Polle Petrol 583 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ik weet niet of ik dat erger zou vinden eerlijk gezegd, een 911 Hybrid die elektro-power gebruikt om het vermogen aan te zwellen (en uiteindelijk ook zijn hybride capaciteit aanwendt om de CO2 artificieel laag te houden). Uiteraard moet dat geen 1700kg gaan wegen. Zoiets zat ik ook te denken. Door omstandigheden heb ik afgelopen weken een kleine 1000km doorgebracht in een hybride. Daar zit wel interessante technologie in als je ziet welk verbruik daardoor realiseerbaar is. Persoonlijk had ik liever iets in die richting gezien ipv een turbo blok. Al zou dat wel eens een hele ingewikkelde discussie kunnen worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ik ben toch eens benieuwd wat de komende jaren de waarde van mijn manuele GTS gaat zijn. Ik heb net eens gekeken, en in heel europa staat er geen enkele manuele GTS2 te koop... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.479 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ik bied 10k! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.799 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ik trek me daar geen kl* van aan, misschien dom I know. Maar voor mij telt rijden..... de reden is simpel. Ik zou in zo een geval van elke km die ik rijd hartzeer krijgen, evenals van elke putje en schrammetje. Als ik ooit in auto's wil beleggen is dat natuurlijk anders. Trouwens los daarvan: de manuele is zeker de betere keuze vanuit puur rijdersstandpunt, no doubt, al zet ik daarbij dat ander ding in mijn garage nog een stap hoger. Alleen al het verschil in steering en beleving is enorm in een 1 op 1 test. De nieuwe 991 is toch een stuk meer GT geworden, gelukkig wel met nog wat puur rijdersplezier gecombineerd, een mooie mix dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Voor u is het natuurlijk een daily, maar voor mij is het een vrijetijdswagen. Ik rijd zeker minder dan u, maar ik verheug mij meer om er eens kunnen mee te rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Ik ben toch eens benieuwd wat de komende jaren de waarde van mijn manuele GTS gaat zijn. Ik heb net eens gekeken, en in heel europa staat er geen enkele manuele GTS2 te koop... Zal zeker ni veel zakken. GTS tout court ni! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Zal zeker ni veel zakken. GTS tout court ni! Die prijs zal niet veel zakken, maar het is ook niet dat er zovelen een manuele atmosferische GTS gaan willen. Misschien zelfs minder dan het aantal mensen dat een 997 GT3 overweegt. De GTS is tenslotte een snelle GT, geen circuitmachien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 En de 911 smeekt om hybride. Maar waar ga je die batterijen steken als je niks aan je koets wil veranderen zoals bij een facelift. 992 zal in hybride uitkomen met super lullige CO2, en als een speer vooruit gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 De 997 GT3 mk2 is dan ook stilaan onbetaalbaar aan 't worden. Zelfs de 'gewone' vind je al bijna niet meer onder de 120k euro als ze voorzien zijn van rolkooi en kuipen zoals het hoort. Ik ben eens benieuwd wat hun waarde zal zijn over 5 jaar... De RS MK2 kost al +200k euro, en de 4.0 gaat richting de 400k. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 En de 911 smeekt om hybride. Maar waar ga je die batterijen steken als je niks aan je koets wil veranderen zoals bij een facelift. In de koffer vooraan Ze moeten daar dat vliegwiel insteken van de GT3-R. Dat zou pas revolutionair zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 De 997 GT3 mk2 is dan ook stilaan onbetaalbaar aan 't worden. Zelfs de 'gewone' vind je al bijna niet meer onder de 120k euro als ze voorzien zijn van rolkooi en kuipen zoals het hoort. Ik ben eens benieuwd wat hun waarde zal zijn over 5 jaar... Maar geraken ze verkocht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 8 september 2015 Delen Geplaatst: 8 september 2015 Al zou dat wel eens een hele ingewikkelde discussie kunnen worden. Dat wordt ook heel ingewikkelde technologie. En Porsche heeft daar ook al steken laten vallen. De Panamera Hybrid koop je ook maar alleen voor het fiscaal plaatje, want als ik de pers en de verkopers moet geloven is het de slechtst rijdende Panamera van de hoop. Kan je zelfs beter (PJH doe effe je ogen dicht) de diesel pakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2015 Maar geraken ze verkocht? Ik heb net eens op mobile gekeken, en daar staan er maar 3 te koop! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.619 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Wat een gezeik - stilstaan en angstvallig vasthouden aan de huidige technologie (atmo) is de dag van vandaag niet langer een optie in automotive. Al die "specialisten" hier hebben nog geen meter met de nieuwste generatie 911 gereden, maar ze weten wel al hoe de wagen in kwestie zal aanvoelen, hoe de respons is, stuurt etc. Ik ben vooral benieuwd te lezen wat de bevindingen zullen zijn na een testrit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.619 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Dat wordt ook heel ingewikkelde technologie. En Porsche heeft daar ook al steken laten vallen. De Panamera Hybrid koop je ook maar alleen voor het fiscaal plaatje, want als ik de pers en de verkopers moet geloven is het de slechtst rijdende Panamera van de hoop. Kan je zelfs beter (PJH doe effe je ogen dicht) de diesel pakken. Iedereen weet toch dat dat fiscaal plaatje ook een drogreden is? Fiscaal gezien win of spaar je geen gigantisch kapitaal uit bij de aankoop van een Panamera/Cayenne Hybrid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.799 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Wat een gezeik - stilstaan en angstvallig vasthouden aan de huidige technologie (atmo) is de dag van vandaag niet langer een optie in automotive. Al die "specialisten" hier hebben nog geen meter met de nieuwste generatie 911 gereden, maar ze weten wel al hoe de wagen in kwestie zal aanvoelen, hoe de respons is, stuurt etc. Ik ben vooral benieuwd te lezen wat de bevindingen zullen zijn na een testrit. Wat een gezeik, waarschijnlijk van het type Audi autobahn rijder die niet eens weet hoe een atmo wagen aanvoelt en wat het plezier ervan is.Gaaaas ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.590 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Ben kik blij da kik da mij nie kan permitteren zo een porsche. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Wat een gezeik, waarschijnlijk van het type Audi autobahn rijder die niet eens weet hoe een atmo wagen aanvoelt en wat het plezier ervan is. Gaaaas ! Eerder een wat gekleurde mening van een Porsche China medewerker vrees ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Waar P vroeger gekocht werd door die hards en rijders, wordt deze nu meer gekocht als status symbool en eventuele belegging. Alhoewel dat beleggersverhaal misschien ook ooit wel zal instorten. Als er zoveel gehamsterd worden om te beleggen, zal ook de waarde in evenredigheid zakken. Een P koop je om te rijden, en niet om naar te kijken. Daarin volg ik Jokke. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.619 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Eerder een wat gekleurde mening van een Porsche China medewerker vrees ik Die op dit moment allicht wel meer informatie ter beschikking heeft dan de "specialisten", oa via training programma's & gesprekken met diverse departementen binnen Porsche GmbH. Ik meng me bewust zeer weinig in dergelijke discussies, maar ik denk dat ik op dit moment beter geplaatst ben om bepaalde uitspraken in twijfel te trekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Want Audi rijders hebben ook een mening. Amen to that. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.104 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 We kunnen lullengte nog de hele dag vergelijken, op 't einde van de avond blijft de conclusie: atmo > turbo. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Waar P vroeger gekocht werd door die hards en rijders, wordt deze nu meer gekocht als status symbool en eventuele belegging. Je moet al ver terug gaan in de geschiedenis om enkel die hards en rijders in 911's aan te treffen. Al voor de 993 was dat spel een status symbool. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Het blijft een moeilijke keuze, ook voor kenners: https://grrc.goodwood.com/road/drives-and-rides/porsche-911-chris-harris#ibLmgJk5mqTOgqip.97 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
utah 552 Geplaatst: 9 september 2015 Delen Geplaatst: 9 september 2015 Je moet al ver terug gaan in de geschiedenis om enkel die hards en rijders in 911's aan te treffen. Al voor de 993 was dat spel een status symbool. Magnus Walker is een schoolvoorbeeld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.