Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, The Swede zei:

Mocht je die dan laten steken, @Krikkie ? Ik hoorde dat zelfs stalen remleidingen in Belgie niet mochten op de keuring. (weet niet of dat klopt).

Haalde die er af na de trackday.

Stalen remleidingen mogen inderdaad niet als het niet oem is, je hebt er wel met een hoesje over zodat ze het 9/10 niet zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, The Swede said:

Mocht je die dan laten steken, @Krikkie ? Ik hoorde dat zelfs stalen remleidingen in Belgie niet mochten op de keuring. (weet niet of dat klopt).

Dat klopt.

Ik weet trouwens niet waarom. Waarschijnlijk mag je niks aan het remsysteem aanpassen dat niet gehomologeerd is door de fabrikant, ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Dat klopt.

Ik weet trouwens niet waarom. Waarschijnlijk mag je niks aan het remsysteem aanpassen dat niet gehomologeerd is door de fabrikant, ofzo...

Ergens kan ik dat wel begrijpen, want waar trek je de lijn tussen "veranderen" en "veranderen". Die extra koeling de Krik erbij doet, dat gaat weinig kwaad kunnen. Maar wanneer iemand andere remschijven of klauwen gaat steken, wat is er nog van redelijke kwaliteit? In welk geval is het onderdeel nog compatibel met de rest, etc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Gezien dit echt wel maar een kleine investering is, zag ik zelf niet waarom ik geen stalen leidingen zou steken. Alle beetjes helpen.

 

5 uren geleden, The Swede zei:

Ik hoorde dat zelfs stalen remleidingen in Belgie niet mochten op de keuring. (weet niet of dat klopt).

 

klopt dus. is ook de reden waarom ik er geen steken heb, alhoewel ik volk genoeg ken die er mee wegkomt op de keuring. snap ook niet dat zoiets niet altijd gezien wordt. mijn autoke wordt zo een beetje binnenstebuiten gedraaid vooraleer ik daar terug op straat sta.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, #166 said:

 

 

klopt dus. is ook de reden waarom ik er geen steken heb, alhoewel ik volk genoeg ken die er mee wegkomt op de keuring. snap ook niet dat zoiets niet altijd gezien wordt. mijn autoke wordt zo een beetje binnenstebuiten gedraaid vooraleer ik daar terug op straat sta.

 

Hel zwart gecoate, nooit problemen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, #166 zei:

 

 

klopt dus. is ook de reden waarom ik er geen steken heb, alhoewel ik volk genoeg ken die er mee wegkomt op de keuring. snap ook niet dat zoiets niet altijd gezien wordt. mijn autoke wordt zo een beetje binnenstebuiten gedraaid vooraleer ik daar terug op straat sta.

 

 Voor de keuring hangt het ook gewoon af van welke auto je bij hebt. M135i werd telkens grondig nagekeken, maar dat daar een compleet andere remmenwinkel onder stak inclusief stalen remleidingen zagen ze niet :lol: 

Vorige week op dezelfde dag met de M3 en de Alpina geweest. Naar de M3 is amper gekeken, daar wilden ze enkel eens mee revven en in gaan zitten precies. De Alpina leek men niet te kennen en is van A tot Z gecontroleerd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2020 om 12:23, dragonfly zei:

Voor jou situatie zijn er wel oplossingen om flexibels te steken zodat de remmen beter gekoeld worden. Dat zal al veel helpen want standaard is dat inderdaad ontoereikend.

Ik had geen zin om mijn "daily" wat non-OEM te maken 🙂 

Ik ga daar niet mee beginnen, M3 wordt ook vaak als dagelijkse wagen gebruikt. Ik heb er op dit moment eigenlijk ook geen nood aan om daar echt trackgerichte aanpassingen aan te doen. Behalve de Nordschleife en Weeze doe ik geen circuit. En zoals al vaak gezegd: ik ga naar de Ring om mij te amuseren en er een dag tussenuit te zijn. Niet om de snelste tijden neer te zetten. 

Vorig jaar met de M3 +100 rondjes gedaan en behalve een set schijven en blokken rondom opgesmoord te hebben aan de Ausfahrt geen noemenswaardige brokken gereden. Zal dus allemaal wel meevallen. Dan was de M135i op dat vlak een veel gevoeliger beestje, maar die wrong ik ook wel veel harder uit dan nu het geval is.


 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2020 om 13:46, Jokke_vlo zei:

 

 Esp kan een zeer grote vijand van je remmen zijn. 

 

Dat is de dood voor quasi elke Audi buiten de R8. Ik ken meerdere S1 rijders die het al aan de lijve ondervonden hebben. Met ESP aan sta je na een klein uur aan de kant met kromme of blauwe schijven. Met half uit en trail braking heb ik mijn achterremmen ook eens naar de wuppe gekregen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat het vaak gewoon niet uit kan, en/of dat zelfs met "alles af" er nog altijd aan torque vectoring of poor-man's LSD wordt gedaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Probleem is dat het vaak gewoon niet uit kan, en/of dat zelfs met "alles af" er nog altijd aan torque vectoring of poor-man's LSD wordt gedaan.

Vooral dat laatste ook. Ik heb ook nooit begrepen waarom bv bepaalde hot hatches enkel in de top spec een lsd krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat ESP triggers serieus van het wegdek afhangen. Op een biljartlaken kunt ge veel zonder esp te triggeren maar een bultje in een bocht en ge moet het wel afzetten. Op nog oneffener terrein begint autolsd zich te moeien. Das een pest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Le Capri Mauve said:

Ik vind dat ESP triggers serieus van het wegdek afhangen. Op een biljartlaken kunt ge veel zonder esp te triggeren maar een bultje in een bocht en ge moet het wel afzetten. Op nog oneffener terrein begint autolsd zich te moeien. Das een pest.

Als ge torque vectoring hebt merkt ge het zelfs niet. Dat is dan een smoothe afremming van de binnenwielen om de auto scherper laten te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AutoLSD is meer nen ouden boer die met zijn klompen op de rem stampt.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Als ge torque vectoring hebt merkt ge het zelfs niet. Dat is dan een smoothe afremming van de binnenwielen om de auto scherper laten te sturen.

Jamaar klinkt wel sjiek e, een elektronisch lsd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook aan het denken dat er nog iets zat dat effectief een lsd was en elektronisch was. 

Maar hey, je ziet. Verwarring, verwarring en het is compleet

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Een Porsche Carrera met manuele bak heeft een mechanisch LSD. Een PDK heeft een elektronisch gestuurd exemplaar.

Past bij de bak :lol:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Iemand ervaring met tracksolutions.be? 
Beetje rustig? Ni te veel volk op circuit?

Dik in orde, al 3x meegereden op Clastres
Link naar reactie
Delen op andere sites

goed, was 'ns aan het zien om in te schrijven voor Clastres in een dikke week

Ik kom normaal de zondag mijn Exige eens proberen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid