Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Ok, die New Gen WRC's zijn f*cking impressionant :o 

Qua pure snelheid had ik er misschien nog net iets meer van verwacht, maar damn qua looks en Aero (bochtensnelheid) zijn ze extreem lekker! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Maxime S zei:

Wat is de reden eigenlijk dat Snijers uiteindelijk niet mee doet? 

Het eeuwige jagen op genoeg budget?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel luidde het dat er een ander groot project zou komen...?
Maar bon, zal wel budget redenen zijn zeker?

 

Wie is gisteren naar Nieuwkerke geweest? 
Wij zijn vooor het eerst sinds lang eerst in't veld gaan staan en dan pas naar de Markt geweest. Stonden aan een ontzettend snel stuk (herinner ik me nog van vorig jaar want ik had er echt oprecht schrik!) Enkele bevindingen:

- Neuville + nieuwe WRC: WTF, dat niveau verschil is gigantisch. Die snelheid waarmee hij op ons afkwam. Ik krijg er nog kippenvel van :o Het verschil met Bouffier was zeer groot!
- Ik was niet graag die duts geweest die na Neuville moest starten. Het publiek was door het dolle heen na zijn passage en dan komt daar plots een oude Clio RS af aan 1/4e van de snelheid :lolz: 
- Vincent Verschueren heeft 2 minuten chance gehad. Lag daar een duiker waar ie er met zijn neus inging, dan was ie waarschijnlijk niet gestart vandaag.
- vreemde neutralisatie gehad rond 21u. Wat was de reden? Plots kwamen een tiental auto's na mekaar door aan vertraagd tempo? Wat was de oorzaak?
- Slechts 1 Porsche gezien... en die was stil 😞 Ik las in de Speed Magazine van april dat men verplicht werd om de Porsches stiller te maken. Maar waarom?? Is dat FIA opgelegd? De BMW's waren nochtans wel lekker luid... om van de historics woensdagavond nog maar te zwijgen. Echt heel spijtige evolutie !!
- Breen draait de snelste tijd en dat had ik wel verwacht. Het zag er ook echt snel uit! McCormik zag er ook zeer spectaculair uit, maar het resultaat blijft wat achter.
- Heeft iemand een tijd gevonden van Neuville gisteren? Zou graag eens het verschil weten met de snelste R5!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke zonovergoten Ypres rally gehad! 

Breen terechte winnaar. Jammer van de pech van Abbring anders hadden we een zeer mooie strijd gehad denk ik. 

De passages van Neuville waren indrukwekkend! 
Het concept van de Masters lijkt me daarentegen wel geen lang leven beschoren. 
Er waren amper 6 deelnemers en van strijd was er geen sprake.

Verder nog dit: ieder jaar wordt het moeilijker en moeilijker om iets te kunnen eten of drinken langs het parcours.
Waar is de tijd dat er quasi overal worsten of drank verkocht werden door lokale verenigingen ? Vrijdagavond letterlijk honger en dorst geleden omdat er op geen enkele plaats iets te vinden was. Erger nog; op 1 plaats waar Verkindere aangeduid stond op de kaart, waren ze zelfs helemaal niet aanwezig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
11 uren geleden, dragonfly zei:

 

Lukt dat bij rallye-auto's, ook, de techniek die ze gebruiken bij 't motorcrossen? In de lucht: gas (bij)geven = verder naar achter roteren (neus omhoog), remmen en wielen stil = naar voor roteren (neus naar beneden)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Lukt dat bij rallye-auto's, ook, de techniek die ze gebruiken bij 't motorcrossen? In de lucht: gas (bij)geven = verder naar achter roteren (neus omhoog), remmen en wielen stil = naar voor roteren (neus naar beneden)?

dacht van wel. meen me te herinneren dat freddy loix zoiets liet optekenen in een interview, zoveel jaren geleden.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Hier ook even een update plaatsen;

Afgelopen weekend voor de eerste keer aan een andere rally deelgenomen dan de 6u van Kortrijk; Criterium van de Omloop van Vlaanderen.

Dit keer met de Fiesta R200 (idem zoals m'n allereerste rally ervaring);

iBIgrYU.jpg

We waren dus flink gestart met overal wat marge ingerekend, gezien vorig jaar misschien iets te geweldig geweest met crash tot gevolg.

Het vertrouwen groeide echter gaandeweg enorm in elkaar, de wagen,...

tAeyywM.jpg


Tot echter het noodlot toesloeg; middenin KP3 Zilverberg 1 knapte de gaskabel waarbij we aan de kant moesten om een nood reparatie proberen uit te voeren.

Uiteindelijk beseft dat we een on-the-road-reparatie konden uitvoeren door met een spanbandje de gasklep wat open te zetten zodat ie ietwat toeren maakte en zonder al te veel risico de KP te beeïndigen. Eerst te veel open, daarna iets te weinig, uiteindelijk middenweg met nét voldoende gas zodoende de koppeling kon pakken. Echter soms wel met de nodige vrees dat we een lichte helling niet opgeraakten... Maar dus net voor de bezemwagen de KP kunnen vervolledigen, waardoor ons service team dan klaar stond om een supersnelle interventie te doen. Helaas echter viel de totaaltijd van dit alles buiten de 15 minuten volgens het reglement, waardoor we niet meer in het klassement werden opgenomen...

We konden echter wel de 2e boucle aanvatten en toen gingen de hemelsluizen open...

We hebben voor de juiste setup gekozen en gaandeweg de kp's een groeicurve doorlopen!
Resultaat; m'n eerste scratchtijden en een super gevoel. Kar gaf me superveel vertrouwen en als de resultaten er dan nog zijn... Echt heerlijk gevoel!

XYi9xIB.png

GqpPATe.jpg

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, thor said:

Aha, tis gij die hier al de baantjes hebt kapotgereden, wij mogen hier door de brokken rijden vandaag.

 

😀

Om nog maar te zwijgen van de geluidshinder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, thor zei:

Aha, tis gij die hier al de baantjes hebt kapotgereden, wij mogen hier door de brokken rijden vandaag.

 

😀

 

1 uur geleden, ICM zei:

Om nog maar te zwijgen van de geluidshinder!

 

Anuna liet me weten blij te zijn geweest met jullie spontane stortingen op de rekening van Youth for Climate!


@thor: ben 2 keer aan jullie praktijk gepasseerd voor de regroup. Had ik eigenlijk nog nooit gezien! Ziet er een tof spel uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dat zou me straf lijken. Want de Finse kliek, lijkt me wel erg sterk ginderboven. En bovendien is de Toyota toch wel een serieus goeie wagen. Waarom zou hij die overstap maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, The Swede zei:

Dat zou me straf lijken. Want de Finse kliek, lijkt me wel erg sterk ginderboven. En bovendien is de Toyota toch wel een serieus goeie wagen. Waarom zou hij die overstap maken? 

Dat was ook de vraag die ik mij stelde. Maar Facebook en rally media staan vol van die geruchten. Gisteren hadden de commentatoren van RTBF het er ook over tijdens de Powerstage. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid