Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Dat was de druk voor de GT3. Ging perfect. Maar idd iets meer vooraan met die zware neus. Proberen wat het best aanvoelt he.

 

2.3 lijkt me toch een maximum..... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Wolf lijkt me idd niet al te zuiver zijn geweest, maar er zal wel weer meer aan de hand geweest zijn, ook qua bestraffing. Een wonder dat er niet meer ongelukken zijn gebeurd afgelopen weekend, de gasten in de M235i Cup en Clubsport Trophy steken bij momenten toch ook soms wat uit...

 

Onze Porsche kon ook een paar meter ingekort zijn na een oliespoor bij het aanremmen van de Jacky Ickx...

 

Doet me toch weer wat twijfelen om te kijken voor een verzekering als ik begin juni ga rijden op Spa, na dit en het verhaal van Porker  :mellow: Het blijft een gevaarlijk spelleke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CLUBSPORT is idd gevaarlijk die auto's zijn pakken trager, onervaren piloten met mes tussen de tanden en op semis ipv slicks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en ondertussen reed de Kris Cools 1.38 in de GTB klasse, niet te doen die kerel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTEC, dat is eigenlijk een turbo maar dan met een astronomisch turbogat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat dat, een tweetakt turbo? :lol: Dat lijkt me toch quasi onmogelijk, gezien het werkingsprincipe van een klassieke tweetaktmotor?

(Tenzij je 't over viertakt-karts hebt maar ik dacht dat de racekarts tweetakt waren?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat dat, een tweetakt turbo? :lol: Dat lijkt me toch quasi onmogelijk, gezien het werkingsprincipe van een klassieke tweetaktmotor?

(Tenzij je 't over viertakt-karts hebt maar ik dacht dat de racekarts tweetakt waren?)

 

ja. Tweetakt dieselmotoren in zeeschepen hebben veelal turbo.

Benzinetweetakt : geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En liever te veel dan te weinig of je flanken gaan eraan. Ik zou op die M3 wat meer druk vooraan zetten, richting 2.2. Het is gene Lotus he :)

 

Heb je ervaring met de Super Sport's on track met de Mégane @@ir_fuel? Vorig jaar met te hoge druk vertrokken tijdens mijn eerste stint op Spa (wel Bridgestone's), geen zin om dat nu ook voor te hebben met de Michelin's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steek een beginner in een 2-takt kart en hij legt zichzelf overkop :fp:

Actie vanaf 1:00 - 'k hoop dat em ok is

 

https://www.facebook.com/KartingEmozioneEPassione/videos/502907853196578/

 

Miljaar, wat 'n crash :lolz: 

Het internet was toch een veel saaiere plek toen kleine action cameras nog niet democratisch geprijsd en overal beschikbaar waren :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verse bandjes ook .....

 

Bwa na 1 ronde is dat velleke eraf hoor, je zag zo al dat hij ging crashen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan dat tempo zal er nog niet veel grip in gezeten hebben

 

Klopt, race starten op nieuwe banden is niet simpel als je dat niet gewoon bent :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Tijden en circuit rijden........

 

Mannen tijden........ Cools, een goede vriend van me, zit op dit ogenblik op Spa voor de Dutch Supercar en belde me net.... de auto's zijn niet vooruit te branden.

Hij heeft in training de pole in GTB met een 997 cup MKII, tijd 2.38 
We gaan de tijden van Kris morgen zien, ik voorspel een 2.32-2.33 , maar dan zal het 16 graden zijn. 
In onze (BMW) klasse is de pole 2.41. Die auto is sneller dan de onze, en geen beetje. Terwijl wij daar toch telkens 2.37 kunnen draaien in verkeer (zowel in race als qualif), in een vrije ronde nog iets sneller.

We moeten opletten met tijden te vergelijken en dan spreken we nog niet over de staat van de banden.

Bij temperaturen als vandaag of gisteren ga je MAKKELIJK een seconde of 4-5 (jawel zoveel !!) trager rijden.

Maar goed ik geloofde zulke dingen niet toen ik begon als trackday rijder, ondertussen ben ik daar 2000% zeker van. Vergeet die zaken niet he.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid