Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Gedver he ik zit hier op zolder maar het is en blijft nat. Dan maar wat spelen met de mannen uit de Lotus cup

 

tijd genoeg om hier te komen zeveren  :P  Klinkt plezant om eens met die mannen te rijden, hoe verhouden die zich tot jou? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet echt de beste rijders zijn want ging er nogal vlot voorbij zonder enig risico. Uitgezonderd ene toen ik zonder benzine viel

Reed rond de 1.53-1.54 constant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedver he ik zit hier op zolder maar het is en blijft nat. Dan maar wat spelen met de mannen uit de Lotus cup

 

Hoe lang ben je daar nog? Er zijn plaatsen vrijgekomen voor de 100miles vanavond in Genk, blijkbaar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat slim in de regen? Op de mountainbike moet het dan echt kurkdroog zijn alleszins :)

Wel euh de mindere goden van de Lotus cup waren aan het rijden en het kostte amper moeite om die mannen voorbij te gaan. Natuurlijk zit er altijd eentje die wijsneus speelt en gaat blokkeren. Jammer net genoeg voor mijn motor begon te sputteren wegens geen benzine.

Maar goed ik zag dus ik zijn protteke en we raken aan de praat over het duel dat er wat was.

Fuel alludeerde daar op. Hierbij de essentie van het gesprek:

"Ah mais j etais en train de tester mes freins tu n a pas vu sur la ligne droite ?"

"Ah non vos feux de freins marche pas je pense"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dinsdag zat ik op Zolder met Lotus on track. Aangekomen om 11u15 en nog snel een stint gaan rijden voor de middagpauze. Het was een dag met 95db limiet, dus ik wist dat het spannend ging worden. Het lag nog nat, want 's morgens had het blijkbaar zwaar geregend. Dus heel rustig wat opwarm rondjes gereden. Uitlaat klep toegezet in de hoop ik geen zwart ging krijgen, maar om 5 voor twaalf prijs. Eerste handtekening mogen zetten en mogen bezinnen tijdens de lunch.

 

Ondertussen was mijn passagier voor de dag aangekomen die mij wat tips kon bijbrengen, tips die hij van Andy J. gekregen had. Om geen last te hebben van zwarte vlaggen bestond het met de uitlaat klep toe te rijden en aan de meetpunten in 5de te schakelen. Denk dat je in totaal een halve tot één seconde verliest, wat enorm goed meevalt. De rest van het circuit kun je gewoon volle bak doorknallen, ooooh the hypocrisy.

 

Geen zwarte vlaggen meer gezien, mijn passagier had wat rust nodig na een naftebak stint. Tijden lagen toen met passagier en inhouden rond de 1:49. Veel last van overstuur, vooral in de Bianchi. Het was niet druk op te baan, zeker naarmate het einde in zicht kwam en het halve veld er ondertussen al was afgestuurd wegens lawaai. Wel veel supertrage chauffeurs op baan, dus rondjes zonder verkeer waren schaars. Tanken en eens proberen de tijd af te scherpen. Hoe dichter bij de limiet, hoe minder zuiver de lijnen en hoe meer correcties nodig, maar uiteindelijk er toch nog een dikke seconde afgepitst.

 

Laatste lap, tijd om mijn tweede zwart te pakken, passagier eruit, volgas, en in die poging toch mijn tijd verscherpt.

Ik had het gevoel dat de grip op de baan suboptimaal was, waarschijnlijk door de hevige regenbuien van het weekend en dag ervoor. Temperatuur was 17 graden, veel wind, wat dan weer wel top was. 

Mijn verontschuldigingen voor de slechte afstelling van de interieurcamera.  

 

Graag jullie kritische blik waar nog tijd te rapen viel. 

 

Ferm gereden! Zo'n brooddoos sleurt toch goed precies met zo weinig gewicht! Pakken grip ook vind ik voor maar met semi's te rijden, insturen en uitkomen gaat super!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand me meer info verschaffen over mogelijke deelname aan de vroemdag op Zolder?

Gaat blijkbaar door op 20/10, maar waar schrijf je je in?

@@Alexis en dergelijke die al eens meegedaan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact opnemen met koen put op fb

Die gaat altijd met een paar man naar de vroemdag en die kan je inschrijven

Man rijdt met een blauwe 968 cs

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah moet ik daar iets op zeggen of zie je het zo ook al? :)

 

Alleen dit, GTR is verdomd snel als je zo 2:50 rijdt. Geef mij dan toch maar die GT4 piloot van vorige week zenne :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah moet ik daar iets op zeggen of zie je het zo ook al? :)

 

Alleen dit, GTR is verdomd snel als je zo 2:50 rijdt. Geef mij dan toch maar die GT4 piloot van vorige week zenne :P

't Was met die discussie in gedachte dat ik dit hier kwam zetten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb even een praktische vraag aan de circuitrijders hier ivm het terugschakelen met een sequentiele bak.

 

Ik doe dat per versnelling dus remmen op de motor & remsysteem. Ik zie dit ook bij andere funcup rijders als ik hun onboard beelden bekijk.

 

Onze @@Mich en onze vorige michael schakelen bv. direct van 5 --> 3

 

Is beiden goed? Heeft het een invloed op het materiaal? Is niet om kritiek te geven op iemand maar vraag het mij sinds Zolder al af wat de beste manier is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm daarnet nog toevallig met

EMG er over gehad ..... Terugschakelen op de motor (motorrem) zonder tussengas is heel zwaar .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm daarnet nog toevallig met

EMG er over gehad ..... Terugschakelen op de motor (motorrem) zonder tussengas is heel zwaar .....

 

Dat is een andere discussie hé, gaat hier over al de versnellingen aflopen of meteen zakken tot waar je wil zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa, hij heeft het over de mogelijk nadelige gevolgen van versnellingen overslaan. De kans dat je boven de toerenbegrenzer uitkomt is veel groter als je versnellingen overslaat, en net dat wil je vermijden, dat je motor in stukken uiteenvliegt. Plus als je alle versnellingen doorloopt, dan verminder je ook het toerentalbereik dat je koppeling telkens moet overbruggen.

 

Als je van 4 direct naar 2 gaat, dan moet je eerst remmen en wachten tot je snelheid voldoende is afgenomen, dan ontkoppelen, schakelen en koppelen. Dus benut je eigenlijk de motorrem niet optimaal. 

 

Correct me if I'm wrong  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waky, dat kan idd ook zijn.

 

Ik dacht dat Jokke "kritiek" had op het feit dat ik geen tussengas gebruik. Dorian doet dit wel maar ik heb er geen ervaring mee dus leek me daar niet de moment om het te leren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid