teus_ 245 Geplaatst: 25 december 2019 Delen Geplaatst: 25 december 2019 22 hours ago, #166 said: heb me een paar dagen voor de trackday nog snel een camera aangeschaft. eerste keer dat ik mezelf film en dan ziet ge wel een paar dingen ... had me zo'n ding eigenlijk een paar jaar geleden al moeten aanschaffen. op film ziet het er ook nogal tam uit. voelde nochtans niet zo aan. filmke is van een paar rondjes waar het circuit er het droogst bijlag. zelfs toen was er niet echt veel grip. was ook een koude dag en het circuit bleef er vettig bijliggen. zou eigenlijk nog 'ns willen teruggaan bij warmer weer op video ziet alles er trager en veel minder spectaculair uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
#166 255 Geplaatst: 25 december 2019 Delen Geplaatst: 25 december 2019 12 uren geleden, Ice_Ken zei: Ik heb anders nog stukken op stock liggen zoals ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
#166 255 Geplaatst: 25 december 2019 Delen Geplaatst: 25 december 2019 48 minuten geleden, teus_ zei: op video ziet alles er trager en veel minder spectaculair uit wat ge vooral niet ziet is het hoogteverschil. gaat echt wel serieus op en af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 4.957 Geplaatst: 25 december 2019 Delen Geplaatst: 25 december 2019 1 hour ago, #166 said: zoals ... een fusee, oliefilter, bougies, remklauwen en nog wel klein prul denk ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 27 december 2019 Delen Geplaatst: 27 december 2019 (aangepast) Een zeer goede uitleg over het verschil tussen een chauffeur lijk tekikke en een degelijke piloot: Dat lijstje 'mistakes' noemen is niet zo'n goed idee, net alsof ge dat in een twee drie kunt fixen zonder massa's ervaring op te doen. 27 december 2019 aangepast door Le Capri Mauve 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.953 Geplaatst: 27 december 2019 Delen Geplaatst: 27 december 2019 Ja confronterend. Als je ergens goed in wilt worden moet je het veel doen Enfin, behalve autorijden, daar zijn het allemaal supermannen na hun 2e trackday. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 27 december 2019 Delen Geplaatst: 27 december 2019 Mooi uitgelegd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 1 januari 2020 Delen Geplaatst: 1 januari 2020 Op 27/12/2019 om 10:09, ir_fuel zei: Ja confronterend. Als je ergens goed in wilt worden moet je het veel doen Enfin, behalve autorijden, daar zijn het allemaal supermannen na hun 2e trackday. Na hun tweede? Al aan de toog voor hun eerste, toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 4 januari 2020 Delen Geplaatst: 4 januari 2020 On 12/27/2019 at 9:37 AM, Le Capri Mauve said: Een zeer goede uitleg over het verschil tussen een chauffeur lijk tekikke en een degelijke piloot: Dat lijstje 'mistakes' noemen is niet zo'n goed idee, net alsof ge dat in een twee drie kunt fixen zonder massa's ervaring op te doen. een lijstje met 7 fouten valt makkelijker te verpakken en te verkopen dan iets met een meer intelligente titel. vrij dwaas dat fysieke & mentale fitheid niet eens vermeld worden. hij begint met iets van basis, dat je comfortabel moet zijn op de limiet, en gaat dan over dat je constant op de limiet moet zitten. genoeg mensen die goed de grenzen weten af te tasten, maar niet de uithouding en focus kunnen houden om constant op die limiet te zitten. da's vér weg. iedereen kan wel even tien seconden gaan koorddansen, maar het is een ander verhaal om dat zo lang vol te houden (zonder op je bek te gaan). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.953 Geplaatst: 4 januari 2020 Delen Geplaatst: 4 januari 2020 Constant de limiet aftasten is het moeilijkse wat er is qua autorijden. Dat komt alleen maar door heel veel te rijden. Ik zit daar helaas ook nog niet. Ik rijd op 95%, niet op 101%. Hopelijk kan ik daar dit jaar eindelijk verandering in brengen door veel te gaan trainen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 4 januari 2020 Delen Geplaatst: 4 januari 2020 26 minuten geleden, teus_ zei: een lijstje met 7 fouten valt makkelijker te verpakken en te verkopen dan iets met een meer intelligente titel. vrij dwaas dat fysieke & mentale fitheid niet eens vermeld worden. hij begint met iets van basis, dat je comfortabel moet zijn op de limiet, en gaat dan over dat je constant op de limiet moet zitten. genoeg mensen die goed de grenzen weten af te tasten, maar niet de uithouding en focus kunnen houden om constant op die limiet te zitten. da's vér weg. iedereen kan wel even tien seconden gaan koorddansen, maar het is een ander verhaal om dat zo lang vol te houden (zonder op je bek te gaan). Ik denk dat ge efkens zijn inzicht onderschat. Trouwens hij vermeldt fitheid niet rechtstreeks maar het is relevant in verschillende van zijn punten. Ik heb nog niet eerder iemand het verschil zien uitleggen tussen iemand die in een bocht regelmatig een stuk op de limiet zit en iemand die heel snel in variabele omstandigheden erin slaagt om elke bocht over elke fase op de limiet te zitten. Een gevoel dat ge misschien kent is dat zolang ge niet rond de limiet zit ge het gevoel hebt 'blind' te rijden. Ge krijgt geen informatie binnen en ge weet niet wat er kan gebeuren. Een basisvaardigheid is dus dat ge in elke omstandigheid meteen in het feedbackgebied zit. Ge kunt dat bewust voelen, het punt in de bocht waar ge op feedback rijdt en het punt waar ge fijntunet op de limiet Toevallig was er hier onlangs een korte discussie over hoever ge in de bocht zit vooraleer ge de limiet vast hebt. En dan in de regen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 5 januari 2020 Delen Geplaatst: 5 januari 2020 Bwa, die zal dat wel genoeg inzicht hebben, als ik hem geloof wanneer hij met de deur in huis valt en stoeft dat hij zoveel jaar en met zoveel piloten ervaring heeft. Wanneer je een beetje volgt wat er naast het circuit gebeurt , valt het me vooral op dat elke coureur in de eerste plaats een topatleet is. Dat lijkt wel de fundering te zijn waarop racerij gebouwd is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.953 Geplaatst: 5 januari 2020 Delen Geplaatst: 5 januari 2020 6 minutes ago, teus_ said: valt het me vooral op dat elke coureur in de eerste plaats een topatleet is Ik zou eens komen kijken in de paddock van de 24h 2pk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 5 januari 2020 Delen Geplaatst: 5 januari 2020 (aangepast) 2 uren geleden, teus_ zei: Bwa, die zal dat wel genoeg inzicht hebben, als ik hem geloof wanneer hij met de deur in huis valt en stoeft dat hij zoveel jaar en met zoveel piloten ervaring heeft. Wanneer je een beetje volgt wat er naast het circuit gebeurt , valt het me vooral op dat elke coureur in de eerste plaats een topatleet is. Dat lijkt wel de fundering te zijn waarop racerij gebouwd is. Volgens mij bedoelt Teus: elke TOPcoereur. Alhoewel, als je Enzo Ide dan zag. 5 januari 2020 aangepast door utah 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 13 januari 2020 Delen Geplaatst: 13 januari 2020 topcoureur? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.953 Geplaatst: 13 januari 2020 Delen Geplaatst: 13 januari 2020 Just now, Frekkel said: topcoureur? Kampioen gereden in de 2016 Blancpain GT Sprint Series in de PRO class (tussen alle beroepspiloten dus). 2 piloten per auto en elk quasi 50% rijtijd, 't is dus niet van uwe "snelle" 90% te laten rijden en de laatste 10 minuten in te stappen. 5 races. Resultaten: P8 P1 P4 P2 P3 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.793 Geplaatst: 14 januari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2020 Ide had duidelijk talent al was hij geen atleet .... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.370 Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 ik wist niet dat die in coma lag, weer op zo'n stomme manier om zo zwaar gekwetst te zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwoemba 1.081 Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 Hij is ondertussen wel aan de beterhand 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 11 uren geleden, ir_fuel zei: Kampioen gereden in de 2016 Blancpain GT Sprint Series in de PRO class (tussen alle beroepspiloten dus). 2 piloten per auto en elk quasi 50% rijtijd, 't is dus niet van uwe "snelle" 90% te laten rijden en de laatste 10 minuten in te stappen. 5 races. Resultaten: P8 P1 P4 P2 P3 Ik ga dat niet minimaliseren, maar is dat een wereldprestatie? Genoeg om als topcoureur bestempeld te worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.953 Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 1 hour ago, Frekkel said: Ik ga dat niet minimaliseren, maar is dat een wereldprestatie? Genoeg om als topcoureur bestempeld te worden? Hij is niet in 2016 beginnen rijden om dan dat te doen en erna de helm aan de haak te hangen. Vanaf wanneer ben je dan "topcoureur"? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.201 Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 Sprintwedstrijden rijden met zulk een bakken is alleszins geen sinecure denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 24 minuten geleden, ir_fuel zei: Hij is niet in 2016 beginnen rijden om dan dat te doen en erna de helm aan de haak te hangen. Vanaf wanneer ben je dan "topcoureur"? Als je er in slaagt om, zoals Ide, mee te draaien aan de top van een toch wel zwaar kampioenschap. Of als je als amateur, waarbij je met moeite gelooft in je eigen kansen, er toch in slaagt om andere piloten het nakijken te geven in jouw kanmpioenschap. Of als je mag meerijden in een (semi) fabrieksteam, en er deftige resultaten neerzet. De inzet, de moed, de skills, de beheersing, het respect dat je afdwingt. Meedraaien in de top. In welke klasse dan ook, zijn m.i.topcoureurs in hun eigen discipline. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 Bijkomend: indien zich iemand herkent in bovenstaande, is dit louter toeval en niet specifiek benoemd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 't Is nikske. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.