Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Wel, wel dat verbaast me niets. In de praktijk verbruiken de zescilinders inderdaad niet veel meer dan de viercilinderequivalenten. Doet me wel plezier om dat te horen dat de zescilinder nog niet dood is :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Rabbit zei:

Ik zat gisteren naar een podcast te luisteren met de nr1 van BMW Belux.

Die zei dat BMW weer volop 6 cilindermotor aan het ontwikkelen is. Deze halen makkelijker wltp positieve waardes dan de gedownsizede motoren, die vooral de euronorm leken te bewerkstelligen.

Vond dit toch wel vrij frappant 😂

Linkje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Rabbit zei:

Ik zat gisteren naar een podcast te luisteren met de nr1 van BMW Belux.

Die zei dat BMW weer volop 6 cilindermotor aan het ontwikkelen is. Deze halen makkelijker wltp positieve waardes dan de gedownsizede motoren, die vooral de euronorm leken te bewerkstelligen.

Vond dit toch wel vrij frappant 😂

Nice ❤️

45 minuten geleden, bt. zei:

Linkje?

Ja, dadde @kenin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-325-325ix-4wd-benzine-wit-63605dad-0cdd-3306-e053-0100007fb19d?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Verkoopprijs: € 3.750,-
Kilometerstand: 60.000 km
Bouwjaar: 01/1986
 

miljaarde zonder garantie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Rabbit zei:

@Stancke, @Phil klopt het dat er een bmw 545e touring in de pipeline zit? Men vertelde mij dit in bornem daarnet op die “autosalon” stand.

Is een auto waar ik wel in geinteresseerd ben, ik dacht @dragonfly ook.

Destijds gevraagd en zou er niet komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=33]Stancke[/mention], [mention=71]Phil[/mention] klopt het dat er een bmw 545e touring in de pipeline zit? Men vertelde mij dit in bornem daarnet op die “autosalon” stand.
Is een auto waar ik wel in geinteresseerd ben, ik dacht [mention=191]dragonfly[/mention] ook.
Altijd ontkent geweest, Touring is een te kleine markt en geraakt niet onder de 50gr.

Zou mij dus verbazen mocht dat er wél komen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Stancke zei:

Altijd ontkent geweest, Touring is een te kleine markt en geraakt niet onder de 50gr.

Zou mij dus verbazen mocht dat er wél komen...

Ik had t al kunnen peizen dat ik het zelf beter wist dan iemand op zo'n stand :( helaas dan.

Gisteren eigenlijk terug gekomen van dat "salon" beseffend dat het echt een kuttijd is om een auto te kiezen. Er is echt niks op de markt dat me ook maar enigzins boeit.
Die iX3 gisteren was wel cava qua looks, maar ik had een hoog downgrade gevoel qua interieur komende van een full merino 3 reeks. De optie mogelijkheden zijn daar beperkt.

En dan al die hybride meuk... X5 heeft t juiste blok, maar is veel te zwaar en te duur. Ik betaal dat niet als kleine zelfstandige. Dan een 5 reeks: zou ik wel nog kunnen mee aarden, maar niet met een 2 liter. Been there done that. Een 545e touring zou ik sterk overwegen wegens meer mijn format van auto, en "last of an era" motor zonder fiscaal gekloot te zijn :) 

Al die hybrides waar ik toe nu toe mee reed (buiten de X5) :dat is toch allemaal een beetje huilen komende van een 6 cilinder. Alles is goed, zolang dat elektrisch rijdt, en dan kickt die 4 cilinder in om dat -op papier- zotte vermogen te halen en het voelt aan alsof die dingen alle moment kunnen ontploffen 😁 (ik overdrijf misschien een beetje, maar het effortloze is er niet)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je maar wel met de nuance dat er wéldegelijk nog leuks te vinden valt (denk Alpina bvb) maar dat die kisten fiscaal gewoonweg zo hard worden afgestraft dat je er al veel voor over moet willen en kunnen hebben.

En wat die 45e’s betreft, ik meen dat de prijzen van een 545e en X5 45e elkaar nauwelijks ontlopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een G21 Alpina B3 is inderdaad uw perfecte opvolger :ninja:. Maar fiscaal gezien kan je moeilijk rond die X5 45e heen. Vond je dat het gedowntunede B58 blok daar goed tot zijn recht kwam?

Ik zag onlangs de video van Joe Achilles en hij vond hem puur op de brandstofmotor zelfs wat underpowered met 290pk. 

Klinkt de B58 een beetje in de 45e of wordt 'ie daar ook dood gefilterd? De zescilinder loopcultuur blijft natuurlijk wel aangenaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Een G21 Alpina B3 is inderdaad uw perfecte opvolger :ninja:. Maar fiscaal gezien kan je moeilijk rond die X5 45e heen. Vond je dat het gedowntunede B58 blok daar goed tot zijn recht kwam?

Ik zag onlangs de video van Joe Achilles en hij vond hem puur op de brandstofmotor zelfs wat underpowered met 290pk. 

Klinkt de B58 een beetje in de 45e of wordt 'ie daar ook dood gefilterd? De zescilinder loopcultuur blijft natuurlijk wel aangenaam.

 

2 uren geleden, bt. zei:

Ik volg je maar wel met de nuance dat er wéldegelijk nog leuks te vinden valt (denk Alpina bvb) maar dat die kisten fiscaal gewoonweg zo hard worden afgestraft dat je er al veel voor over moet willen en kunnen hebben.

En wat die 45e’s betreft, ik meen dat de prijzen van een 545e en X5 45e elkaar nauwelijks ontlopen?

Dat is t hem he. als er geen fiscaliteit mee speelt koop ik gwn een recente B3.

In realiteit alle factoren meerekenend is er gwn niks dat nog ma echt leuk is voor de petrolkop

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, krikke zei:

Is een 540i of een M340i touring niet nog fiscaal te doen?

Ik heb concreet afgewogen tussen een jong occasie 530i Touring en een nieuwe 330e Touring, de 530i was in aankoop ruim 30% goedkoper maar de fiscaliteit deed dat idee compleet de das om (aftrekbaarheid en VAA).

Dat zegt waarschijnlijk genoeg? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/1/2021 om 11:34, Rabbit zei:

Ik zat gisteren naar een podcast te luisteren met de nr1 van BMW Belux.

Die zei dat BMW weer volop 6 cilindermotor aan het ontwikkelen is. Deze halen makkelijker wltp positieve waardes dan de gedownsizede motoren, die vooral de euronorm leken te bewerkstelligen.

Vond dit toch wel vrij frappant 😂

Zie ook Mazda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid