Jump to content
The Swede

Rally Nieuws

Recommended Posts

The Swede    2,720
The Swede

De ouderen onder ons zullen zich nog deze nagelbijter herinneren. 😊

Voor mij was/is dit nog steeds een Belgisch rally moment met meer magie dan de overwinningen die Neuville tot hiertoe behaalde (sorry). 

 

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanni    848
Vanni

Bruno Thiry. :inlove: Zo een down to earth man!

Toen wij eens de KP's voor de Ieperse rally verkend hadden en nog een glas gingen pakken in Ieper, wandelde hij juist voorbij toen ik mijn Evo parkeerde.

Hij stopte, knikte goedkeurend en begon wat te keuvelen tegen me over mijn auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    8,465
Lotuzzz

Fan van Bruno! En van Champion's.

Ik heb Frans geleerd door al vanaf mijn 8-9j naar Champion's te kijken :inlove:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
flupke73    4,381
flupke73

ik heb zelf nog gestaan aan die bocht die ze op 't laatste tonen

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,720
The Swede

Kerel is inderdaad echt down to earth. 

Wat me ook opviel in die video: die autos van die tijd waren toch wel leuker om te zien rijden dat die dingen van nu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,135
Maxime S
Op 14/2/2020 om 15:33, The Swede zei:

 

Wat me ook opviel in die video: die autos van die tijd waren toch wel leuker om te zien rijden dat die dingen van nu.

Ik ben heel nostalgisch als ik die Gr. A's van toen terugzie.
Dat waren de begindagen van mijn passie voor de rallysport. 😍

Maar of ze nu echt leuker zijn om naar te kijken dan de huidige WRC's...? dat weet ik toch niet.
De huidige WRC's zien er goed uit (big aero's), hebben veel power en zijn bloedsnel. Toch best leuk om naar te kijken, nee? 
Er moeten gewoon meer constructeurs aangetrokken worden, zodat de diversiteit groter wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    544
Le Capri Mauve

Ik vind de oude Ford Escorts heel leuk om naar te kijken.  Dat komt door hoe die bewegen: schuiven, rollen, souplesse.

Schijnt wel hard werken te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,135
Maxime S
1 uur terug, Le Capri Mauve zei:

Ik vind de oude Ford Escorts heel leuk om naar te kijken.  Dat komt door hoe die bewegen: schuiven, rollen, souplesse.

Schijnt wel hard werken te zijn.

Ja die zijn wellicht moeilijker te besturen op de limiet dan de huidige WRC's, volledig akkoord.
En dat schuiven en rollen vind ik inderdaad ook leuk om te zien.

Maar de huidige WRC's zijn dan weer zo veel sneller, dat het op een andere manier leuk om te zien is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    30,779
ir_fuel
4 minutes ago, Maxime S said:

Ja die zijn wellicht moeilijker te besturen op de limiet dan de huidige WRC's, volledig akkoord.

Waarom zou dat zo zijn?

Ik denk niet dat die auto's moeilijker zijn dan een hedendaagse. Je zal met een hedendaagse wel met 1 hand aan het stuur het tempo kunnen rijden dat ze full pull vlamden destijds met zo een ding, maar ik denk dat het vandaag niet gemakkelijker is omdat de limiet zoveel verder ligt en fouten veel harder worden afgestraft als je er dan over gaat.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    544
Le Capri Mauve

Ik heb ergens een leuk filmke gezien maar kan het begot niet terugvinden. Was van vader en zoon rallypiloot die hun autos uitwisselen. Ik dacht twee Fords, en de oude was een Escort. (Elfyn en Gwyndaf Evans?).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,135
Maxime S
4 uren geleden, ir_fuel zei:

Waarom zou dat zo zijn?

Ik denk niet dat die auto's moeilijker zijn dan een hedendaagse. Je zal met een hedendaagse wel met 1 hand aan het stuur het tempo kunnen rijden dat ze full pull vlamden destijds met zo een ding, maar ik denk dat het vandaag niet gemakkelijker is omdat de limiet zoveel verder ligt en fouten veel harder worden afgestraft als je er dan over gaat.

 

Heeft volgens wat ik nog gelezen heb, iets met de diffs te maken. 
Ik ken er te weinig van om juist te weten wat of hoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,720
The Swede

Als ik mocht kiezen, liever een rally in zo een Escort dan in een Fiesta WRC. 

Rijplezier meet je niet in seconden :)

Edited by The Swede

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frekkel    7,619
Frekkel
9 uren geleden, The Swede zei:

 

Rijplezier meet je niet in seconden :)

Nee, in cm

Mvg

Toere

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,135
Maxime S
9 uren geleden, The Swede zei:

Als ik mocht kiezen, liever een rally in zo een Escort dan in een Fiesta WRC. 

Rijplezier meet je niet in seconden :)

Dat geloof ik best en je hebt zeker gelijk.

Maar bon... ik heb als leek van een R5 geproefd en je kan moeilijk zeggen dat dat geen rijplezier geeft. 😍

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    30,779
ir_fuel
17 hours ago, Maxime S said:

Heeft volgens wat ik nog gelezen heb, iets met de diffs te maken. 
Ik ken er te weinig van om juist te weten wat of hoe.

Ik ben van mening dat alles even moeilijk is om 100% uit te halen. Het zal allemaal wel op andere vlakken zijn waar de moeilijkheid zit maar ze zal er wel zijn.

Voor een amateur die maar tot 85% geraakt ligt dat anders natuurlijk, maar we hebben het hier over profs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    30,779
ir_fuel
10 hours ago, The Swede said:

Als ik mocht kiezen, liever een rally in zo een Escort dan in een Fiesta WRC. 

Rijplezier meet je niet in seconden :)

Alles hangt van je niveau af. Als je 1 keer om de 3 jaar op circuit komt en ze geven je dan de kans om met een F1 te rijden ga je daar eigenlijk ook niks aan hebben. Kan je beter met iets rijden waar je geen verrekijker nodig hebt om de limiet te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,720
The Swede

Ik dacht niet dat er hier profs op het forum zaten. Dus de vraag is makkelijk te beantwoorden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,135
Maxime S

Profs? Als in, betaald om te rijden? 

er zijn geen 10 betaalde race-/rallypiloten in BE, laat staan op dit forum :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    544
Le Capri Mauve

Als ge in staat zijt om een bepaalde auto zegge 10% van de tijd op zijn limiet te rijden hebt ge er iets aan om ermee te rijden. Als ge de limiet nog niet kunt verkennen pakt ge beter iets simpeler.  Voor een aantal hier kan een Fiesta WRC al interessant zijn. Dat betekent dan nog niet dat iets simpeler niet meer de moeite is of dat het perse nodig is iets zwaarder op te zoeken.

De lat leggen bij betaalde piloten is belachelijk hoog. Dat is zeggen 90% van de tijd op de limiet is niet genoeg, het moet 99% zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    30,779
ir_fuel
2 hours ago, Maxime S said:

Profs? Als in, betaald om te rijden? 

er zijn geen 10 betaalde race-/rallypiloten in BE, laat staan op dit forum :D 

er zijn er meer dan 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    2,720
The Swede
1 hour ago, Le Capri Mauve said:

Als ge in staat zijt om een bepaalde auto zegge 10% van de tijd op zijn limiet te rijden hebt ge er iets aan om ermee te rijden. Als ge de limiet nog niet kunt verkennen pakt ge beter iets simpeler.  Voor een aantal hier kan een Fiesta WRC al interessant zijn. Dat betekent dan nog niet dat iets simpeler niet meer de moeite is of dat het perse nodig is iets zwaarder op te zoeken.

De lat leggen bij betaalde piloten is belachelijk hoog. Dat is zeggen 90% van de tijd op de limiet is niet genoeg, het moet 99% zijn.

Om echt het verschil te maken met een moderne rallywagen, moet ge 100% van de tijd op de limiet rijden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    544
Le Capri Mauve
1 uur geleden, The Swede zei:

Om echt het verschil te maken met een moderne rallywagen, moet ge 100% van de tijd op de limiet rijden. 

Om rijplezier te halen uit een rallywagen is 10% genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lancer-evo    292
lancer-evo

In rally is het zo dat je nooit 100% op de limiet rijdt van wat kan. Je moet altijd anticiperen op de staat van de weg en de grip dat je hebt.   Je kan overigens maar 2 keer over de proef gaan om nota's te nemen én in het beste geval een gravel crew die dan de nota's 2-3u voor aanvang van de proef de nota's nog wat bijwerkt.

Op testen gaan ze wel een stuk sneller omdat hetzelfde stukje proef wel 20-30 keer afrijden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Denniske
      By Denniske
      Een topicje over de Legend Boucles de Spa. Ik was er zaterdag voor de 2e keer op rij en het is steeds weer een schitterende rally. Ge-ni-aal om die oude karren overal heerlijk dwars te zien gaan.
       
      Hier een paar foto's van dit jaar:

       

       

       

       

       
      U vriendelijk aangeboden door https://www.facebook.com/DennisNotenPhotography (Liken die handel!)
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions