Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pak er dan de volgende keer ook de moto3 maar bij. :D

De computers zijn verschillende keren vastgelopen omdat de volgorde te snel veranderde.

Je zag constant alle namen switchen van positie tot alles stopte en zwart werd. :D

Heb gisterennacht ook nog Moto3 gekeken, yep. Zot. :silly:

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Wat een crash van Salom :(

Geplaatst:

Wat een crash van Salom :(

Jammer genoeg weer een dodelijk ongeluk.

Geplaatst:

Hij heeft er dan ook het leven bij gelaten :( Rip #Mexicano39

Following an incident during today’s Moto2™ Free Practice 2 at the Circuit de Barcelona-Catalunya, it is with great sadness that we have to report the passing of Luis Salom (SAG Team).

The session was red flagged with just under 25 minutes remaining after the Spanish rider fell at Turn 12.

Two medical cars and then two ambulances were immediately on scene to treat the 24-year-old and the medical helicopter was also deployed to assist in his treatment.

Due the severity of his condition, the decision was taken to transfer Salom by road to the nearby Hospital General de Catalunya. On arrival, he underwent surgery, but despite the best efforts of the trauma team, he passed away at 16:55pm local time.

Salom made his World Championship debut at Jerez in 2009 in the 125cc category. He finished on the podium in 25 races, including nine victories in the Moto3™ World Championship. He finished the 2012 Moto3™ World Championship in second position in the standings and a year later was third overall after battling with Maverick Viñales and Alex Rins down to the final round in Valencia.

He also finished on the podium three times in 41 appearances in the Moto2™ World Championship, including a second place pace in the opening round of 2016 at the Losail International Circuit in Qatar.

The FIM, Dorna, IRTA, RFME and the Circuit de Barcelona-Catalunya wishes to pass on its condolences to the family, friends and team of Salom.

http://www.motogp.com/en/news/2016/06/03/statement-luis-salom/202682

http://www.motogp.com/en/news/2016/06/03/remembering-luis-salom/202681

Geplaatst:

Moto3 blijft toch een spektakel, een nest slipstreamende, zoemende wespen. Met 20 binnen de 2 seconden ofzo :D

Loi heeft weet zijn dagje niet.

Geplaatst:

Zo heerlijk als dat kontje opzij komt bij het aanremmen... :inlove:

Geplaatst:

Wat is dat de laatste tijd met Iannone, wat een fout weeral :( Jammer voor Lorenzo

Geplaatst:

Rossi :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zalige 3 races. Ik moet Moto3 nog wat leren smaken, maar 't is verdorie spannend om te kijken. Heel anders dan MotoGP, wat een nerveus gedoe vaak, moet mindblowing zijn om een 2-, 3- of 4+ motorcycle tow te ervaren op zo'n lange straight. Zeker Moto2 kan ik echt hard smaken, een beetje de look & feel van MotoGP maar met minder grote gaps tussen de rijders.

MotoGP race was mooi, spannend, zeker in 't begin. En de laatste rondes ook. Ik denk dat Marquez de 'fout' heeft gemaakt van 't te vroeg te proberen waardoor Rossi de tijd had om 1 rondje achter 'm te rijden en te leren hoe Marquez kon rijden en waar 'ie beter/minder was. 'k Denk dat 'ie meer succes/kans zou hebben gehad mocht 'ie kunnen wachten hebben tot de laatste ronde, zeker omdat 'ie de linkse van de chicane korter nam en dus vlotter de rechtse knik door kwam, onto main straight.

Jammer voor Lorenzo, al kan ik mezelf niet dwingen spijt te voelen - ik heb het gewoon absoluut niet voor 'm. Eraf geknikkerd worden verdient 'ie uiteraard niet. 't Is wel een soort van zondebok dat 'ie nu kan gebruiken om z'n slechte eigen prestatie achter weg te stoppen. Was Iannone er slimmer mee omgegaan, 'ie had Lorenzo ook gepakt en voor gebleven (mogelijks), misschien zelfs nog Espargaro ook. Dan had 'ie 't mogen uitleggen, natuurlijk (nu hoeft dat niet meer). Maar dan had 'ie ook nog altijd punten gehad, dus all in all is 'ie slechter af.

Geplaatst:

Ik volg de lagere klassen al van begin de jaren 90 en het is leuk om die jonge gastjes te zien doorgroeien naar de hoogste klasse.

Geplaatst:

d46f80ea6b83e931346616983aa1816a.jpg

Marquez heeft in bocht 11 afgeremd van 340km/u tot 91km/u in 5,1 sec.

Geplaatst:

Jammer dat die gasten nooit 's nachts rijden, moet tof zijn om die schijven te zien gloeien.

Wel gek dat dat extern olievatje van Öhlins daar gestoken wordt, zo dicht bij 'n hittebron.

Geplaatst:

d46f80ea6b83e931346616983aa1816a.jpg

Marquez heeft in bocht 11 afgeremd van 340km/u tot 91km/u in 5,1 sec.

Zie ik dat nu verkeerd of zit daar abs op?

Geplaatst:

Zie ik dat nu verkeerd of zit daar abs op?

Waar leid je dat uit af?

Geplaatst:

Omdat hij een snelheidssensor op het voorwiel ziet vermoed ik?

Geplaatst:

Ik zie dat niet. Ik zocht zo'n typisch gekarteld kroontje dat je vaak op street bikes met ABS vindt.

Geplaatst:

Bij streetbikes is dat idd meestal een gekartelde ring en een inductieve sensor. Maar goed mogelijk dat ze in de racerij een gladde ring met magneet sensor of optische sensor ofzo gebruiken. Enfin, die ring en sensor zie je duidelijk zitten, kan ook zuiver voor snelheidsrecord gratie zijn maar dat zou me verbazen.

Geplaatst:

kan ook zuiver voor snelheidsrecord gratie zijn maar dat zou me verbazen.

Ik denk dat je bedoelt "snelheidsregistratie" ?

Waarom zou je dat verbazen?

Geplaatst:

Ik denk dat je bedoelt "snelheidsregistratie" ?

Waarom zou je dat verbazen?

arrggg damn autocorrect alweer.

Jep, snelheidsregistratie.

Waarom? Omdat als het enkel km/u moet weergeven, zo een hele ring nutteloos is. 1 klein magneet contactje of wat dan ook is genoeg om bij elke doorgang van het wiel een registratie te doen. (bv fiets)

Enkel wanneer je een ABS systeem wilt hebben moet je veel meer registraties per omwenteling hebben, anders is het voorwiel al lang een paar meters geblokkeerd voordat het syteem door heeft dan het wiel niet meer bolt.

Geplaatst:

arrggg damn autocorrect alweer.

Jep, snelheidsregistratie.

Waarom? Omdat als het enkel km/u moet weergeven, zo een hele ring nutteloos is. 1 klein magneet contactje of wat dan ook is genoeg om bij elke doorgang van het wiel een registratie te doen. (bv fiets)

Enkel wanneer je een ABS systeem wilt hebben moet je veel meer registraties per omwenteling hebben, anders is het voorwiel al lang een paar meters geblokkeerd voordat het syteem door heeft dan het wiel niet meer bolt.

Geef je nu niet zelf het antwoord?

Als je maar 1 signaal per omwenteling hebt heb je een lage precisie. Die mannen willen in hun logger wschl aan 500Hz kunnen zien wat dat voorwiel doet qua roteren, want dat vertelt veel over de moto (contact met de weg, ophanging, remmen etc etc), vandaar dus niet 1 signaal per omwenteling.

Geplaatst:

Rossi is en blijft meester om met de banden op de juiste manier om te gaan. En,hij heeft bakken ervaring.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid