Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

17.675, waarvan 9.241 puur elektrisch. 3,1 liter en 10,3 kWh/100 km gemiddeld. Toch meer fan van (dit) hybrideconcept dan gedacht, ca. 100 km elektrische range in de zomer is ca. 80 in de winter is genoeg voor de meeste normale ritjes, bij langere en/of snellere ritten op de autosnelweg gaat de mazoutstoof aan zodat hij niet nodeloos koud moet draaien en het meest efficiënt is. Rij enkel elektrisch (standaard), battery hold (langere ritten) of soms sport (flipperen, den automaniak uithangen). Ik vind het een heerlijke aandrijflijn met die bergen koppel, veel tractie zelfs in het nat, voelt rotsvast maar vrij zwaar en heel comfy, goed stuurgevoel en er valt nog een bochtje mee te pakken. Het feit dat ik Giulia nog niet gemist heb na een half jaar verbaast mezelf zelfs :D 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, beetje Rookzilver van dezen tijd hé. De meeste mensen van mijn leeftijd (en de gemiddelde Boomer zeker niet, die willen full black tegenwoordig) snappen de configuratie niet maar ik ben er helemaal zot van.

 

IMG20230724100652.jpg

aangepast door stradge
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, stradge zei:

17.675, waarvan 9.241 puur elektrisch. 3,1 liter en 10,3 kWh/100 km gemiddeld. Toch meer fan van (dit) hybrideconcept dan gedacht, ca. 100 km elektrische range in de zomer is ca. 80 in de winter is genoeg voor de meeste normale ritjes, bij langere en/of snellere ritten op de autosnelweg gaat de mazoutstoof aan zodat hij niet nodeloos koud moet draaien en het meest efficiënt is. Rij enkel elektrisch (standaard), battery hold (langere ritten) of soms sport (flipperen, den automaniak uithangen). Ik vind het een heerlijke aandrijflijn met die bergen koppel, veel tractie zelfs in het nat, voelt rotsvast maar vrij zwaar en heel comfy, goed stuurgevoel en er valt nog een bochtje mee te pakken. Het feit dat ik Giulia nog niet gemist heb na een half jaar verbaast mezelf zelfs :D 

 

m'n C300e zit op 4.8L gemiddeld na +/- 20.000  km, waarvan 6000 km puur elektrisch (denk dat ik een 2 keer per week maar vollaad)

Battery Hold gebruik ik nooit, enkel Electric en Hybrid (soms eens Sport maar 't is geen sportieve wagen, veel te zwaar)

ECO-assistent staat altijd aan hier, haal toch minimum 90-95 km nu, zomer is 117 km al gelukt 🙂 

is een fijne cruiser idd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg stress van Hybrid, verbrandingsmotor moet aan of uit bij mij, niet heel de tijd opwarmen en afkoelen 🤓

Ik flipper steeds voor recuperatie, staat meestal in D- maar heb het geduld en goesting niet om de range uit te persen :D

Is het verschil met een non-hybrid C heel groot qua rijden? Ik vind hem inderdaad zwaar en comfy aanvoelen, maar capabel genoeg als het wat sneller mag gaan. Rijdt een stuk aangenamer dan de 330e's die ik testte vind ik, maar ik snap dat die bij normaal rijden sportiever aanvoelt.

aangepast door stradge
Link naar reactie
Delen op andere sites

slaat die motor dan zoveel aan/uit ?   Als die bij mij aanslaat, is dat meestal voor een langere periode (snelweg, of batterij leeg).  Rond de deur, en tot ongeveer 100 km/h rij ik bijna quasi altijd elektrisch, in een sociaal aanvaarde rijstijl.  

Wil je raggen, maar daar zijn die auto's m.i. toch te zwaar voor, dat zet ik die in sportstand, en dan blijft de verbrandingsmotor bij de les.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, stradge zei:

Thanks, beetje Rookzilver van dezen tijd hé. De meeste mensen van mijn leeftijd (en de gemiddelde Boomer zeker niet, die willen full black tegenwoordig) snappen de configuratie niet maar ik ben er helemaal zot van.

 

IMG20230724100652.jpg

Mijne is iets donkerder, maar toch nog in diezelfde ' sfeer '. 

IMG_2479.JPG

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ex-Mooseman zei:

slaat die motor dan zoveel aan/uit ?   Als die bij mij aanslaat, is dat meestal voor een langere periode (snelweg, of batterij leeg).  Rond de deur, en tot ongeveer 100 km/h rij ik bijna quasi altijd elektrisch, in een sociaal aanvaarde rijstijl.  

Wil je raggen, maar daar zijn die auto's m.i. toch te zwaar voor, dat zet ik die in sportstand, en dan blijft de verbrandingsmotor bij de les.

Hij verkiest dan vooral elektrisch rijden, waardoor de verbrandingsmotor onder veel omstandigheden maar af en toe bijspringt. Ik kies liever zelf elektrisch of verbrandingsmotor afhankelijk van het type rit.

4 uren geleden, benzfreak zei:

Mijne is iets donkerder, maar toch nog in diezelfde ' sfeer '. 

IMG_2479.JPG

Zo tijdloos :inlove:

Is dat Kubanietzilver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, William Blake zei:

m'n C300e zit op 4.8L gemiddeld na +/- 20.000  km, waarvan 6000 km puur elektrisch (denk dat ik een 2 keer per week maar vollaad)

Battery Hold gebruik ik nooit, enkel Electric en Hybrid (soms eens Sport maar 't is geen sportieve wagen, veel te zwaar)

ECO-assistent staat altijd aan hier, haal toch minimum 90-95 km nu, zomer is 117 km al gelukt 🙂 

is een fijne cruiser idd!

Eigenlijk zijn dat toch geen cijfers om naar huis te schrijven als je bekijkt dat het doel "vergroening" is . Mijn Mercedes S210 220cdi van 2000 verbruikte gemiddeld tussen de 6,2 en 6,8 l en dat was dan nog een grotere auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, stradge zei:

Ik krijg stress van Hybrid, verbrandingsmotor moet aan of uit bij mij, niet heel de tijd opwarmen en afkoelen 🤓

Ik flipper steeds voor recuperatie, staat meestal in D- maar heb het geduld en goesting niet om de range uit te persen :D

Is het verschil met een non-hybrid C heel groot qua rijden? Ik vind hem inderdaad zwaar en comfy aanvoelen, maar capabel genoeg als het wat sneller mag gaan. Rijdt een stuk aangenamer dan de 330e's die ik testte vind ik, maar ik snap dat die bij normaal rijden sportiever aanvoelt.

dat went vind ik, en zeker als alles mooi warm staat voel je die overgang bijna niet (en warmt erg snel op, olie eigenlijk ook)

je kan ook zelf kiezen idd, maar ik merk dat de eco-assistent het liefst/best in Hybrid werkt

normale C rijdt nog dynamischer maar is ook al te zwaar geworden tov de W/S205

6 uren geleden, d_s zei:

Eigenlijk zijn dat toch geen cijfers om naar huis te schrijven als je bekijkt dat het doel "vergroening" is . Mijn Mercedes S210 220cdi van 2000 verbruikte gemiddeld tussen de 6,2 en 6,8 l en dat was dan nog een grotere auto.

meer opladen helpt... doe ik te weinig

de GLC400e van m'n moeder staat na 12.000 km op 3.3L 

wat mij wel verrast: zelfs met 'lege' batterij én extra gewicht is die nog altijd iets zuiniger is dan mijn C Benzine W206

 

dat gezegd zijnde, m'n C220d Coupé met alles op en aan deed op lange ritten zelfs geen 4L... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

dat gezegd zijnde, m'n C220d Coupé met alles op en aan deed op lange ritten zelfs geen 4L... 

Idd maf. Schoonpa deed met zijn C200d T-model (S205) een trip h&t Nice (F) en klokte af op 3,7 liter gemiddeld. 😲

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat haalde ik toch niet met mijn c200d of mijn c220d.  Die laatste zit longtime gemiddelde op 6,5 l, en onder de 5 is echt zeldzaam.

De 200 (met de Renault-motor), kreeg ik op ecoritten wel onder de 5 liter, maar dat was serieus je best doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was 't gemiddelde van die trip (2.500 km), hé. 

All in all zat die op 5,8 of 5,9 gemiddeld, als ik me dat goed herinner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gekeken in mijn gearchiveerde voertuigen in Spritmonitor:  ik zat op 5,78 gemiddeld over 60000 km.  Zuinigste bak was 4,9 l, gulzigste was in de inrijperiode (6,94), maar dat was een uitschieter, tweede is 6,54.  
Eigenlijk zat er dus weinig schommeling in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/1/2024 om 18:07, stradge zei:

 

Is het verschil met een non-hybrid C heel groot qua rijden? Ik vind hem inderdaad zwaar en comfy aanvoelen, maar capabel genoeg als het wat sneller mag gaan. Rijdt een stuk aangenamer dan de 330e's die ik testte vind ik, maar ik snap dat die bij normaal rijden sportiever aanvoelt.

Ja, is gigantisch vind ik.

in die mate dat ik niet graag met de hybride rij, je merkt het verschil in gewicht door die accu te hard. 

eigenlijk mis ik mijn S206 nog elke dag, maar denk niet dat ik na de EQE terug eentje ga nemen 

IMG_3385.thumb.jpeg.39816f92ffac03f0b2c3917429a5c0ee.jpeg

hier samen met de C300e van mijn schoonvader. 300d was op alle vlakken beter (behalve VAA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

C300d zou ook mijn keuze zijn los van het fiscale, hoewel dat elektrisch rijden en de bakken koppel ook wel heel aangenaam is. Content van de EQE?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, stradge zei:

C300d zou ook mijn keuze zijn los van het fiscale, hoewel dat elektrisch rijden en de bakken koppel ook wel heel aangenaam is. Content van de EQE?

ook mijn gedacht, RWD 220d zou al goed zijn voor mij als daily 🙂 

129 pk 440 Nm elektrisch is ook geen straf, kan je 'vlot' mee laveren door 't verkeer

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/1/2024 om 00:10, stradge zei:

Hij verkiest dan vooral elektrisch rijden, waardoor de verbrandingsmotor onder veel omstandigheden maar af en toe bijspringt. Ik kies liever zelf elektrisch of verbrandingsmotor afhankelijk van het type rit.

Zo tijdloos :inlove:

Is dat Kubanietzilver?

Inderdaad meneer!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/1/2024 om 17:14, stradge zei:

C300d zou ook mijn keuze zijn los van het fiscale, hoewel dat elektrisch rijden en de bakken koppel ook wel heel aangenaam is. Content van de EQE?

Zeer content.

niet qua styling of afwerkingskwaliteit, maar qua comfortabel van A naar B rijden zonder drama 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid