Porker 8.618 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 All is well with the world [emoji2371] 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 43 minutes ago, mrbbs said: Zou idd kunnen. Weet wel nog dat ieder onderhoud 1000 euro was (onderhoud + nieuwe remblokken + 4 nieuwe banden), zotte tijd dus. Die autos zijn dan ook erg op dat gebied. op 5000km zit je gemakkelijk al es door banden en blokken als je wat zot doet. (hoewel je met de juiste blokken wel veel langer kan gaan. Ik zit al aan >10000km). En bij dat onderhoud moest je ook steeds die olie van dat AYC bijvullen, etc. Je zit al makkelijk aan redelijk hoge kost. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.537 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 1 uur terug, Porker zei: Ok, tant mieux. Ik eet mijn hoed op als in 2020 sportwagens niet goedkoper zijn geworden. M2 CS goudstaven hopelijk niet! Maar nu veralgemeen je al naar 'sportwagens' he Frank. Kijk, zijn er wagens die plots problematisch zijn? Ja en nee. Ik neem nu even BMW uiteraard als voorbeeld. Ik heb een M850i Coupé en een M8 Coupé staan. Probleembakken, want niemand moet nog grote coupés hebben. (terecht trouwens) Daar ga ik een effort op moeten doen, maar die worden tevens ook zwaar ondersteund door het merk zelf met extra kortingen. In elk geval ben ik bereid om daar verliezen op af te boeken, omdat dat inderdaad liggend kapitaal is. @The Swede Tegelijk heb ik ook een nieuwe X6M Competition staan. Die is nog duurder, nog meer uitstoot, enz... Daar heb ik momenteel 5 aanvragen voor lopen. Alsof 't niks kost precies. In mijn post gaf ik enkel aan dat ik nog een M2 CS beschikbaar heb. De kleur kan zelfs nog gekozen worden. En daar wordt op gereageerd dat daar dan een dikke korting op MOET zitten. Maar dat is niet zo. Dat hoeft ook niet. Natuurlijk als je zegt dat 'sportwagens' in het algemeen goedkoper zullen worden in 2020, dan kan ik daar in meegaan ja. Als Mclaren al z'n personeel buitenkippert, dan is dat problematisch. Zelfs Twingo's zullen koopjes moeten worden vermoed ik dan, aangezien Renault 15.000 man moet buitenkipperen. Echter wordt niet alles 'zomaar' goedkoper door de economische malaise. Dat weet jij nog veel beter dan ik, en heb je veel meer inzicht in. @Porker 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.042 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 1 uur geleden, Porker zei: Ok, tant mieux. Ik eet mijn hoed op als in 2020 sportwagens niet goedkoper zijn geworden. M2 CS goudstaven hopelijk niet! Zal misschien veel afhangen per sector. Maar ik weet sinds ik weer open ben, niet waar eerst te beginnen qua drukte. (hopelijk blijft het zo, al vond ik de quality time, ten tijde van corona ook wel bijzonder leuk) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Waky 975 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 1 uur geleden, mrbbs zei: Zou idd kunnen. Weet wel nog dat ieder onderhoud 1000 euro was (onderhoud + nieuwe remblokken + 4 nieuwe banden), zotte tijd dus. haha ik dacht al 1000 euro, maar met nieuwe remblokken en vier nieuwe banden is das een batje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.154 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 6 minutes ago, Waky said: haha ik dacht al 1000 euro, maar met nieuwe remblokken en vier nieuwe banden is das een batje mjamja.. ik spreek ook over 15j terug hé.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.618 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 1 hour ago, Tommie said: Maar nu veralgemeen je al naar 'sportwagens' he Frank. Kijk, zijn er wagens die plots problematisch zijn? Ja en nee. Ik neem nu even BMW uiteraard als voorbeeld. Ik heb een M850i Coupé en een M8 Coupé staan. Probleembakken, want niemand moet nog grote coupés hebben. (terecht trouwens) Daar ga ik een effort op moeten doen, maar die worden tevens ook zwaar ondersteund door het merk zelf met extra kortingen. In elk geval ben ik bereid om daar verliezen op af te boeken, omdat dat inderdaad liggend kapitaal is. @The Swede Tegelijk heb ik ook een nieuwe X6M Competition staan. Die is nog duurder, nog meer uitstoot, enz... Daar heb ik momenteel 5 aanvragen voor lopen. Alsof 't niks kost precies. In mijn post gaf ik enkel aan dat ik nog een M2 CS beschikbaar heb. De kleur kan zelfs nog gekozen worden. En daar wordt op gereageerd dat daar dan een dikke korting op MOET zitten. Maar dat is niet zo. Dat hoeft ook niet. Natuurlijk als je zegt dat 'sportwagens' in het algemeen goedkoper zullen worden in 2020, dan kan ik daar in meegaan ja. Als Mclaren al z'n personeel buitenkippert, dan is dat problematisch. Zelfs Twingo's zullen koopjes moeten worden vermoed ik dan, aangezien Renault 15.000 man moet buitenkipperen. Echter wordt niet alles 'zomaar' goedkoper door de economische malaise. Dat weet jij nog veel beter dan ik, en heb je veel meer inzicht in. @Porker Mijn reactie als potentieel koper in de huidige markt zou 'aankoop uitstellen' zijn, om te kijken hoe de situatie evolueert. Of dat nu voor een M2 CS of een GT3 of n'importe is, ik veronderstel dat ik niet de enige ben die zo redeneert. Dan krijg je automatisch een overaanbod natuurlijk. Misschien valt dat voor een M2 CS nog mee, geen idee, maar ik kan me voorstellen dat daar binnenkort toch ook koopjes te doen zijn als je bereid bent in DE te shoppen oid. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.537 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 Dat is zeer markt- en merkafhankelijk. Ik hoor van de Renault- en Peugeot-dealers hier op de baan dat er geen kat meer komt kijken. Wij draaien daarentegen gewoon terug de cijfers die we 3 maanden geleden draaiden. En dat lijkt me aan de overkant bij Mercedes ook zo te zijn. Je kan dat gewoon niet allemaal in de zelfde draai steken. Just saying. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.618 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 Ik hoop absoluut dat dat het geval blijft, als je aan onze kant staat ziet het er toch iets angstaanjagender uit. OEM's nemen hun allocaties staal niet meer af bij de fabrieken/handelaars, productie moet met 1/3e worden teruggeschroefd, ... Dat is een kaartenhuisje van redelijke omvang natuurlijk, eens Duitsland zou gaan sputteren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.537 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 Ik ben helemaal mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Order66 291 Geplaatst: 9 juni 2020 Delen Geplaatst: 9 juni 2020 2 uren geleden, Tommie zei: Dat is zeer markt- en merkafhankelijk. Ik hoor van de Renault- en Peugeot-dealers hier op de baan dat er geen kat meer komt kijken. Wij draaien daarentegen gewoon terug de cijfers die we 3 maanden geleden draaiden. En dat lijkt me aan de overkant bij Mercedes ook zo te zijn. Je kan dat gewoon niet allemaal in de zelfde draai steken. Just saying. Is dat niet 90% leasing en bedrijfswagens? Of veel particulieren ook? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.537 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 Absoluut nog veel particulieren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.184 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 20 uren geleden, Tommie zei: Dat is zeer markt- en merkafhankelijk. Ik hoor van de Renault- en Peugeot-dealers hier op de baan dat er geen kat meer komt kijken. Wij draaien daarentegen gewoon terug de cijfers die we 3 maanden geleden draaiden. En dat lijkt me aan de overkant bij Mercedes ook zo te zijn. Je kan dat gewoon niet allemaal in de zelfde draai steken. Just saying. Zou het publiek dat altijd een Citroën of Peugeot koopt het atm financieel niet moeilijker hebben dan het bmw publiek? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.643 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 26 minuten geleden, Krikkie zei: Zou het publiek dat altijd een Citroën of Peugeot koopt het atm financieel niet moeilijker hebben dan het bmw publiek? Bij technische werkloosheid alvast niet. 70% van weinig + energiepremie = gelijkblijvend loon. 70% van een plafond welke half zo hoog is als je normale salaris + energiepremie = zware achteruitgang. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.184 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 26 minuten geleden, msxx zei: Bij technische werkloosheid alvast niet. 70% van weinig + energiepremie = gelijkblijvend loon. 70% van een plafond welke half zo hoog is als je normale salaris + energiepremie = zware achteruitgang. Dan is het misschien meer angst om nu "veel" geld uit te geven bij de eerste groep? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.643 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 Zojuist, Krikkie zei: Dan is het misschien meer angst om nu "veel" geld uit te geven bij de eerste groep? Je baseert je op uitspraken van Tommie neem ik aan? Maar als ik hier rond rijd dan zie ik op elke prachtige showroom van DeLorge, Van Osch, etc. de grootste affiches op de showrooms over stockwagens en kortingen. Dus ik denk dat je het onderscheid tussen de diverse merken niet hoeft te maken. Elk merk heeft twee maanden niets verkocht. Ook als het vandaag even druk is als voorheen dan is er nog altijd een weggevallen omzet van 2 maanden. En er worden momenteel nauwelijks mensen aangeworven, dus extra firmawagens zullen ook niet besteld worden, eerder het tegenovergestelde waarbij je contracten voor firmawagens verlengd ziet worden, net zoals bij de vorige crisis. Er zijn / worden ook veel kilometers gereden, auto's slijten dus minder en gaan langer mee. Dit effect gaat minstens een paar jaar duren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.537 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 Veel te kort door de bocht, @msxx. Vooreerst zijn er veel wagens verkocht in die 2 maanden. 60% minder dan normaal - bij BMW bv. - maar da's nog steeds 40% en niet niks. Vervolgens ga ik even veralgemenen, maar ik zit niet ver van de realiteit. Ten tweede zijn doorgaans de kopers van 'duurdere' wagens kapitaalkrachtiger. Zij hebben meer reserve, vrezen minder voor jobverlies, hebben mogelijks ook andere inkomsten dan enkel loon. Zij tonen veerkracht en blijven hun aankopen doen. Deze bestuurders zijn het meestal ook gewoon om na maximaal 4 of 5 jaar hun wagens te vervangen en zien het niet zitten om met iets 'ouder' te rijden. De kopers van 'goedkopere' wagens geven vaak een groot deel van hun spaargeld uit aan die wagen. Of financieren in verhouding een grotere aflossing tov beschikbaar inkomen. Een inkomen dat meestal ook enkel bestaat uit hun loon. Zij hebben wel een vrees voor de toekomst, voor jobverlies, angst voor stijging levensduurte... Dit segment rijdt gemiddeld 7-8 jaar met hun wagen en zien er niet tegen op om daar 1 of 2 jaren bij te doen. Vervolgens haal je firmawagens aan. Je zit er naast. Wij - BMW - hebben meteen bij de herstart een bevraging gedaan bij al onze corporate klanten hoe zij hun vloot zien evolueren in 2020. Voor ons is dat nl. belangrijk om onze budgetten in te schatten en om onze productieaanvragen in lijn te houden met die verwachtingen. Het resultaat van die bevraging is dat 6% verwacht MEER te gaan bestellen dan vorig jaar omwille van aanwervingen. 80% verwacht 'business as usual'. Slechts 14% verwacht een inkrimping van de vloot of een tijdelijke stagnatie van bestellingen. Wat er op showrooms plakt, is op vraag van de invoerder. BMW heeft momenteel de laagte stock ooit. Het belangrijkste voor de meeste 'stockaanbiedingen' die je overal vindt bij de 'premium' merken is dat er een bepaalde klasse van EuroNORM is die VOOR 31/08 dit jaar moet ingeschreven worden. Het is dus zaaks van al die wagens te 'pushen'. 6 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.184 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 22 minuten geleden, msxx zei: Je baseert je op uitspraken van Tommie neem ik aan? Maar als ik hier rond rijd dan zie ik op elke prachtige showroom van DeLorge, Van Osch, etc. de grootste affiches op de showrooms over stockwagens en kortingen. Dus ik denk dat je het onderscheid tussen de diverse merken niet hoeft te maken. Elk merk heeft twee maanden niets verkocht. Ook als het vandaag even druk is als voorheen dan is er nog altijd een weggevallen omzet van 2 maanden. En er worden momenteel nauwelijks mensen aangeworven, dus extra firmawagens zullen ook niet besteld worden, eerder het tegenovergestelde waarbij je contracten voor firmawagens verlengd ziet worden, net zoals bij de vorige crisis. Er zijn / worden ook veel kilometers gereden, auto's slijten dus minder en gaan langer mee. Dit effect gaat minstens een paar jaar duren. Op je eerste vraag: nee ... Zou gewoon willen weten hoe mensen denken en waarom ze bij andere merken quasi niets verkopen en bij bmw wel. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.643 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 9 minuten geleden, Tommie zei: Veel te kort door de bocht, @msxx. Vooreerst zijn er veel wagens verkocht in die 2 maanden. 60% minder dan normaal - bij BMW bv. - maar da's nog steeds 40% en niet niks. Vervolgens ga ik even veralgemenen, maar ik zit niet ver van de realiteit. Ten tweede zijn doorgaans de kopers van 'duurdere' wagens kapitaalkrachtiger. Zij hebben meer reserve, vrezen minder voor jobverlies, hebben mogelijks ook andere inkomsten dan enkel loon. Zij tonen veerkracht en blijven hun aankopen doen. Deze bestuurders zijn het meestal ook gewoon om na maximaal 4 of 5 jaar hun wagens te vervangen en zien het niet zitten om met iets 'ouder' te rijden. De kopers van 'goedkopere' wagens geven vaak een groot deel van hun spaargeld uit aan die wagen. Of financieren in verhouding een grotere aflossing tov beschikbaar inkomen. Een inkomen dat meestal ook enkel bestaat uit hun loon. Zij hebben wel een vrees voor de toekomst, voor jobverlies, angst voor stijging levensduurte... Dit segment rijdt gemiddeld 7-8 jaar met hun wagen en zien er niet tegen op om daar 1 of 2 jaren bij te doen. Vervolgens haal je firmawagens aan. Je zit er naast. Wij - BMW - hebben meteen bij de herstart een bevraging gedaan bij al onze corporate klanten hoe zij hun vloot zien evolueren in 2020. Voor ons is dat nl. belangrijk om onze budgetten in te schatten en om onze productieaanvragen in lijn te houden met die verwachtingen. Het resultaat van die bevraging is dat 6% verwacht MEER te gaan bestellen dan vorig jaar omwille van aanwervingen. 80% verwacht 'business as usual'. Slechts 14% verwacht een inkrimping van de vloot of een tijdelijke stagnatie van bestellingen. Wat er op showrooms plakt, is op vraag van de invoerder. BMW heeft momenteel de laagte stock ooit. Het belangrijkste voor de meeste 'stockaanbiedingen' die je overal vindt bij de 'premium' merken is dat er een bepaalde klasse van EuroNORM is die VOOR 31/08 dit jaar moet ingeschreven worden. Het is dus zaaks van al die wagens te 'pushen'. Ik leer altijd graag bij, interessante post!! Anderzijds ben ik toch eens benieuwd naar de feitelijke registraties dit jaar. Je schetst het beeld veel positiever dan ik zou verwachten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.537 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 4 minuten geleden, msxx zei: Ik leer altijd graag bij, interessante post!! Anderzijds ben ik toch eens benieuwd naar de feitelijke registraties dit jaar. Je schetst het beeld veel positiever dan ik zou verwachten. Het probleem met registraties momenteel is de productiestop die er geweest is. Wagens die reeds een lange levertermijn hadden - X3 30e, X5 45e, GLE 300de zal ook wel - schuiven nu naar 2021. Dat verschuift dus vanalles. Onze targets zijn op die wagens ook gevoelig verlaagd daardoor. Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn he, dat beeld wil ik ook niet schetsen hoor Bert. Is er een serieuze gap. Maar wij draaien - ik herhaal mijn eerdere post naar Porker aan - bijna pre-coronacijfers. Show must go on. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.643 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 10 minuten geleden, Tommie zei: Het probleem met registraties momenteel is de productiestop die er geweest is. Wagens die reeds een lange levertermijn hadden - X3 30e, X5 45e, GLE 300de zal ook wel - schuiven nu naar 2021. Dat verschuift dus vanalles. Onze targets zijn op die wagens ook gevoelig verlaagd daardoor. Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn he, dat beeld wil ik ook niet schetsen hoor Bert. Is er een serieuze gap. Maar wij draaien - ik herhaal mijn eerdere post naar Porker aan - bijna pre-coronacijfers. Show must go on. Dat is goed om te horen, hoe kleiner de crisis hoe beter het is, voor iedereen. Onze garage is inmiddels vol met voertuigen <2 jaar, dus onze volgende bijdrage zal even op zich laten wachten 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.537 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 Alvast wel bedankt voor de aankoop. @msxx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.184 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 Hoor net van mijn zus dat er amper tot niets van verkoop is bij hun (ook BMW), vreemde shit! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.643 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 5 minuten geleden, Tommie zei: Alvast wel bedankt voor de aankoop. @msxx Als de juiste wagen in stock is dan zou dat zomaar kunnen, of zeer jonge premium net zoals die ik een paar weken geleden bij jullie afgehaald heb 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.327 Geplaatst: 10 juni 2020 Delen Geplaatst: 10 juni 2020 38 minutes ago, Tommie said: Ten tweede zijn doorgaans de kopers van 'duurdere' wagens kapitaalkrachtiger. Zij hebben meer reserve, vrezen minder voor jobverlies, hebben mogelijks ook andere inkomsten dan enkel loon. Zij tonen veerkracht en blijven hun aankopen doen. Deze bestuurders zijn het meestal ook gewoon om na maximaal 4 of 5 jaar hun wagens te vervangen en zien het niet zitten om met iets 'ouder' te rijden. Dit affront is de druppel. Mijn M4 is al een -du jamais vu- 6 jaar oud in augustus. IK HEB AL VOOR MINDER EEN NIEUWE AUTO GEKOCHT 1 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.