Waky 975 Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Gedver he ik zit hier op zolder maar het is en blijft nat. Dan maar wat spelen met de mannen uit de Lotus cup tijd genoeg om hier te komen zeveren Klinkt plezant om eens met die mannen te rijden, hoe verhouden die zich tot jou? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.801 Geplaatst: 17 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2015 Ik denk dat het niet echt de beste rijders zijn want ging er nogal vlot voorbij zonder enig risico. Uitgezonderd ene toen ik zonder benzine viel Reed rond de 1.53-1.54 constant Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wabe 1.018 Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 mij hebben ze altijd gezegd als je twijfelt over de versnelling, pakt de hoogste? dus 4de? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.209 Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Gedver he ik zit hier op zolder maar het is en blijft nat. Dan maar wat spelen met de mannen uit de Lotus cup Hoe lang ben je daar nog? Er zijn plaatsen vrijgekomen voor de 100miles vanavond in Genk, blijkbaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.209 Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Remblokken inrijden? Is dat slim in de regen? Op de mountainbike moet het dan echt kurkdroog zijn alleszins 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Ik denk dat hij het ironisch bedoelt En verdomme, 1 dag M3 rijden en ik betrap mezelf erop hier in dit topic te zitten bijlezen 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.801 Geplaatst: 17 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2015 Hoe lang ben je daar nog? Er zijn plaatsen vrijgekomen voor de 100miles vanavond in Genk, blijkbaar Ben net thuis Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.801 Geplaatst: 17 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2015 Is dat slim in de regen? Op de mountainbike moet het dan echt kurkdroog zijn alleszins Wel euh de mindere goden van de Lotus cup waren aan het rijden en het kostte amper moeite om die mannen voorbij te gaan. Natuurlijk zit er altijd eentje die wijsneus speelt en gaat blokkeren. Jammer net genoeg voor mijn motor begon te sputteren wegens geen benzine.Maar goed ik zag dus ik zijn protteke en we raken aan de praat over het duel dat er wat was. Fuel alludeerde daar op. Hierbij de essentie van het gesprek: "Ah mais j etais en train de tester mes freins tu n a pas vu sur la ligne droite ?" "Ah non vos feux de freins marche pas je pense" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Rofl!!! Da meen je ni [emoji23] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.801 Geplaatst: 17 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2015 Pure waarheid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Hahaha :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Dinsdag zat ik op Zolder met Lotus on track. Aangekomen om 11u15 en nog snel een stint gaan rijden voor de middagpauze. Het was een dag met 95db limiet, dus ik wist dat het spannend ging worden. Het lag nog nat, want 's morgens had het blijkbaar zwaar geregend. Dus heel rustig wat opwarm rondjes gereden. Uitlaat klep toegezet in de hoop ik geen zwart ging krijgen, maar om 5 voor twaalf prijs. Eerste handtekening mogen zetten en mogen bezinnen tijdens de lunch. Ondertussen was mijn passagier voor de dag aangekomen die mij wat tips kon bijbrengen, tips die hij van Andy J. gekregen had. Om geen last te hebben van zwarte vlaggen bestond het met de uitlaat klep toe te rijden en aan de meetpunten in 5de te schakelen. Denk dat je in totaal een halve tot één seconde verliest, wat enorm goed meevalt. De rest van het circuit kun je gewoon volle bak doorknallen, ooooh the hypocrisy. Geen zwarte vlaggen meer gezien, mijn passagier had wat rust nodig na een naftebak stint. Tijden lagen toen met passagier en inhouden rond de 1:49. Veel last van overstuur, vooral in de Bianchi. Het was niet druk op te baan, zeker naarmate het einde in zicht kwam en het halve veld er ondertussen al was afgestuurd wegens lawaai. Wel veel supertrage chauffeurs op baan, dus rondjes zonder verkeer waren schaars. Tanken en eens proberen de tijd af te scherpen. Hoe dichter bij de limiet, hoe minder zuiver de lijnen en hoe meer correcties nodig, maar uiteindelijk er toch nog een dikke seconde afgepitst. Laatste lap, tijd om mijn tweede zwart te pakken, passagier eruit, volgas, en in die poging toch mijn tijd verscherpt. Ik had het gevoel dat de grip op de baan suboptimaal was, waarschijnlijk door de hevige regenbuien van het weekend en dag ervoor. Temperatuur was 17 graden, veel wind, wat dan weer wel top was. Mijn verontschuldigingen voor de slechte afstelling van de interieurcamera. Graag jullie kritische blik waar nog tijd te rapen viel. Ferm gereden! Zo'n brooddoos sleurt toch goed precies met zo weinig gewicht! Pakken grip ook vind ik voor maar met semi's te rijden, insturen en uitkomen gaat super! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B3noît 3.643 Geplaatst: 24 september 2015 Delen Geplaatst: 24 september 2015 Kan iemand me meer info verschaffen over mogelijke deelname aan de vroemdag op Zolder? Gaat blijkbaar door op 20/10, maar waar schrijf je je in? @@Alexis en dergelijke die al eens meegedaan hebben? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.738 Geplaatst: 24 september 2015 Delen Geplaatst: 24 september 2015 Contact opnemen met koen put op fb Die gaat altijd met een paar man naar de vroemdag en die kan je inschrijven Man rijdt met een blauwe 968 cs 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 24 september 2015 Delen Geplaatst: 24 september 2015 Inderdaad. Die ontfermt zich daar al jaren over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daann 4.202 Geplaatst: 24 september 2015 Delen Geplaatst: 24 september 2015 https://www.facebook.com/AntwerpExpendables/videos/vb.620298861339704/908229859213268 I'll just leave this here Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 24 september 2015 Delen Geplaatst: 24 september 2015 Jah moet ik daar iets op zeggen of zie je het zo ook al? Alleen dit, GTR is verdomd snel als je zo 2:50 rijdt. Geef mij dan toch maar die GT4 piloot van vorige week zenne Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daann 4.202 Geplaatst: 24 september 2015 Delen Geplaatst: 24 september 2015 Jah moet ik daar iets op zeggen of zie je het zo ook al? Alleen dit, GTR is verdomd snel als je zo 2:50 rijdt. Geef mij dan toch maar die GT4 piloot van vorige week zenne 't Was met die discussie in gedachte dat ik dit hier kwam zetten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 25 september 2015 Delen Geplaatst: 25 september 2015 Kerel is zo dik dat hij zelfs niet aan het stuur kan draaien Vanaf 3:10 kijken 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 6 oktober 2015 Delen Geplaatst: 6 oktober 2015 Ik heb even een praktische vraag aan de circuitrijders hier ivm het terugschakelen met een sequentiele bak. Ik doe dat per versnelling dus remmen op de motor & remsysteem. Ik zie dit ook bij andere funcup rijders als ik hun onboard beelden bekijk. Onze @@Mich en onze vorige michael schakelen bv. direct van 5 --> 3 Is beiden goed? Heeft het een invloed op het materiaal? Is niet om kritiek te geven op iemand maar vraag het mij sinds Zolder al af wat de beste manier is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.976 Geplaatst: 6 oktober 2015 Delen Geplaatst: 6 oktober 2015 In principe is het het beste van al je versnellingen af te gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.801 Geplaatst: 6 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2015 Mmmm daarnet nog toevallig met EMG er over gehad ..... Terugschakelen op de motor (motorrem) zonder tussengas is heel zwaar ..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Mmmm daarnet nog toevallig met EMG er over gehad ..... Terugschakelen op de motor (motorrem) zonder tussengas is heel zwaar ..... Dat is een andere discussie hé, gaat hier over al de versnellingen aflopen of meteen zakken tot waar je wil zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Bwa, hij heeft het over de mogelijk nadelige gevolgen van versnellingen overslaan. De kans dat je boven de toerenbegrenzer uitkomt is veel groter als je versnellingen overslaat, en net dat wil je vermijden, dat je motor in stukken uiteenvliegt. Plus als je alle versnellingen doorloopt, dan verminder je ook het toerentalbereik dat je koppeling telkens moet overbruggen. Als je van 4 direct naar 2 gaat, dan moet je eerst remmen en wachten tot je snelheid voldoende is afgenomen, dan ontkoppelen, schakelen en koppelen. Dus benut je eigenlijk de motorrem niet optimaal. Correct me if I'm wrong Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Waky, dat kan idd ook zijn. Ik dacht dat Jokke "kritiek" had op het feit dat ik geen tussengas gebruik. Dorian doet dit wel maar ik heb er geen ervaring mee dus leek me daar niet de moment om het te leren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.