Ga naar inhoud

Alfa Romeo Giulia


Parsifal

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Tommie zei:

Coupémarkt is een beetje dood... Zal voor hen een te grote investering vergen, bad business case.

Hoe zit het met de nieuwe M3 en M4 van bestellingen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/2/2021 om 15:42, Tommie zei:

Coupémarkt is een beetje dood... Zal voor hen een te grote investering vergen, bad business case.

Inderdaad, wij zien dat ook aan de lage COI van C/E Coupé en hoge stockleeftijden.

4-deurs ‘coupé’s’ zoals de CLA verkopen dan wél ongelofelijk goed.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, ir_fuel said:

Tiens, zie ik dat goed? Je kan tegenwoordig een versie met 280pk bestellen, in RWD, met een mechanisch sperdifferentieel?

Dat kon vroeger toch niet dacht ik?

 

@mrbbs

Waar gezien?

De 280pk Veloce versie kon je vroeger al bestellen al was die voor België altijd in AWD versie. In de UK werd de Veloce dan weer geleverd als enkel RWD.

Mechanisch sperdifferentieel kon je vroeger al als optie nemen, zelfs op een gewone Guilia. 

Wat nog steeds niet mogelijk is, af fabriek dan, is om het ESP uit te zetten. (kan ondertussen wel door het monteren van een RACE knop zoals de QV heeft en wat software programmatie)

Ik denk dat er ooit wel eentje komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, mrbbs said:

Wat nog steeds niet mogelijk is, af fabriek dan, is om het ESP uit te zetten.

Serieus?

Waarom zou je een sper speccen als het ESP niet af kan :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ir_fuel said:

Serieus?

Waarom zou je een sper speccen als het ESP niet af kan :fp: 

Tjah.. wie zal het zeggen :)

De engineers zouden wel hebben gezegd dat voor de facelift van dit jaar het ESP uit zou kunnen. @Pieter A. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Serieus?

Waarom zou je een sper speccen als het ESP niet af kan :fp: 

Hoi. :D

Heb dat ook gevraagd tijdens een pre-launch voorstelling waar @bt. me mee naartoe nam.  "Is toch onlogisch dat je 'n sper enkel levert op de 4WD-modellen, die enkel met automaat komen?!?" (was toen zo)  Antwoord: "Ja maar de meest dynamische is toch .... en tractie ... en blablabla ..." allemaal naast de kwestie. :D 

Testrit was ook bedroevend, wat mij betreft. Idd ESP/ASR niet uitschakelbaar, ffs :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de Guilia Q kopen, daar kan ESP wel uit. Het is hier tenslotte AM toch, niet 😀

Tweedehands zijn die trouwens redelijk betaalbaar vergeleken met 200pk nieuwe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guilia Q heeft wel een klote sper, als ik het goed voor hebt is het mechanische Q2 diff anders dan dat van de Q?

Daar schiet de Q te kort tov een M-sper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoorde nog niet zo lang geleden dat de Giulia QV ook voor geen meter schuift (nieuw) en dat er verbluffend mooie deals te sluiten zijn (zeker op stockwagens).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Ik hoorde nog niet zo lang geleden dat de Giulia QV ook voor geen meter schuift (nieuw) en dat er verbluffend mooie deals te sluiten zijn (zeker op stockwagens).

Definieer "verbluffend".

de BMW is afgeschreven :ninja: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Definieer "verbluffend".

de BMW is afgeschreven :ninja: 

Wat ik hoorde: 1/4e tot 1/3e van de prijs eraf. Van iemand vernomen die aan de bron zit, had er indertijd zelf eentje waar hij van af wou maar waar hij maar geen gegadigde voor kon vinden. Was/is gewoon geen vraag naar, nul. Stelvio QV af en toe een béétje interesse maar iedereen haakt af en haalt dan toch een Macan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ze moeten allemaal een SUV.

 

Kan het ook wel ergens snappen. Als gezinswagen is een auto met achterste deuren gewoon veel praktischer.

Uwen account is gehackt

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Lotuzzz said:

Uwen account is gehackt

Het is niet daarom dat ik dat een conditio sine qua non vind he.

Voor maxi-cosi etc vind ik dat eigenlijk geen meerwaarde. Denk dat het een grotere meerwaarde is als de klein mannen groot genoeg zijn om zelf in en uit te stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, gTa said:

Wat ik hoorde: 1/4e tot 1/3e van de prijs eraf. Van iemand vernomen die aan de bron zit, had er indertijd zelf eentje waar hij van af wou maar waar hij maar geen gegadigde voor kon vinden. Was/is gewoon geen vraag naar, nul. Stelvio QV af en toe een béétje interesse maar iedereen haakt af en haalt dan toch een Macan.

Ik zie mij naar die hier boven al bellen.

"C'est quoi ton meilleur prix, chef?"

"Vous avez 10% de remise hein"

"Pour 60.000 je viens l'acheter"

Benieuwd naar het antwoord :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Phoe ik toch wel. Een maxicosi door een deur kunnen heisen aan de plaats waar de basis zit (of om gewoon op de zetel te zetten en daarna met gordel vast te klikken) ipv half door een coupé-deur te moeten kruipen door een holte die eigenlijk niet ruim genoeg is, om dat dan een zetelrij naar achter neer te kwakken en u daarna nog als een slangenmens te moeten torderen om die gordel nog bevestigd te krijgen ... groot verschil imo.

Dermee dat we nen 5-deurs Ypsie willen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid