Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden, flupke73 zei:

12/11 nog eens op Spa, hopelijk gaat het nu wat beter dan vorige keer, tripke in de Dolomiti maakt dat ik de wagen toch weer wat meer gebruikt heb dan vorige keer, toen kwam die recht uit zijn winterslaap op 't circuit terecht

-1 tot +3°C

Zal frisjes worden 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, flupke73 zei:

en droog :)

maar bon, Spa en weerberichten ;)

Zelfs als er niks uit de lucht valt zal die baan toch zeker een halve dag 'damp' zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Zelfs als er niks uit de lucht valt zal die baan toch zeker een halve dag 'damp' zijn? 

Correct, als je je onzeker voelt rijd je best pas na de middag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Waky zei:

 

Eerste keer? Dat geloof ik niet. 

Toch wel :D eerste trackday in 2 jaar. Heb mezelf echt moeten verplichten om een dag vrij te nemen hiervoor :D 

denk op 2 jaar tijd slechts 4x naar de ring geweest ook... erg :D moet er meer werk van maken. We gaan met 7 auto’s naar daar, leuk dagje met een hoop vrienden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, Lotuzzz said:

Tegenwoordig? Vroeger net wel, toen dat nog openbare weg was :P

Ik bedoel: kan je er nu op rijden terwijl het afgesloten is? Ben maar enkele keren naar Spa kunnen gaan en dat was dan steeds met speciaal georganiseerde trackdays door de Subaru-club.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, The Swede said:

Ik bedoel: kan je er nu op rijden terwijl het afgesloten is? Ben maar enkele keren naar Spa kunnen gaan en dat was dan steeds met speciaal georganiseerde trackdays door de Subaru-club.

Dat zal nu ook wel zo zijn eh :fp: 

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie organiseert er tegenwoordig daar trackdays? In UK is het zelden aan het worden dat er nog clubs wat doen op Spa. (moet den Brexit zijn, mij gedacht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

In UK is het zelden aan het worden dat er nog clubs wat doen op Spa.

javelintrackdays.co.uk

circuit-days.co.uk

opentrack.co.uk

 

bij die laatste zijn er nu maandag 11/11 nog plaatsen vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort mag ik een bezoekje brengen ( met dank aan mijn zus haar zoon) aan een ervaren race piloot uit Belcar en Supercar challenge. Ben eens benieuwd naar zijn verhalen over circuit rijden, hoe en wat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, flupke73 zei:

super hé, smaakt naar meer zeker?

Amai, echt wel. Ik moet hier meer tijd voor vrijmaken. Waren met een groep van 9 auto’s, allemaal vrienden, zalig weer, zalige sfeer. Zelfs 2 maten dat heel voorzichtig zijn en nog nooit een trackday hebben gedaan, hebben gereden. Iedereen heelhuids thuisgeraakt.. genieten. Echt. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Alexx zei:

Amai, echt wel. Ik moet hier meer tijd voor vrijmaken. Waren met een groep van 9 auto’s, allemaal vrienden, zalig weer, zalige sfeer. Zelfs 2 maten dat heel voorzichtig zijn en nog nooit een trackday hebben gedaan, hebben gereden. Iedereen heelhuids thuisgeraakt.. genieten. Echt. 

't Is dan ook een fantastisch circuit :inlove:

Tijd?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

't Is dan ook een fantastisch circuit :inlove:

Tijd?

2.58min op PS4S banden. Track was 7/8 graden. Voelde heel snel aan! Maar is het niet zeker? :D eerste keer Spa

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Alexx zei:

2.58min op PS4S banden. Track was 7/8 graden. Voelde heel snel aan! Maar is het niet zeker? :D eerste keer Spa

Dat is al goed voor de eerste keer.  Maar standaard zou dat niet lukken, vering is veel te zacht voor circuit 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Alexx zei:

2.58min op PS4S banden. Track was 7/8 graden. Voelde heel snel aan! Maar is het niet zeker? :D eerste keer Spa

Gij slak da rijden we met ne funcup 😬

Nenee, das vlot gereden voor ne eerste keer maar kan nog wel wat vanaf :)

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al goed voor de eerste keer.  Maar standaard zou dat niet lukken, vering is veel te zacht voor circuit [emoji20] 

Bedoel je dan dat 2:58 niet haalbaar is met een standaard M2 (met standaard vering)?
De vering van mijn M140i is zeker te zacht, maar van een M2 ook voor sporadisch eens circuit te doen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Capitol zei:

De vering van mijn M140i is zeker te zacht, maar van een M2 ook voor sporadisch eens circuit te doen?

Yes, M4 ook veel te zacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Waky zei:

Gij slak da rijden we met ne funcup 😬

Nenee, das vlot gereden voor ne eerste keer maar kan nog wel wat vanaf :)

Haha geloof ik best :D maar hoe het circuit aanvoelde leek ik niet echt sneller te kunnen. Auto schoof best wel... maar heb nog veel te leren natuurlijk :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Alexx zei:

Haha geloof ik best :D maar hoe het circuit aanvoelde leek ik niet echt sneller te kunnen. Auto schoof best wel... maar heb nog veel te leren natuurlijk :D 

https://autostrada.tv/blog/mclaren-600lt-ktm-xbow-en-bmw-e36-er-snoeihard-af-bovenaan-raidillion/83880/

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2638101329544481&id=100000339207766&_rdr

 

Was toch op dezelfde dag, niet? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid