Ga naar inhoud

Alpine A110


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

GTS is niet het topmodel.
mgv
:sirkevin:
GT4 kan je nu niet echt een productiemodel noemen imho.
Maar ja, daar heb ik ook reeds een stukje mee gereden.
Dat is natuurlijk niet te vergelijken met de Alpine.

Ik heb hem vandaag met veel tegenzin terug binnen gebracht [emoji24]
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Tjeu said:
9 hours ago, ir_fuel said:
Ik zou me denk ik ook storen aan het gebrek aan sper.

Dat steek je er toch makkelijk achteraf onder?

"makkelijk" hangt toch van het diff af, en je zit hier met een centrale motor, dus dat maakt het nog wat lastiger qua installatie, en er moet eentje bestaan voor dat model.

Bovendien heeft dat ook nog eens een invloed op het rijgedrag (onderstuur bv), en het is toch wat aangenamer als je zoveel pegels op tafel legt dat men af-fabriek een auto levert waar dat op zit en die daarvoor is afgesteld.

Ergens wringt het om zo een bedrag te leggen met in je achterhoofd dat je direct aan het modden moet gaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

"makkelijk" hangt toch van het diff af, en je zit hier met een centrale motor, dus dat maakt het nog wat lastiger qua installatie, en er moet eentje bestaan voor dat model.
Bovendien heeft dat ook nog eens een invloed op het rijgedrag (onderstuur bv), en het is toch wat aangenamer als je zoveel pegels op tafel legt dat men af-fabriek een auto levert waar dat op zit en die daarvoor is afgesteld.
Ergens wringt het om zo een bedrag te leggen met in je achterhoofd dat je direct aan het modden moet gaan.
Dat begrijp ik.
Nu, er wordt in de wandelgangen gefluisterd dat er nog een iets krachtiger exemplaar mét sper op het programma staat. Een soort RS versie.
Of die er komt zal uiteraard af hangen van vraag en aanbod. En of de automaat nog meer aan kan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Le Capri Mauve said:

De cup versie heeft een sper.

Misschien kan dat sper ook apart geinstalleerd worden.

Ja lol.

Dat spel heeft een sequentiële versnellingsbak. Ik vrees er een beetje voor :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat er een verband was met de versnellingsbak. Ik dacht , uit die bak komt een cardan en daar moet het differentieel het mee doen. Maar misschien is er wel een of andere gedeelde sturing..

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ik wist niet dat er een verband was met de versnellingsbak. Ik dacht , uit die bak komt een cardan en daar moet het differentieel het mee doen. 

Waar loopt de cardan bij een centraal achterin geplaatste motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mij niet vergis heeft Litchfield een sper in ontwikkeling. Maar zal wellicht een torsen sper zijn en geen platen sper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah ik vind de kont mooi maar de neus lelijk. 

 

Quote

De Alpine A110 Cup zal worden verkocht aan de prijs van 100 000 euro excl. btw en is bestemd voor een competitie die nauwkeurigheid, professionalisme en menselijke warmte verenigt. De Alpine Europa Cup, die in 2018 zal worden georganiseerd over zes manches, bezoekt zes van de meest befaamde Europese circuits. Dit internationale FIA-kampioenschap verwijst terug naar de Europa Cup die van 1985 tot 1988 werd georganiseerd met de Alpine GTA V6 Turbo.

Wel benieuwd of dat wat geworden is die Alpine Europa Cup. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mij niet vergis heeft Litchfield een sper in ontwikkeling. Maar zal wellicht een torsen sper zijn en geen platen sper.
Correct, verwacht men in de herfst

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Waky zei:

Mr google, kun je me ook de deelnemersaantallen geven van seizoen 2018? :D

Dan moet ik niet alleen de links googlen maar nog op klikken ook zeker? in 18 waren er 18. Voor dit jaar komt er dus wsch een bij.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid