Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Gisteren moest ik naar Sittard en ben ik even doorgereden tot Porsche Maastricht. Daar stonden meerdere mooie tweedehands Porsches 911: een 996 Carrera 4S, meerdere 997 coupés en cabrios, een 997 turbo en een zeer jonge GTS. Ik heb met geen van deze wagens kunnen rijden. Daarvoor zal ik eens een afspraak moeten maken. Wel heb ik in al deze wagens eens plaatsgenomen.

De 996 heeft imo een zeer mooi dashboard. Irl ziet dat er veel beter uit dan op foto. Wel had deze 996, net als overigens heel wat 997's, geen sportstoelen. Deze stoelen missen echt wel zijdelingse steun. Sportstoelen zijn dus een must.

De 997 turbo was eentje van de eerste generatie, en had dus die lelijke velgen. Voor de rest is zo'n turbo echt wel dik.

Toch bleven de verkopers mij maar leiden naar de 997 GTS die er te koop stond. 90K euro is het prijskaartje voor Belgische kopers. Deze 997 is echt wel waanzinnig knap. Het was een zwarte met zwarte 'central lock' wielen. Deze 997 is natuurlijk de meest geliefde voor mij, maar ligt ver boven mijn budget.

Ik heb er ook gesproken over een 993 Carrera 4S. Ze vertelden dat dit een zeer mooie Porsche is, maar dat het rijplezier van een ander niveau is. De wagen is ouder, en dat merk ja aan het rijgedrag. ik vrees ook dat deze wagen niet is wat ik ga willen. Het is meer een wagen om te koesteren en te houden. Toen ik over de waardestijging van zo'n 993 begon, vertelden ze mij dat ik minstens evenveel aan onderhoud zou betalen omdat het een oudere wagen is...

Eerdaags kan ik al eens testrijden met een 996 turbo. Daarna maak ik eens een afspraak in Maastricht om eens te kunnen rijden met diverse 997's, waaronder de GTS en de turbo. Ik ben benieuwd...icon_smile.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral als ge het verschil in constructie kent tussen een Carrera en een GT3 in dat stuk van de wagen is dat :fp:

De kerel die daar zijn kinderen in vervoert is gewoon een idioot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral als ge het verschil in constructie kent tussen een Carrera en een GT3 in dat stuk van de wagen is dat :fp:

De kerel die daar zijn kinderen in vervoert is gewoon een idioot.

Want?

Minder veilig dan, noem eens wat, een Suzuki Alto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want?

Minder veilig dan, noem eens wat, een Suzuki Alto?

ja : dat chassis is beenhard : je kindjes krijgen elke klap rechtstreeks te verwerken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat dit de reden is...

Ik dacht dat fuel eens verteld had dat er bepaalde delen bodywork niet op de GT3 zitten voor gewichtsbesparing die noodzakelijk zijn voor de zitjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat dit de reden is...

Ik dacht dat fuel eens verteld had dat er bepaalde delen bodywork niet op de GT3 zitten voor gewichtsbesparing die noodzakelijk zijn voor de zitjes...

What he said.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat dit de reden is...

Ik dacht dat fuel eens verteld had dat er bepaalde delen bodywork niet op de GT3 zitten voor gewichtsbesparing die noodzakelijk zijn voor de zitjes...

ahzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat zo'n GT3 te hard afgeveerd zal zijn voor wat ik 'm wil gebruiken. Met dat budget zal een GTS de betere auto zijn. Als ik een GTS koop, dan zal het ook met PDK zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

What he said.

En meer in detail?

Enige relatie die ik kan leggen tussen bodywork en kinderzitjes zijn aansluitingen voor isofix zitjes. Die heeft een Suzuki Alto waarschijnlijk ook niet :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat zo'n GT3 te hard afgeveerd zal zijn voor wat ik 'm wil gebruiken. Met dat budget zal een GTS de betere auto zijn. Als ik een GTS koop, dan zal het ook met PDK zijn.

Denk ik ook.

Binnen 5 jaar dan, als je em voor 50K wilt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maybe change of plans...

Niet de R26.R verkopen, maar wel de 135i. In de plaats zouden we dan een nieuwe Porsche 991 kopen, die dienst zal doen als daily voor mijn vrouw en waarmee we beiden ook naar klanten/leveranciers kunnen rijden als het ons uitkomt. In andere gevallen nemen we de 530d. We zijn dan wel onderworpen aan de zware VAA reglementering.

We zouden dan gaan voor een 'gewone' carrera 3.4 met 350pk, PDK, 20" wielen, adaptieve sportstoelen, sportuitlaat, volleder, PASM met 20mm verlaagde sportophanging, Porsche Torque Vectoring met sper, sportstuur met paddles, Bose, PCM, Chrono sport,...

Een andere mogelijkheid is om een tweedehands GTS te kopen. Deze zal in aankoop fors goedkoper zijn, maar wel duurder in VAA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid