Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

1 hour ago, ir_fuel said:

Niet gezien, maar volgens hem heeft hij het niet aan zichzelf te danken?

de uitspraak bedoel je?

Lorenzo: "Marquez destroyed my race and my foot"

“From the outside, [it looked like] I entered too fast, I lean too much and I entered too wide in the dirty part, that's why I crashed,” Lorenzo said.“From what I lived, what I experienced, I entered in the normal line, entered the corner as I did in the seven last years here in Aragon, but I watched Marc go into the inside, very aggressive, not making the corner because you saw where he finished, in the green [paint on the outside].“And when he saw that I was there, he tried not to let me pass into the corner, and I didn't have any options [but] to go to the dirty part. “Because we were very wide and already the other riders were coming, if I didn't want to lose five or six positions, I had to open the throttle. “In Misano [last time out] the crash was completely my fault, this time Marc destroyed my race, destroyed my foot, destroyed also the big possibility that I have to win and probably also [the] Thailand race.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nen bleiter.

Ik ben geen grote fan van Marquez (ook geen anti-fan of hoe heet dat), maar vind wel dat hij subliem heeft gereden, de voorbije race. Zoals hoe hij z'n plaats koos na de start om Lorenzo buiten schot te houden: magistraal. De hele strijd lang met Dovi was ook prachtig om te zien en de positiekeuze in de hetere momenten vond ik ook prachtig.

Geen idee waarom Dovi zo lang wachtte met voluit gaan. Harde achterband dus zou iets meer reserve moeten gehad hebben ... anderzijds zegt het tempo dat ze naar 't eind konden draaien ook wel heel wat. In dat opzicht heeft Marquez ook een topkeuze gemaakt om ter elfder ure nog z'n harde achterband te wisselen voor een zachte.

Heerlijke race.

Top dat de Suzuki's zo lang goed mee konden. In 't begin leek het er op dat Dovi en Marquez echt talmden (net snel genoeg zodat de Suzuki's niet langszij konden komen) maar uiteindelijk bleven ze tot op het eind verdomd dichtbij. Zalig!

Wel triest om Yamaha zo te zien sukkelen...

 

 

Zéér benieuwd trouwens naar de Triumph Moto2 volgend jaar! Ik lees/hoor veelbelovende dingen. Neil Hodgson en Colin Edwards hebben er al mee gereden (vorige keer gezien in de docu in aanloop naar de race) en waren lovend. (For what it's worth, uiteraard. 't Blijft business en nu al melden dat dat spel rijdt gelijk nen ouwen ezel, daarmee snijden ze in hun eigen vel.) Maar ik geloof echt wel dat de Triump driepitter (de gewone 675 die al gekend staat als een echt goeie motor, en de daarvan afgeleide 765) die klasse helemaal kan omtoveren. Niet dat het nu niet spannend is (en die Honda's klinken absuuuurd lekker), maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag het misschien niet geweten zijn dat de software ergens in de fout ging?

Zo ne highsider was vroeger dagelijkse kost maar met de software van de laatste jaren zie je dat niet meer...... tenzij het niet werkt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Gixxer said:

Mag het misschien niet geweten zijn dat de software ergens in de fout ging?

Zo ne highsider was vroeger dagelijkse kost maar met de software van de laatste jaren zie je dat niet meer...... tenzij het niet werkt.

de tractiecontrole is instelbaar. die laat wat slip toe om zo de motor te kunnen sturen, maar niet zoveel om de controle te verliezen of te crashen. mogelijks kan die er niet goed overweg mee wanneer de motor zich op een ongebruikt stuk van het circuit komt, waar het vol viezigheid en korrels rubber ligt.
Marcquez en Pedrosa hebben elkaar nog eens aangetikt in een bocht, waarbij de sensor van het achterwiel van Pedrosa los kwam te zitten, en hij in de volgende acceleratie op zijn bek ging.

http://www.motogp.com/en/news/2013/09/29/pedrosa-crashes-out-after-marquez-touch/162648

 

 

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Raar motorgeluid, net voor de crash. 
Rossi start op P2 en Vinales op P4. Hopelijk rijden ze nu ook een goede race, beide kunnen een schouderklopje gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie race. Marcquez slaagde er eindelijk in om Dovi te verschalken.als ik me het herinner, lukt dat meestal niet wanneer ze vechten voor P1

en verder:

90oeX5X.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marquez voor de 7e keer wereldkampioen. Hij doet het toch maar weer, al kreeg hij dit seizoen wel veel hulp van Ducati/Dovi/Lorenzo. Veel te veel DNF's, rotseizoen voor Ducati in het algemeen lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marquez voor de 7e keer wereldkampioen. Hij doet het toch maar weer, al kreeg hij dit seizoen wel veel hulp van Ducati/Dovi/Lorenzo. Veel te veel DNF's, rotseizoen voor Ducati in het algemeen lijkt me.


7de keer al?! Ik dacht nu 5de keer
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, korneeldebruyn said:

 


7de keer al?! Ik dacht nu 5de keer

 

5e keer MotoGP, na Moto3 en Moto2 :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo Bendsneyder heeft een open scheenbeenbreuk opgelopen tijdens de Moto2 race van de Motul Grand Prix of Japan. Een geëxplodeerde generator in de laatste ronde van de Japanse Moto2 race doorboorde het scheenbeen van de Nederlander.

Bo Bendsneyder heeft zondag in Motegi een ernstige beenblessure opgelopen bij een bijzonder voorval in de laatste ronde van de Moto2 race. Bendsneyder, die een moeizame en moeilijke wedstrijd kende, was bezig aan zijn laatste ronde van de wedstrijd toen de generator (dynamo) van zijn Mistral 610 machine explodeerde.

Deze geplofte generator doorboorde het scheenbeen van de Nederlander die vervolgens zijn machine verbijtend van de pijn tegen de vangrail parkeerde. De medische hulp was snel ter plaatse, echter was het de marshals meteen duidelijk dat Tech 3 Racing Team coureur ernstig beenletsel had opgelopen bij het voorval.

Na in eerste instantie overgebracht te zijn naar het op het circuit gelegen medical centre werd de Nederlander per helikopter getransporteerd naar het nabijgelegen Utsonomiya hospital voor verdere medische behandeling.

Tijdens de vlucht naar het ziekenhuis heeft Bendsneyder kort app contact gehad met zijn naasten en hun gerustgesteld na de horrorverhalen die zich de ronde deden. Op het moment van schrijven wordt de Nederlander in het Japanse ziekenhuis behandeld aan zijn verwondingen die er op het eerste gezicht ernstig uitzagen – bot stak uit.

Hoe lang het herstel zal duren is op dit moment nog niet bekend, maar dat de Nederlander er de komende wedstrijden niet bij zal zijn moge duidelijk zijn.

Zodra we meer informatie ontvangen vanuit het ziekenhuis zullen we dit uiteraard opnieuw melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik.

Het was weer close-racen en met het uitvallen van Martin is het plots o zo spannend geworden in het kampioenschap.

Ik zie Bezzechi nog wereldkampioen worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch elk jaar een van de meest entertainende races, daar op Philip Island. 

Raar voorval tussen Marquez en Zarco, met inderdaad een serieuze klapper als gevolg. 

O ja, Simeon heeft zijn eerste punt gepakt dit seizoen :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid