Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé

Keuze  

56 leden hebben gestemd

1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

• Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dik onder de indruk van de Velar!!!

Wat een machine zeg... Qua uiterlijk is hij echt zoals op de foto's en dat ding is af. Maar het interieur was zelfs boven de verwachtingen :D

Grote kanshebber zo hoor. Morgen eens tot bij Alexanderr gaan om te vergelijken!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En? Verdict na het bezichtigen van zowel de Velar als Macan?

Geplaatst:

De macan dit weekend getest en rijdt best wel goed. De motor en versnellingsbak is gekend, hoewel ik het gevoel had dat hij echt wel de sportknop nodig heeft om leuk te rijden (misschien zijn we ietwat verwend). Op gebied van comfort hetgeen we zoeken met als bedenking dat de testwagen op ballonbandjes stond, maar wel standaard ophanging (dus geen pasm of luchtvering). Op gebied van omvang als OK bevonden door madam :D. De remmen ga ik niet beoordelen want zoals verwacht hadden die dringend onderhoud nodig, laat ons zeggen dat eerste keer dat stevig remmen nodig was, ik wel wat verrast was. Nu, ik steek dat dan in de hoek van te hoge verwachtingen, maar zelfs madam had na 2 keer remmen dezelfde opmerking alsook over de sportstand die hij nodig heeft voor goed te rijden. In de normale stand was hij wat loom, maar kan ook aan de leercurve liggen op een ex-vervangwagen.

Alleen is het bij de macan wat koffiedik kijken wat de facelift gaat brengen. Op gebied van exterieur kan er niet veel misgaan met een beperkte herdesign van de lichten en zo als die meegaan in de richting van de rest van het gamma van P. De minste kant van een macan is voor mij de zijlijn en die gaat natuurlijk net verbeteren met een facelift. Het interieur in de testwagen was een basic model (ex-vervangwagen) en was ik niet wauw over te vinden, maar daar ben ik hoopvol richting de facelift.

Ook even de nadelen voor ons voor de Macan meegeven die toch belangrijk zijn en meespelen: probleem van het PORSCHE-imago, je ziet ze heel veel rijden en we spreken hier over aankoop van een FL, dus voor mij sowieso een nadeel tegenover een volledig nieuw model/type, prijs is gelijkaardig tenzij je de Macan echt identiek gaat aankleden want dan wordt hij duurder en in principe is het een kleinere auto.

De Velar is echt een topper kwa looks. Zowel exterieur als interieur zijn er knal op in mijn ogen. Hij is wel iets groter in omvang dan de macan dus dat kan mogelijks een nadeel worden voor madam. Dat moet een test met de RR sport dit weekend ons leren. Volgende maandagavond rijden we dan met f-pace om motor en versnellingsbak te testen. Dan kan ik pas vergelijken met Macan natuurlijk.

Nadelen aan de velar zijn mogelijks de omvang. Maar hij heeft wel een aantal voordelen: nieuw model/type, is iets goedkoper dan macan (geen rekening houden met prijsstijging bij FL), echt wel een dijk van een auto en voor mij dan toch iets mannelijker dan een macan...

De F-pace rijden we maandag even snel, maar dat is eigenlijk meer om eens de motor combinatie die we in de velar zouden pakken te testen. Die heeft eigenlijk geen kans niet meer.

Madam zou de GLC coupe nog wel overwegen, maar die zie ik minder zitten. Het is vooral een auto voor haar, maar de bedoeling om langere ritten en gezinsritten meer met haar auto te gaan doen omdat ze de M3 op lange afstanden niet echt leuk vind. Maar voor mij is zo'n GLC geen waardig alternatief en voorspel ik voor elke rit een discussie met welke kar we gaan rijden.

In tegenstelling tot de Macan/Velar vind ik wel een evenwaardige kar en ga ik met plezier instappen voor gezinsritten. Vooral omdat ik toch dikwijls mij serieus moet inhouden in de M3 als de miss mee is en ik dan misschien liever gewoon vlot wil doorvlammen met een comfort gerichte kar. De M3 is leuker als ik alleen op baan ben ;)

Geplaatst:

Tof idee, maar configuratie leert me dat mijn exemplaar op een 86K komt en dat is maar marginaal goedkoper dan een velar/macan...

Ik vergelijk dan wel met prijzen voor 6cil diesel, maar zoals reeds aangegeven vind ik dergelijke motor beter passen bij type auto en de geplande inzet.

Geplaatst:

Ik denk dat het hier al beslist is eigenlijk.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Tja, de nadelen en voordelen aan de porsche zijn er vooral gekomen na de testrit en op heden nog niet gereden met een RR sport of F-pace... Dus kan nog drastisch veranderen natuurlijk na die testritten of het kan daarmee beslist zijn.

Bijkomend nadeel aan de velar is en blijft wel dat het zal bestellen worden zonder hem effectief te hebben gereden...

Geplaatst:

GLC43 is demax. Echt een zwaar onderschatte auto, vooral dynamisch heel leuk dankzij de AMG afstelling van luchtvering, boite en AWD. Als het een beetje vettig ligt kan je er een beetje mee driften zelfs :P

Dat gezegd zijnde vind ik de Velar ook subliem mooi, leuke motor erin en klaar!

Geplaatst:

Als je RR Sport en F-Pace na elkaar rijdt, zul je direct zien dat dit 2 heel verschillende wagens/concepten zijn. Normaal. Vraag is waar de Velar zich zal bevinden in het spectrum ergens daartussen. Zegt men bij Land Rover daar iets over?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst:

Ze zeggen dat hij er idd tussen gaat hangen... Hij zal veel sportiever en spitser rijden dan een RR sport, maar toch nog iets zwaarder aanvoelen dan een f-pace. 

Zoals gezegd, nadeel is dus dat ik de auto zelf niet effectief zal rijden. Aan de andere kant, het is niet dat ik zoek ben naar een sprintbom op hoge poten. Het moet echt een ruime comfortabele cruiser zijn die toch heel vlot rijdt. Daarom dat het sowieso een D300 wordt en ik niet voor de 4-cilinder wil gaan die eigenlijk voor madam volgens mij voldoende zou zijn.

Ik wil bereiken dat ikzelf in die kar in het weekend met plezier stap waarbij het een totaal andere ervaring geeft dan de M3. De M3 evenaren is toch niet mogelijk en was ook de Macan GTS al van de lijst geschrapt om die reden. Vrees een beetje dat die GLC43 beetje zelfde zal zijn anders...

• 3 weken later...
Geplaatst:

Gisteren een GLC Coupe gezien in Designo hyacint rood...AMG pakket.

Wauw ,was prachtig, met een mooie velg op.

Is een kanshebber voor m'n volgende. :)

Geplaatst:
Op 9/5/2017 om 21:30 zei Naish:

Ze zeggen dat hij er idd tussen gaat hangen... Hij zal veel sportiever en spitser rijden dan een RR sport, maar toch nog iets zwaarder aanvoelen dan een f-pace. 

Zoals gezegd, nadeel is dus dat ik de auto zelf niet effectief zal rijden. Aan de andere kant, het is niet dat ik zoek ben naar een sprintbom op hoge poten. Het moet echt een ruime comfortabele cruiser zijn die toch heel vlot rijdt. Daarom dat het sowieso een D300 wordt en ik niet voor de 4-cilinder wil gaan die eigenlijk voor madam volgens mij voldoende zou zijn.

Ik wil bereiken dat ikzelf in die kar in het weekend met plezier stap waarbij het een totaal andere ervaring geeft dan de M3. De M3 evenaren is toch niet mogelijk en was ook de Macan GTS al van de lijst geschrapt om die reden. Vrees een beetje dat die GLC43 beetje zelfde zal zijn anders...

Als je vindt dat een Macan in sport stand moet staan om goed te rijden ga je een LR waarschijnlijk toch veel te soft vinden?

Geplaatst:
On 4/29/2017 at 8:04 PM, bossie said:

ken de mij toch,anders spreken we ne keer af mongool

Nie op letten. Die kwakkel is buitenlander. Wij luisteren niet naar Antwerpnekken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
On 5/9/2017 at 9:30 PM, Naish said:

Range geeft een totaal andere rijervaring dan gelijk welke andere auto. Gaan ervoor ;)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hoe zit dat hier eigenlijk @Naish is dat krel al besteld?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
20 uur geleden zei Salokin:

Hoe zit dat hier eigenlijk @Salokin is die Ferrari al besteld?

Ja, inderdaad.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nope, morgen testrit met de GLC coupe in 350e versie...

Dan keuze maken tussen beide modellen en als het glc wordt dan overweeg ik om die 43 AMG te pakken en dan moet ik nog eens testrijden daarmee... Maar dan elke als het de glc wordt want geen zin om dat nodeloos te rijden...

Mijn keuze gaat uit naar de Velar, maar miss vrees dat hij wat groot is...

Geplaatst:

Volgens de verhalen die ik hoor rijd een macan/cayenne stukken beter of een range. Als ik nu hoor dat je de macan wat minder vond denk ik dat de range een dikke teleurstelling zal zijn.

Geplaatst:

De macan rijden was voor mij geen teleurstelling hoor! Klopt als een bus dat dit heel goed rijdt en dat kan ik beamen en ik vind hem nog steeds één van de mooiere SUV's die er nu zijn (en dan ga ik ervan uit dat een FL dat enkel maar beter maakt). Het interieur vind ik wat minder, maar mogelijks is dat met de FL ook een verbetering als ze daar de lijn doortrekken van de nieuwe panamera. Dus dat is wat koffiedik kijken natuurlijk. 

Grootste probleem met diene macan is het feit dat het een Porsche is en dat dit mogelijks een negatief effect kan hebben die we willen vermijden. Ik weet het, het is stom dat je daarnaar moet kijken en ik doe dat voor mijn kar nog een stuk minder, maar madam haar kar is nogal 'visible'. Daarnaast vind ik toch ook dat je hem heel veel ziet rijden...

RRsport gereden en ja, dat is heel andere manier van rijden dan een macan, maar het past wel bij het type voertuig. En zoals gezegd is de toepassing van die kar: miss en gezinsritten... Die laatste gebeuren nu met de M3, maar met de miss erbij gebruik ik daar maar 30% van dus kan ik dat net zo goed laten en kiezen voor het effortless cruisen van een RR.

GLC heeft als voordeel dat deze niet zo groot is, hoewel het verschil met de velar minimaal is (6 cm korter en 5cm smaller)...

Geplaatst:

Eerlijk, ik denk niet dat er veel verschil zal zijn tussen de porsche en de RR... integendeel, de macan zie je veel rijden en is voor veel mensen een baby porsche.

Het minst negatieve effect zal ze hebben met de GLC, maar aangezien de winkel nog maar enkele jaren open is kan je u gegarandeerd aan een pak negatieve commentaren verwachten, al dan niet achter de rug.

Anderzijds fuck that, en koop jullie die RR.. wat een auto!

Geplaatst:

Tgoh, Porsche heeft toch een serieuse negatieve klank hoor bij veel mensen. Die Range zal dat ook wel hebben, maar minder...

GLC zal minder opvallen inderdaad, maar nadeel daar is Merc... Enorm negatieve bijklank bij de oudere generatie...

En de winkel is nog geen jaar open jong... Maar ja, het is nu ook niet dat madam met een daewoo matiz reed ervoor hé. Dan moeten ze maar denken dat het mijn kar is waarmee ze rijdt

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Onderschat imago van een kar niet, zeker als je in retail wil zaken doen.

Ik gun je een Ferrari ( @Salokin!), maar let daar mee op. Wij moesten met de Cayenne zelfs niet bij onze typisch eenmalige klanten arriveren.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Porsche...

Denk dat het effect minder is bij een RR.

Beetje zoals een A7 bijna meer negatieve kritiek zal krijgen dan een M3 die toch een pakje duurder is

Geplaatst:

Bij die A7 was dat gewoon omdat hij zo lelijk was hoor.

• Vind ik leuk 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in