Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Ook waar: ik heb zo eens getuigd dat een lijnbus in plaats van te remmen om een ongeval te vermijden, net gas bij gaf.   Die buschauffeur vond dat precies niet zo tof, bleek achteraf.

Nu, de autobestuurster in kwestie was in fout: ze draaide rechtsaf, over de busbaan, en had de bus niet gezien (hoewel ze die net voorbij was gestoken), en de bus heeft haar vol in de flank geramd.  Maar mocht de bus geremd hebben, in plaats van gas bijgegeven te hebben, was het ongeval ofwel minder erg, ofwel zelfs net niet gebeurd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ook waar: ik heb zo eens getuigd dat een lijnbus in plaats van te remmen om een ongeval te vermijden, net gas bij gaf.   Die buschauffeur vond dat precies niet zo tof, bleek achteraf.

Nu, de autobestuurster in kwestie was in fout: ze draaide rechtsaf, over de busbaan, en had de bus niet gezien (hoewel ze die net voorbij was gestoken), en de bus heeft haar vol in de flank geramd.  Maar mocht de bus geremd hebben, in plaats van gas bijgegeven te hebben, was het ongeval ofwel minder erg, ofwel zelfs net niet gebeurd.

Ik ken ook zo een incident. In dat geval zag de lijnbus al van ver dat de wagen op het kruispunt in de weg stond maar verkoos te toeteren ipv te vertragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de andere kant... Met een bus waar wat volk op zit alles dichtgooien kan drastischere gevolgen hebben dan een ongeval met blikschade veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Hazen zei:

Langs de andere kant... Met een bus waar wat volk op zit alles dichtgooien kan drastischere gevolgen hebben dan een ongeval met blikschade veroorzaken.

idd. kan je beter op volle snelheid ergens op inrijden.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez, de Audi van het werk heeft zijn winterwielen nodig. Met de covid maatregelenmag ik niet meer wachten in de toonzaal, en dat is allicht anderhalf uur wachten . Moet ik 1 maand van tevoren een afspraak boeken om mijn wielen te wisselen, en dan buiten wachten of een vervangwagen huren (voor een klus van 20 minuten). Ongelofelijk. Ik mag wel gratis een fiets lenen. Tegen dat ik op mijn werk aankom, mag ik allicht terugkeren. 

Bizar idee van Audi hun "premium" service. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, Goesting said:

Wat verwacht je dan eigenlijk? En spreek je jezelf niet tegen (90min vs 20min)?

Ik verwacht dat ze geen 60-90 minuten nodig hebben om een set velgen te wisselen. Het werk zelf duurt 20 minuten. als amateur zonder atelier doe ik dat op 30 minuten. 
Toen ik een platte band had moest ik 2 dagen wachten om het te laten herstellen bij Audi. Ik ging er allicht 2uur mee kwijt zijn. Gelukkig mocht ik van mijn werkgever het laten herstellen bij een bandencentrale om de hoek. Het was rustig, ik mocht direct langsgaan en op een half uur was ik terug thuis. 

Ik ga eens horen of Audi de banden kan verplaatsen naar een dealer waar ik woon. Kan ik het laten doen op een vrije dag. Ik verlies allicht een halve dag werk telkens die kutbanden gewisseld moeten worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja is de dag van vandaag wel minder als je geen koffie kunt afzuipen in de toonzaal...

Nu ja, een uur en half ca va nog eh...  Vraag gewoon of ge is naar't wc moogt gaan.  Ge zet u neer, haalt u gsm boven en checkt uwe FB en al uw favoriete websites...  Voor dat get weet is er een uur of twee door en is't al tijd om te gaan eten met aansluitend middagpauze.  Enfin zo gaat het er bij mij toch regelmatig aan toe van ma-vrij...  😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, -krikke- said:

Enfin zo gaat het er bij mij toch regelmatig aan toe van ma-vrij...  😁

Als je schoenen verkoopt heb je het in de week natuurlijk iets rustiger... ;)

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, -krikke- said:

Mja is de dag van vandaag wel minder als je geen koffie kunt afzuipen in de toonzaal...

Nu ja, een uur en half ca va nog eh...  Vraag gewoon of ge is naar't wc moogt gaan.  Ge zet u neer, haalt u gsm boven en checkt uwe FB en al uw favoriete websites...  Voor dat get weet is er een uur of twee door en is't al tijd om te gaan eten met aansluitend middagpauze.  Enfin zo gaat het er bij mij toch regelmatig aan toe van ma-vrij...  😁

koffie drinken? ik pak mijn laptop mee naar ginder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Lijkt me niet zo moeilijk  de afwegingen van de collectionneur te zien:

- is goed voor de investering

- wordt eens getoond (gewoon ego )

- wordt eens gebruikt zoals het hoort

- risico is acceptabel

de controle verliezen op openbare weg is gewoon verspilling. Onnodig risiko. Ge hebt er natuurlijk die daar geen probleem in zien en er zelfs over zouden opscheppen maar dat zou ondetschatten dat veel van die gasten gewoon 'tight bastards' zijn :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, teus_ zei:

Allez, de Audi van het werk heeft zijn winterwielen nodig. Met de covid maatregelenmag ik niet meer wachten in de toonzaal, en dat is allicht anderhalf uur wachten . Moet ik 1 maand van tevoren een afspraak boeken om mijn wielen te wisselen, en dan buiten wachten of een vervangwagen huren (voor een klus van 20 minuten). Ongelofelijk. Ik mag wel gratis een fiets lenen. Tegen dat ik op mijn werk aankom, mag ik allicht terugkeren. 

Bizar idee van Audi hun "premium" service. 

Wat kan de garage volgens u nog meer doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil het trouwens wel eens zien doen, op 20 minuten wielen afhalen, banden van de velg, nieuwe band op de velg, weer vastzetten :lolz: 

Ik ben gisteren een nieuwe wagen gaan ophalen, genre: 'Sorry meneer, door covid mag u niet binnen wachten, onze afleveraar haalt u dadelijk aan de deur op' Even afgeleid naar een ander lokaal om daar achter een plastic scherm snel mijn gegevens achter te laten, mijn documenten te ontvangen, en dan weer buiten gestuurd. Auto wordt voorgereden uit stalling: 'Alsjeblieft meneer, meer mogen we niet doen, veel plezier er mee!'

Ik kan u verzekeren dat die mensen dat niet doen om u te kloten, denk dat iedereen daar minstens 5x sorry heeft gezegd voor de manier waarop. Het is wat het is 😃

Klagen en zagen is altijd makkelijk, misschien moet je u eens in de anderen hun schoenen zetten? 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Klagen en zagen is altijd makkelijk, misschien moet je u eens in de anderen hun schoenen zetten? 

Dan moet ge daar wel in passen. Ik denk zelfs dat forummers @kleinejoris of Denise Noisettes niet in de schoenen van pakweg forummer @Blaro20 passen met hun gat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gTa zei:

Dan moet ge daar wel in passen. Ik denk zelfs dat forummers @kleinejoris of Denise Noisettes niet in de schoenen van pakweg forummer @Blaro20 passen met hun gat.

@ir_fuel late gij u zomaar uitlachen?

Komaan, waar blijven die power ranger mod slaps?  😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Monterey Jack said:

Wil het trouwens wel eens zien doen, op 20 minuten wielen afhalen, banden van de velg, nieuwe band op de velg, weer vastzetten :lolz: 

de complete wielen worden gewisseld hé, banden worden niet van de velg gehaald. 

2 hours ago, Jules_W said:

Wat kan de garage volgens u nog meer doen? 

mij de banden geven op de parking zodat ik het zelf kan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, -krikke- zei:

Vraag gewoon of ge is naar't wc moogt gaan.  Ge zet u neer, haalt u gsm boven en checkt uwe FB en al uw favoriete websites...  Voor dat get weet is er een uur of twee door en

hebt ge aambeien van zo lang op de pot te zitten :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid