Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Volvo stopt met de hatchback
De vervanger voor de V40 wordt een BMW X2-achtige

Volvo V40 Zwart

Zure tijden voor de hatchback. De ene dag ben je de hipste van de klas en de volgende dag word je zonder pardon aan de kant geschoven voor een SUV. Slecht nieuws voor liefhebbers van compacte Zweden: Volvo stopt met de hatchback.

De laatste Volvo met deze carrosserievorm, de V40, komt niet meer terug als laag klepkontje. De Volvo V40-opvolger zal ‘meer van deze tijd’ zijn. Meer als een BMW X2, een SUV-coupé. Hij zal iets groter worden dan de XC40, die met de BMW X1 concurreert.

‘We zullen geen vervanger maken voor de Volvo V40, we moeten creatiever zijn dan dat’, zegt Lex Kerssemakers, Volvo’s Senior Vice President. ‘Onderschat niet hoe aanlokkelijk de hoge zitpositie is voor klanten.’ Om eerlijk te zijn, kunnen we best stellen dat Volvo momenteel in vorm is op designgebied. Als iemand een aardige coupé-SUV neer kan zetten, is het Volvo.

DE VOLVO V40-OPVOLGER WORDT EEN EV

Volvo heeft meer redenen om geen hatchbacks meer te bouwen: ‘Je kunt geen auto lanceren die niet klaar is voor EV’, aldus Kerssemakers. ‘Met een lage auto als een hatchback, waar laat je de batterijen dan? Je kunt geen lengte of breedte toevoegen, want dan meng je je in een hoger segment. En als je ze in de vloer stopt, dan heb je al snel iets dat hoog is als een SUV.’

De helft van alle verkopen van Volvo in 2025 moet volledig elektrisch zijn. De andere helft zijn nog altijd verbrandingsmotoren, met eventueel een hybridetoevoeging. ‘Elke auto die we vanaf nu vervangen door een nieuw model, krijgt een volledig elektrische versie. Eerst de XC40, daarna de XC90 en ga zo maar door. We geven ze geen speciale styling. De klant kiest simpelweg de carrosserievorm die ze willen en daarna de aandrijflijn.’

 

https://topgear.nl/autonieuws/volvo-stopt-met-de-hatchback/?utm_source=wysija&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief-18-01-2019

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/1/2019 om 08:05, saabi zei:

Ik betreur die suv rage......☹️

Ik ook.

En dan dat excuus van Volvo dat het is om de batterijen kwijt te kunnen ...

Ook altijd die zever van, we kunnen niet anders dan suv's maken, want dat is wat de klant vraagt! Nee, de klant kan niet anders dan suv's kopen, want ze worden ons de strot in geramd!!!

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/1/2019 om 08:05, saabi zei:

Ik betreur die suv rage......☹️

Wie niet, op die manier is mijn eerste Volvo, straks ook meteen mijn laatse Volvo, echt geen zin in een SUV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook.
En dan dat excuus van Volvo dat het is om de batterijen kwijt te kunnen ...
Ook altijd die zever van, we kunnen niet anders dan suv's maken, want dat is wat de klant vraagt! Nee, de klant kan niet anders dan suv's kopen, want ze worden ons de strot in geramd!!!
Globaal gezien klopt het statement van Volvo.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een amazone vind ik een beetje te populair om leuk te zijn, en ook al heeft mijn vader er twee gehad, ik heb er geen band mee.

Maar zoals hij hier staat, kan ik hem wel smaken. En net omwille van de matige interesse, zou zo een ketel des te spannender worden met een T5-R-blokje erin :inlove:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

F*ck de populariteit ! :lol:

Ik blijf hem super leuk vinden.

Een beetje gepersonaliseerd.

Een beetje extra power.

2 deurs break/

Achterbank hoef niet.

1200px-P130-P220_WIKI-NL.JPG

sstp-1208-01+1969-volvo-122-amazon+cover

b156e6ee77a35a53da847ed481a26d5d.jpg

volvo-amazon-28-turbo-de-600ch-o-10891.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
De reputatie van veiligste merk moet hoog gehouden worden. :D

Kunnen ze hun +200pk modellen ook uit het gamma halen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, kefkie said:

Rijd jij dan dikwijls meer dan 180? Zolang ik maar snel kan accelereren maakt het mij niet uit eerlijk gezegd.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, kefkie zei:

Wat ga je doen na 2022, men is bezig dit in te voeren voor alle nieuwe auto's tegen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, walter zei:

Wat ga je doen na 2022, men is bezig dit in te voeren voor alle nieuwe auto's tegen dan.

3 nieuwe auto's kopen in 2021 en 2 daarvan geconditioneerd stallen voor als de 1e versleten is? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die 180 begrenzing belachelijk, laat de bestuurder toch es vrij in zn keuzes er is al bemoeiziekte genoeg.

+ als merk wil je toch geen mogelijke klanten verliezen door hiermee mensen tegen de borst te stoten denk ik.

 

@yvesken persoonlijk rijd ik regelmatig meer dan 180, ben net op skiverlof en toch continu rond de 180 gereden , dat is toch mijn keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen BMW en Mercedes hun begrenzing op 250 km/u communiceerden was het ook drama. Nu is dat aanvaard. Door de meesten toch :)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Bompa zei:

Toen BMW en Mercedes hun begrenzing op 250 km/u communiceerden was het ook drama. Nu is dat aanvaard. Door de meesten toch :)

 

Omdat het vrijwel niemand raakt. Er zijn nauwelijks auto's welke hier last van hebben.

De mijne is ook begrensd op 250km/h. Hoe hard zou hij gaan zonder begrenzing? 255km/h? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid