Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Bart zei:

Dat gaat niet hè, dan ben je uw plaats in de wachtrij kwijt ?

Daar sta je dan met je optie auto pilot.

• Grappig 1
Geplaatst:
5 uren geleden, BMWMB zei:

Dan sta je daar weel mooi... Ik zou mezelf opvreten van de stress, want ik heb een hekel aan wachten. Gelukkig hebben wij naast onze Tesla nog een Velar om op vakantie te gaan. 

Kom ik weer op mijn punt he. Een Tesla is voor of

1. Rijken die "daarnaast" nog een andere auto hebben om op vakantie te gaan

2. Mensen met gigantisch veel tijd over....... 

3. Kortere afstanden

Op zich niets mis mee, gelukkig ben jij te rekenen bij de "realisten" die  het gebruiksongemak niet minimaliseren.  

En met een Taycan de volgende 2-3 jaar wordt dat nog een PAK erger.

Wat autoliefhebbers nog vergeten is dat de meeste laders nog eens op drukke wegen (of langs drukke wegen) staan, zodat de echte autofiel, of mens die zijn tijd te veel wil gebruiken om langs mooie banen te rijden (I feel the boomerang) :D goed gejost zijn.

Bovendien zijn die drukke wegen natuurlijk ook de filewegen. Omrijden voor de file is daardoor ook een bijkomend probleem. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Wegens punt 3 ben ik ook aan het kijken naar één. Zou de tweede wagen zijn hier dus voor ons perfect doenbaar.

Geplaatst:

Idd geen pretje. Om het toch even te relativeren: ik tel 12 auto's in de file, er zijn ongeveer even veel laadpunten (kon ze niet tellen), dwz dat je pakweg een half uur gaat moeten wachten om dan een half uur te laden. Als je op een druk moment rijdt sta je sowieso al uren in de file.

Voor mij is het geen reden om niet elektrisch te rijden, een model 3 vind ik nog steeds een heel fijn karretje voor nederland en belgie, desnoods huur ik wel een diesel wagen om op reis te gaan als ik zou riskeren om uren kwijt te spelen door het laden onderweg.

Geplaatst:

Vandaag iemand in de showroom die voor 10à15km/dag zeker 100% elektrisch moest rijden. 

Veel goedkoper in onderhoud, overal gratis laden, btw 100% recupereerbaar, en nog zoveel andere voordelen waardoor het allemaal veel goedkoper werd dan een gewone benzine-wagen te kopen van 15à20K. 

Heb rustig alles proberen recht te trekken en te duiden, maar het viel in dovemansoren vrees ik. :cry:

Geplaatst:
Idd geen pretje. Om het toch even te relativeren: ik tel 12 auto's in de file, er zijn ongeveer even veel laadpunten (kon ze niet tellen), dwz dat je pakweg een half uur gaat moeten wachten om dan een half uur te laden. Als je op een druk moment rijdt sta je sowieso al uren in de file.
Voor mij is het geen reden om niet elektrisch te rijden, een model 3 vind ik nog steeds een heel fijn karretje voor nederland en belgie, desnoods huur ik wel een diesel wagen om op reis te gaan als ik zou riskeren om uren kwijt te spelen door het laden onderweg.

Ja met jouw redenering ok. Maar als ik op verlof ga dan rijd ik graag met mijn eigen leuke wagen . Nu goed voor mij gaat dat sowieso niet op als je elke maand trips moet doen met een “vakantie” afstand. Ik zie me al bezig ook weer extra geloop (tenzij op een luchthaven van bestemming) om een auto te gaan halen / huren om op verlof te gaan. Wat is uiteindelijk dan nog het “voordeel” of “vrijheid” vraag ik me dan spontaan af?
Geplaatst:
22 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Wat is uiteindelijk dan nog het “voordeel” of “vrijheid” vraag ik me dan spontaan af?

Voordeel. Vrijheid. Zoals de gemiddelde europeaan tegenwoordig zijn bolletjes kleurt komen straks in een continent waar dat woorden zijn die enkel nog in het  woordenboek bestaan. Ze willen toch zo graag alles maar dan ook alles voor ons beslissen. Verkeer moet veiliger = auto's begrenzen. Minder CO2 = allemaal aan den elentriek... ?

Ja, een beetje kort door de bocht vandaag, maar heb ne slechte dag gehad, onnozel ollanders!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
3 uren geleden, stijn82 zei:

Tesla bril even afzetten ? 

Bud van der Schrier van KPMG berekende dat afgelopen zaterdag zo’n 1.500 elektrische auto’s, voornamelijk Tesla’s, op weg waren voor een skivakantie in Oostenrijk. Op de route tussen Oostenrijk en de Benelux moesten ze het doen met 450 snellaadpalen van Tesla en Ionity. Willroth was de eerste laadstop en daar liep het vast. “We zijn heel voorzichtig geweest met onze berekening. Maar het klopte wel. Mensen hebben uren staan te wachten,” aldus Van der Schrier. Daarnaast kwamen ze ook nog in de reguliere wintersportfile.

Er is nóg een probleem volgens KPMG: bij drukte mogen Tesla’s maar een halfuur laden bij de Superchargers. Volgens Tesla is dat niet zo, wel wordt – als er een laadfile is – het laadproces gestopt als de accu 80 procent vol is, zodat andere automobilisten ook aan de beurt komen. Dat betekent dat een ritje Oostenrijk minimaal vier laadbeurten van drie kwartier vergt.

Veel Tesla-rijders hadden zich met de waarschuwing van KPMG, die in de Tesla-gebruikersgroepen de ronde deed, voorbereid en bijvoorbeeld een hotel geboekt met gegarandeerd een plekje bij de laadpaal om de volgende ochtend met een volle accu weer 300 kilometer te kunnen rijden.

Zelfs 's nachts nog 2,5u langer onderweg zijn vind ik veel

Trendwatcher Vincent Everts twittert dat hij nergens last van had en de 1.025 kilometer van het Oostenrijkse Kaprun naar Nederland in 10 uur rijden en 2,5 uur laden wist te overbruggen. Hij reed wel ’s nachts. 

Geplaatst: (aangepast)

Het is een discussie die hier al tot in den treure gevoerd is. Ja elektrisch rijden heeft nadelen en ja lange trips is daar één van.

Heb paar dagen geleden nog met range anxiety gezeten want kwam met een kona van rotterdam terug naar gent met een halfvolle batterij, zogezegd nog 200 km range en moest er 160 rijden maar de wind zat ferm tegen, als ik niet zo slim was geweest om in NL nog 10 minuten aan een fastned lader te hangen was ik niet thuis geraakt want per kilometer dat ik reed gingen er 2 af :(.

Maar ik maak het voor mezelf uit: hoe vaak zou ik tijd verliezen op zo'n lange trip, en wat is het voordeel van een model 3 of vergelijkbaar als (enige) wagen te hebben?

Voor mij is dat voordeel, instant koppel, een vermogen waarbij je bij een ICE op kapot zou belast worden (omdat de uitstoot hoger ligt), stilte, het fiscale voordeel, (heeft naar t schijnt iets met uitstoot te maken), geen dure naft moeten tanken...

Nen 330i zou qua TCO hoger uitkomen, met het geld dat ik uitspaar kan ik voor die 2 lange trips per jaar wel iets anders huren, of... gewoon die paar uurtjes verlies slikken. Of trip in 2 keren doen met overnachting en aan hotel opladen. Van 's morgens tot 's avonds in de auto zitten, uren in de file staan (het zijn niet enkel laadpaalfiles!), is ook geen pretje. Ben echt niet van plan om op een 'zwarte zaterdag' naar een ski oord te vertrekken... Of kijk naar ons belgenlandje, vandaag tijsmanstunnel volledig versperd, k zou er niet gestaan willen hebben, ben ze ook niet gaan filmen om het filmpje online te zetten en die mensen uit te lachen...

Eventueel nen hybride dan? ja maar die hebben ook hun nadelen en zijn niet goedkoper in aanschaf (of het moest nen toyota corollo zijn, maar dat heeft niet veel standing). 

aangepast door stijn82
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
26 minuten geleden, stijn82 zei:

Het is een discussie die hier al tot in den treure gevoerd is. Ja elektrisch rijden heeft nadelen en ja lange trips is daar één van.

Dan moet je dat ook kunnen toegeven en niet alles verbloemen. Een ICE heeft ook nadelen.

Paar weken terug halfuur te laat geweest op een afspraak omdat mijn vervoer zijn Tesla Model S nog moest opladen en het langer duurde dan voorzien. Een ICE tank je vol op 5 min maar een batterij niet. Terugweg dan, ging niet lukken zonder stop dus afgereden om te laden. Eerste lader deed niets, begon altijd maar stopte na 5 seconden. Dus er weer uit, auto verplaatsen en dan 30 minuten zitten schaken om de tijd te doden ? 

Hij klaagt trouwens ook dat het laden veel trager gaat dan in het begin hij hem had.

Geplaatst: (aangepast)

Ik verbloem toch niet alles?

Ik weet dat het geen pretje is om met een lege batterij te staan, helaas zijn in belgie de laadmogelijkheden van andere aanbieders zodanig beperkt dat je of een grote batterij moet hebben of toegang tot de tesla superchagers... of allebei.

Dus als ik zelf een EV ga leasen (wellicht hak ik binnen enkele dagen de knoop door) moet ik er idd al goed zeker van zijn dat die mij niet in de problemen brengt en, draai of keer het hoe ge wilt, ne model 3 long range of nen model S zijn de enigen die dat vandaag kunnen garanderen in belgie. Ik lees op de tesla forums verhalen van super chargers die niet of traag werken, er rijden ook meer en meer tesla's rond en als ze niet kunnen volgen met SUC's bijbouwen heb je idd wachtrijen, het gebeurt ook dat ICE's die de plekken bezet houden, heb ook al meegemaakt dat ik geen vrije laadplek vond aan een gewone laadpaal.. maar met 400 km range in de praktijk ga je niet snel in de problemen komen want ik rijd nooit meer dan dat op een dag en op 11 KW 3 fasen ben je op een nacht altijd weer volledig opgeladen. Dus ik durf nu wel voor een model 3 LR AWD gaan, na alles afgewogen te hebben. die super chargers zijn dan handig op reis maar dan mag je niet op de drukste dag van het jaar gaan.

Mss zou ik met een standard range plus ook toekomen in BE/NL en de puur RWD versie rijdt ook plezant, maar daar durf ik mijn hand niet voor in 't vuur steken, en op lange afstanden is het nog lastiger. Afijn, ge ziet, mijn keuze is min of meer gemaakt, waarmee ik niet wil zeggen dat anderen hetzelfde moeten doen ;) 

aangepast door stijn82
Geplaatst:

Doe dat niet.. neem de grootste batterij die je kan nemen !

U zal mij dankbaar zijn.

Al is het maar dat je met een grotere batterij sneller kan superchargen.

Meer dan 60% moet je een tesla niet superchargen want dan gaan het zeer traag.

Die 60% is bij goed weer wel voldoende om elke 200km 15 min te laden en verder te rijden. Vind ik persoonlijk momenteel de meest aangename manier om lange afstanden te doen.

Deze zomer plan ik paar weken Noorwegen en heb er geen probleem mee dat met de tesla te doen.

Geplaatst:

'k zeg toch dat ik het niet ga doen die SR+, maar 'k heb het wel overwogen ;) De SR+ kan wel laden op 170 kw tegenwoordig, dat vind ik niet slecht. 

als ik in NL zou wonen waar het vol laadpalen staat, zou het minder een probleem vinden om het met een SR+ te doen maar het is hier nog altijd belgie en dan zou heen-terug naar limburg al lastig worden.. 

Geplaatst:
'k zeg toch dat ik het niet ga doen die SR+, maar 'k heb het wel overwogen [emoji6] De SR+ kan wel laden op 170 kw tegenwoordig, dat vind ik niet slecht. 
als ik in NL zou wonen waar het vol laadpalen staat, zou het minder een probleem vinden om het met een SR+ te doen maar het is hier nog altijd belgie en dan zou heen-terug naar limburg al lastig worden.. 

Je moet wel weten dat die 170kw maar geldt voor 5% van de laadcurve
Geplaatst:

Tot aan 60% SOC zal die wel boven de 100kw blijven zeker? 

Geplaatst:
Tot aan 60% SOC zal die wel boven de 100kw blijven zeker? 

Nopes.. tenzij de batterij de perfecte temp heeft zaak die aan 50% onder de 100kw en zit ie aan 65kw rond de 60%

( model s 100d)

Perfecte temperatuur dan wordt het verval wat uitgesteld.. vroeger was het beter maar tesla heeft die laadcurve grondig aangepast.

Ik heb wel mijn bedenkingen bij de laadcurve van de e-tron ( die zou aan 90% nog aan 80kw laden )

Gaat volgens mij nog problemen opleveren
Geplaatst:

Ok. Nu ja k ga toch voor de LR dus ga mij sowieso niet al te veel naar zo’n SUC moeten begeven, hoop ik.

Geplaatst:

Blijkbaar was er bij slechts twee superchargers in duitsland file op die zwarte zaterdag. Dat die vol stonden kon je zien op de app en eventueel naar ionity uitwijken. 

Geplaatst:
Op 24/2/2020 om 16:01, Jokke_vlo zei:

Kom ik weer op mijn punt he. Een Tesla is voor of

1. Rijken die "daarnaast" nog een andere auto hebben om op vakantie te gaan

2. Mensen met gigantisch veel tijd over....... 

3. Kortere afstanden

Op zich niets mis mee, gelukkig ben jij te rekenen bij de "realisten" die  het gebruiksongemak niet minimaliseren.  

En met een Taycan de volgende 2-3 jaar wordt dat nog een PAK erger.

Wat autoliefhebbers nog vergeten is dat de meeste laders nog eens op drukke wegen (of langs drukke wegen) staan, zodat de echte autofiel, of mens die zijn tijd te veel wil gebruiken om langs mooie banen te rijden (I feel the boomerang) :D goed gejost zijn.

Bovendien zijn die drukke wegen natuurlijk ook de filewegen. Omrijden voor de file is daardoor ook een bijkomend probleem. 

punt 1 kunnen ook mensen zijn die voor vakantie een wagen huren, op locatie of om naar daar te rijden, afhankelijk van hoe wat waar en wanneer. Je hoeft geen tweede wagen of een wagen met ICE te behouden om te kunnen reizen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Tjeu zei:

punt 1 kunnen ook mensen zijn die voor vakantie een wagen huren, op locatie of om naar daar te rijden, afhankelijk van hoe wat waar en wanneer. Je hoeft geen tweede wagen of een wagen met ICE te behouden om te kunnen reizen. 

idd, ik heb dat zelf ook zitten bedenken voor indertijd keuze voor een tesla of niet.  zo'n caravelle huren, alles er in en weg. Maar dan zat ik met de gedachte dat het toch ook zonde is. je hebt dan een mooie goede (vooral dure) wagen staan, waarmee je (ik dan toch) dan eindelijk eens kan rijden, en dan laat je hem staan om met een busje op reis te vertrekken, waar al 100man voor u in zitten zweten heeft. :D

Geplaatst:
16 minuten geleden, tuscani zei:

idd, ik heb dat zelf ook zitten bedenken voor indertijd keuze voor een tesla of niet.  zo'n caravelle huren, alles er in en weg. Maar dan zat ik met de gedachte dat het toch ook zonde is. je hebt dan een mooie goede (vooral dure) wagen staan, waarmee je (ik dan toch) dan eindelijk eens kan rijden, en dan laat je hem staan om met een busje op reis te vertrekken, waar al 100man voor u in zitten zweten heeft. :D

Meermansboten.png.53b424bba5f977f515dd95a91ea0833b.png

Caravelle huren :inlove: 

Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

Het is maar hoe je het bekijkt. 
Je moet je met een huurwagen geen zorgen maken over een hoop zaken. En je moet hem niet wassen. En je rijdt eens met iets anders. En de kilometers die je niet met jouw wagen doet zijn ook nog eens goed voor de herverkoopwaarde. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dit heb ik nog niet voorgehad met mijn model S.. auto gisterenavond geparkeerd met nog 11% in de batterij.. zonder te rijden nu nog 1% [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Begint een beetje op mijn smartphone te gelijken [emoji17]

52f7168c397e55de40c82f5d26d6f542.jpg

Sinds opladen is van 100% tot 1% in een 100kwh pack

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid