Ga naar inhoud

Alfa Romeo Giulia


Parsifal

Aanbevolen berichten

Ik heb zelfs nu nog wel eens momenten waarop ik met mijn dikke gezinsbus de neiging heb om mid corner met links de auto wat te settlen met de rem zonder van 't gas te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei ir_fuel:

Bij BMW werkt dat dus wel.

Maar, waarom zou je dat doen op de openbare weg? Omdat je overal veel te hard de bocht in duikt en je het onderstuur wil counteren? Ik heb dat eigenlijk nog nooit "nodig" gehad.

Bij BMW werkt dat inderdaad wel, godzijdank!

En ik gebruik dat erg vaak eigenlijk. Gewoon omdat dat met een automaat ook makkelijker gaat.
Op lange afritten of opritten kan je daarmee de auto wat 'in appuie' houden, wat de snelheid ten goede komt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Maxime S:

Bij BMW werkt dat inderdaad wel, godzijdank!

En ik gebruik dat erg vaak eigenlijk. Gewoon omdat dat met een automaat ook makkelijker gaat.
Op lange afritten of opritten kan je daarmee de auto wat 'in appuie' houden, wat de snelheid ten goede komt.

Bedoelt ge dat ge opkomend onderstuur corrigeert met links ipv gas te minderen? Ik heb dat wel eens gezien in een rallyfilmke, dat ze meer links gebruiken om te moduleren dan rechts. Was wel AWD denk ik en op gravel.

Ik gebruik wel eens links remmen maar niet samen met gas. Dat deed ik vroeger wel met FWD. Was een zwaar ondersturend ding.

Links remmen maakt dingen wel wat vloeiender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om onderstuur te counteren., althans zo ver drijf ik het niet. Maar als de auto onder druk staat (of hoe zeg je dat in het NL?), heb ik de indruk dat de auto minder last heeft van overhellen.

In de rally gebruik ik het ook meer met de Fiësta. Daar wel in de eerste plaats om 'vloeiender' te kunnen rijden. Heb de indruk dat ge uw momentum iets beter behoudt, ik kan verkeerd zijn natuurlijk.
Uiteraard ook links remmen om onderstuur te counteren, maar dat hangt dan weer van situatie tot situatie af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het iig een vreemde techniek om vaak toe te passen, zeker op de openbare weg. Wat zit je dan eigenlijk te doen behalve je voorremmen heet te stoken :) 

Bij zwaar ondersturende ketels, op circuit, of bij FWD auto's waar je op de limiet aan het gaan bent kan ik het me wel voorstellen. Maar met een RWD op de openbare weg? Lijkt mee eerder een slechte gewoonte te zijn waarmee je het materiaal onnodig belast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ik gebruik wel eens links remmen maar niet samen met gas. Dat deed ik vroeger wel met FWD. Was een zwaar ondersturend ding.

Links remmen maakt dingen wel wat vloeiender.

Kan idd helpen om de neus terug naar beneden te krijgen en er meer grip op te genereren, in de juiste omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei ir_fuel:

Ik vind het iig een vreemde techniek om vaak toe te passen, zeker op de openbare weg. Wat zit je dan eigenlijk te doen behalve je voorremmen heet te stoken :) 

Bij zwaar ondersturende ketels, op circuit, of bij FWD auto's waar je op de limiet aan het gaan bent kan ik het me wel voorstellen. Maar met een RWD op de openbare weg? Lijkt mee eerder een slechte gewoonte te zijn waarmee je het materiaal onnodig belast.

Ik heb nog nooit oververhitte remmen gehad hoor. ;-)
En begrijp me niet verkeerd: ik rem vaak links om gewoon te remmen ook hé. Zelfs als ik geen gas geef met rechts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op een netwerkevent geweest bij Pagnotta in Genk, en er de Giulia QV van kortbij kunnen bewonderen. Mag ik zeggen dat ik dit zowel qua exterieur als interieur een dikke auto vind. 82k euro bruto voor een full option QV (geen idee welke korting er nog wordt gegeven) valt ook best mee, want mijn 150pk minder krachtige C450 kostte bruto bijna hetzelfde. De zaakvoerder heeft me een proefrit voorgesteld, en daar ga ik op ingaan. Over een paar weken heb ik congé, en ga ik een afspraak maken, om dan met deze QV te rijden, alsook de 4C Spider. [emoji4] Eens kijken of BMWMB een Alfist zou kunnen worden. :sirkevin:

Rij eerst uitgebreid met een Lotus Exige en dan met een 4C. Na 5 minuten breng je die 4C terug.
De QV is een ander kaliber natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei ir_fuel:

Ik heb dat zelfs op circuit nog nooit gebruikt.

Maar jij staat ook alles gade te slaan in de stal dacht ik. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei ir_fuel:

Kan idd helpen om de neus terug naar beneden te krijgen en er meer grip op te genereren, in de juiste omstandigheden.

Dat is waarom ik het doe, als ik 'es wat snediger een op- of afrit neem. Verschil is gigantisch. Ik moet insturen op z'n ouwe Porsche 911, trailbrakend met (veel) druk op de neus en daarna bij elke (lichte) vermeerdering van snelheid die niet uitaccelereren is, helpt zacht links bijremmen enorm om de neus aan de koord te houden. Indien ik dat niet doe gaat 'ie echt absurd hard over z'n voorwielen schuiven. Werkt enkel met DSC uitgeschakeld, als ik het ingeschakeld laat reageert 'ie zeer vreemd daarop.

xDrive :fp:  if only I knew better, back then...

Zo onderhoud ik het links remmen ook wat. Niet dat ik er een krak in ben maar de gevoeligheid van de linkervoet verlies je erg snel, als ik het dus blijf oefenen, verlies ik het niet zo snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang duurt het vooraleer je dat gevoel kweekt/hebt?

ik heb't in het verleden wel eens geprobeerd te 'leren' maar dat resulteert al gauw in gevaarlijk en onvoorspelbaar rijgedrag :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij best lang en nu nog soms ben ik lomp met m'n linkervoet.

Heb daar ooit 'es enkele trackdays echt een paar stints op geoefend, enkel maar daarop (veel meer dan het nodig was om effectief te gebruiken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het helpt ook bij rotondes. Schijnt't.

Ik deed dat eens met de familiewagen (FWD , geen handrem) op gravel om gemakkelijk een korte bocht rond te gaan. Verloor wel even uit het oog dat moeder de vrouw daar niet aan gewend was...

Maar gewoon links remmen, ge moet eens vergelijken hoe ge een simpele verkeersdrempel pakt. Die overgang van remmen naar gas krijgt ge toch schoner als ge met links werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Maxime S:

Bij BMW werkt dat inderdaad wel, godzijdank!

En ik gebruik dat erg vaak eigenlijk. Gewoon omdat dat met een automaat ook makkelijker gaat.
Op lange afritten of opritten kan je daarmee de auto wat 'in appuie' houden, wat de snelheid ten goede komt.

Bij Mercedes ook, maar niet alle modellen en vbakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Timo:


Als ik dit nog 1 keer moet lezen doe ik iemand wat

Denk je dat een Alfa meer gaat rammelen dan mijn C?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet mijn adem misschien niet inhouden, maar ik ga in een deuk liggen als die Alfa niet rammelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Links remmen kan ook handig zijn om een torsen LSD beter te doen werken (als 1 wiel vrij kan draaien, dan is er geen sperwerking, als je het wiel dan gaat afremmen stuurt hij vermogen naar de andere kant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

As beautifully explained by the Monkey on a 1st gen Focus RS. Video moet wel ergens te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid