Ga naar inhoud

WEC nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/361116/officieel-alonso-met-toyota-in-wec-rookietest-in-bahrein/

Vet en er gaan er toch wel een paar jaloers zijn denk ik :) 

Quote

Het is officieel: Fernando Alonso neemt morgen (zondag) namens Toyota deel aan de FIA WEC-rookietest op het Bahrain International Circuit, zo heeft het Japanse team zaterdag laten weten. De 36-jarige Spanjaard, die volgend jaar mogelijk met Toyota deelneemt aan de 24 uur van Le Mans, krijgt de beschikking over een TS050 Hybrid.

"We zijn heel enthousiast dat Fernando met onze auto gaat testen", aldus Toyota-teambaas Hisatake Murata. Ter voorbereiding op de rookietest bracht Alonso op dinsdag 7 november al een bezoek aan de fabriek van het Toyota-team in Keulen. Daarbij liet de tweevoudig F1-kampioen een stoeltje schuimen en werkte hij een test in de simulator af.

"Iedereen voelde zijn enthousiasme en passie voor onze sport toen hij ons bezocht in Keulen", vervolgt Murata. "Hij is een echter racer. We hebben veel respect voor zijn interesse in verschillende vormen van autosport. Het is ons een genoegen om hem de kans te geven met een hybride LMP1-auto te rijden. Het wordt interessant om te horen wat voor feedback hij heeft over de TS050 Hybrid."

Alonso, die dit jaar naast het racen voor McLaren in de Formule 1 deelnam aan de Indy 500, was al op het circuit van Sakhir om de laatste WEC-race van het jaar bij te wonen. "Ik kijk ernaar uit om één van deze LMP1-auto's, met zo'n krachtige hybrideaandrijving, te mogen besturen. Deze test komt voor mij echt als een cadeau", zei hij eerder op de dag tegen het Duitse Sport1. Alonso kon nog niet zeggen of hij volgend jaar meedoet aan de 24 uur van Le Mans. "Dat ligt nog volledig open, er valt nu nog niets over te zeggen. Ik zal zondag eerst deze test eens afwerken en dan zien we wel weer verder."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
On 20/11/2017 at 11:30 PM, dragonfly said:

Alleszins het juiste jaar gekozen voor Le Mans. Er zal geen concurrentie zijn in LMP1 :( 

wrong

On 22/11/2017 at 7:18 PM, lancer-evo said:

Geef mij straks maar een breder startveld met LMP2 auto's!

wrong again

 

Superseason 2018-2019:

10 auto's in LMP1

7 auto's in LMP2

10 auto's in LMGTE Pro (en 17 in Le Mans. Ford en Porsche gaan 4 auto's inzetten dit jaar).

9 auto's in LMGTE AM 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
2 hours ago, Subaru555 said:

Alonso is daar goed bezig in Spa :-)

Tja, in het land van de blinden ...

Belachelijk circus. De 2 Toyota's nu al 2 seconden sneller dan de rest. Dat gaat een spannend kampioenschap worden, en dat dan nog eens uitgesponnen over 2 kalenderjaren ...

Je kan inzetten op welke Toyota P1 en P2 wordt, en daarna kan de race beginnen voor de 3e plaats op het podium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, dragonfly said:

Ik had dat toch voorspeld? :D 

Ja ik had gehoopt dat ze de boel in LMP1 gingen egaliseren. Maar toen ik de uitspraak las dat "hybride zal altijd een voordeel hebben" wist ik hoe laat het was :wanker:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, dragonfly said:

Als Toyota Le Mans nu niet wint weet ik het ook niet meer :lolz: 

Ze kunnen idd nog altijd uitvallen :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid