Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een ritje naar de kust en terug zou nog wel moeten lukken op 1 charge zeker ?

Is er al iets geweten welke batterij er in komt ?

Ik hoop toch stiekem op minstens 130kw

Gast wooter
Geplaatst:

Als dat een NEDC range is, lijkt dat eerder op 80kWh als je van een vergelijkbaar verbruik uit gaat als een Model S. Misschien zijn de motoren minder zuinig en steken ze de 95kWh die ze beloven in de Audi e-tron?

Geplaatst:
Op ‎20‎/‎05‎/‎2018 om 10:56, wooter zei:

Porsche wil tegen dat de Mission E beschikbaar is bij elke dealer een snellaadpaal zetten, maar die dealers zitten nu niet meestal lekker in een centrum met gastronomische opties nabij. En als er 2 Mission E-eigenaars naar de kust willen dan zal er maar eentje kunnen laden in Knokke :).

Ze rekenen ook op het Ionity netwerk in Europa, dat tegen einde 2019 op 400 locaties zou ingeplant zijn, maar totnogtoe nog maar 2 locaties kent.

https://electrek.co/guides/ionity/

Misschien bedoelen ze dat er "minstens 1" is bij elke dealer ;) 

Gast wooter
Geplaatst:
6 hours ago, Alexanderr said:

Misschien bedoelen ze dat er "minstens 1" is bij elke dealer ;) 

Tuurlijk, maar het zullen er ook geen 24 zijn. Al was het maar omdat het ding per paal 350kW zou moeten leveren; 100 keer meer dan het vermogen dat er uit een stopcontact komt.

Momenteel staan er 2 in Duitsland opgesteld:

Porsche-Berlin-350-kW-charger-1-e1500259

Kostprijs voor een laadbeurt zou vergelijkbaar zijn met een benzine-auto, dus ongeveer dubbel zo duur als het tarief dat je thuis betaalt voor elektriciteit.

Geplaatst:

Die reclame van Porsche daar krijg je toch echt het schijt van, niet ?

Gast wooter
Geplaatst:

Wie, ik?

Heel veel aankondigingspolitiek :)

Maar goed, ik kan het wel begrijpen... Je wil als Porsche niet dat je klanten uit ongeduld bij de concurrentie gaan shoppen. En voor sommigen werkt dat, voor anderen niet.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Jep
f0e8d01ffc520c7666b7fe33494fd18e.png

Gast wooter
Geplaatst:

Ik zou met je 12% maar snel een lader zoeken! ;)

Geplaatst:
Ik denk dat het hier over de gewone Mission E gaat. De Cross Turismo lijkt me een proef te zijn om te kijken of ze van hun berline een stoerdere SAV-versie kunnen maken, nu dat iedereen SUV's zit te kopen.
https://www.slashgear.com/2020-porsche-taycan-ev-6-things-we-found-out-today-08533676/

Dacht het niet eigenlijk..

Mission E is niet hetzelfde als die cross concept.. in elk geval zou ik die taycan wel durven “pre-orderen” [emoji848]
Gast wooter
Geplaatst:

Mission E concept => Taycan.

Mission E Cross Turismo => Taycan Cross Turismo (misschien).

Sowieso zal de Taycan niet zoals de Mission E suicide doors hebben. Maar omdat de koets van de Mission E Cross Turismo productieklaar lijkt (met spiegels en normale deuren) is de verwachting wel dat dit de koets wordt van de Taycan.

Geplaatst:

Heb vandaag een productieslotje gereserveerd..[emoji2]

0-200 in sub 12 sec en 100km range in 4 minuten beloven ze.. ben eens benieuwd

Als je inderdaad op 10 minuten bijna 300km zou kunnen bijladen dan hebben ze mi toch een serieus voordeel op tesla.

3-4 minuten tanken met een ICE of 10 minuten bijladen dat is een bijna verwaarloosbaar verschil.

Zou mogelijks geleverd kunnen worden eind 2019

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

amaai, dat gaat veel beter zijn op circuit.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Als vervanging voor de Astra eh [emoji2]

Gast wooter
Geplaatst:
23 hours ago, Germinal said:

Heb vandaag een productieslotje gereserveerd..emoji2.png

0-200 in sub 12 sec en 100km range in 4 minuten beloven ze.. ben eens benieuwd

Als je inderdaad op 10 minuten bijna 300km zou kunnen bijladen dan hebben ze mi toch een serieus voordeel op tesla.

Ben ook zeer benieuwd want dan moet je echt wel een hoog vermogen kunnen leveren. Maar met 800 volt ipv de 400 van Tesla heb je dat wel. Er zijn enkel nog geen locaties die dat vermogen leveren, maar dat had je in 2012 met Tesla ook niet. En schijnbaar ga je dat snelladen ook niet gratis doen.

Maar toch, ik ben heel benieuwd, en moet gewoon een machtige wagen zijn.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Jep, pre-ordering is intussen mogelijk.

Geplaatst:
Op 20-7-2018 om 02:28, Audi S8 zei:

Jep, pre-ordering is intussen mogelijk.

Prijs +- zelfde als Panamera of duurder?

Geplaatst:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid