Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik dat erger zou vinden eerlijk gezegd, een 911 Hybrid die elektro-power gebruikt om het vermogen aan te zwellen (en uiteindelijk ook zijn hybride capaciteit aanwendt om de CO2 artificieel laag te houden). Uiteraard moet dat geen 1700kg gaan wegen.

Zoiets zat ik ook te denken.

 

Door omstandigheden heb ik afgelopen weken een kleine 1000km doorgebracht in een hybride. 

Daar zit wel interessante technologie in als je ziet welk verbruik daardoor realiseerbaar is. 

Persoonlijk had ik liever iets in die richting gezien ipv een turbo blok. Al zou dat wel eens een hele ingewikkelde discussie kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch eens benieuwd wat de komende jaren de waarde van mijn manuele GTS gaat zijn. Ik heb net eens gekeken, en in heel europa staat er geen enkele manuele GTS2 te koop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik trek me daar geen kl* van aan, misschien dom I know. Maar voor mij telt rijden..... de reden is simpel. Ik zou in zo een geval van elke km die ik rijd hartzeer krijgen, evenals van elke putje en schrammetje. 

 

Als ik ooit in auto's wil beleggen is dat natuurlijk anders. 

 

Trouwens los daarvan: de manuele is zeker de betere keuze vanuit puur rijdersstandpunt, no doubt, al zet ik daarbij dat ander ding in mijn garage nog een stap hoger. Alleen al het verschil in steering en beleving is enorm in een 1 op 1 test.

 

De nieuwe 991 is toch een stuk meer GT geworden, gelukkig wel met nog wat puur rijdersplezier gecombineerd, een mooie mix dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor u is het natuurlijk een daily, maar voor mij is het een vrijetijdswagen. Ik rijd zeker minder dan u, maar ik verheug mij meer om er eens kunnen mee te rijden.  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch eens benieuwd wat de komende jaren de waarde van mijn manuele GTS gaat zijn. Ik heb net eens gekeken, en in heel europa staat er geen enkele manuele GTS2 te koop...

Zal zeker ni veel zakken. GTS tout court ni!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal zeker ni veel zakken. GTS tout court ni!

Die prijs zal niet veel zakken, maar het is ook niet dat er zovelen een manuele atmosferische GTS gaan willen. Misschien zelfs minder dan het aantal mensen dat een 997 GT3 overweegt. De GTS is tenslotte een snelle GT, geen circuitmachien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de 911 smeekt om hybride. Maar waar ga je die batterijen steken als je niks aan je koets wil veranderen zoals bij een facelift.

 

992 zal in hybride uitkomen met super lullige CO2, en als een speer vooruit gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 997 GT3 mk2 is dan ook stilaan onbetaalbaar aan 't worden. Zelfs de 'gewone' vind je al bijna niet meer onder de 120k euro als ze voorzien zijn van rolkooi en kuipen zoals het hoort. Ik ben eens benieuwd wat hun waarde zal zijn over 5 jaar...

 

De RS MK2 kost al +200k euro, en de 4.0 gaat richting de 400k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de 911 smeekt om hybride. Maar waar ga je die batterijen steken als je niks aan je koets wil veranderen zoals bij een facelift.

In de koffer vooraan :D

Ze moeten daar dat vliegwiel insteken van de GT3-R. Dat zou pas revolutionair zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 997 GT3 mk2 is dan ook stilaan onbetaalbaar aan 't worden. Zelfs de 'gewone' vind je al bijna niet meer onder de 120k euro als ze voorzien zijn van rolkooi en kuipen zoals het hoort. Ik ben eens benieuwd wat hun waarde zal zijn over 5 jaar...

Maar geraken ze verkocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al zou dat wel eens een hele ingewikkelde discussie kunnen worden.

Dat wordt ook heel ingewikkelde technologie.

En Porsche heeft daar ook al steken laten vallen. De Panamera Hybrid koop je ook maar alleen voor het fiscaal plaatje, want als ik de pers en de verkopers moet geloven is het de slechtst rijdende Panamera van de hoop. Kan je zelfs beter (PJH doe effe je ogen dicht) de diesel pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeik - stilstaan en angstvallig vasthouden aan de huidige technologie (atmo) is de dag van vandaag niet langer een optie in automotive.

Al die "specialisten" hier hebben nog geen meter met de nieuwste generatie 911 gereden, maar ze weten wel al hoe de wagen in kwestie zal aanvoelen, hoe de respons is, stuurt etc.

Ik ben vooral benieuwd te lezen wat de bevindingen zullen zijn na een testrit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt ook heel ingewikkelde technologie.

En Porsche heeft daar ook al steken laten vallen. De Panamera Hybrid koop je ook maar alleen voor het fiscaal plaatje, want als ik de pers en de verkopers moet geloven is het de slechtst rijdende Panamera van de hoop. Kan je zelfs beter (PJH doe effe je ogen dicht) de diesel pakken.

 

Iedereen weet toch dat dat fiscaal plaatje ook een drogreden is? Fiscaal gezien win of spaar  je geen gigantisch kapitaal uit bij de aankoop van een Panamera/Cayenne Hybrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeik - stilstaan en angstvallig vasthouden aan de huidige technologie (atmo) is de dag van vandaag niet langer een optie in automotive.

Al die "specialisten" hier hebben nog geen meter met de nieuwste generatie 911 gereden, maar ze weten wel al hoe de wagen in kwestie zal aanvoelen, hoe de respons is, stuurt etc.

Ik ben vooral benieuwd te lezen wat de bevindingen zullen zijn na een testrit.

Wat een gezeik, waarschijnlijk van het type Audi autobahn rijder die niet eens weet hoe een atmo wagen aanvoelt en wat het plezier ervan is.

Gaaaas ! :);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeik, waarschijnlijk van het type Audi autobahn rijder die niet eens weet hoe een atmo wagen aanvoelt en wat het plezier ervan is.

Gaaaas !

 

Eerder een wat gekleurde mening van een Porsche China medewerker vrees ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar P vroeger gekocht werd door die hards en rijders, wordt deze nu meer gekocht als status symbool en eventuele belegging. Alhoewel dat beleggersverhaal misschien ook ooit wel zal instorten. Als er zoveel gehamsterd worden om te beleggen, zal ook de waarde in evenredigheid zakken.

Een P koop je om te rijden, en niet om naar te kijken. Daarin volg ik Jokke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerder een wat gekleurde mening van een Porsche China medewerker vrees ik :)

Die op dit moment allicht wel meer informatie ter beschikking heeft dan de "specialisten", oa via training programma's & gesprekken met diverse departementen binnen Porsche GmbH. Ik meng me bewust zeer weinig in dergelijke discussies, maar ik denk dat ik op dit moment beter geplaatst ben om bepaalde uitspraken in twijfel te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen lullengte nog de hele dag vergelijken, op 't einde van de avond blijft de conclusie: atmo > turbo.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar P vroeger gekocht werd door die hards en rijders, wordt deze nu meer gekocht als status symbool en eventuele belegging. 

 

Je moet al ver terug gaan in de geschiedenis om enkel die hards en rijders in 911's aan te treffen. Al voor de 993 was dat spel een status symbool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet al ver terug gaan in de geschiedenis om enkel die hards en rijders in 911's aan te treffen. Al voor de 993 was dat spel een status symbool.

Magnus Walker is een schoolvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid