CAS 8.069 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 32 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ik stel voor (er hebben er dat hier al gedaan) van volgende keer mijn route mee te rijden met een EV. Mag er halverwege gewisseld worden en is een hybride ook goed? (Mijne rijd op naft en gas, dus hybride) Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 18 minuten geleden, CAS zei: Mag er halverwege gewisseld worden en is een hybride ook goed? (Mijne rijd op naft en gas, dus hybride) naft in frankrijk is duur (gas ook, maar minder) Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 9 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Is uw t kapot? Ben nochtans lang naar school geweest. Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 Zojuist, gewoon ik zei: naft in frankrijk is duur (gas ook, maar minder) Ethanol gaat ook. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 1 uur geleden, tuscani zei: Met een aston en zonder kinderen. Alles wat in perspectief plaatsen Mocht ik kunnen ik zou het ook zo willen. Maar zelfs met de q7 was er niet echt fun. Puur weer omdat de wagen sowieso vol zit. Dat dat nu met een Mini JWC of Aston is maakt in C toch niet uit? Ik zou met die mini een even grote smile op mijn gezicht kunnen hebben. Ik weet dat zelfs zeker. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 58 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Het staat je vrij me niet te snappen. Ik stel voor (er hebben er dat hier al gedaan) van volgende keer mijn route mee te rijden met een EV. Dan moet ik hier niet over blijven zeuren. Tis een mooie ervaring, geloof me. En daarna concludeer je dan of je dat maandelijks zou doen met je EV. Ik zever niet, ik doe een oprecht voorstel. Als het zo ver is, graag. Ik zou nu ook liever een 235i leasen maar men speelt nu eenmaal binnen een bepaald framework. Voor mij is dat EV (of PHEV als je thuis kan laden). Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 9 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Dat dat nu met een Mini JWC of Aston is maakt in C toch niet uit? Ik zou met die mini een even grote smile op mijn gezicht kunnen hebben. Ik weet dat zelfs zeker. maar weer zonder kinderen en bagage. ik begrijp wat je wilt zeggen, maar zoals geschreven, merendeel gaat op reis met kinderen en bagage. ik heb enemaal de route de napoleon gedaan met de allroad. en ben mogen stoppen omdat mijn jongste ( was een jaar of 2 dacht ik) lag te kotsen in zijn maxicosie. ja ik had fun, maar de anderen in de wagen niet. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 5 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Dat dat nu met een Mini JWC of Aston is maakt in C toch niet uit? Ik zou met die mini een even grote smile op mijn gezicht kunnen hebben. Ik weet dat zelfs zeker. Dat is de zaligheid voor mij, een auto kunnen gebruiken op de juiste plaats en het juiste moment. Prijs maakt niet uit, gewoon het gevoel dat dat juist zit is zalig. Zo ben ik met momenten echt een EV-lover net zoals ik een busjesliefhebber ben en van luxesleeën houd. Morgen ketel ik wat rond met mijn stads EV voor een paar vergaderingen, dan voor 4 kinderen taxi spelen met de 7-zitter en daarna met de Vito naar IKEA. Tot op een zeker punt kan je verschillende auto's inwisselen voor die ritten. Maar ook al geraak ik met die Vito even goed in Brussel, met een EV voelt die rit totaal anders en voldoet die gewoon beter. Spijtig genoeg moeten we compromissen maken en hoe kleiner het budget hoe meer compromissen er gemaakt moeten worden ... Wanneer je op je vrije momenten je bestelwagen inruilt voor een "snelle, dure" wagen, dan ben je gewoon over iets anders aan het praten dan iemand die solo voor de job frequent Europa doorkruist en dan ben je ook niet de 30-jarige met een bedrijfswagen + jonge kinderen, ... 3 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 Een leuke wagen hoeft niet perse een dure wagen te zijn, dat is het enige punt waar ik het me jou niet eens ben. Je maakt gewoon keuzes, met alle respect. BTW: de gemiddelde EV waar in dit forum over gepraat wordt, kost meer dan 3 Mini JWC samen. D Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 (aangepast) 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Een bijkomend probleem van de EV omschakeling is ook wat @dragonfly deels aanhaalt. EV's gingen steeds goedkoper worden. Dat hebben ze toch meermaals gezegd? Tegen dat we aan het omschakelpunt zijn, zal de EV de mens niet meer kosten. Niet is minder waar. De prijzen van EV's stijgen veel harder dan die van de klassieke motor. Betaalbaarheid, voor een privé gezin, van een deftige EV is dramatisch. En dan hebben we nog het befaamde gelijkheidsbeginsel van onze linkse wappies, die dit allemaal organiseren. Mensen met geld kunnen EV's kopen waar ze een pak minder mee stilstaan om te "tanken". Het gaat dus straks niet meer over snel rijden maar wie het verst kan rijden met een beurt. Dat is de "nieuwe" luxe. ik begrijp niet goed waarom jij steeds het probleem van een ander aanhaalt in deze. Jij kan het immers wél betalen. Ik zit langs de andere kant. Ik kan het niét betalen. Als onze wagen stuk gaat en we moeten een EV kopen waar we ons gezin in krijgen, dan lukt dat gewoon weg niet. Evenwel lijkt dat voor jou een veel groter probleem te zijn dan voor mij. Ik lig daar helemaal niet wakker van. Er is immers altijd wel een oplossing. Sowieso zit je altijd met vraag en aanbod. Als alle EV's schijteduur zouden blijven, dan zal de afname ook verminderen. En als de afname vermindert, dan zal ook de prijs gaan dalen. Op dit moment zijn de EV's gewoon zo duur omdat het kan. De vraag is hoger dan het aanbod. Jij vind het ondingen die nergens passen, wel, de markt lijkt er anders naar te kijken en draait harder naar EV dan wat aangestuurd wordt. Het beleid loopt achter op wat de maatschappij zelf doet. Dus als ik morgen geen wagen meer heb, dan is het gewoon wachten tot die budgettair wel weer binnen bereik liggen. En op dit moment mogen we nog steeds niet-EV rijden en is dat nog steeds haalbaar. Er is nog altijd geen verplichting. Geen enkele. Ook voor bedrijven. Iedereen mag nog steeds kopen en rijden wat hij wil. En rijden wat hij wil, daar staat nog steeds geen beperking op in tijd. Kopen wel, 2026 voor bedrijfswagens en 2035 voor privé. En dan nog is in beide gevallen tweedehands een optie, dus die deadlines kunnen we nog een heel eind stretchen. Maw, het is problemen maken waar er geen zijn. De EV-transitie die nu uitgeschreven is, is meer dan soft genoeg om ieder mogelijk scenario van gelijk wie die niet EV zou willen rijden of kunnen rijden op te vangen. 6 juli 2022 aangepast door Tjeu Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 Waarom kunnen we niet gewoon kiezen hoe wij het willen? Wil jij een EV, prima. Wil ik een lightweight, ook goed. Wil iemand anders een V12, sure! Altijd dat verbieden of onmogelijk maken enz..... hatelijk is het 5 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 6 minuten geleden, PJH zei: Waarom kunnen we niet gewoon kiezen hoe wij het willen? Wil jij een EV, prima. Wil ik een lightweight, ook goed. Wil iemand anders een V12, sure! Altijd dat verbieden of onmogelijk maken enz..... hatelijk is het Je kan toch kiezen wat je wil? Wil jij een V12 kan je morgen eentje gaan kopen. Niet op kosten van het bedrijf echter Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 11 minuten geleden, PJH zei: Waarom kunnen we niet gewoon kiezen hoe wij het willen? Wil jij een EV, prima. Wil ik een lightweight, ook goed. Wil iemand anders een V12, sure! Altijd dat verbieden of onmogelijk maken enz..... hatelijk is het Waar staat of wie zegt dat je geen V12 mag kopen? Kan toch perfect? Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 Het lijkt toch de foute weg op te gaan. Brussel verbiedt binnenkort euro 4 benzines en alles wat diesel drinkt al, taksen op toffe motoren worden torenhoog gemaakt, enz enz.... we zijn er bijna edit: Euro 7 maakt het ook onmogelijk die dingen nog te maken 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 1 uur terug, PJH zei: Waarom kunnen we niet gewoon kiezen hoe wij het willen? Wil jij een EV, prima. Wil ik een lightweight, ook goed. Wil iemand anders een V12, sure! Altijd dat verbieden of onmogelijk maken enz..... hatelijk is het DIT !!!! 1 uur geleden, Tjeu zei: ik begrijp niet goed waarom jij steeds het probleem van een ander aanhaalt in deze. Jij kan het immers wél betalen. Ik zit langs de andere kant. Ik kan het niét betalen. Als onze wagen stuk gaat en we moeten een EV kopen waar we ons gezin in krijgen, dan lukt dat gewoon weg niet. Evenwel lijkt dat voor jou een veel groter probleem te zijn dan voor mij. Ik lig daar helemaal niet wakker van. Er is immers altijd wel een oplossing. Sowieso zit je altijd met vraag en aanbod. Als alle EV's schijteduur zouden blijven, dan zal de afname ook verminderen. En als de afname vermindert, dan zal ook de prijs gaan dalen. Op dit moment zijn de EV's gewoon zo duur omdat het kan. De vraag is hoger dan het aanbod. Jij vind het ondingen die nergens passen, wel, de markt lijkt er anders naar te kijken en draait harder naar EV dan wat aangestuurd wordt. Het beleid loopt achter op wat de maatschappij zelf doet. Dus als ik morgen geen wagen meer heb, dan is het gewoon wachten tot die budgettair wel weer binnen bereik liggen. En op dit moment mogen we nog steeds niet-EV rijden en is dat nog steeds haalbaar. Er is nog altijd geen verplichting. Geen enkele. Ook voor bedrijven. Iedereen mag nog steeds kopen en rijden wat hij wil. En rijden wat hij wil, daar staat nog steeds geen beperking op in tijd. Kopen wel, 2026 voor bedrijfswagens en 2035 voor privé. En dan nog is in beide gevallen tweedehands een optie, dus die deadlines kunnen we nog een heel eind stretchen. Maw, het is problemen maken waar er geen zijn. De EV-transitie die nu uitgeschreven is, is meer dan soft genoeg om ieder mogelijk scenario van gelijk wie die niet EV zou willen rijden of kunnen rijden op te vangen. Ik snap uw post langs geen kanten, maar echt langs geen kanten. Ik lees alleen: jij moet je dat niet aantrekken met je geld. Dat gaat daar nu toch nergens over. Ge kunt die Aston vervangen door de auto die je wil he. Of denk je dat een Polo GTI niet dezelfde soort fun kan geven? Wat wil je nu eigenlijk zeggen, of in welke mate heeft dat te maken met "jij kan dat". Diegenen die een Taycan, E tron, Audi GT of Tesla kunnen "betalen" heeft daar toch ook mee te maken. Soit, gast, loop heen door steeds op "geld" te spelen. Dat gaat hier COMPLEET niet over. Maar echt niet he. Ik heb het gehad met figuren die altijd op dat soort insteek spelen. Mijn boodschap ging over de vrijheid die een non ev kan geven en dat er ook een andere kijk op de gebruiken kan zijn dan diegene die jouw geloof willen opdringen aan anderen. That's it. En nog iets. Ik ben 50 en heb mijn leven lang gewerkt, wil dat zeggen dat ik moet leven zoals iemand die nog niet die leeftijd heeft, omdat je dan dezelfde dingen kan dan iemand die jong is aan zijn leven begint? Enfin ik snap geen ballen van wat je zegt. En wat dat te maken heeft met mijn opmerking. 1 uur terug, Polygoon zei: Je kan toch kiezen wat je wil? Wil jij een V12 kan je morgen eentje gaan kopen. Niet op kosten van het bedrijf echter Welke zot doet dat? En dan nog......... je betaalt verdorie die volledige auto terug in VAA, toch goed voor onze welvaart? Ik zie het probleem niet. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 Zojuist, Jokke_vlo zei: Welke zot doet dat? En dan nog......... je betaalt verdorie die volledige auto terug in VAA, toch goed voor onze welvaart? Ik zie het probleem niet. Ik zie het probleem ook niet? Als PJH een V12 wil, kan hij die morgen toch gewoon gaan halen? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 28 minuten geleden, Polygoon zei: Ik zie het probleem ook niet? Als PJH een V12 wil, kan hij die morgen toch gewoon gaan halen? Dit dus. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 30 minuten geleden, Jokke_vlo zei: DIT !!!! Ik snap uw post langs geen kanten, maar echt langs geen kanten. Ik lees alleen: jij moet je dat niet aantrekken met je geld. Dat gaat daar nu toch nergens over. Ge kunt die Aston vervangen door de auto die je wil he. Of denk je dat een Polo GTI niet dezelfde soort fun kan geven? Wat wil je nu eigenlijk zeggen, of in welke mate heeft dat te maken met "jij kan dat". Diegenen die een Taycan, E tron, Audi GT of Tesla kunnen "betalen" heeft daar toch ook mee te maken. Soit, gast, loop heen door steeds op "geld" te spelen. Dat gaat hier COMPLEET niet over. Maar echt niet he. Ik heb het gehad met figuren die altijd op dat soort insteek spelen. Mijn boodschap ging over de vrijheid die een non ev kan geven en dat er ook een andere kijk op de gebruiken kan zijn dan diegene die jouw geloof willen opdringen aan anderen. That's it. En nog iets. Ik ben 50 en heb mijn leven lang gewerkt, wil dat zeggen dat ik moet leven zoals iemand die nog niet die leeftijd heeft, omdat je dan dezelfde dingen kan dan iemand die jong is aan zijn leven begint? Enfin ik snap geen ballen van wat je zegt. En wat dat te maken heeft met mijn opmerking. Welke zot doet dat? En dan nog......... je betaalt verdorie die volledige auto terug in VAA, toch goed voor onze welvaart? Ik zie het probleem niet. Ik heb er geen probleem mee dat je hard gewerkt hebt en geld naar werk hebt. Wel dat jij voor anderen gaat bepalen wat voor hen problemen geeft. Jij verkondigd dat iemand die geen Tesla kan betalen gekloot is door de EV. Jij hoeft toch de rekening van die mensen niet te maken? Daarnaast blijf je maar doen of er kweetnietwat veranderd is, terwijl voor privé personen alles tot 2035 hetzelfde blijft. Wat doet de prijs van een EV vandaag er voor een privé persoon toe, als die tot 2035 nog zijn goesting kan doen? Quote
Logic 538 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 "Gewoon", is dat allemaal niet hé? Door de hoge taksen is dat zeer ongewoon om nog zoiets te (willen) kopen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 2 minuten geleden, Logic zei: "Gewoon", is dat allemaal niet hé? Door de hoge taksen is dat zeer ongewoon om nog zoiets te (willen) kopen. Er is een verschil tussen iets niet mogen kopen en het niet kunnen betalen natuurlijk. Precies of, in het verleden, een V12 kopen wel gewoon een evidentie was? Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-industrie/wat-brengt-de-euro-7-norm-in-2025 Morgen kan ik nog een V12 gaan halen ja. Maar binnen 2.5 jaar niet meer. Allemaal door dwaze regels en gezever. Mensen zijn zoals elektriciteit (hihi, EV topic): ze zoeken altijd de weg van de minste weerstand. Zorg dat de trein de max is, dan gaat de helft niet meer met de auto naar Brussel. Zorg dat de bus niet vol marginalen zit en nog een kwart laat zijn auto staan. Zorg dat een EV kopen/laden cheap is, dan gaat jan met de pet ook plooien. Ik snap dat dat niet eenvoudig is, maar het is waarnaar men moet streven: een plan om mobiliteit toegankelijker, stipter, beter gespreid en goedkoper te maken. Waar onze overheden naar streven is cenzen binnen trekken door het bestaande werken plan moeilijker en duurder te maken. Da's gigantisch contraproductief. Wat hebben ze binnenkort allemaal onmogelijk gemaakt? (brandstofuitstap dmv LEZ, euronormen die niet werken, enz): - Grote motoren zoals een V10/V12 enz voor de liefhebbers kunnen niet meer wegens regeltjes - Lichte sportwagens kunnen niet meer wegens regeltjes (en dan heb ik het over toenemende veiligheidssystemen en een berg batterijen er in) - Goedkope wagens maken voor de massa wordt moeilijk (veel meer tech, strengere regels zorgen voor prijsstijgingen, enz enz) Ze zijn de gewone man en de liefhebbers goed aan het kloten imo. 2 4 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 55 minuten geleden, Tjeu zei: Ik heb er geen probleem mee dat je hard gewerkt hebt en geld naar werk hebt. Wel dat jij voor anderen gaat bepalen wat voor hen problemen geeft. Jij verkondigd dat iemand die geen Tesla kan betalen gekloot is door de EV. Jij hoeft toch de rekening van die mensen niet te maken? Daarnaast blijf je maar doen of er kweetnietwat veranderd is, terwijl voor privé personen alles tot 2035 hetzelfde blijft. Wat doet de prijs van een EV vandaag er voor een privé persoon toe, als die tot 2035 nog zijn goesting kan doen? Maar gast wie zegt dat? Serieus? Gij zegt van alles dat ik zeg maar niet zeg ! Bart zei dat het met zijn Taycan even moest aanpassen maar dat lange reizen "meevallen" en ik zeg heel simpel (en met een knipoog) : ik moet me niet aanpassen. Dat is wat ik gezegd heb. Heb hier helemaal niet gezegd dat je gekloot bent met een EV, integendeel ik heb gezegd dat als je 362/365 geen +300/400km afstand moet doen, het een heel goede keuze is en dikwijls beter rijdt. DAT heb ik gezegd. Stop nu eens met mensen woorden in de mond te leggen die compleet aan uw fantasie ontspruiten. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 4 uren geleden, Jokke_vlo zei: Als ik 362 op 365 dagen afstanden doet van minder dan 300km is een EV begot een groot gemak en rijdt het dikwijls een pak aangenamer dan een vergelijkbare conventionele auto. I @Tjeu kan je dit eens luidop lezen aub? Misschien weet je dan wel wat ik zeg. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.