Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W213 E-Klasse


Phil

Aanbevolen berichten

Ik rij nu met een C300h. Is inderdaad een leuk machien.

Maar mocht er een C350d zijn, was dat altijd de betere keuze geweest.

En in de E heb je die keuze....

Voor het gemiddeld verbruik moet je het niet doen, daar is die 300h ook geen kampioen in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, BMWMB said:

Tja, op mijn C heb ik nu een tablet, en dat vinden er ook velen niet mooi. Mij stoort het geenszins.

BMW zal met de aankomende 5 ook bij de 'tablet' blijven. Sowieso oogt het dashboard dan minder zwaar.

Het is gewoon lelijk die tablet-achtige navi's. Je kunt dat perfect in het dashboard steken, dat ziet er 100 keer mooier uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, BMWMB said:

Mijn 530d kostte 5 jaar geleden ook bruto 90k euro met de 2 sets velgen die ik had.

+100k is idd veel geld, maar zo'n superuitgeruste E43 is dan ook een heel dik machien. +400pk!

 

Dat is toch gestoord veel geld, 90k voor een 5 serie. Met die 90k kon je ook een 997 kopen 5 jaar geleden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die AMG versie ziet er trouwens wel goed uit. De velgen zijn ook heel mooi enkel mis ik wel die typische AMG velgen van vroeger, dikke foute maffia looks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, gTa said:

 Een fucking 220d, allerminst alle opties aangevinkt (integendeel) en die tikte 82k aan. :silly: Zo mogelijks nog gekker, dan.

Ik dacht dat je het over een BMW had. MB en hun nieuwe benamingen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het gemiddeld verbruik moet je het niet doen, daar is die 300h ook geen kampioen in...

Toen in de S300h had, heb ik het volledige land doorkruist. Ik denk dat ik die dag 500km heb gedaan, waarvan 60% snelweg, 20% expressweg met stoplichtsprintjes, en 20% kleine wegen. Mijn gemiddeld verbruik van die dag was 6,8 liter, wat ik wel weinig vind voor zo'n zware ketel. Met mijn 530d zou ik zeker 1,5 liter meer verbruikt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Timo:

Dat is toch gestoord veel geld, 90k voor een 5 serie. Met die 90k kon je ook een 997 kopen 5 jaar geleden. 

Met dezelfde uitsrusting als mijn 530d zou deze 997 zeker +100k zijn. En... appelen met appelen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Timo said:

Je snapt wel wat ik bedoel he. Hetzelfde met mensen die +40k aan een 120d uitgeven. Shop dan in een andere klasse. 

Waarom zou iemand dan een M4 kopen, als je voor hetzelfde geld een 550i had kunnen rijden?

Niet akkoord dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deel(de) auto's altijd op in categorieën/wat ze maximum mogen kosten maar met de prijzen vandaag de dag klopt niets meer van dat plaatje. Daarom maakte ik ook een opmerking in het panamera topic dat die prijzen absurd zijn (+100k) en toch verkoopt het als een gek en vinden enkele leden hier die prijs goed meevallen (dat vind ik al mindblowing).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

100k is idd heel veel geld voor een auto, maar toch zijn er mensen die dat kunnen en willen kopen. Ik vind dat ok, want geld moet rollen, en consumptie is de basis van onze economie! [emoji106]

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei ICM:

Waarom zou iemand dan een M4 kopen, als je voor hetzelfde geld een 550i had kunnen rijden?

Niet akkoord dus.

:noparty:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei BMWMB:

Toen in de S300h had, heb ik het volledige land doorkruist. Ik denk dat ik die dag 500km heb gedaan, waarvan 60% snelweg, 20% expressweg met stoplichtsprintjes, en 20% kleine wegen. Mijn gemiddeld verbruik van die dag was 6,8 liter, wat ik wel weinig vind voor zo'n zware ketel. Met mijn 530d zou ik zeker 1,5 liter meer verbruikt hebben.

 

Wow, ik zit hoger met de C qua verbruik....

Nu moet ik wel zeggen, op de snelweg zijn die kisten zuinig als je rustig rijdt. Zit je met de C iets boven de 4 liter indien CC op 120

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Moest serieus kijken of het nu een C, S of E was... [emoji38]z: Door de deurklinken die op de karakterlijn staan, moest het wel een E zijn. Maar verder moeilijk te onderscheiden van de C en S.. Pak minder knap dan z'n voorganger.

74778ff0e6b146ff324d5bff44a15676.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn manager heeft zijn nieuwe E berline van vorige week. Seleniet-grijs, bruin lederen interieur, alles Avantgarde. Mooie auto.
Stond gisteren naast een andere collega zijn E break, uitzwaai-editie van het vorig model, fully loaded.
Ik zou het moeilijk hebben om te kiezen tussen die twee, met neiging voor het oudere T-model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de E berline een dijk van een auto, zowel vanbuiten als vanbinnen. Zeker zo'n E43 AMG in dat donkergrijs zoals hierboven, en dan met een beige of bruin vollederen interieur kan ik bijzonder smaken.
Ik ben dan ook heel benieuwd of ik de nieuwe 5 knapper ga vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest serieus kijken of het nu een C, S of E was... [emoji38]z: Door de deurklinken die op de karakterlijn staan, moest het wel een E zijn. Maar verder moeilijk te onderscheiden van de C en S.. Pak minder knap dan z'n voorganger.

74778ff0e6b146ff324d5bff44a15676.jpg&key=5b4bd0c3084a7e60a5adcd175122a8f06dc18af44ca51a060d47f32e733553a6


Edith zegt dat het blijkbaar toch geen E is? [emoji38]z:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid