Ga naar inhoud

Alfa Romeo Giulia


Parsifal

Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei BMWMB:

Denk je dat een Alfa meer gaat rammelen dan mijn C?

Da's toch echt vooral die eerste reeks. Rijd nu C220d op 19 inch met sportophanging en die auto voelt aanzienlijk solider gebouwd aan als de eerste W205's. Heb een klant met C63S ED1 van 2015 en die rammelt ook hier en daar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die rammelt ook.  Met David zijn voeten.

 

Mijn C rammelt ook niks.  Krakske in de stoel is hersteld onder garantie, bagagerol is ook opgelost.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben de auto al meerdere keren onder handen genomen, waardoor het zeker beter is, maar je merkt dat op meerdere plaatsen het gerammel terug opduikt. Het is gewoon onbegrijpelijk dat Mercedes zo een slechte kwaliteit aflevert, en dat de dealers het dan maar moeten oplossen. Ik volg ook internationale forums van Mercedes, en vele eigenaars spreken schande van de nieuwe C. Ik ben dus zeker niet de enige die klaagt, en jij geeft nu zelf ook toe dat ze het probleem kennen, en dus nu betere kwaliteit afleveren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei ex-Mooseman:

die rammelt ook.  Met David zijn voeten.

 

Mijn C rammelt ook niks.  Krakske in de stoel is hersteld onder garantie, bagagerol is ook opgelost.

Uw vering is een stuk comfortabeler, en je hebt kleinere wielen. Logisch toch dat je minder snel last hebt van rammels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, zal wel een belangrijke rol spelen.

Maar ik weet van een oude Audi A4, met een keiharde KW-ophanging, en daar zit er niks in van rammels :D;)

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei William Blake:

Da's toch echt vooral die eerste reeks. Rijd nu C220d op 19 inch met sportophanging en die auto voelt aanzienlijk solider gebouwd aan als de eerste W205's. Heb een klant met C63S ED1 van 2015 en die rammelt ook hier en daar. 

Mijn neef de zijn rammelt niks. Is van mei 2016. Die van m'n schoonpa is binnen geweest voor 1 of 2 rammeltjes (ik weet al niet meer waar) en is sindsdien perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei gTa:

Mijn neef de zijn rammelt niks. Is van mei 2016. Die van m'n schoonpa is binnen geweest voor 1 of 2 rammeltjes (ik weet al niet meer waar) en is sindsdien perfect.

Het is zeker geen super courant probleem, komt meer voor bij de AMG's, wellicht omwille van de hardere ophanging.

Wij hebben veel W205's rijden in verhuur, bedrijfswagen of vervangwagen... Zeer weinig problemen mee.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 21/06/2017 at 10:37 PM, bt. said:

Hoe lang duurt het vooraleer je dat gevoel kweekt/hebt?

ik heb't in het verleden wel eens geprobeerd te 'leren' maar dat resulteert al gauw in gevaarlijk en onvoorspelbaar rijgedrag :s

Een week.

Ik ben dat beginnen doen sinds ik een automaat heb. Van de eerste meters met links beginnen remmen. Ik had meer moeite met progressief lossen dan met het remmen op zich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 21/06/2017 at 10:23 PM, gTa said:

Dat is waarom ik het doe, als ik 'es wat snediger een op- of afrit neem. Verschil is gigantisch. Ik moet insturen op z'n ouwe Porsche 911, trailbrakend met (veel) druk op de neus en daarna bij elke (lichte) vermeerdering van snelheid die niet uitaccelereren is, helpt zacht links bijremmen enorm om de neus aan de koord te houden. Indien ik dat niet doe gaat 'ie echt absurd hard over z'n voorwielen schuiven. Werkt enkel met DSC uitgeschakeld, als ik het ingeschakeld laat reageert 'ie zeer vreemd daarop.

Maar BMW's hebben geen onderstuur zeker, enkel Audi? :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei ir_fuel:

Een week.

Ik ben dat beginnen doen sinds ik een automaat heb. Van de eerste meters met links beginnen remmen. Ik had meer moeite met progressief lossen dan met het remmen op zich.

Dat laatste is inderdaad het moeilijkste. Links remmen op zich is vrij snel geleerd. Het lossen vergt meer tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan stapt ge in de Spyder, vertrekt ge aan het naftstation en begint ge progressief uw koppeling in te drukken om af te remmen ... :fp:

 

Nu, op zich WERKT dat wel, ge staat op den duur wel stil, lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei ir_fuel:

Een week.

Ik ben dat beginnen doen sinds ik een automaat heb. Van de eerste meters met links beginnen remmen. Ik had meer moeite met progressief lossen dan met het remmen op zich.

edit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar BMW's hebben geen onderstuur zeker, enkel Audi? [emoji14] 

Nooit gezegd.

Feit is wel dat mijn soms ondersturende aito ook kan oversturen. Laat zich gewillig spelen. Dat andere merk : hardly.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Spijtig nieuws op de dinsdagavond: Alfa Romeo trekt de stekker uit hun handgeschakelde Giulia QV. Althans, zo vertelt een mailtje dat vandaag verspreid werd aan het dealernetwerk van FCA en wij via ‘de onbekende man met de regenjas’ binnenkregen. Volgens het bericht is het eind januari 2018 uit met de pret en kan de Quadrifoglio (rijtest) daarna niet meer worden besteld.

Alfa Romeo heeft deze dramatische beslissing genomen op basis van een aantal redenen, waarvan er maar één lijkt te rijken naar de kern van het probleem. Het is simpelweg een kwestie van dalende interesse binnen het segment. Waar Alfa Romeo tot een van de terechte uitverkorenen behoorde, zien inmiddels zelfs zij er geen nut meer in om de productie van handgeschakelde toppers voor te zetten. Daarnaast doet de automaat alles net een stukje sneller (goh!) en schijn je met die flippers achter het stuur evengoed ‘ongeëvenaard rijplezier’ te kunnen hebben. Prima alternatief dus! *kuch*

 

Voor wie nu ineens de drang voelt om zo’n geluksklaver op de kop te tikken is er verrassend genoeg goed nieuws. Momenteel staan er namelijk nog vijftien handgeschakelde Giulia Q’sverspreid over Europa. En vrees niet, want naast dit vrij beperkte aantal zijn er nog twintig productieplaatsen over. In beide gevallen geldt echter het eeuwenoude gezegde: ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt.’

Is deze beslissing helemaal verrassend? Absoluut niet. Toch hoopten we stiekem dat Alfa de rebel uit zou blijven hangen, al was het alleen maar voor het plezier van hun kopers en fans. Nu blijkt dat ook zij de handbak proberen dood te knuppelen alsof het een pasgeboren zeehond is, kunnen we onze teleurstelling maar met moeite verbergen.

https://www.autoblog.nl/nieuws/mamma-mia-giulia-quadrifoglio-verliest-zijn-handbak-104111

:noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid