Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

5 hours ago, dragonfly said:

Teveel bochten waar je bijna moet remmen tot stilstand ja

Wil dat gerust es met Evo proberen. Lijkt me niet zo moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 jaren later...

effe gezocht naar een trackday-draad, maar niet gevonden. dus bij deze ...

 

iemand van jullie al ooit op het duitse bilster berg gereden? ga er de 9e november voor de eerste keer rijden, dus kan elke tip goed gebruiken. voor de geïnteresseerden, er zijn nog plaatsen vrij ... https://www.opentrack.co.uk/product-category/bilster-berg-circuit-germany/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bilsterberg staat hoog op mijn lijstje, misschien eens de moment. En het is met eten inbegrepen 😂

Quote

Blister Berg £299, includes a 3 course lunch for main driver.

Alleen hoorde ik altijd dat het daar oppassen was met db's maar.. 

Quote

Noise 126 db as a drive by at a distance 40 meters.

Klinkt genoeg? 🤨 al weet ik het niet zeker.. db vs dba, drive-by vs static

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Alexx zei:

08/11 eerste keer Spa geboekt met een hoop vrienden... gezonde stress :D 

bij het engelse circuit-days? heb in't voorjaar eentje op francorchamps bij hun gedaan. was wel goed georganiseerd. relaxte sfeer ook. alleen de manier van inhalen bij die engelsen ... beetje idioot. het ingehaalde voertuig maakt plaats voor het snellere voertuig, zodat die links kan inhalen. betekent dus dat ge op de kemmel aan de kant moet gaan om u te laten inhalen. is toch een beetje aanpassen in het begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Waky zei:

En het is met eten inbegrepen 😂

jamaar, eten is belangrijk eh! 😂

 

10 uren geleden, Waky zei:

Alleen hoorde ik altijd dat het daar oppassen was met db's maar.. 

daar rijdt toch serieus materiaal rond, dus zou toch geen probleem mogen zijn. francorchamps is bij 'open track' 107db (static).

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/22/2019 at 7:42 PM, #166 said:

effe gezocht naar een trackday-draad, maar niet gevonden. dus bij deze ...

 

iemand van jullie al ooit op het duitse bilster berg gereden? ga er de 9e november voor de eerste keer rijden, dus kan elke tip goed gebruiken. voor de geïnteresseerden, er zijn nog plaatsen vrij ... https://www.opentrack.co.uk/product-category/bilster-berg-circuit-germany/

Ik heb er al gereden in de regen. Machtig circuit waar je zeker enkele rondjes zal nodig hebben om het circuit echt te leren kennen. Er zitten echt enkele technische secties tussen waar je zeker in de regen de juiste lijnen moet aanhouden.

Filmpje valt hier te zien:

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De blinde rechtse bocht net na de 26 graden dip is scary. Je hoopt altijd dat er geen auto net is gespind. Na die bocht heb je een linkerbocht gevolgd door een heel leuke chicane. De lange linkerbocht na het rechte stuk is in de regen een echte billenknijper (toch in mijn auto met versleten Michelin PSS), gelukkig heb je een run-off als je net die 1-2km per uur te snel gaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaartje van circuit met benoemde bochten is hier .

Mausefalle is de kuil met steile afdaling en klim.

aangepast door Le Capri Mauve
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ligt het nu aan mij of rijdt die kerel echt reteslecht. Ik ben zelf verre van Hamilton, maar er klopt iets niet aan die gast zijn rijden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Rabbit said:

maar er klopt iets niet aan die gast zijn rijden

Dat ziet er raar uit omdat hij constant door de elektronica wordt tegengehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2s al afgezet omdat ik vind dat zijn handen te hoog staan. Wel goedbedoeld met zijn duimen enzo maar zet dat stuur dan hoger, dan val je op 'kwart voor drie'.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12/11 nog eens op Spa, hopelijk gaat het nu wat beter dan vorige keer, tripke in de Dolomiti maakt dat ik de wagen toch weer wat meer gebruikt heb dan vorige keer, toen kwam die recht uit zijn winterslaap op 't circuit terecht

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Folembray.. kun je even goed op de parking van de Colruyt gaan rijden. 🤣

6 minuten geleden, Alexx zei:

Ik ga deze vrijdag rijden met wat vrienden. Heb rondom PS4S laten steken. Ben benieuwd, eerste keer Spa voor mij.

Eerste keer? Dat geloof ik niet. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, flupke73 said:

12/11 nog eens op Spa, hopelijk gaat het nu wat beter dan vorige keer, tripke in de Dolomiti maakt dat ik de wagen toch weer wat meer gebruikt heb dan vorige keer, toen kwam die recht uit zijn winterslaap op 't circuit terecht

Kunt ge zomaar op Spa gaan rijden tegenwoordig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid