Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Ja die ken ik, dat zijn die reclames op de website van BMW met een dikke * ernaast waar het dan gaat over 10.000 of 15.000 km max per jaar :D 

Dat zijn er 10-15K te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's ook logisch he. Hoe meer kms, hoe lager de RW.

Maar bon, heb bv. momenteel een getekend contract voor m'n neus voor een 330e. 60m, 30k kms/jaar. RW is in dat geval net geen 26%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ik wil zeggen: ze gaan echt geen grote risico's pakken met die restwaardes. Kan me weinig situaties voorstellen waarbij je op het einde van de rit de restwaarde niet zelf zou kunnen halen bij verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rabbit zei:

Ik weet niet of jij de tweedehandsprijzen van die dingen al eens hebt bekeken, maar er heerst een echt "bubble" effect rond. Die kist is zo populair, dat mensen er liever niet op wachten.

Ik ken iemand die een nieuwe heeft besteld en die was goedkoper dan de tweedehandsen die in BE te koop staan. 🤐

Is bij de GLE 350de/e ook zo.

Op bestelling kan je nu een zeer mooie deal doen, maar 2de hands met km betaal je ze duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens even dezelfde configuratie bekeken voor een X5 particulier aan te kopen in:

40i: 90k euro, vb= 880 euro en biv= 2949 euro na 4 jaar is dat 96469 euro + naft

45e: 98.2k euro, vb= 410 euro en biv= 45 euro na 4 jaar is dat  99885 euro + naft + stroom

Waarom zou je dan de 45e nemen? Weet er iemand wat hun werkelijk verbruik is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite zegt dat niets in een PHEV zolang je niet het profiel van de bestuurder kent.

Mijn dagelijkse forens is nog geen 35km. Ik rijd 2 dagen heen en weer met 1 lading. Dus eigenlijk verbruik ik in de week quasi niets. Op benzine zit ik rond de 11 liter gemiddeld. Maar mijn totaal gemiddelde is nog geen 5 liter.

Maar als iemand bv. 200km per dag rijdt, gaat dat uiteraard een ander verhaal zijn.

In elk geval, als particulier moet je geen 45e kopen... Pak je gewoon een 30d en wees dolgelukkig!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tommie zei:

In feite zegt dat niets in een PHEV zolang je niet het profiel van de bestuurder kent.

Mijn dagelijkse forens is nog geen 35km. Ik rijd 2 dagen heen en weer met 1 lading. Dus eigenlijk verbruik ik in de week quasi niets. Op benzine zit ik rond de 11 liter gemiddeld. Maar mijn totaal gemiddelde is nog geen 5 liter.

Maar als iemand bv. 200km per dag rijdt, gaat dat uiteraard een ander verhaal zijn.

In elk geval, als particulier moet je geen 45e kopen... Pak je gewoon een 30d en wees dolgelukkig!

Mijn profiel (70km per dag) gaat toch gelukkiger zijn met een 40i tov 30d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tommie zei:

Nee, productie is al begin 2020 stopgezet.

thanks.  Je ziet ze niet zo vaak meer ook. Vraag me altijd af waar zo'n kisten dan naar toe gaan. 
'Niemand' moet dat nu toch nog hebben? (denk ik) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwah. Tweedehands gaat dat wel OK heb ik de indruk. Fiscaal stelt dat weinig voor he. Maar zie ze inderdaad ook niet meer rijden, dus in België blijven ze blijkbaar niet...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Zo hoog zijn die RW's toch ook niet he. t is niet alsof je 60 maand gaat renten en dan teruggeven met 30% RW. Als dat wel zo is bij BMW mag je mij altijd bellen :lol: 

Ze hebben vaste tabellen looptijd/kilometerstand per model+type inderdaad. 

Datamining op feitelijke herverkoopwaarden en prognoses.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rabbit net zelf eens een 45e geconfigureerd van 100K, bonkers wat die dingen kosten professioneel. Aan de andere kant krijg je er wel veel auto voor terug, maar je moet er graag mee rijden denk ik.

Al gedacht aan een, ik zeg maar wat, M340i? Nieuwe 3-reeks dus wel een trede omhoog qua ergonomie/look&feel met de juiste opties. Fiscaal gezien is het ook geen nachtmerrie (relatief gezien 😐 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, vince522 zei:

@Rabbit net zelf eens een 45e geconfigureerd van 100K, bonkers wat die dingen kosten professioneel. Aan de andere kant krijg je er wel veel auto voor terug, maar je moet er graag mee rijden denk ik.

Al gedacht aan een, ik zeg maar wat, M340i? Nieuwe 3-reeks dus wel een trede omhoog qua ergonomie/look&feel met de juiste opties. Fiscaal gezien is het ook geen nachtmerrie (relatief gezien 😐 )

Relatief gezien niet neen. Ik snap je wel, maar ik ben dat VAA betalen al wat beu. 😛 ochja de ene dag wel de andere dag niet 😅

Als je een Lotus staan hebt is je die opleg t niet waard, die extra semisportiviteit die je toch duur komt te staan in de boeken. Als je maar een auto hebt dan is het een te overwegen optie. Nu weet ik het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Goesting zei:

Als je zoveel zekerheid wil, dan kan je bijna beter terug in loondienst gaan.

FYI: een X5 45e met basisuitrusting zou mij als werknemer 580 euro/maand netto kosten (afhouding leasing en impact VAA). Tankkaart en wallbox met split billing inclusief.

Ik zie de relevantie echt niet 😀 Omdat ik graag nog wat geld overhou op een investering van 100k, zou ik beter in loondienst gaan ? 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/2/2021 om 14:16, Rabbit zei:

Dat is t hem he. als er geen fiscaliteit mee speelt koop ik gwn een recente B3.

In realiteit alle factoren meerekenend is er gwn niks dat nog ma echt leuk is voor de petrolkop

Waarom blijf je met de huidige B3 dan niet gewoon rijden tot die op is?

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Omdat hij geen 100K aan een auto wil hangen?

2 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik zie de relevantie echt niet 😀 Omdat ik graag nog wat geld overhou op een investering van 100k, zou ik beter in loondienst gaan ? 😅

Dat is het punt niet. Uiteindelijk draait het altijd rond dezelfde discussie van TCO, met alle factoren van dien (restwaarde, fiscus die onderweg de spelregels wijzigt). Dat is in mijn ogen nu eenmaal eigen aan het zelfstandige zijn, namelijk risico's nemen. Risico-averse mensen aarden beter in loondienst. Mijn opmerking heeft dan ook eerder een symbolische insteek. 😉

In het verlengde daarvan vraag ik mij hier soms af of het de loef afsteken van de fiscus niet primeert op het petrolhead gebeuren. Dat in combinatie met een boekhouder die je opjaagt om als de bliksem een nieuwe kist te kopen (because kosten!!), wat ook maar onzin is naar mijn mening. Ik weet het, een boude stelling voor dit forum.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Goesting zei:

Waarom blijf je met de huidige B3 dan niet gewoon rijden tot die op is?

Dat is het punt niet. Uiteindelijk draait het altijd rond dezelfde discussie van TCO, met alle factoren van dien (restwaarde, fiscus die onderweg de spelregels wijzigt). Dat is in mijn ogen nu eenmaal eigen aan het zelfstandige zijn, namelijk risico's nemen. Risico-averse mensen aarden beter in loondienst. Mijn opmerking heeft dan ook eerder een symbolische insteek. 😉

In het verlengde daarvan vraag ik mij hier soms af of het de loef afsteken van de fiscus niet primeert op het petrolhead gebeuren. Dat in combinatie met een boekhouder die je opjaagt om als de bliksem een nieuwe kist te kopen (because kosten!!), wat ook maar onzin is naar mijn mening. Ik weet het, een boude stelling voor dit forum.

Dat is inderdaad ook nog mijn eerste gedachtegang: ermee blijven doorrijden. Maar dan betaal ik ongv 5000 vaa per jaar, wat me ook wel stoort. op een extra 4 jaar tikt dat toch ook wel door. En let’s face it, soms wel je wel eens iets nieuws 😏 Maar zoals de kaarten nu liggen wordt het dat.

Ook is hij nu best nog iets waard, wat ook mee speelt. Als zijn restwaarde straks keldert, omdat ik er voor de goedkoop mee doorreed heb ik er ook weinig aan.

Naar de prive halen is ook geen optie. Als de fiscus zich baseert qua restwaarde op de 4 exemplaren die te koop staan betaal ik straks 25 a 30k voor een auto met 150.000 km op. 

En op zich, de fiscus de loef afsteken 😀 Daar is toch in deze context niks mis mee als je ziet wat je als Belg allemaal afdraagt, onder het motto van groen zijn. Het gaat er hem om dat als je als liefhebber nog iets wil , je daar disproportioneel moet voor boeten, iets waar automerken blijkbaar gretig op inspelen.

Ik noem die auto kopen zelfs geen risico nemen lol en risico aversie is het niet echt: ik denk dat ik met grotere investeringen zit waar ik me zou kunnen zorgen over maken, maar autofiscaliteit is wel een hellhole geworden waar niemand nog beter van wordt. Als jouw gedachtegang klopt zou 1/4e van mijn concullega’s ook beter stoppen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Goesting said:

of het de loef afsteken van de fiscus niet primeert op het petrolhead gebeuren

Als dat je doel is moet je een Taycan Turbo S kopen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Rabbit said:

Relatief gezien niet neen. Ik snap je wel, maar ik ben dat VAA betalen al wat beu. 😛 ochja de ene dag wel de andere dag niet 😅

Privé kopen dan.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ICM zei:

Privé kopen dan.

Je moet me toch echt eens die magische rekenformule uitleggen. Des te meer nu ik met corona nog amper rijd. Welke kilometrage ga ik dan doorrekenen 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Rabbit said:

Je moet me toch echt eens die magische rekenformule uitleggen. Des te meer nu ik met corona nog amper rijd. Welke kilometrage ga ik dan doorrekenen 😬

Dan heb je dixit @The Swede

of dergelijke auto niet nodig (je rijdt niet genoeg professionele kms)

of wil je hoger schijten dan je gat (je kan hem zonder die km vergoeding niet betalen)

😛

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/2/2021 om 16:31, Tommie zei:

Bwah. Tweedehands gaat dat wel OK heb ik de indruk. Fiscaal stelt dat weinig voor he. Maar zie ze inderdaad ook niet meer rijden, dus in België blijven ze blijkbaar niet...

Hier in dit boerengat, een i8 en een i8roadster! :party:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid