Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Idd compleet verkeerde maatstaf. Ik ben helemaal mee.

 

En toch. :D:inlove: Mijn 120d'tje.  :up:

Komt natuurlijk allemaal door 't M Pack.  :ninja:

Toch stevig mee gereden als je dat zo ziet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik keek toen geweldig naar je op ! Dat "dieseltje" was geen easy catch op het circuit..... de gedrevenheid ook toen als organisator en rijder.......

 

 

Hoe kan je nu "vervallen" zijn tot een interieur goeroe die kickt op x drive  :D  :D  :D

 

Wat is er fout gegaan, hoe en waar? Kunnen we dat resetten of is het hopeloos? 

 

 

960.jpg

 

 

:D

 

Ik kick nog op snelle karren maar prioriteiten liggen even anders. Was ik single of nam ik een trien waarmee ik geen volwassen leven wil uitbouwen, dan reed ik nu hoogst waarschijnlijk E92 M3 (een blauwe). Het heeft een haar gescheeld of ik had er ene gekocht in 201... euhm, ja welk jaar was dat nu... 2011 denk ik? Nu blij dat ik dat niet heb (alhoewel... wat een machine) want ge krijgt dat hier aan de straatstenen niet meer kwijt. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan je oplossen, maar dan ga je je portemonnee moeten open trekken vrees ik :D

 

Ik heb er gene, wat ooit mijn portemonnee was kan je terugvinden in de Ozonlaag, in de kuismachines van menig circuit en in mijn garage..... 

 

 

 

Sorry 

Link naar reactie
Delen op andere sites

want ge krijgt dat hier aan de straatstenen niet meer kwijt. :D

Perfect toch? Het excuus om te modden gelijk zot: "ik krijg er toch niks meer voor!"

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muntstukken (voor de broodautomaat :D) en lidkaarten van zowat alle kartings van het land :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch stevig mee gereden als je dat zo ziet.

Dat karretje was echt compleet op toen ik 'm wegdeed. Is stevig gebruikt, ja. De vele trackdays op semi's waren wel 't zwaarst voor 'm. 't Grappige is: z'n twee zwakke punten (KKK-turbo en distributieketting): nooit een issue geweest. :D Ondanks dik 125.000 km met chip op 215pk en steeevig gassen. Wel m'n cilinderkop krom gereden met al die hitte. Denk ook blok gebarsten, trouwens, want na 't vlakken van de kop en nieuwe jdc bleef 'ie koelwater drinken...

 

Goeie herinneringen aan. Tot en met de verkoop op de "automarkt" in Roeselare, waar ze mekaar bijna de kop insloegen om m'n kar te mogen kopen (en waar op uiterst miraculeuze wijze plots een aantal zaken die kapot waren, weer eventjes werkten, alsof die kar zich nog een laatste keer inspande om me te plezieren :D schuifdak ging weer, bestuurdersstoel klapte weer naar voor, xenon-koplamp brandde weer constant ipv te knipperen tussen geel en blauw, ...).

 

Heerlijk ding. :lol:

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfect toch? Het excuus om te modden gelijk zot: "ik krijg er toch niks meer voor!"

:D

Hou 'es je bek, nou, ok? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet me er aan denken dat ik ooit ook eens zoiets opgenomen heb met een gtech. Eens rommelen in mijn archief als ik er tijd heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geen idee of er een kart topic is. Maar zit volgende week in de omgeving van Genk en zou wel eens durven gaan karten. Nu weet ik dat ze daar ook 2 tact karts hebben. Is dat iets dat daar altijd te huur is? Zit daar wat volk? (geen zin om alleen te rijden)  

Andere ervaringen met kartinggenk wat ik moet weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand idee wat een goeie bandendruk is voor de Michelin PSS op circuit?

 

Temp: 14-18°C en zowel regen als zon  :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een pijnlijke en mijn inziens beiden in fout hoor.

 

1) BMW zat heel de tijd meer in zijn spiegels te kijken dan voor hem

 

2) Wolf: je gaat niet van de gas op de ideale lijn hé, dommer kan echt niet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er verschillende andere rijders over gelezen en gehoord (oa Verdonck) die zeggen dat de man in de Wolf enorm geïrriteerd was omdat Bert (Redant) in de Villeneuve niet opzij wou gaan....... de Wolf had de bedoeling om Bert ook op te houden (daar ben ik quasi zeker van na alle partijen gelezen te hebben en het filmpje te zien). 

 

Maw hij wou hem opzettelijk hinderen. Ik zie Bert na de Rea echt niet meer in zijn spiegels kijken, dus daar ligt het niet aan.

 

De Wolf komt niet aan zijn remmen en laat de auto vertragen en gaat wat in het middden rijden. Ik vind het gewoonweg (hoewel de Wolf vrijgesproken werd in tweede instantie, in eerste instantie werd hij gesanctioneerd) schandalig en gevaarlijk wat die Wolf doet.

 

Ik hoor Bert net voor de impact nog gas bijgeven. Het probleem dat je hier niet kan voelen welk een groot snelheidsverschil qua gevaar geeft in koerssituaties....... hij beseft niet eens hoe traag de Wolf wel gaat en ook niet dat hij hem opzettelijk wil hinderen. Je ziet hem van de gas gaan, zijn lijn (links) kiezen en terug op de gas gaan. Dat terug op de gas gaan klinkt als buitenstaander raar, maar in race situaties weet je dat tegen jij op dat punt waar je het "gat" verwacht vrije baan zal hebben. Alleen hou je geen rekening dat iemand daar opzettelijk zo traag gaat rijden (als jij op een rechte lijn tijdens een kwali maar 70 gaat rijden op de rijlijn dan krijg je iedereen over je heen, wees daar maar zeker van). Dat is geen race situatie maar een opzettelijk uitlokken.

 

Ik snap nog altijd niet om welke reden de sanctie werd ingetrokken. De Wolf is na de rea 70 !!! km/u gaan rijden en dat op constante basis terwijl hij voor de rea op volle snelheid komt aangevlamd. Zogezegd omdat de team radio zei dat de sessie voorbij was.

 

Ik vind dat persoonlijk een "Italiaanse" uitleg. En dan nog ZEVENTIG, enfin je moet serieus blijven 70 om uit de bollen na zulke snelheden is gewoon om te lachen.......

 

http://www.autosport.be/news/belcar-new-race-festival-sportcommissie-zuivert-ivan-bellarosa-van-alle-blaam.html

 

http://www.autosport.be/news/belcar-new-race-festival-redant-opeens-gooide-een-proto-voor-mijn-neus-alles-dicht.html

 

Met mijn ervaring zeg ik dat de Wolf hier in de fout is en het zelfs een schande is. Maar goed...... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had dat al gelezen en versta idd ook niet waarom die sanctie wordt ingetrokken. Omdat het een fabrieksteam is zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn part mogen ze zo iemand zijn licentie afnemen. Is ronduit gevaarlijk en misdadig gedrag. Kon slechter afgelopen zijn. Godzijdank gaat de wagen weer plat na contact met de bandenmuur. Voor hetzelfde geld schiet hij over de vertragende wagen, en krijg je een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warm 2.0 voor en 2.1 achter vind ik zowat ideaal. 

 

En liever te veel dan te weinig of je flanken gaan eraan. Ik zou op die M3 wat meer druk vooraan zetten, richting 2.2. Het is gene Lotus he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid