Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

On 11/9/2019 at 4:59 PM, dragonfly said:

Dat is al goed voor de eerste keer.  Maar standaard zou dat niet lukken, vering is veel te zacht voor circuit 😞 

Beweer je nu dat je met een stock M2 geen 2:58 zou kunnen draaien op Spa?

Smijt da spel dan maar in de gracht :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ir_fuel zei:

Beweer je nu dat je met een stock M2 geen 2:58 zou kunnen draaien op Spa?

Smijt da spel dan maar in de gracht :lol: 

Geen ervaring mee maar M4 was standaard toch bedroevend

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Geen gezeik mee gehad?

Meestal vinden ze dat niet zo leuk op een trackday.

Nee, totaal niet eigenlijk. Zag ze wel regelmatig kijken, maar het was eerder met de glimlach :D geluk gehad zeker

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, dragonfly zei:

Geen ervaring mee maar M4 was standaard toch bedroevend

Gij vergelijkt dan ook met een funcup en 2takt kart. Dan is alles slap.  Ik vind vooral de remmen bedroevend. 1 rondje full pull op Spa en je mag ze laten afkoelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Waky said:

Je hebt dan ook je bandendruk niet afgelaten zeker :lolz: 

Als het is zoals bij mijn BMW kan je die "uit veiligheid" niet meer in sport zetten als je met te lage koude druk start :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Waky zei:

Je hebt dan ook je bandendruk niet afgelaten zeker :lolz: 

Haha toch wel, banden stonden warm rondom op 2.2 dacht ik. Wel heerlijke band die PS4S. 

Was wel bang dat het speelse weg was, onterecht zo blijkt :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

En ik die dacht dat ge met  370 pk niks moest provoceren, gewoon bocht en gas en de achterkant komt los?

Dat is ook zo. Maar PS4S hebben enorm veel grip. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Alexx zei:

Dat is ook zo. Maar PS4S hebben enorm veel grip. 

Lijkt me toch het soort band dan dat ge enkel voor circuit koopt.

Ik vraag mij af hoeveel er met mijnen otto rondrijden en stilletjes geconcludeerd hebben dat dat eigenlijk niet drift :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
On 10/22/2019 at 7:42 PM, #166 said:

effe gezocht naar een trackday-draad, maar niet gevonden. dus bij deze ...

 

iemand van jullie al ooit op het duitse bilster berg gereden? ga er de 9e november voor de eerste keer rijden, dus kan elke tip goed gebruiken. voor de geïnteresseerden, er zijn nog plaatsen vrij ... https://www.opentrack.co.uk/product-category/bilster-berg-circuit-germany/

Hoe was het daar op Bilsterberg, heb geen beeld materiaal zien passeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, lancer-evo zei:

Hoe was het daar op Bilsterberg, heb geen beeld materiaal zien passeren?

heb ervan genoten. fantastisch circuit (vond het zelfs plezanter dan francorchamps). (engelse) organisatie was top. we waren dan ook maar met een dertigtal auto's (organisator heeft er serieus zijn broek aan gescheurd, dus gaat volgend jaar, spijtig genoeg, niet terug). slechts éénmaal een rode vlag toen een duitse radical RXC in panne viel. er werd ook beschaafd gereden, geen hooligans tegengekomen. het was te merken dat ge met ervaren rijders de baan deelde. heb ietske meer dan honderd rondjes (van ongeveer 4km gereden). geen idee of ik ooit nog terug kan, dus er maar volle bak van geprofiteerd.

het was wel een lange dag. vertrokken om 04.00, aangekomen om 07.30, de baan op om 09.00, 's middags effe pauze om te eten (alhoewel het circuit openbleef), trackday afgelopen om 16.00 (begon al behoorlijk donker te worden), alles goed laten afkoelen, rond 17.30 terug huiswaarts vertrokken en dan rond 21.00 thuis gearriveerd. auto was ok, ik was perte totale.

heb me een paar dagen voor de trackday nog snel een camera aangeschaft. eerste keer dat ik mezelf film en dan ziet ge wel een paar dingen ... had me zo'n ding eigenlijk een paar jaar geleden al moeten aanschaffen. op film ziet het er ook nogal tam uit. voelde nochtans niet zo aan. filmke is van een paar rondjes waar het circuit er het droogst bijlag. zelfs toen was er niet echt veel grip. was ook een koude dag en het circuit bleef er vettig bijliggen. zou eigenlijk nog 'ns willen teruggaan bij warmer weer. die afdaling (mausefalle) moet super zijn met meer snelheid. de clio komt natuurlijk ook wat punch te kort voor de stijle helling na de mausefalle. ik mocht ook een paar rondjes rijden met een megane RS van een kameraad en dan kunt ge die extra paarden en koppel snel appreciëren.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, #166 said:

heb ervan genoten. fantastisch circuit (vond het zelfs plezanter dan francorchamps). (engelse) organisatie was top. we waren dan ook maar met een dertigtal auto's (organisator heeft er serieus zijn broek aan gescheurd, dus gaat volgend jaar, spijtig genoeg, niet terug). slechts éénmaal een rode vlag toen een duitse radical RXC in panne viel. er werd ook beschaafd gereden, geen hooligans tegengekomen. het was te merken dat ge met ervaren rijders de baan deelde. heb ietske meer dan honderd rondjes (van ongeveer 4km gereden). geen idee of ik ooit nog terug kan, dus er maar volle bak van geprofiteerd.

het was wel een lange dag. vertrokken om 04.00, aangekomen om 07.30, de baan op om 09.00, 's middags effe pauze om te eten (alhoewel het circuit openbleef), trackday afgelopen om 16.00 (begon al behoorlijk donker te worden), alles goed laten afkoelen, rond 17.30 terug huiswaarts vertrokken en dan rond 21.00 thuis gearriveerd. auto was ok, ik was perte totale.

heb me een paar dagen voor de trackday nog snel een camera aangeschaft. eerste keer dat ik mezelf film en dan ziet ge wel een paar dingen ... had me zo'n ding eigenlijk een paar jaar geleden al moeten aanschaffen. op film ziet het er ook nogal tam uit. voelde nochtans niet zo aan. filmke is van een paar rondjes waar het circuit er het droogst bijlag. zelfs toen was er niet echt veel grip. was ook een koude dag en het circuit bleef er vettig bijliggen. zou eigenlijk nog 'ns willen teruggaan bij warmer weer. die afdaling (mausefalle) moet super zijn met meer snelheid. de clio komt natuurlijk ook wat punch te kort voor de stijle helling na de mausefalle. ik mocht ook een paar rondjes rijden met een megane RS van een kameraad en dan kunt ge die extra paarden en koppel snel appreciëren.

 

 

Tof deze te vergelijken tov de BRZ in vrij gelijke omstandigheden. Ik heb de indruk dat de motor van de Clio toch wat meer punch heeft dan die van de BRZ.

Heb wel de indruk dat je overal net iets teveel snelheid eraf haalt en iets teveel "scrubt" in de bochten.

Camera is inderdaad heel interessant. Idealiter zou je zelf na iedere sessie de beelden moeten herbekijken. Dan kan je direct je fouten corrigeren. Nu zie je het pas als je thuis komt.. jammer genoeg zijn wij geen profs en gebeurt dat niet.

Verder heel verdienstelijke rondjes.

aangepast door lancer-evo
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, lancer-evo zei:

Heb wel de indruk dat je overal net iets teveel snelheid eraf haalt en iets teveel "scrubt" in de bochten.

yup. klopt. heb daarmee eigenlijk heel de dag gesukkeld. was frustrerend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, #166 said:

yup. klopt. heb daarmee eigenlijk heel de dag gesukkeld. was frustrerend.

Goed gereden, wat foutjes maar das te verwachten op een nieuw circuit. Clio doet het nog steeds goed zie ik ;) Mooi circuit ook en ik herken je ervaring met het perte total zijn na zo'n dag. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/12/2019 at 12:41 PM, Le Capri Mauve said:

Lijkt me toch het soort band dan dat ge enkel voor circuit koopt.

Ik vraag mij af hoeveel er met mijnen otto rondrijden en stilletjes geconcludeerd hebben dat dat eigenlijk niet drift :)

Enkel circuit? Dan koop je een cup 2 of een echte semi slick. Op een sportieve baanrit kun je toch ook grip appreciëren dus is een ps4s toch gewoon goed, wordt mijn volgende band op allezins. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/11/2019 at 8:40 PM, ir_fuel said:

Beweer je nu dat je met een stock M2 geen 2:58 zou kunnen draaien op Spa?

Smijt da spel dan maar in de gracht :lol: 

Van wat ik zie online zou dat best wel kunnen. Het potentieel is er om veel sneller te gaan maar stock is dat niet echt een bochtenbeest ondervind ik nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Ice_Ken zei:

Clio doet het nog steeds goed zie ik ;) 

verbazingwekkend goed zelfs. :)

na het gekl**t met de versnellingsbak in 2015, eigenlijk geen echt grote kosten meer gehad. nu, dit jaar ook maar twee keer het circuit op geweest. tussendoor wordt ie maar zelden afgeragd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, #166 said:

verbazingwekkend goed zelfs. :)

na het gekl**t met de versnellingsbak in 2015, eigenlijk geen echt grote kosten meer gehad. nu, dit jaar ook maar twee keer het circuit op geweest. tussendoor wordt ie maar zelden afgeragd.

Ik heb anders nog stukken op stock liggen 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid