Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Bij een privé aankoop: wat zou het dagelijkse gebruik zijn? Ik zit met mijn 330e op een rijbereik van ongeveer 40km op 1 lading. Als je veel elektrisch rijdt is dat dus zeker voordelig. 

Over 4500km zit ik per 100km op 4.2l + 10kWh ongeveer. Een 330i zou bij mijn rijstijl uitkomen op 7l (met mijn 320i zat ik op 6.5l)

Hoe meer je korte afstanden rijdt dagelijks, hoe voordeliger. Lange afstanden en snelweg reken ok op een meerverbruik van 10% voor de e. Al recupereer je wel een beetje omdat hij steeds de batterij gaat bijladen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Monterey Jack zei:

Bij een privé aankoop: wat zou het dagelijkse gebruik zijn? Ik zit met mijn 330e op een rijbereik van ongeveer 40km op 1 lading. Als je veel elektrisch rijdt is dat dus zeker voordelig. 

Over 4500km zit ik per 100km op 4.2l + 10kWh ongeveer. Een 330i zou bij mijn rijstijl uitkomen op 7l (met mijn 320i zat ik op 6.5l)

Hoe meer je korte afstanden rijdt dagelijks, hoe voordeliger. Lange afstanden en snelweg reken ok op een meerverbruik van 10% voor de e. Al recupereer je wel een beetje omdat hij steeds de batterij gaat bijladen.

 

De vrouw doet dagelijks zo'n 15 km(heen en terug) de meeste km doen we met de wagen van m'n werk.

aangepast door zeramed
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, zeramed said:

De vrouw doet dagelijks zo'n 15 km(heen en terug) de meeste km doen we met de wagen van m'n werk.

Ik zie niet in waarom je dan €5000 zou gaan bijbetalen. 

15km per dag x 220 werkdagen zit je aan 3.300 km, bij een 330i denk ik dat je daarop toch snel naar 9l/100km gaat gaan wegens korte afstanden. Op jaarbasis zit je dan op 300l benzine, ongeveer 450 euro.

Dat zou normaal helemaal elektrisch te rijden moeten zijn met een 330e, waar je ongeveer die 40km kan doen als je 10kWh laadt. Dat jaar verbruik je dan 825kWh, wat ofwel opgewekt wordt door uw zonnepannelen, of als je dat afneemt van het net neerkomt op ongeveer €190.

Dus puur aan verbruik kan je 250 a 450 uitsparen, 300 euro verkeersbelasting. BIV dan ook nog eens een paar honderd euro

 

Maw: je gaat al uw best moeten doen om het verschil terug te winnen op korte termijn, zeker als je nog investeringen moet doen om gratis te gaan opladen. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval lijkt de meerprijs voor hybrid me ook niet echt opportuun...
Als 2de wagen en puur gericht op woon-werk verkeer, is een 320i dan zelfs geen optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Monterey Jack zei:

Bij een privé aankoop: wat zou het dagelijkse gebruik zijn? Ik zit met mijn 330e op een rijbereik van ongeveer 40km op 1 lading. Als je veel elektrisch rijdt is dat dus zeker voordelig. 

Over 4500km zit ik per 100km op 4.2l + 10kWh ongeveer. Een 330i zou bij mijn rijstijl uitkomen op 7l (met mijn 320i zat ik op 6.5l)

Hoe meer je korte afstanden rijdt dagelijks, hoe voordeliger. Lange afstanden en snelweg reken ok op een meerverbruik van 10% voor de e. Al recupereer je wel een beetje omdat hij steeds de batterij gaat bijladen.

 

Wat is het verschil in elektrische actieradius tussen een gewone, warme en koude dag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Quill zei:

Wat is het verschil in elektrische actieradius tussen een gewone, warme en koude dag? 

20%

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Quill zei:

In dit geval lijkt de meerprijs voor hybrid me ook niet echt opportuun...
Als 2de wagen en puur gericht op woon-werk verkeer, is een 320i dan zelfs geen optie?

Ook aan het overwegen..

320I zou nieuw zijn,330E zou van 2020 zijn uit DE.

Ook een  330I aan het overwegen, moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Quill said:

Wat is het verschil in elektrische actieradius tussen een gewone, warme en koude dag? 

Deze ochtend bij 0 graden haalde ik net 40km(met 5 minuten standverwarming om te ontdooien voor vertrek), wel een stukje snelweg gedaan dus wat regeneratie. Heb al 52km gehaald puur elektrisch ook. Heb hem maar sinds november dus echt een warme dag nog niet gehad. 

40 - 55km lijkt me realistisch afhankelijk van de rijstijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Monterey Jack zei:

Deze ochtend bij 0 graden haalde ik net 40km(met 5 minuten standverwarming om te ontdooien voor vertrek), wel een stukje snelweg gedaan dus wat regeneratie. Heb al 52km gehaald puur elektrisch ook. Heb hem maar sinds november dus echt een warme dag nog niet gehad. 

40 - 55km lijkt me realistisch afhankelijk van de rijstijl.

Momenteel 30 à 35 km puur elektrisch hier. Wel hoofdzakelijk korte afstanden (2-3km max per rit) én xDrive.
 

Bij aflevering werd mij ook verteld dat eerdere hybrides (pakweg 4-5 jaar oud), die quasi uitsluitend super 95 tankten, een pak meer mankementen of slijtage vertoonden tov enkel super 98. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou een 330I hetzelfde mooi geluid maken dan een 330E?

M'n overburen hun schoonzoon hebben een 330E en dat is wel mooi om te horen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, zeramed zei:

Zou een 330I hetzelfde mooi geluid maken dan een 330E?

M'n overburen hun schoonzoon hebben een 330E en dat is wel mooi om te horen...

Blijkbaar domme vraag.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, zeramed said:

Zou een 330I hetzelfde mooi geluid maken dan een 330E?

M'n overburen hun schoonzoon hebben een 330E en dat is wel mooi om te horen...

 

1 hour ago, zeramed said:

Blijkbaar domme vraag.. :(

Hangt af van welke versie van de B48 die er in zit, mijn 320i dat klonk niet slecht, maar je hoorde binnenin bijna niets. 330e buiten weet ik niet hoe het klinkt, nog niet op gelet. In sportmodus heb je in het interieur wel het versterkte geluid, weet niet of dat in een 330i zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net eens geluisterd naar mijn 330e, in mijn Idrive eerst 'motorgeluid gedempt' geselecteerd en dan in een tunneltje eens gevloerd in 2e. Het enige dat je hoort is een blazende turbo :lol: De 320i klonk beter. In het interieur zonder het versterkte motorgeluid is het gelijkaardig aan de 320i.

Uiteindelijk blijft er van geluid buiten weinig tot niets over met die partikelfilters en in het interieur zit je met het fake geluid. Beter dan niets, maar lang niet zoals het vroeger kon/was. 

Vooruitgang zeker 🙄

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet in die iX ad wel duidelijk waar men naartoe wil. Vroeger waren het beelden van auto's op slingerwegen, tegenwoordig gaat het over het veranderen van je interieurverlichting en het kunnen praten tegen je iDrive ...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/1/2021 om 20:11, ir_fuel zei:

Holy shit

moet zeggen dat YouTube kanaal Inside AMG toch stukken beter in elkaar zit, ook al blijft het voor autoliefhebbers wat moeilijker verteerbaar 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus zelfs RWD met RWD vergeleken is dat ding bijna 200 kg zwaarder geworden?
Ik wil nu geen appelen met peren vergelijken (qua standaard), maar blijkbaar is dit zelfs zwaarder dan een RS4 (per definitie een stationwagon). :o 
En een C63s AMG, dat ding heeft een V8 (wel geen AWD).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/1/2021 om 20:11, ir_fuel zei:

BMW

the gift that keeps on giving :inlove:

Tenenkrullend gewoon, die video's.

Ergens zou ik er niet van schrikken dat ze de dialoog van de 7-reeks eerst met aan elkaar geplakte stemfragmenten van Trump gingen uitvoeren, maar Legal heeft dat dan tegengehouden. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid