Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik begrijp de keuze van een M3 naar een 135i en vervolgens naar een Porsche 991 niet. Verlicht mij.

Zo kan je meer waardeverminderingen inboeken en ga je zeker nooit meerwaardebelastingen betalen op de verkoop van je auto's...

Dat is allemaal goed bekeken hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kan je meer waardeverminderingen inboeken en ga je zeker nooit meerwaardebelastingen betalen op de verkoop van je auto's...

Dat is allemaal goed bekeken hoor ;)

Je lijkt mijn schoonmoeder wel die vindt als ze iets in de solden gekocht heeft, dat ze geld verdiend heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de keuze van een M3 naar een 135i en vervolgens naar een Porsche 991 niet. Verlicht mij.

Toen vorig jaar de Di Rupo regelgeving kwam betreffende de VAA, ben ik eens beginnen tellen wat onze M3 zou gaan kosten. De VAA was toen 15k euro per jaar voor deze wagen. Ook zou de BIV naar 10k euro stijgen, voor wie deze ooit tweedehands zou kopen. Aangezien de wagen bijna afgeschreven was, hebben we beslist deze te verkopen. Ik heb toen ook al overwogen om een Porsche 991 te kopen, maar toen waren er, buiten het financiële diversen redenen om deze wagen NIET te kopen. We hebben dan beslist om een 135i cabrio te kopen. Ik heb zelfs nog getwijfeld voor een F20 125i. Soms heb ik spijt dat ik dat niet gedaan heb, temeer ik wist dat deze wagen niet lang zou blijven.

Vandaag liggen de kaarten anders, waardoor ik het wel haalbaar zie om zo'n nieuwe 991 te kopen. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om privé een Porsche te kopen, maar dan heb ik 4 wagens in mijn garage staan. Ook denk ik dat, ondanks de VAA, een nieuwe 991 kopen op de firma goedkoper is dan een tweedehands 997 bij te kopen privé. Ik moet de berekening eens maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kan je meer waardeverminderingen inboeken en ga je zeker nooit meerwaardebelastingen betalen op de verkoop van je auto's...

Dat is allemaal goed bekeken hoor ;)

Meerwaarde is enkel bij zwarte auto's. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook denk ik dat, ondanks de VAA, een nieuwe 991 kopen op de firma goedkoper is dan een tweedehands 997 bij te kopen privé. Ik moet de berekening eens maken.

Het zal idd goedkoper zijn, tenzij je een kale 911 Carrera van 2005 koopt, die je dan voor beroepsgebruik verhuurt aan je firma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen vorig jaar de Di Rupo regelgeving kwam betreffende de VAA, ben ik eens beginnen tellen wat onze M3 zou gaan kosten. De VAA was toen 15k euro per jaar voor deze wagen. Ook zou de BIV naar 10k euro stijgen, voor wie deze ooit tweedehands zou kopen. Aangezien de wagen bijna afgeschreven was, hebben we beslist deze te verkopen. Ik heb toen ook al overwogen om een Porsche 991 te kopen, maar toen waren er, buiten het financiële diversen redenen om deze wagen NIET te kopen. We hebben dan beslist om een 135i cabrio te kopen. Ik heb zelfs nog getwijfeld voor een F20 125i. Soms heb ik spijt dat ik dat niet gedaan heb, temeer ik wist dat deze wagen niet lang zou blijven.

Vandaag liggen de kaarten anders, waardoor ik het wel haalbaar zie om zo'n nieuwe 991 te kopen. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om privé een Porsche te kopen, maar dan heb ik 4 wagens in mijn garage staan. Ook denk ik dat, ondanks de VAA, een nieuwe 991 kopen op de firma goedkoper is dan een tweedehands 997 bij te kopen privé. Ik moet de berekening eens maken.

Ik heb er niet naar gerekend maar zal VAA van de M3 en de Porsche niet gelijkaardig zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de VAA van een nieuwe 991 zal, afhankelijk van de aankoopprijs 10 - 20% goedkoper zijn dan een M3.

Groot nadeel bij de M3 is dat de BIV zal stijgen tot 10k euro, terwijl dat bij een 991 slechts 1,6 euro bevat. Wie gaat in de toekomst nog zo'n M3 tweedehands willen kopen? het bewijs is er, want de M3 staat ondertussen al bijna 8 maanden te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal idd goedkoper zijn, tenzij je een kale 911 Carrera van 2005 koopt, die je dan voor beroepsgebruik verhuurt aan je firma.

Kan je als particulier een factuur maken of hoe zit dat dan juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je als particulier een factuur maken of hoe zit dat dan juist?

Ja, als particulier kan je voor een bepaald bedrag per jaar facturen uitschrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer knap !!!

En toch al 20k minder dan een nieuwe ...kun je al wat mee gaan tanken :)

Als ik bedenk hoeveel mijn 550i na 6000km in waarde gezakt was tank ik nog steeds met plezier. On topic prachtig 991, kopen David.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid