Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

So what? Alsof ze jou met een EU6 PHEV met sub 50gr CO²-uitstoot ooit ergens gaan weigeren? Ik heb - eerlijk waar - zonder de minste kopzorgen nog een 530d gekocht vorig jaar. En voor mijn mam een 640d, 2 maand geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gTa zei:

So what? Alsof ze jou met een EU6 PHEV met sub 50gr CO²-uitstoot ooit ergens gaan weigeren? Ik heb - eerlijk waar - zonder de minste kopzorgen nog een 530d gekocht vorig jaar. En voor mijn mam een 640d, 2 maand geleden.

Ik hoop dat de storm nog wat zal gaan liggen. Want zoals het er nu naar uitziet, geraak ik zelfs niet van mijn 525d af. Is nochtans een EU5, 2 liter. Zo goed als geen reactie, vroeger zou dat constant "chef chef, laagsty praijs aub?" zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, gTa zei:

Op terugweg van Zolder gisteren: een V60 (vorig model, wel laatste versie/facelift leek me) met opschrift "D6 R". Zag er wel origineel uit, dat opschrift, maar ... bestaat dat?

Edit: waarempel! https://www.autoweek.nl/auto/82438/volvo-v60-d6-awd-twin-engine-r-design/

Edit2: wow, da's nog met 5-cilinder!! De versie met 220pk zowaar en daar dan nog nen electrobazaar bij, moet heerlijk rijden :inlove: 

Strikt gezien bestaat dat niet. Een V60 D6 R-design bestaat, een V60 D6 R niet. Een V60 R ook niet.

Een V70 II R wel. Een V70 II R-design niet.

R-design is een optisch pakket (en meestal ook aangepaste vering / verlaging). Niks motorisch.

R is gestopt op de S60 I / V70 II. (zoals onze huidige S60 of mijn blauwe V70 destijds). Die blauwe had eigenlijk de optische aanpassingen van een R-design, maar dat bestond nog niet toen. Dat is begonnen bij de V60 II, V70 III, ...

Die R is er dus naast geplakt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Greg zei:

Ik hoop dat de storm nog wat zal gaan liggen. Want zoals het er nu naar uitziet, geraak ik zelfs niet van mijn 525d af. Is nochtans een EU5, 2 liter. Zo goed als geen reactie, vroeger zou dat constant "chef chef, laagsty praijs aub?" zijn

Verkocht krijgen (voor een acceptabele prijs) is iets helemaal anders dan eigenaar zijn van en er mee rijden. Dat eerste is nu al problematisch, dat tweede zou noot een extreem probleem mogen worden (zeker niet voor EU6, al helemaal niet voor PHEV EU6 met sub50gr). Over de overnameprijs van de mijne (later) lig ik niet wakker: de afschrijving erop gaat sowieso klein zijn gezien de aankoopprijs en die grote dealers hebben altijd marchands die overpakken. Misschien voor de helft van de prijs van wat je denkt dat het waard is, maar weg geraakt dat sowieso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Bompa zei:

Strikt gezien bestaat dat niet. Een V60 D6 R-design bestaat, een V60 D6 R niet. Een V60 R ook niet.

Een V70 II R wel. Een V70 II R-design niet.

R-design is een optisch pakket (en meestal ook aangepaste vering / verlaging). Niks motorisch.

R is gestopt op de S60 I / V70 II. (zoals onze huidige S60 of mijn blauwe V70 destijds). Die blauwe had eigenlijk de optische aanpassingen van een R-design, maar dat bestond nog niet toen. Dat is begonnen bij de V60 II, V70 III, ...

Die R is er dus naast geplakt.

Zag er absoluut niet naast geplakt uit. Was idd wel de R van R-design, niet de R zoals in de typeaanduiding van de V70R.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gezocht en meteen gevonden:

DSC_0002.jpg

Zoiets was het, al dacht ik me te herinneren dat het onderste randje van het vlakje waarin de R staat, een andere kleur had of een apart opschrift. Misschien wel de "design" van R-design?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik aan denk:

Een bijgekleefde (je kan het apart bestellen als je het wil betalen) R zoals op de oude 850 / S60 / V70:

850t5r-logo.jpg

volvo-s60-logo.jpg&class=carousel

Ofwel een R-design-badge:

12293307875a7812dfeb8ec480953786_900_600

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleszins niks "bijgekleefd". Het ging er o zo overduidelijk OEM.

Ik twijfel tussen die R-Design badge (dacht niet dat het een witte achtergrond had, maar dacht wel een R gezien te hebben...) en die Twin Engine - AWD badge (zal hoogst waarschijnlijk dat zijn).

Zie hogere foto's die 'k postte: dat is allemaal identiek aan wat ik zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooope!

Nog wat foto's van D6'en zitten bekijken en daarbij viel me op dat alle R-Designs twee ronde pijpjes hebben. Die die ik zag had van die trapeziumvormige. Zal dus quasi zeker geen R-Design geweest zijn, dus ik zal ook geen R-badge gezien hebben maar wel die twin engine - awd badge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een trapeziumvormige uitlaat als accessoire nemen. Zal gewoon het logo van het R-design pakket zijn? Ofwel het logo van Volvo Rutten, dat kan ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

@DRIVER-W, is er eigenlijk een bepaalde reden waarom de D4 een begrenzing heeft op 236km/u? De manier hoe die ( met z'n relatief beperkt vermogen ) in z'n begrenzer gaat geeft toch de indruk dat die een stukje sneller kan. 

Bergop, bergaf, gewoon vlak en die blijft 236 aanhouden precies of het is niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 11/9/2018 at 2:51 PM, kefkie said:

@DRIVER-W, is er eigenlijk een bepaalde reden waarom de D4 een begrenzing heeft op 236km/u? De manier hoe die ( met z'n relatief beperkt vermogen ) in z'n begrenzer gaat geeft toch de indruk dat die een stukje sneller kan. 

Bergop, bergaf, gewoon vlak en die blijft 236 aanhouden precies of het is niks.

Grappig, ik geraakte ook niet verder met m'n T8 😶

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nog mensen met een recente Volvo XC60 of XC90 die foutmeldingen van de stuurbekrachtiging krijgen? Collega is net met de zijne naar de garage geweest en zegt dat er al een aantal gevallen bekend waren. 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid