakelen. niet doen dus, want je trapt dus volle bak op de rem.

sindsdien maak ik de gewoonte om dus men linkervoet volledig op de voetsteun te zetten en daar te houden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenderichtinginparkeerders die zonder te kijken vanuit hun pakeerplaats een U turn vlammen...

heb hier al 2 dagen voor zulk klootjesvolk een good frene mogen geven... ni normaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel straf, ik had verwacht dat je met die Signum toch wat respect zou afdwingen en dat ze zouden wachten.
Combokrel...

Met de Signum zouden ze wel wachten wrs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag bijna een accident gehad met de auto van mijn vriendin. Ik was aan het rijden op de ringlaan en ik steek de bredabaan over. Dit zijn 2 baanvakken. Rechts rijden er een 5tal auto's en ik rij links om die in te halen. Beslist die voorste zonder boe of ba om van het rechterbaanvak helemaal links af te slagen om terug de bredabaan op te rijden.. Ik had het nog net op tijd gezien en die met een paar cm te kunnen ontwijken. Wel tegelijk alles dichtgegooid, maar da autoke heeft geen abs ( corsa A). Die smoor da van die bandjes kwam:shock: :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik eerder dit jaar meemaakte:

"Vandaag vertrok ik zoals elke dag om 8 u naar school met mijn wagen, lekker op het gemak in het ochtenzonneke de damp van de vorige nacht van mijn raamkes wrijven, hmm, in mijn korte broek.

Ook zoals elke ochtend moet ik op de autosnelweg, dat doe ik met een rustig tempo zoals altijd, geen vuiltje aan de lucht...

Tot ik na een minuutje of 10 samen rijd met een mooie witte 997 carrera GTS met zwarte velgen (doet er niet toe natuurlijk maar is wel een mooie wagen icon_mrgreen.gif ).

We passeren nog enkele auto's waarna we op een autosnelweg met 2 vakken een vrachtwagen willen voorbijsteken. op het moment dat de porsche al net ter hoogte van de cabine rijd en ik ongeveer naast de achterkant van z'n trailer krijgt mijnheer de pool (ja sorry, weer een pool) het opeens in zijn bol om maar eens een collega die ook 90 rijd te gaan voorbij steken!

Oh zegt hij, maar daar rijden 2 auto's naast mij, niet van aantrekken,die zullen wel schuiven en zoniet rijd ik gewoon over hen want mijn "camion" kan wel tegen een duwke.

Meneer met de porsche was natuurlijk in het voordeel en kon nog net een dot gas geven waardoor hij voorbij de truck vlamde maar ik, met mijn tedere kleine VW golfje zat zo vast als een goudvis in een bokaal, tussen een truck en een betonnen wand, met mijn linkerband al volledig in het gras van de middenberm moest ik VOL in de remmen, ik voelde mijn vriend ABS vechten, strijden tegen de wetten van de natuur om mij in leven te houden terwijl de vrachtwagen mij er gewoon tussen neep!! icon_evil.gif

Na het nodige getsjirp van de banden en mijn benen vol lood heb ik mijzelf dus nog net kunnen redden van hoe het er zou uit zien moest ik mijn auto in een trechter van staal en beton duwen! Misschien ook nog met de hulp van een al even verraste achterligger...

Ik stond op ontploffen en de logische reactie was natuurlijk een kort "tuut" signaaltje tijdens het dan uiteindelijk toch voorbij steken(na 5km achter 2 vrachtwagens te hangen die dan terug voor mekaar rijden, tis eens een ander zicht zeker voor de eerste dan), om meneer toch even duidelijk te maken dat we in belgië toch enigszins proberen rekening te houden met de medeweggebruiker, en niet zoals zij ginder aan 100 over bevroren wegen rijden of gewoon over je rijden als je niet uit de kant wilt.

Maar mijn tuutje werd onthaald met een dikke behaarde fuck you vinger uit het raam van de cabine en een sixpack volle blikken die rakelings voor mijn voorruit voorbijvlogen, leuk, had ik 1 km sneller gereden kreeg ik een sixpack Żywiec (pools bier) door mijn zijraam geflikkerd!

Aaaaaah, wat doet het deugd dit eens van je af te schrijven!

en bij deze nog eens respect voor alle belgische truckers, jullie moeten stalen zenuwen hebben met die verrekte kamikazes van ginder (sorry icon_redface.gif )"

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat ook eens geprobeerd. Middenvakplakken, en eens op de derde rijstrook blijven rijden, op een lege, donkere autostrade. Ik kan het dus echt niet he. Ik voel me dan zo een kalf.

Ik had gisteren een nieuwe collega mee. Ik kwam van Heusden-Zolder en reed over Brussel naar Oostende. Wel, 't eerste wat ik deed was vragen of ze er geen probleem mee had dat ik rechts voorbijstak. Gelukkig deed ze dat zelf ook zei ze :)

Wel, chance dat ik het gevraagd heb, want ik heb er zéker 15 voorbijgestoken. En nooit sneller dan 122 gereden (effectieve snelheid).

Ik steek er soms 15 voorbij op de ring rond Genk zelf :lol:

Echt hardnekkige linksrijders, kom ze wel eeeelke dag tegen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd om ze Vincent-Van-Quickenborne gewijs te fotograferen en op Twitter te gooien.

Wat een idioot trouwens met zijn "kijk die doet stout op de weg" foto's altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd om ze Vincent-Van-Quickenborne gewijs te fotograferen en op Twitter te gooien.

Wat een idioot trouwens met zijn "kijk die doet stout op de weg" foto's altijd.

+1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, daarnet op de Antwerpse ring was er bijna een vrachtwagen in mijn koffer gereden. Ik reed ter hoogte van Borgerhout aan 70-80 op het derde vak achter zo een bouwvakkerscamionet. Op de twee rechtse vakken verliep het verkeer moeizaam. Ineens krijgt die gast voor mij het in zijn bol dat hij NU METEEN rechts moet invoegen, hoewel er nergens plaats is en het nog minstens 2000 meter is tot de afrit naar de A12/E19. Hij gooit alles dicht dus ik moet ook stoppen, want ik heb ook geen plaats om uit te wijken. Ineens hoor ik achter mij piepende remmen en schuivende banden, en zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat er een vrachtwagen op 10 centimeter van mijn achterbumper tot stilstand komt :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, daarnet op de Antwerpse ring was er bijna een vrachtwagen in mijn koffer gereden. Ik reed ter hoogte van Borgerhout aan 70-80 op het derde vak achter zo een bouwvakkerscamionet. Op de twee rechtse vakken verliep het verkeer moeizaam. Ineens krijgt die gast voor mij het in zijn bol dat hij NU METEEN rechts moet invoegen, hoewel er nergens plaats is en het nog minstens 2000 meter is tot de afrit naar de A12/E19. Hij gooit alles dicht dus ik moet ook stoppen, want ik heb ook geen plaats om uit te wijken. Ineens hoor ik achter mij piepende remmen en schuivende banden, en zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat er een vrachtwagen op 10 centimeter van mijn achterbumper tot stilstand komt :shock:

*slik*

denk ik dan. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk aan de afrit Borgerhout en zie daar dagelijks wagens tussenschieten waarbij ik me afvraag hoe t komt dat er geen accidenten gebeuren. Is het niet vlak voor een vrachtwagen invoegen, dan is het wel op t laatste nippertje de afrit kiezen of net weer op de snelweg rijden.

Wekelijks zie ik ook minstens één chauffeur die de afrit Berchem/Mortsel op de ring voor de afrit E19/A12 aanziet en op t laatste moment zijn fout inziet en weer over de verdrijvingsvlakken de ring opstuurt.

T is daar nogal een wirwar van op-en afritten dicht bij elkaar hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En blijkbaar is het ook een doodzonde van u eens te vergissen op de weg. Ik ben al meer dan 1 keer iemand tegengekomen die zich vergist van afrit en dan maar in achteruit op de pechstrook terug richting snelweg bolt. Dat zou nu NOOIT in mij opkomen om dat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen aan een kruispunt met tijdelijke verkeerslichten (werken). een T en ik kom van de onderkant van de T, t is groen voor mij en links en rechts dus rood. voor mij rijdt een vrachtwagen die naar rechts draait en ik draai naar links. Op dat moment beslist de persoon die voor het rood staat rechts van gewoon door te rijden ipv te wachten, en schiet vlak voor mij in. Ik toeter eens en knipper met mijn lichten, begint die nog farçe te doen ook :roll:

Gisteren op weg naar Sint Niklaas een paar zotte Fransen met nen oude clio die politie-gewijs tussen het 2e en het 3e vak van de ring in Anderlecht aan het filefilteren waren :shock:

En vorige week iemand in Lille met een camionette die de hele file van de voorsorteerstrook om links af te slaan voorbij reed, zich dwars voor de eerste auto zette en toen die reclameerde door het rood is afgeslagen om te stoppen, uit zijn raam te hangen en teken te doen dat ze zijn lul eens mocht afzuigen.

Man man man :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk aan de afrit Borgerhout en zie daar dagelijks wagens tussenschieten waarbij ik me afvraag hoe t komt dat er geen accidenten gebeuren. Is het niet vlak voor een vrachtwagen invoegen, dan is het wel op t laatste nippertje de afrit kiezen of net weer op de snelweg rijden.

Wekelijks zie ik ook minstens één chauffeur die de afrit Berchem/Mortsel op de ring voor de afrit E19/A12 aanziet en op t laatste moment zijn fout inziet en weer over de verdrijvingsvlakken de ring opstuurt.

T is daar nogal een wirwar van op-en afritten dicht bij elkaar hé.

Welkom in de beschaving!
Link naar reactie
Delen op andere sites

En blijkbaar is het ook een doodzonde van u eens te vergissen op de weg. Ik ben al meer dan 1 keer iemand tegengekomen die zich vergist van afrit en dan maar in achteruit op de pechstrook terug richting snelweg bolt. Dat zou nu NOOIT in mij opkomen om dat te doen.
Mij ook niet zo heb ik mij eens vergist van oprit, ik moest een licht verder derop maar was aant telefoneren, halverwege de oprit tegen de sterren op gevloekt, de oprit die ik had genomen ging door de liefkenshoektunnel, foutje van 11€
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij ook niet zo heb ik mij eens vergist van oprit, ik moest een licht verder derop maar was aant telefoneren, halverwege de oprit tegen de sterren op gevloekt, de oprit die ik had genomen ging door de liefkenshoektunnel, foutje van 11€

Heb ik ook al voorgehad toen ik met de moto ging toeren in het Antwerpse :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren trouwens richting karting ook serieus geknoeid...

Ik weet dat om dat uur de ring een hel is dus belsliste om langs het stad te gaan, de kaaien af te rijden, om zo er voor de kennedytunnel terug op te rijden... Ik zat nog maar aan hangar 27 en het verkeer stond al potdicht... Dan maar scheldelaan afgereden om langs de liefkenshoek te gaan, zo een stuske terug te komen langs den expressweg om dan den E17 op te gaan :P

Visualisatie,

http://www.gmap-pedometer.com/?r=5158494

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
Heb ik ook al voorgehad toen ik met de moto ging toeren in het Antwerpse :$

Idem (behalve dat toeren met de moto). En had geen zin om veel tijd te verliezen dus er maar opnieuw doorgereden :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb regelmatig de kans om schade linksvoor, die een of andere onverlaat op een parking gemaakt heeft, te laten kunnen maken op kosten van de BA van een ander. Maar wil m'n kar niet meer pijn doen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid