Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Ik vind Mettet toch eerder tricky. Als je je wagen in de corkscrew verliest beland je toch snel ergens in een bandenmuur.  Ook de pit exit is ongelukkig.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Waky said:

Ik vind Mettet toch eerder tricky. Als je je wagen in de corkscrew verliest beland je toch snel ergens in een bandenmuur.  

Ik kan u zeggen uit eigen ervaring dat dat nog wel meevalt :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik kan u zeggen uit eigen ervaring dat dat nog wel meevalt :lol: 

Ik reed er achter en wat later naast.......

Nu goed we kennen daar ook de E36 zijn verhaal, dat was ook aan de corkscrew, al leek het meer op het missen van een afrit. Heb in Mettet eigenlijk wel al redelijk wat auto's zien crashen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Jokke_vlo said:

Ik reed er achter en wat later naast.......

Nu goed we kennen daar ook de E36 zijn verhaal, dat was ook aan de corkscrew, al leek het meer op het missen van een afrit. Heb in Mettet eigenlijk wel al redelijk wat auto's zien crashen. 

Op Spa niet, gelukkig .... :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik kan u zeggen uit eigen ervaring dat dat nog wel meevalt :lol: 

En was het nat of droog?

 

 

 

 

 

 

... in de broek 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Op Spa niet, gelukkig .... :lolz: 

Ja dat is en blijft de nr1, eigenlijk straf als je ziet hoeveel enorme brede uitloopstroken er zijn. Zolder doet het ook niet slecht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Wutputt said:

Merci voor de tips!

'ns even allemaal rustig bekijken en ook 'ns de agenda erbij nemen. Moet daar ook inpassen :)

Als je naar Mettet afzakt laat me iets weten, ik zal zien of ik ook kan afkomen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Circuitfun heeft weer een auto dag eind maart. Goedkoop en veel rijtijd. Maar Clastres is hier al gecatalogeerd als enorm saai dus wellicht geen aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Circuitfun heeft weer een auto dag eind maart. Goedkoop en veel rijtijd. Maar Clastres is hier al gecatalogeerd als enorm saai dus wellicht geen aanrader.

Ik ga als het een beetje weer is. Morgen is er een trackday van SD-automotive maar ze geven heel de dag regen.
Clastres vind ik toch wel leuk, zeker de langste omloop met de korte bochtjes. Ecuyers is veel leuker maar geen enkele Belgische organisatie die er nog gaat (wegens verhoogde prijzen?).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Spa JCL driving ( is een tip die ik hier paar jaar geleden kreeg )

 

Max 20 wagens

 

200 euro voor 2 uur dus zelfs betaalbaar voor Jan met de pet. ( 18:00 - 20:00 ) dus zelfs voor de werkman geschikt default_smile.png

 

Mijn inziens Ideaal als beginner, alleen liggen de snelheden op Spa vrij hoog..

 

Afhankelijk van uw auto haal je daar toch 250kph+

 

Ik ga dit jaar toch een aantal keer proberen gaan rijden. Zo in de zomer met een lekker weertje [emoji108]

 

Nürburgring is het goedkoopste dat je kan vinden, maar is moeilijk aan te raden als “beginner”, hoewel

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Spa JCL driving ( is een tip die ik hier paar jaar geleden kreeg )
 
Max 20 wagens
 
200 euro voor 2 uur dus zelfs betaalbaar voor Jan met de pet. ( 18:00 - 20:00 ) dus zelfs voor de werkman geschikt default_smile.png
 
Mijn inziens Ideaal als beginner, alleen liggen de snelheden op Spa vrij hoog..
 
Afhankelijk van uw auto haal je daar toch 250kph+
 
Ik ga dit jaar toch een aantal keer proberen gaan rijden. Zo in de zomer met een lekker weertje [emoji108]
 
Nürburgring is het goedkoopste dat je kan vinden, maar is moeilijk aan te raden als “beginner”, hoewel
 
 
 

Top organisatie, ook nog gedaan met de clio 197!
Die tip kwam waarschijnlijk van mij [emoji12]
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/5/2020 at 11:07 PM, ir_fuel said:

Als je naar Mettet afzakt laat me iets weten, ik zal zien of ik ook kan afkomen.

Maart gaat ni lukken, ben 'ns aan het zien voor later

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Germinal zei:

Op Spa JCL driving ( is een tip die ik hier paar jaar geleden kreeg )

Max 20 wagens

200 euro voor 2 uur dus zelfs betaalbaar voor Jan met de pet. ( 18:00 - 20:00 ) dus zelfs voor de werkman geschikt default_smile.png

Mijn inziens Ideaal als beginner, alleen liggen de snelheden op Spa vrij hoog..

Afhankelijk van uw auto haal je daar toch 250kph+

Neen hoor of je gaat de Rad met grote ballen moeten nemen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Frekkel zei:

Circuitfun heeft weer een auto dag eind maart. Goedkoop en veel rijtijd. Maar Clastres is hier al gecatalogeerd als enorm saai dus wellicht geen aanrader.

Tracksolutions doet Clastres, Abbeville, Folembray en Croix dit jaar. 22/03 ben ik aanwezig op Clastres :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/7/2020 at 9:20 PM, dragonfly said:

Neen hoor of je gaat de Rad met grote ballen moeten nemen 🙂 

Niet noodzakelijk. Met 600pk lukt dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/7/2020 at 7:35 PM, Germinal said:

Op Spa JCL driving ( is een tip die ik hier paar jaar geleden kreeg )

 

Max 20 wagens

 

200 euro voor 2 uur dus zelfs betaalbaar voor Jan met de pet. ( 18:00 - 20:00 ) dus zelfs voor de werkman geschikt default_smile.png

Ja maar niet ideaal voor de beginner. Je wil een ganse dag met voldoende pauzes tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die avondsessies zijn wel met een pak lagere dB-limiet dan de trackdays overdag. Denk overdag 107dB en 's avonds slechts 95 ofzo. Geen flauw idee hoe streng of hoe dat gecontroleerd wordt in Spa. Vroeger nog gehad dat ze een statische meting deden voor je de eerste keer het circuit op mocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ir_fuel zei:

Niet noodzakelijk. Met 600pk lukt dat.

lol die mannen met een straatauto met 600pk mogen waarschijnlijk de volledige remmerij vervangen na een trackday  

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Waky said:

Die avondsessies zijn wel met een pak lagere dB-limiet dan de trackdays overdag. Denk overdag 107dB en 's avonds slechts 95 ofzo.

Klopt

13 minutes ago, Waky said:

Geen flauw idee hoe streng of hoe dat gecontroleerd wordt in Spa. 

Volautomatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol die mannen met een straatauto met 600pk mogen waarschijnlijk de volledige remmerij vervangen na een trackday  


Geldt dat ook voor een 911 ?

bij mijn pana waren de remschijven/blokjes inderdaad op/krom na een paar keer circuit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Germinal said:

 


Geldt dat ook voor een 911 ?

bij mijn pana waren de remschijven/blokjes inderdaad op/krom na een paar keer circuit

 

Zoveel 911's zijn er niet met 600pk :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid