Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Een helm hoeft echt niet fel te spannen om hoofdpijn te veroorzaken. 

Gewoon een iets of wat foute pasvorm kan al genoeg zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aie voor jou dan ook wel jammer. Ben je bij hetzelfde merk gebleven?

Wantja een andere kopen is simpel maar ik wil niet hetzelfde tegengekomen :(

Zelfde merk , zelfde model. Ik vond mijn vorige te groot (gekocht toen ik 7kg zwaarder woog) dus 1 maatje kleiner gegaan ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook last van, mijn helm spant ook ietsje teveel op mijn hoofd. Tijdens het racen geen last van, wegens geen tijd om eraan te denken, maar tijdens SC en code 60 kan het ergerlijk zijn. Maatje groter zou ideaal zijn.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alé ik ben dus niet de enige. Mijn motohelm (Shoei) zit alleszins perfect, die heb ik al ettelijke uren na elkaar aangehad zonder pijn te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Toevallig deze pdf advanced circuit driving tegengekomen. Ik zal er niet veel aan hebben (*) maar anderen hier misschien wel. Er staat zelfs een volledige beschrijving van een ronde op Spa bij.

 

(*) omdat ik al veels te goed ben natuurlijk, en ook een beetje omdat ik nog nooit op circuit geweest ben.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Om toch efkes terug te komen op de helmen. @ir_fuel, @Jokke_vlo @dragonfly @Wakyen anderen.

Wat is de algemene consensus over Sparco, Bell, OMP, Arai? Arai ken ik van het werk en daar heb ik niets op aan te merken. Met de andere geen ervaring.

Doel: karting en track days. Dat je moet passen voordat je koopt, weet ik ook wel :) Voor de rest graag direct met HANS clips (zo geen gezever achteraf). 
Die Sparco RF5W ziet er wel interessant uit (bij Speedwear oa). Een helm van 100 euro vind ik niet echt vertrouwenswekkend (om maar iets op uwe kop te hebben?). Dan liever toch een tikje meer leggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge kunt daar geen miskoop aan doen als er een FIA keuring op hangt.

Waar het verschil zit is in pasvorm en comfort.

Ik zal een duur hoofd hebben, want ik heb nog geen enkele autohelm van minder dan 600 euro gevonden die mij past, en heb al echt allerhande merken op mijn hoofd gehad.

Je gaat wel moeite hebben om 1 helm voor karten en auto (met HANS) te vinden als je met een klein budget zit. Dat wordt dan een gesloten en die zijn altijd een stuk duurder. Ik zou in dat geval een open model zoeken met HANS clips, en een goedkope motorhelm kopen voor het karten.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Maakt open/gesloten uit icm airbags? Volgens de FIA blijkbaar niet et betrekking tot nekbelasting. 

Denk niet dat er veel wagens rondrijden op FIA events met een airbag? :) 

Je moet ergens de lijn trekken mbt je bescherming. Ik denk dat in de gemiddelde straatwagen een open helm wel voldoende zal zijn voor wat je ermee wil aanvangen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Bouncing Bullet:

Om toch efkes terug te komen op de helmen. @ir_fuel, @Jokke_vlo @dragonfly @Wakyen anderen.

Wat is de algemene consensus over Sparco, Bell, OMP, Arai? Arai ken ik van het werk en daar heb ik niets op aan te merken. Met de andere geen ervaring.

Doel: karting en track days. Dat je moet passen voordat je koopt, weet ik ook wel :) Voor de rest graag direct met HANS clips (zo geen gezever achteraf). 
Die Sparco RF5W ziet er wel interessant uit (bij Speedwear oa). Een helm van 100 euro vind ik niet echt vertrouwenswekkend (om maar iets op uwe kop te hebben?). Dan liever toch een tikje meer leggen.

 

best op voorhand effe mailen om te vragen of ze de verschillende modellen die ge wilt proberen, ook effectief in uw maat op stock hebben. was niet zo evident toen ik op zoek ging naar een helm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het laatste nieuwe model neemt bij een helm betaal je je blauw. Meestal zijn er koopjes in de modellen die een jaartje ouder zijn. (Omdat de FIA keuringen sneller vervallen in de hogere raceclasses??)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet eerder twee helmen kopen? Open face voor in de auto (meer zicht) en closed voor te karten? Mijn helm voor te karten is zo een cheap (€90) entry-level helm van OMP. Voor trackdays gebruik ik dan mijn openface helm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei McLovin:

Niet eerder twee helmen kopen? Open face voor in de auto (meer zicht) en closed voor te karten? Mijn helm voor te karten is zo een cheap (€90) entry-level helm van OMP. Voor trackdays gebruik ik dan mijn openface helm.

'k Heb die van OMP ook en da's best een goei ding voor wat dat maar kost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Waky said:

Als je het laatste nieuwe model neemt bij een helm betaal je je blauw. Meestal zijn er koopjes in de modellen die een jaartje ouder zijn. (Omdat de FIA keuringen sneller vervallen in de hogere raceclasses??)

Dat is vooral bij motohelmen zo (designs veranderen snel). Bij autohelmen is dat niet bepaald het geval. Daar gaat het niet zozeer over het model, dan wel de leeftijd van de helm, als je koopjes wilt doen.

Nu goed, hangt ook af van waarom je HANS clips wilt. Is het enkel voor je veiligheid op track days, of omdat je zelf wil gaan racen? Als je wil gaan racen zou ik een zo recent mogelijke helm pakken, anders is hij misschien aan vervanging toe de dag dat je dat wilt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een open OMP helm met hans clips & intercom. Krijg er wel hoofdpijn(vanaf +45min) van dus je moet er soms idd een paar proberen :( 

Voor de karting heb ik een gesloten Bell en die zit echt als gegoten.

16179655_1402502146458892_48278889405005

892832_504098989638417_1962416973_o.jpg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze vrienden van Circuitfun organiseren dus voor het eerst dit jaar ook twee circuitdagen voor auto's. Er was een beetje onenigheid over de formule maar nu is er toch voor een open pitlane gekozen dus:

Citaat

ma 24 april 2017 Clastres
OPEN PITLANE 420 minutes

  • € 180 Indien we je betaling ontvangen voor 31 januari 2017
  • € 190 Indien we je betaling 2 weken voor het evenement ontvangen
  • € 200 Indien we je betaling ontvangen tijdens de laatste 2 weken voor het evenement of de dag van het evenement

Hoe verloopt een dagje circuitfun met uw wagen bij ons?

's Morgens wordt u verwelkomd bij de inschrijving met verse koffie en koffiekoeken. Na het afwerken van de formaliteiten (documenten thuis afdrukken en reeds invullen laat de inschrijving vlotter verlopen!!!) krijgt u uw startnummer en wordt u het tijdstip van de briefing meegedeeld.

Gedurende een korte briefing leggen we u de veiligheidsvoorschriften uit. Tevens wordt nogmaals benadrukt dat het géén racewedstrijd is en het de bedoeling is dat iedereen zich amuseert op een veilige, verantwoorde manier! Ongepast gedrag wordt niet getolereerd en na een éénmalige verwittiging zullen er de gepaste sancties worden genomen! Er wordt gewerkt met een open pitlane, 7 uur rijtijd, echte CIRCUITFUN!!!

Een helm dragen is verplicht! Tevens vragen wij een sleepoog te bevestigen aan de achterkant van de wagen (da's altijd voorzien ervoor!), zo kunnen we de wagen rap terug verwijderen bij een uitstap naar de grindbak...

Een gekwalificeerd fotograaf is aanwezig om jullie moment van glorie vast te leggen! Deze foto's worden asap op onze facebook-pagina geplaatst.

's Middags kan u genieten van een lekkere verse CIRCUITFUN-BURGER (150gr pure rundsburger, in een krokant broodje, belegd met sla, tomaat en rode ui, afgewerkt met een specifieke saus! In de namiddag hebt u reeds de ervaring mee, opgedaan in 3 uur open pitlane en kan u zich in de resterende 4 uur (jawel, 4 uur!!!!) nog uitleven, om dan met een smile van oor tot oor nog wat na te keuvelen bij de CIRCUITFUN-CREW.

's Avonds keert iedereen met een voldaan gevoel richting huiswaarts, reikhalzend uitkijkend naar de volgende CIRCUITFUN-DAG.

Passagiers/2de piloten op dezelfde wagen kunnen meegenieten van het ontbijt en middagmaal én de CIRCUITFUN voor luttele bijdrage van 30 euro.

Hongerige toeschouwers betalen 10 euro.

Op de website moet er nog iets aangepast worden van rookies en gevorderden omdat het aanvankelijk een beetje de bedoeling was van ook in reeksen te rijden. Denk dat ze ergens rond de 30/35 wagens laten inschrijven.

Dus geen geld lijkt me voor het aangeboden pakket.

 

Ook op 25 september gaan ze naar Clastres (waar ge al voor kunt inschrijven aan 180€). Als het mee valt qua bezetting zijn er volgend jaar wel meer dagen te verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid